Radu718
7 Apr 2004, 07:40
La batrana Dacie de curand am observat un simtom ciudat: cand stau pe loc, masina pleaca usurel inainte...La inceput, am crezut ca mi se pare, dar odata a trebuit sa fac o pana, am urcat-o pe cric, si cand am pornit motorul roata-fata se invartea....Acum banuiesc ce ar fii, ceva legat de ambreiaj...Totodata mi se pare ca ambreiajul se apasa f. tare...In rest nu imi face probleme, intra relativ usor in viteze si nici nu miroase a ambreiaj, singura chestie este ca la plecarea de pe loc, trepideaza un pic... Ce ar pute fii? Si mai important, de Pasti ai mei trebuie sa plece la tara, se poate intampla sa ramana pe coclauri?
Mi-e sa nu fie de la cutie. Daca cutia e in neutru nu ar trebui sa se invarta rotile. Poate gresesc eu. Cand ai verificat ultima oara lichidul din cutie?
Radu718
7 Apr 2004, 08:00
Cred ca nu l-am mai verificat de n cand tinde la infinit ani...
george_d
7 Apr 2004, 08:23
Pai la orice dacie daca o ridici pe cric se invart rotile. Daca ridici toata puntea fata mi se pare ca o rotile se invart in sensuri opuse. La ambreiaj te-ai obijnuit tu cu ala de Clio. La daciile vechi e mai tare pedala. Daca nu ai verficat de mult uleiul schimba-l cu totu'. Paste fericit! (mai treci pe la grupu' internat de 40 de firme?)
asa este cum zice george_d, adica ridicata pe cric, se invart rotile cand e motorul pornit si scoasa din viteza (acu' nu stiu daca se invart in sensuri opuse sau nu)
stroe adrian
7 Apr 2004, 08:25
Salut. Si la masina mea am observat aceeasi problema.
Cand o pornesc, dupa ce iau picirul de pe ambreiaj, masina o ia incet inainte, desi e scoasa din viteze. Era s-o patesc rau odata la munca, am parcat-o cu botul chiar in Chryslerul lu sefu`, si cand am pornit masina seara la plecare, s-a dus in usa lui (noroc ca am calcat frana la timp, ca nu s-a cunoscut nimik
))
Ce naiba poate sa aiba, ca ulei la cutie ii pun cate un litru pe luna, iar ambreiajul nu e strans tare, e lejer.
Cand am fost la mecanic sa-mi schimbe discul si placa de presiune, i-am zis sa verifice si scurgerile de la cutia de viteze, dar cica las-o pe data viitoare, ca sa-mi mai ia inca vreo 800 de mii manopera pentru dat iar cutia jos. ASA "E" EI, MECANICII.
Radu718
7 Apr 2004, 08:28
George , nu cred ca mai trec pe la voi. Si ca sa nu uitam... PASTE FERICIT GEORGE, REX-ULUI si LA TOTI DE PE FORUM
Ca sa revenim, tot nu inteleg de ce sa se invart rotile, daca e scoasa din viteza....si totusi pleaca incetisor inainte...
Un litru de ulei pe luna in cutia de viteze? :shock: :shock: :shock: Ar cam trebui sa vezi ce se intampla pe la ea cat mai repede!
radu718, problema e de la cutie, nu de la ambreiaj.
Radu718
7 Apr 2004, 08:32
Si chiar daca nu ar avea ulei deloc, care e problema??? Ca doar nu e cuplata in nici o viteza, deci de pleaca inainte? SI ASA E: mai ales cand o pornesti prima oara....atunci trebuie sa stau cu piciorul pe frana...
livicu'
7 Apr 2004, 09:07
ridicata tre sa se invarta roata aia chiar daca e pe liber , asta intra la capitolul "asa face ele" ,daca e pe toate rotile atunci nu e bine de locasa ca vedetzi cutia sa nu aiba vreo "buba" ca e de rau sa te trezesti pe vreo alta masina (sa mai fie si din aia .....)
Radu718
7 Apr 2004, 09:14
Ok, am inteles ca ar fii cutia, dar nu pot sa inteleg fenomenul, daca nu e cuplat nici un pinion de ce sa mearga???...
george_d
7 Apr 2004, 09:23
Pai poate ti se transforma in cutie automata si nu-ti dai tu seama. Stii alea nu au ambreiaj ci un visco-cuplaj (sau cum ii zice). Probabil ca uleiul tau din cutie s-a transformat intr-o mazga si nu decupleaza ceva. :roll: Aberam si eu.....
