ct03nut
4 Jun 2006, 16:42
salut
in trafic, la drum lung, la orice stil de condus temperatura sta ~ 80 grade
opresc motorul si il porneste peste 2 minute, temperatura sta pe la 95 grade
la fel se intampla si daca il las la relanti sa se mai raceasca.
Are cum sa afecteze rau de tot motorul lucrul asta? cu motorul oprit sa atinga 95 grade, mentionez ca inca n-am vazut sa treaca sau sa ajunga pe linia dungata, ci la limita...dar...zilele de zapuseala inca n-au venit
si sfatul cu deschisul caloriferului iese din discutie, cred ca mai bine circul fara termostat decat sa risc o prajire lenta a motorului
EUROPE_
4 Jun 2006, 18:10
QUOTE(ct03nut @ 4 Jun 2006, 17:42)
si sfatul cu deschisul caloriferului iese din discutie, cred ca mai bine circul fara termostat decat sa risc o prajire lenta a motorului
Verifica radiatorul. Daca mergi fara termostat ( avand in vedere ca ai setul nou ) il schimbi din nou. Mergi cu termostat, eventual sa il schimbi cu altul
.
ilikecheese
4 Jun 2006, 18:11
Asa patesc si eu.Dar nu stau 2 minute sa se raceasca plec la drum si se raceste pe drum.Ventilatoru ala nu raceste la relanti.daca se tureaza da,asa ca ii dai bice ca se raceste.Apa aia ajunge la 95 pt ca dupa ce opresti motoru nu mai are cine sa raceasca apa,si cum restul pieselor ce trebuiesc racite sunt ff incinse apa se incalzeste si ea.
renault12gordini
4 Jun 2006, 18:29
Vezi sa nu fie ceasul de temperatura stricat.Daca scoti termostatul e mai bine , daca nu fa rost de un radiator mai mare.
EUROPE_
4 Jun 2006, 18:39
QUOTE(renault12gordini @ 4 Jun 2006, 19:29)
Vezi sa nu fie ceasul de temperatura stricat.Daca scoti termostatul e mai bine , daca nu fa rost de un radiator mai mare.
E mai bine sa mergi fara termostat? Gandeste-te si tu putin. Daca motorul functioneaza la un regim termic inferior, consum mai mare, si multe alte probleme, lipsa de putere, ca sa nu mai vb de uzura accentuata a pieselor in miscare
.
Iti recomand sa mergi cu termostat... daca vrei sa ai grije de motor
ViperRS
4 Jun 2006, 18:59
nu are nimica... era mai demult un topic in care se explica ca daca motorul este incins si se opreste exista anuminte puncte in interiorul motorului unde lichidul de racire ajunge la punctul de fierbere. Recomandarea mea este ca dupa un drum vara sa lasati 1 2 minute masina la relanti in asa fel in cat pompa de apa sa recircule apa din motor.
ct03nut
4 Jun 2006, 20:45
daca o las la relanti creste deoarece e in spatiu inchis..garaj unde te coci de caldura, incerc sa intru in garaj din inertie cu motorul oprit
, si daca o accelerez, la fel..creste, nu se face ventilatia in garaj.
ViperRS
4 Jun 2006, 21:49
nu stiu ce sa zic poate ai radiatorul acela mai micut care de obicei era pus pe dacii cu electroventilator. Eu umblu cu termostat de 89 grade si merge perfect masina, acul sta putin peste orizontala, pe unde am umblat nu am avut probleme avand radiatorul mare, si am fost si pe urcari de multe ori. De cate ori am verificat dupa oprirea motorului acul de la temperatura indica undeva la 2-3 mm sub linia alba de sus dupa parerea mea e ok. Sincer problema la dacii nu e asa mult temperatura lichidului de racire ci temperatura uleiului si felul in care isi modifica proprietatile odata cu temperatura in special uleiurile minerale. Aproape ca e mai important din punct de vedere al uzurii temperatura uleiului si nu cea a lichidului de racire
ct03nut
4 Jun 2006, 21:54
e semisintetic, deci sa nu-mi fac probleme mari, tare mi-e ca bag o termocupla, mult mai frumos.
EUROPE_
4 Jun 2006, 22:12
ct03nut, vezi sa nu fie termostatul defect, sau radiatorul infundat.
Verifica tot. Eu nu am avut niciodata probleme cu apa
.
ct03nut
4 Jun 2006, 22:32
nu e mai, toate sunt curatate si intretinute mai bine ca acvariul cu pesti, in sarcina in toate cele cand merg cu ea sau motorul e pornit am 80 grade in cap cred, termostatul e nou
zic ca , se incalzeste DUPA ce opresc motorul
cred ca materialele din care e construit motorul sunt de calitate proasta si acumuleaza caldura si o disipa foarte greu, iar cand opresc motorul acea caldura persista manifestandu`se prin incalzirea lichidului si uleiului.
sa mai explic o data, cand opresc motorul am termperatura 80 grade
dupa aia cand il pornesc, porneste aproape de zona hasurata, danger
si scade treptat dupa ce ii dau 2 pedale cand se raceste lichidul.
