Andy_ACS
9 Jul 2018, 12:26
Foarte frumoasa cursa. cu depasiri si rasturnari de sitiatie.
Ferrari pare o masina competitiva sezonul asta, alaturi de Mercedes. Red Bull e putin mai jos, doar o conjunctura ii poate ajuta sa ia podiumuri. Restul sunt din alta liga din pacate.
Raduchu
9 Jul 2018, 19:34
Referitor la Red Bull, totusi au 3 victorii din 10 curse cu o masina sub nivelul celor de la Mercedes si Ferrari.
meganus_bicorpus
14 Jul 2019, 17:59
Red Bull a făcut o treabă bună cu trecerea la motoarele Honda, păcat că nu l-au putut păstra și pe Ricciardo.
centurion
14 Jul 2019, 18:37
Ferrari: Leclerc a declarat inainte de cursa ca se va lupta cu Verstappen si a facut-o. E tare monegascul, are oua si stofa de (viitor) campion. Vettel e total demoralizat, cred ca va pleca de la Ferrari la final de 2019.
Alfa Romeo: 'Cine n-are batrani, sa-si cumpere'. Merge bine Raikkonen, aduna puncte. Giovinazzi i-a adus victoria lui Hamilton. Iar Mercedes a aratat pe fata ca il vrea campion pe Hamilton. Singurul perdant o data cu intrarea SC a fost Bottas.
meganus_bicorpus
14 Jul 2019, 20:33
Îmi pare tare rău pt Vettel...dar va rămâne genul de sportiv născut talent, murit speranță...
bucatzel
14 Jul 2019, 21:50
QUOTE(centurion @ 14 Jul 2019, 18:37)
Singurul perdant o data cu intrarea SC a fost Bottas.
Care Bottas a intrat sa schimbe cauciucurile expres ca sa ia punctul de fastest lap si ... nu l-a luat. Baiat fain, da' trebuie un pic mai mult ca sa emita pretentii in fata lui Lewis.
sb-55-dan
15 Jul 2019, 07:25
Bottas e f rapid in calificari si s-a vazut anul asta, din pacate pentru el nu are ritm de cursa ca Hamilton. Numai pintr-un ghinion teribil mai poate Hamilton sa piarda titlul.
Anul viitor o sa fie bataie pe semnatura lui Max intre Mercedes si Ferrari.
centurion
15 Jul 2019, 07:52
QUOTE(meganus_bicorpus @ 14 Jul 2019, 21:33)
Îmi pare tare rău pt Vettel...dar va rămâne genul de sportiv născut talent, murit speranță...
E cam mult sa spui asta despre Vettel. A luat totusi 4 titluri mondiale. Despre Massa, Coulthard etc. poti spune asta. Nu si despre Vettel. El are alte probleme acum.
QUOTE(bucatzel @ 14 Jul 2019, 22:50)
Care Bottas a intrat sa schimbe cauciucurile expres ca sa ia punctul de fastest lap si ... nu l-a luat. Baiat fain, da' trebuie un pic mai mult ca sa emita pretentii in fata lui Lewis.
Afirmatia pe care am facut-o era in 2 sensuri:
- Pe de o parte, faptul in sine, acela ca Hamilton, care nu schimbase, a avut conjunctura favorabila comparativ cu Bottas (care schimbase deja);
- Pe de alta parte faptul ca pe Bottas nu l-au mai chemat la schimbul de pneuri (medii cu hard) ca sa nu mai fie obligat sa intre inca o data pe final de cursa. A fost singurul pilot dintre primii 6 (cel putin) care nu a intrat sa schimbe sub SC. Asta spune tot despre dorinta lui Mercedes de a-l avea campion pe Hamilton. Pana la SC Bottas nu a putut fi depasit, asa ca Mercedes nu a riscat victoria lui Hamilton chemandu-l pe Bottas sa schimbe.
meganus_bicorpus
15 Jul 2019, 08:52
Vettel a facut la red Bull ce face Hamilton la Mercedes...la Ferrari a cam cedat mereu sub presiune.E un campion, e un pilot extrordianr, dar nu il vad cu rezultate la Ferrari, Leclerc il va invinge lejer la anul!
centurion
15 Jul 2019, 10:10
Spun de Leclerc inca din sezonul trecut ca e talentat si ca poate fi campion. Iar duelul pe care il are cu Verstappen sper sa tina multi ani de acum incolo. Vom avea ce vedea.