Radu718
7 Apr 2004, 09:29
George..s-ar putea sa fie asa...adica uleiul e naspa,murdar, gros si antreneaza in vascozitatea lui si pinioanele, ca si cum ar fii cuplate...Poate ca si d-aia se explica ca la prima pornire se simte mai accentuat;fiindca e uleiul mai gros; dupa care, se subtiaza mergand, si nu prea mai face...Deci solutia , schimb ulei....
MoneyTalks
7 Apr 2004, 09:39
Nu aveti cumva schimbator de viteze automat?
sau nu cumva te duci la dealul ala cu capacitati paranormale?
Radu718
7 Apr 2004, 09:41
Maaa....Radeti de "Batrana Marga"???
Fenomenul se datoreaza frecarilor interne din cutie. Cel mai probabil din cauza uleiului de 2 lei. Fenomenul se accentueaza la rece, si apare foarte des la ger mare, cand uleiul si incleiaza. Nu mai bagati gunoaie de ulei in cutii
Radu718
7 Apr 2004, 09:52
Dar nu pot sa bag nici un ulei scump....fiindca schimbul de ulei costa mai mult decat masina toata...
ELF 250 mii 2 kile ti se pare mult?
MoneyTalks
7 Apr 2004, 10:05
QUOTE
Dar nu pot sa bag nici un ulei scump....fiindca schimbul de ulei costa mai mult decat masina toata...
Dar tu cit de des schimbi uleiul din cutie??? :shock: :shock: :shock: Eu la Cielo nu l-am schimbat niciodata in 92,000km.
La dacie intrebarea e cat de des adaugati un kil ca sa ajungeti la nivel.
Sigur e de la cutie, dupa cum au zis si baietii mai sus. Ori uleiul din cutie ti s-a facut pasta (amestecat cu praf si alte gunoaie), ori nu mai ai ulei => apar frecari ce pot angrena pinioanele, ori cutia busita. In orice caz, uleiu ar fi bine sa-l schimbi si daca nu se revolva, imi pare rau sa-ti zic, dar trebuie desfacuta bucati cutia si vazut care e buba.
Money, in cartea daciei scrie ca uleiul din cutie se schimba (nu se completeaza) la 60k km. Faptul ca multi nu fac asta duce la fenomenele paranormale de mai sus
.
Dar totusi viscozitatea uleiului nu e suficienta pentru a pune in miscare masina. Sigur nu e prea strins ambreiajul si ramine discul putin cuplat.
PS: George si Radu, v-am ras mesajele de invitatii si felicitari. Pe MP pentru chat :wink:
Radu718
7 Apr 2004, 14:13
O sa schimb si uleiul si o sa incerc sa mai umblu si pe la ambreiaj (dar cum, slabit sau strans???)
Daca e scoasa din viteza si ambreiajul e cuplat (piciorul nu apasa pedala) atunci ambreiajul n-are nici pe draku. Daca fenomenul apare cand masina e intr-o treapta de viteza si ambreiajul e apasat la podea, atunci 100% e ambreiajul reglat naspa.
Radu718
7 Apr 2004, 15:47
AAAA inca o chestie...Deci masina e scoasa din viteza si pleaca usurel inainte....chiar daca apas ambreiajul, ea tot merge....
Viscozitatea uleiului rece este arhisuficienta sa determine fenomenul in discutie la orice tip de masina
adumitrachy
7 Apr 2004, 21:00
Stati linistiti baieti.Inseamna ca avbeti cutiile beton. Am intrebat azi in service un mecanic si mi-a zis ca e normal.Mi-a explicat omul, dar nu prea am inteles eu multe.In principiu, cam urmatoarea ar fi explicatia:din cauza ca cutia are ulei in interior, nu's ce arbore (sau cum s-o mai chema) care se invarte non-stop, face ca uleiul sa se invarta si el. Atunci, sunt angrenare si nu's ce pinioane =>e normala invartirea
P.S.Atata am aflat, atat va spun.
xix1319
7 Apr 2004, 21:38
Mai eu unul nu am mers cu nici o dacie care sa NU faca asa,deci n-are nici pe dracu.Parerea mea e ca de la ulei pt ca face numai cand o pornesc dimineata .