EUROPE_
4 Jun 2006, 22:42
[quote=ct03nut,4 Jun 2006, 23:32]
zic ca , se incalzeste DUPA ce opresc motorul
[/quote]
Am inteles.
[/QUOTE] daca o las la relanti creste deoarece e in spatiu inchis..garaj unde te coci de caldura, incerc sa intru in garaj din inertie cu motorul oprit , si daca o accelerez, la fel..creste [QUOTE]
Si acum ce sa mai inteleg?
Muttley
4 Jun 2006, 22:43
QUOTE(ct03nut @ 4 Jun 2006, 23:32)
sa mai explic o data, cand opresc motorul am termperatura 80 grade
dupa aia cand il pornesc, porneste aproape de zona hasurata, danger
si scade treptat dupa ce ii dau 2 pedale cand se raceste lichidul.
Si sa stii pe viitor...
Asa este normal!
Lichidul de racire de la nivelul chiulasei continua sa se incalzeasca dupa oprirea motorului. Cum sonda de temperatura se afla in chiulasa, la acea pornire de dupa 2 min incalzirea este afisata de ceas.
Asa trebuie sa se intample, nu exista nici o defectiune.
ct03nut
4 Jun 2006, 22:45
in sfarsit ! deci nu este nici un pericol ca il pornesc aproape de zona hasurata de 95 grade? asta vroiam sa stiu
mersi
coruxco_ccr
5 Jun 2006, 19:35
QUOTE(ct03nut @ 5 Jun 2006, 01:45)
in sfarsit ! deci nu este nici un pericol ca il pornesc aproape de zona hasurata de 95 grade? asta vroiam sa stiu
mersi
Cumpara-i un difuzor din plastic (50000 lei )si o fulie de nova si nu vei mai avea probleme cu racirea
cristigeo69
5 Jun 2006, 22:43
QUOTE(Muttley @ 4 Jun 2006, 12:43)
Si sa stii pe viitor...
Asa este normal!
Lichidul de racire de la nivelul chiulasei continua sa se incalzeasca dupa oprirea motorului. Cum sonda de temperatura se afla in chiulasa, la acea pornire de dupa 2 min incalzirea este afisata de ceas.
Asa trebuie sa se intample, nu exista nici o defectiune.
de acord cu muttley
QUOTE(ct03nut @ 4 Jun 2006, 12:45)
in sfarsit ! deci nu este nici un pericol ca il pornesc aproape de zona hasurata de 95 grade? asta vroiam sa stiu
mersi
si la mine era la fel pana sa pun electroventilator...nu e abosolut nici un pericol ca sta la 95 grade
pune-ti electroventilator si dupa ce opresti motoru o sa faca bazzzzzzzz
si-ti raceste apa...poate asta te mai linisteste
diaconuliviu
6 Jun 2006, 10:14
QUOTE(cristigeo69 @ 5 Jun 2006, 23:43)
[...]
pune-ti electroventilator si dupa ce opresti motoru o sa faca bazzzzzzzz
si-ti raceste apa...poate asta te mai linisteste
Apa din radiator, pe cea din chiulasa mai putin. Asta pentru ca pompa de apa e in repaus.
Fenomenul e normal. Daca instalatia e presurizata nu fierbe, chiar daca ajunge pe la 100 grade.
ct03nut
6 Jun 2006, 10:23
thanks, deci sa-i strang calumea busonul vasulul de expansiune ca mi l-a lasat deschis un mecanic mai batranel el asa..
diaconuliviu
6 Jun 2006, 10:39
Daaaaaa, nenea ala a condus Bucegi/Carpati pe vremuri.
Da, stringe busonul.
driverx
6 Jun 2006, 11:03
Geeez....cate probleme false putem inventa....cata discutie pentru un proces foarte normal. Daca ati judeca putin, fara prea multe cunostinte de mecanica v-ati prinde ca e normal.
Si daca inca nu credeti....luati un ibric, incalziti apa in el pana la fierbere, turnati apa intr-o cana, puneti mana pe cana, o sa constatati ca nu va frige, puneti inca o data mana pe cana peste 3-5 minute. Voila....frige...de ce oare?
Unii cred ca ati trecut degeaba prin scoala.....
ct03nut
6 Jun 2006, 11:05
eu am intrebat daca dauneaza in timp, si da e si asta o problema, nimeni nu inventeaza nimic aici.
Muttley
6 Jun 2006, 11:52
QUOTE(driverx @ 6 Jun 2006, 12:03)
....luati un ibric, incalziti apa in el pana la fierbere, turnati apa intr-o cana, puneti mana pe cana, o sa constatati ca nu va frige, puneti inca o data mana pe cana peste 3-5 minute. Voila....frige...de ce oare?
'ai de capu' meu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.