Duelul lor tine inca de pe vremea cand pilotau kart-uri:
https://www.youtube.com/watch?v=L42H4vkbHYc
bucatzel
15 Jul 2019, 14:54
QUOTE(centurion @ 15 Jul 2019, 07:52)
Afirmatia pe care am facut-o era in 2 sensuri:
De inteles ca au vrut sa castige Lewis, desi nu prea are cine sa-i bata anul asta. Cam cum a fost Ferrari in 2002 . Dar cum ziceam, Bottas a pus cauciucuri expres ca sa ia fastest lap-ul, si in ultima tura, Lewis, cu gume mult mai uzate a transat problema. Evident ca a facut-o ca sa puna piciorul in prag si sa ii aminteasca lui Bottas ca el e campionul din echipa, dar mai de bagat in seama e faptul ca a putut s-o faca.
centurion
16 Jul 2019, 04:48
Bottas nu a schimbat pneurile pe final de cursa pentru a lua punctul pentru cel mai rapid tur. Bottas a fost fortat de regulament ca sa intre la boxe pentru a schimba pneurile. Altfel, nu cred ca o facea. El a fost singurul pilot dintre primii 6 (cel putin) care nu a fost chemat la boxe de catre echipa pentru a schimba pneurile, asa cum a fost chemat Hamilton, asa cum au fost chemati ceilalti. De asta spuneam ca Mercedes a vrut sa castige Hamilton. L-au lasat pe Bottas pe circuit cand era SC pe pista, echipa stiind foarte bine ca finlandezul va fi obligat de regulament sa mai intre o data la boxe. Logic ca intrand pe final de cursa la boxe, fortat de regulament, a incercat sa faca si cel mai rapid tur. Ca nu i-a reusit, asta e altceva. Meritul a lui Hamilton in acest caz.
Deja am scris prea mult despre Mercedes......
puiutu
16 Jul 2019, 14:34
bucatzel
2 Aug 2020, 22:17
Sa-l aud pe ala care mai zice ca nu este suspans in F1...
Andy_ACS
2 Aug 2020, 23:30
Nu as numi suspans ce s-a intamplat. Doar un mic neprevazut in ultimele 2 tururi, care a afectat doar partial clasamentul final.
Macar daca faceau pana cu 2-3 tururi mai devreme, atunci era fain ca intrau cu pneuri noi oe pozitiile 4-5-6 si aveau cateva tururi sa recupereze. Asa...
sb-55-dan
4 Aug 2020, 09:10
Nu inteleg de ce nu a intrat Lewis cu un tur inainte de final sa schimbe cauciucurile. Avea avans suficient fata de Max. A fost la "mustata" victoria asta.
meganus_bicorpus
10 Aug 2020, 05:58
Cursa de săptămână asta parca a fost un pic mai interesanta, Max a câștigat Marele Premiu strict pe mana lui, a riscat și a știut cât și când să tragă de mașină astfel încât Hamilton și mercii nu prea au mai avut ce să îi facă.
Leclerc trage cat poate de o mașină destul de obosita, Vettel deja e resemnat și nu mai trage deloc.Albon se remarca din nou, cu mașini bune cu siguranță că și gașca tânără știe să facă spectacol.
sb-55-dan
10 Aug 2020, 11:00
Max a castigat pe merit, a mers aproape perfect. Mi-a placut dialogul avut la inceputul cursei cand ii spuneau de la boxe sa stea mai in spate. Genial Max
sb-55-dan
19 Jul 2021, 08:12
Incidentul de ieri era de anticipat de ceva timp, Max e mult prea agresiv in defence si ieri si Hamilton nu a vrut sa cedeze. Vina e impartita, bine ca Max e ok.