Bai nene, voi aveti dreptate! De ceva timp cand o pornesc scoasa din viteza, o ia asa un pic inainte! Daca calc ambreiaju nu se mai duce! Cred ca a innebunit!
este normal sa se intample asa; cu cat uleiul din cutie este mai gros, cu atata fenomenul de plecare fara a fi cuplata vreo viteza este mai accentuat; in mod normal, apasand ambreiajul , fenomenul ar trebui sa dispara, in schimb mi se pare in neregula faptul ca :
QUOTE
AAAA inca o chestie....chiar daca apas ambreiajul, ea tot merge....
ceea ce presupune ca ambreiajul nu decupleaza complet (ori ptr. ca e prost reglat ori ptr ca - mai rar si, de obicei, la cele utilizate dupa stationari prelungite - se lipeste discul de placa)
Radu718
8 Apr 2004, 06:58
Deci , pana la urma, de unde ziceati ca e un fenomen paranormal, acum vad ca "face toate asa"? Si inca o chestie, am condus Dacia 100.000 km, de ce doar acum sa fii observat?? Atentie, acum sa nu credeti cand spun ca masin pleaca inainte, ca e ca la Formula 1....pleaca usurel de tot, iar daca intalneste roata cea mai mica denivelare se opreste (pt. carcotasi: evident ca acest lucru nu se intampla la vale...)
Astea sunt explicatii de la mesteru de la cotul strazii sau "DACIA FILES". Cum sa fie normal sa mearga masina cand CV e in pozitia neutru?
Ia da-ti o tura pe
http://auto.howstuffworks.com/transmission5.htm
si vedeti cum functioneste CV (apasati pe butonul "see through" sa vedeti ce se intampla de fapt). Rotile dintate verzi se rotesc la aceeasi viteza cu motorul atunci cand ambreiajul nu este apasat si se decupleaza cand se apasa abreiajul. Rotile maro sunt cuplate la iesirea CV, adica sunt cuplate la roti.
In pozitia neutru nu exista cuplaj intre intrarea in CV (motor) si iesire (roti), altul decat cel indus de uleiul rece sau imbacsit. Si asta nu ar trebui sa fie suficient sa roteasca rotile. Adica e normal cand pornesti masina si dai drumul la ambreiaj sa simti o tendinta de miscare, dar nu sa si pleci din loc. Acest lucru nu mai este normal dupa ce ai mers un pic cu masina. Totodata cand motorul e rece se simte ca apare o sarcina suplimentara cand dai drumul la ambreiaj. Este vorba e fapt de cuplarea motorului la rotile alea verzi din CV.
O explicatie posibila ar mai fi ca in timp, sa se fi rupt bucati mici de metal din diverse roti in CV si sa fi fost prinse printre rotile verzi si cele maro, ceea ce poate duce la o anumita cuplare intre ele chiar in pozitia neutru. In orice caz CV trebuie desfacuta si refacuta, asta daca nu vrei cumva sa te lase cand ti-e lumea mai draga.
QUOTE
Deci , pana la urma, de unde ziceati ca e un fenomen paranormal, acum vad ca \"face toate asa\"? Si inca o chestie, am condus Dacia 100.000 km, de ce doar acum sa fii observat?? Atentie, acum sa nu credeti cand spun ca masin pleaca inainte, ca e ca la Formula 1....pleaca usurel de tot, iar daca intalneste roata cea mai mica denivelare se opreste (pt. carcotasi: evident ca acest lucru nu se intampla la vale...)
Nu, nu "asa face toate"! Ai o buba. Vezi postul meu de mai sus. Nu e normal sa se invarta cand o ai pe cric.
Oricum: aveam de gand sa te intreb daca masina e sau nu la vale!
Radu718
8 Apr 2004, 07:32
Normal Litza, ca asa e....Am spus la misto....Nu e normal....
QUOTE
Nu e normal sa se invarta cand o ai pe cric.
repet ca:
QUOTE
este normal sa se intample asa; cu cat uleiul din cutie este mai gros, cu atata fenomenul de plecare fara a fi cuplata vreo viteza este mai accentuat; in mod normal, apasand ambreiajul , fenomenul ar trebui sa dispara....
nu este o axioma si nici nu face parte din ciclul "asa face ele"; acest fapt (la nevoie) poate fi demonstrat.
george_d
8 Apr 2004, 08:05
Litza poti sa faci tu cutia pise de cate ori vrei da rotile tot o sa se invarteasca cand o ridici pe cric.
bai, ma enervati
. A mea nu vrea sa mearga singura. Si am batut-o azi dimineata de m-am plcitisit si nica. Statea pe loc si nu se misca 1 cm de bunavoie.
