Salut la toata lumea.
Am o Dacia 1310L, an fabricatie 1994, 36.000. km reali.
Am urmatoarele probleme cu ea :
Nu vrea sa stea la ralanti, sunt obligat sa merg cu socul timp de 10 minute pana se incalzeste motorul.Dupa asta, imping socul la loc, si sta pe la 900-1000 rpm.Din cand in cand creste turatia singura la ralanti pana pe la 1200 rpm.Dau ralantiul la 900 rpm, si merge.
Am observat ulei la a doua bujie (din stanga spre dreapta).Plus ca imi papa ulei ( acum aproximativ 2 saptamani, verificand uleiul, am completat cu aprox. 700 ml pana la normal), nivelul la ulei acum fiind la limita.(cand plec dimineata cu ea, presiunea la ulei este maxima, dar dupa 20 min, se situeaza undeva peste prima linie alba).
Sugestii ???
P.S. Sunt novice in ale masinii.
Multumesc.
ct03nut
3 Jun 2006, 20:47
verifica sa nu piarda ulei prin alte parti, garnitura chiulasa, simering palier , etc etc. si daca nu pierde.. schimbi setul si..eventual pompa de ulei daca zici ca nu ai presiune dupa ce se incalzeste.
didosdoru
3 Jun 2006, 22:31
Daca la pornire ai presiunea la ulei la maxim inseamna ca pompa de ulei e buna.S-ar putea ca uleiul sa nu fie de o calitate deosebita.Incearca intai un aditiv de motor.Daca iti permite bugetul e mai bine sa te apuci sa umbli si in motor.Avand in vedere ca masina are 12 ani si doar 36000 de km,a stat cam mult pe dreapta, lucrul asta cam dauneaza la motor.
Daca se schimba uleiul la timp nu dauneaza la motor nimic, uleiul se schimba la 5-10 000 km, sau daca nu s-a ajuns la numaru asta, la 12 luni, neaparat. Si daca sta degeaba, isi schimba structura chimica, si o sa dauneze motorului.
tu ai nevoie de o segmentare( in cel mai bun caz) sau sa ii faci setul motor ( in cel mai rau caz)
da sunt de acord cu segmentare, pe la segmenti ii scapa si compresia si uleiul, si mai sunt de acord si cu schimbarea uleiului cu unul relativ bun (sintetic sau dc te tine bugetul fullsintetic) motorul are cumva vreo bataie? de vreti sai schimbe setul? nu lam vazut sa se planga de lucrul asta
ct03nut
4 Jun 2006, 16:35
QUOTE(didosdoru @ 3 Jun 2006, 23:31)
Daca la pornire ai presiunea la ulei la maxim inseamna ca pompa de ulei e buna.S-ar putea ca uleiul sa nu fie de o calitate deosebita.Incearca intai un aditiv de motor.Daca iti permite bugetul e mai bine sa te apuci sa umbli si in motor.Avand in vedere ca masina are 12 ani si doar 36000 de km,a stat cam mult pe dreapta, lucrul asta cam dauneaza la motor.
te inseli amarnic, daca ai presiune cand e rece si la caldura dupa 20 minute nu mai ai, mai ales daca ai sub 2 atm la 3000 rpm, e de rau, e pompa obosita, nu zic ca ar fi numai lucrul asta, cum a zis si el, motorul e obosit
Am fost cu ea azi la cineva.Mi-a reglat carburatorul, acul pontou, distanta la plutitor, mi-a schimbat jiglorul de la ralanti.Dupa ce am plecat de acolo masina a mers ok.Am lasat-o cam o ora dupa care am plecat cu ea prin oras.Porneste bine, sta la ralanti, dar cand vreau sa plec cu treapta I, trebuie sa o accelerez mai puternic pentru ca altfel imi moare motorul.Si am mai observat ca in mers, nu prea trage cum ar trebui, are momente cand merge un pic sacadat, doar in treapta a IV mergand lin.
In legatura cu presiunea de la ulei.Cand sare de 2000 rpm presiunea e mare, eu zic ca e ok.Eu ma plang de faptul ca pana in 1400 rpm (si la ralanti) acul se situeaza undeva peste prima linie alba si mai ales de faptul ca din "senin" a inceput sa consume ulei.
Adevarul e ca cel tarziu in toamna (atunci voi primi definitiv masina in posesie

) ar trebuie schimbat setul motor si ce mai trebuie la recomandarea mecanicului.
Zilele urmatoare o sa ii schimb uleiul.Ce marca si tip ulei imi recomandati (inainte tata parca a pus Castrol 20W50).Si eventual un filtru bunicel.
Multumesc.
Imi dau seama ce bun a fost Castrol-ul ala daca in 36 000 km iti papa deja ulei.
ct03nut
4 Jun 2006, 20:47
daca presiunea e la 2 atm la 1000 rpm si la 3000 rpm e la 4 atm, iti merge brici
EUROPE_
4 Jun 2006, 22:17
swl uite
aici ceva ce te-ar putea ajuta in legatura cu uleiurile
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.