Andy_ACS
19 Jul 2021, 08:20
Asta spui tu, ca fanboy Hamilton, dar comisarii de cursa au avut alta parere.
La F1 nu e ca in traficul nostru cotidian, daca ani masina in fata iti alegi trasa.
Nu ca l-as plange pe Verstappen, ca e exact genul de miscare pe care ar face-o si el.
MihaiF3
19 Jul 2021, 08:40
A platit Hamilton pentru incidentul cu Verstappen, ba chiar a recuperat, a condus cursa doar 2 ture si a reusit sa o castige.
E si asta un mod de a recupera din diferenta de puncte, Hamilton ia maximum pe cand Verstappen eliminat din cursa, nimic
sb-55-dan
19 Jul 2021, 08:41
A depasit si pe Lando si pe Leclerc exact in acelasi loc si pe aceeasi trasa. Diferenta a fost ca cei doi nu s-au aparat agresiv.
meganus_bicorpus
19 Jul 2021, 09:06
Nu am reusit sa inteleg cum Leclerc, care a tras f bine 80% din cursa si din turul 40 incolo, cand Hamilton recupera jumatate de secunda pe tur, sa nu poate sa isi apere locul...
Hamilton parca zbura si ferrari cu anvelope mai bune nu facea mai nimic...chiar mi-a parut rau de Leclerc dar e greu sa explici cand vezi ca unii au motivatie cat un munte de mare si altii se ascund speriati pe sub pietre...
bucatzel
19 Jul 2021, 09:58
Sincer, si mie mi se pare curios, mai ales ca Bottas nu prea parea sa mearga tot in "regim de calificari" . De asemenea, pana la pit-uri, cum incerca Hamiltn sa se apropie de Leclerc, o calca si alalat.
Si avand in vedere ca restul plutonului a pastrat cam aceleasi ecarturi, parca i-ar fi dat astia benzina cu tot cu nos in ea.
sb-55-dan
19 Jul 2021, 14:59
QUOTE(Andy_ACS @ 19 Jul 2021, 09:20)
Asta spui tu, ca fanboy Hamilton, dar comisarii de cursa au avut alta parere.
La F1 nu e ca in traficul nostru cotidian, daca ani masina in fata iti alegi trasa.
Nu ca l-as plange pe Verstappen, ca e exact genul de miscare pe care ar face-o si el.
Leclerc care era in spatele celor 2 a declarat ca a fost incident de cursa:
https://www.youtube.com/watch?v=IeE37fyAkloDupa cum am spus, vina e impartita.
vallixx
20 Jul 2021, 15:25
Este vina lui Lewis in mod clar. Max era in fata, isi alege trasa.....iar asta cu "aparatul agresiv" e de tot rasul. Cum adica s-a aparat agresiv? Omul era in fata, si-a ales trasa, a mers pe ea.
Apararea e aparare.....iti pui masina intr-un loc in care e dificil pentru cel din spate sa treaca de tine. Si lasi pe el riscul manevrei. Cel care se apara trebuie doar sa respecte regulamentul....adica sa nu mearga in zig-zag, mai ales pe zonele de franare, sa lase loc de o masina daca cel din spate este cat e cat in paralel (significantly alongside)....etc.
Ori aici era sectiune de accelerare, Max a lasat loc, Lewis e cel care a "atacat agresiv", intrand mult prea tare intr-un viraj. Moment in care a subvirat si l-a agatat pe Max. 10 secunde mi se pare oricum prea putin pentru ce a facut.....dar na....e Mercedes, e Lewis....
sb-55-dan
21 Jul 2021, 07:34
E bine ca noi stim mai multe decat pilotii implicati in cursa.