Oare fenomenul e valabil doar la motoare longitudinale :?
PS. Radu, ti-am sters mesajul. Vezi ca George are un butonel pe care scrie MP. Foloseste-l cu incredere :wink:
zamolxes
8 Apr 2004, 19:22
la mine dimineata o ia vreo 20 de cm inainte cand dau drumul la ambreiaj in pctul mort...si am motorul transversal
Eu auzisem de la cineva ca daca face asa inseamna ca e nivelul bun la cutie. Ma refer la cum ai lasat ambreiajul avanseaza numai putin.
QUOTE
la mine dimineata o ia vreo 20 de cm inainte cand dau drumul la ambreiaj in pctul mort...si am motorul transversal
nu-i dai macar un cm de la tine lui Paulp ca sa nu-si mai chinuie masina? (parc-am fi in "Punguta cu doi bani"
)
Radu718
9 Apr 2004, 07:48
Oricum nu mai conteaza, am fost aseara la tara, si cand m-am intors, am dat cu ea intr-o groapa de mi-a sarit proteza pe geam...Acum nu mai merge nici in viteza , nici scoasa din viteza....Deci, cred ca s-a rezolvat problema...
Na, acu face ca a mea :wink: Inseamna ca de la gropi vine rezolvarea.
Serios vorbinm, m-ati pus pe ginduri, si azi dimineata am facut din nou experimentul ca era destul de racoare, dar sufletu, nu pleaca singura. Sa fie din cauza ca am ambreiaj nou si i-am pus ulei nou (Hexol) si aditiv in cutie.
george_d
9 Apr 2004, 08:21
Hexol asta cam cat costa, si e bun?
Costa 100 si ceva mii Kg, si tinind cont ca la Nova intra 4 (PATRU) litri de ulei in cutie, e dragut nu. De bun, oricum e mult mai bun decit Lubricerp
Cu cutia de viteze la neutru, ambreiajul este suta la suta cuplat deci nu ai treaba cu el. Schimba URGENT uleiul la cutie. T90EP2 2litri. Daca nici asa nu o rezolvi, e mai naspa si trebe sa vi la mioveni sa te rezolv
Mesaj trimis prin WAP
bogdan_o
12 Apr 2004, 18:20
Cred ca o explicatie logica ar fi ca nu se decupleza complet treapta de viteza. Adica ramane agatata in viteze, chiar daca tu ai pus-o pe liber. De exemplu daca a o tragi din 1 in 0 artrebui sa o ia inainte. Daca ar baga-o din marsarier in 0 ar trebui sa mearga inapoi, desi nu cred ca sunt sanse pentru ca forta este mult prea mica ca sa impinga masina.
rezare
13 Apr 2004, 13:25
QUOTE
Dar totusi viscozitatea uleiului nu e suficienta pentru a pune in miscare masina. Sigur nu e prea strins ambreiajul si ramine discul putin cuplat.
Si ce daca ramane cuplat? Oricum ramane de tot cuplat daca iei piciorul de pe pedala de ambreiaj. Ceea ce nu cadreaza e faptul ca ajunge miscare la roti cu cutia _la punctul mort_.
Nu exista "se invart rotile cand e pe cric" daca manivela e la punctul mort. Numai cine nu stie cum functioneaza o cutie poate sustine asemenea... perle. Intr-adevar, daca uleiul e varza, se poate intampla asta... desi si asa e foarte putin probabil... cred ca e cutia pe moarte.
rezare, ai dreptate la chestia cu ambreiajul. :wink:
M-am mai informat, ca asa e frumos, si am mai intrebat oameni mai batrini care ar fi fenomenul si de ce se poate intimpla asta.
Spre surprinderea mea (pentru ca eu n-am avut ocazia sa patesc asa ceva) am aflat ca se poate intimpla asa ceva cind uleiul din cutie e destul de uzat si e frig afara. Se poate produce atunci cind pornesti motorul iarna fara sa calci ambreiajul pina se produce "ruperea" uleiului. Dar toata aceasta miscare a masinii nu este mai mare de vreo 10 cm
. Si nu se intimpla la toata lumea.
Oricum preventiv, ca sa nu am dureri de cap (si de buzunar), inainte de a porni eu trag frina de mina si calc ambreiajul. Asa sigur n-o sa ajung in masina celui din fata, chiar daca o uit in viteza :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.