MihaiF3
21 Jul 2021, 08:13
https://www.youtube.com/watch?v=Rp0GG4y3is8Analiza lui Palmer legata de incident si de ce au dat arbitrii 10 secunde stop la pit
Inevitabil trebuia sa se intimple, daca nu acum, in curand. Max e foarte agresiv si merge la intimidare - vad in el soferul perfect de BMW

. Vezi si incidentul cu Ocon. Ham e cam disperat acum si a mers "ori la bal ori la spital", si a tras cartea castigatoare.
bucatzel
21 Jul 2021, 10:24
Pai la spital s-a mers, doar ca nu a fost el
vallixx
24 Jul 2021, 20:36
QUOTE(sb-55-dan @ 19 Jul 2021, 08:12)
Incidentul de ieri era de anticipat de ceva timp, Max e mult prea agresiv in defence si ieri si Hamilton nu a vrut sa cedeze. Vina e impartita, bine ca Max e ok.
QUOTE(sb-55-dan @ 21 Jul 2021, 07:34)
E bine ca noi stim mai multe decat pilotii implicati in cursa.
mircea_aq
1 Jul 2022, 14:26
bucatzel
1 Jul 2022, 14:30
Mor de curios, care e partea amuzanta?
mircea_aq
1 Jul 2022, 16:32
Modul in care se exprima nea Nelson:
QUOTE
“Keke? He was a shit, he had no value.
“It’s like his son (Nico). He won a championship…the ‘neguinho’ (Hamilton) must have been giving more a*s at that time, so it was kind of bad.”
AndreiMR
3 Jul 2022, 19:31
Mda, Ferrari sunt clar complet idioți. Din nou i-au nenorocit cursa lui Leclerc, mare minune dacă până la finalul sezonului nu începe sa bată pe la ușile altor echipe. Azi a făcut din nou o cursă mare cu mașina avariată și degeaba...Sainz a câștigat cu mult noroc, dar nu a demonstrat nimic azi. Partea buna e ca gafele Ferrari plus ghinionul lui Verstappen au făcut o cursă foarte spectaculoasă, mult peste ce vezi în mod normal. Mercedes a profitat de pista netedă și la cum a mers Hamilton, probabil că Russell se bătea la victorie azi dacă nu abandona

Bune și Haas urile, Mick a încercat pe final sa arate ca e pilot dar nu prea i-a ieșit...
Altfel, foarte urat accidentul lui Zhou, e încă o ocazie în care uratania aia de halo salvează viața pilotului, uriașe progresele în materie de siguranță în ultimii ani. Și nu numai pentru mașini, spectatorii din tribuna spre care se îndrepta Alfa aia cred că au înghețat...noroc că a rezistat gardul
vallixx
4 Jul 2022, 08:44
Asa-i. Mare lucru daca nu-l apuca dracii pe Leclerc pana la urma....in mod clar e un pilot foarte bun, care merita o echipa mai buna. Ferrari au piloti, au masina si nu stiu ce sa faca cu ele....
Inclusiv deciziile bune din cursa le iau foarte tarziu, nu stiu ce asteapta, l-au lasat pe Leclerc in aerul murdar al lui Sainz ture bune, desi se vedea ca e mai rapid. La strategie RB si Mercedes sunt ceas, muta imediat, nu asteapta invitatie speciala.
Oricat ar fi de buni Sainz si Checo, se vede ca material pentru campionat sunt Max si Charles.
Adica lanad faptul ca ieri a fost cel mai rapid, sa reusesti sa stai pe harduri uzate la baiate cu piloti de talia Lewis si Checo cu softuri noi.....arata ca stii ceva meserie. Ca era clar ca nu poate sta in fata...aia era evident, dar sa nu scazi de locul 4, timp de 10-12 tururi, e ceva.
Mick a incercat el ceva si in mare parte i-a reusit. Sa treaca de Max insa, deocamdata e un munte prea inalt pentru el dar are timp. Alonso iar s-a miscat bine, Noris la fel.
Nu-mi dau seama de unde a plecat accidentul lui Zhou (urat ce-i drept). Gasly l-a ciupit pe Russell care s-a dus in Zhou sau Russel l-a ciupit pe Gasly?
bucatzel
4 Jul 2022, 08:53
Leclerc n-avea cum sa castige cursa aia, puteau doar sa o piarda si el si Sainz. Si daca lui Sainz i s-a spus doar fasait "ai putea sa-i tii spatele" in loc sa i se ceara clar sa apere, inseamna ca nici locul lui in echipa nu e chiar atat de batut in cuie de pilot secund. Diferenta de puncte dintre ei nu sugereaza ca ar fi chiar atat de diferiti, si sincer, cred ca Sainz e un pilot fix la fel de bun, dar caruia ii mai lipseste un pic de incredere.
Ricciardo ma surprinde maxim, inteleg cumva ca masina e setata pe gustrile lui Norris, dar ffs, a gatat in spatele lui Latifi
bubu_salcie
4 Jul 2022, 09:37
Eu m-am mirat cand am vazut ca Ricciardo era la un moment dat pe poz 9. Exista asi si exista mediocri, el nu e nici-nici.
vallixx
4 Jul 2022, 09:50
Eu zic ca daca incercau un dublu schimb pe SC si schimbau ambele masini pe soft, erau sanse sa faca 1-2. Doar ca Ferrari nu -s obisnuiti cu chestiile astea extreme si care trebuie sa se intample repede.....pai lor le ia un sfert de cursa pana sa ia o decizie.
Stiu ca presiunea e mare pe strategi.....dar dupa cum se vede....e cheia victoriei.
Aia cu "tine-i spatele" nu mergea zic eu. Nu mergea pentru ca Sainz isi facea zdrente timpii lui inercand sa mearga defensiv....si in caz ca nu reusea sa tina departe atacurile lui Lewis si Checo....aia ajungeau imediat si la Leclerc, asa ca odata ce Leclerc era deja sacrificat, decizia de genul "Sainz.....da-i in ea tati" a fost singura OK, macar se asigurau de un loc 1.
Cu Sainz tinandu-i spatele lul Leclerc riscau sa piarda podiumul ambii. Sau riscau un 3-4 in loc de 1-4.
tatimeu
4 Jul 2022, 12:19
ce husa roz la telefon avea negriciosul cu doua ceasuri
Domnul (ex-) Scherzinger, dupa ce ca are o freza de rahat, se mai da si pe trotineta?!
Cam plangaret Leclerc cand trebuie sa depaseasca si nu poate.
bubu_salcie
4 Jul 2022, 13:45
QUOTE(tatimeu @ 4 Jul 2022, 12:19)
ce husa roz la telefon avea negriciosul cu doua ceasuri

la ce te referi? ce am ratat?
vallixx
4 Jul 2022, 15:42
QUOTE(maho @ 4 Jul 2022, 12:48)
Cam plangaret Leclerc cand trebuie sa depaseasca si nu poate.
Nu cred ca nu putea, mai degraba cred ca nu avea rost sa isi omoare timpul lui, uzura penurilor, risc de supraincalzire....plus timpul lui Sainz care ar fi fost obligat sa mearga defensiv.....in conditiiile in care cand una dintre masini e mai rapida, echipa ar trebui sa decida ce si cum.
La McLaren asa s-a facut in trecut, iar la Mercedes si RB nici nu mai are rost sa discutam.
Deci cumva cred ca simtea ca decizia trebuie sa o ia echipa....si echipa dormea in porumb.....sau in lanul de secara. Echipa...timp de ture bune ii transmitea lui Sainz sa mearga mai tare in conditiile in care era evident ca nu putea mai mult.
bucatzel
4 Jul 2022, 16:00
Echipa Ferrari parca nu mai stie sa adune nici pe degete.
M-au distrat in prima faza, cand ii ziceau lui Leclerc sa scoata timpul x, ca ii prinde Ham din urma. Ala se plangea ca il incurca Sainz. Asa ca l-au bagat la boze pe Sainz, si brusc au descoperit ca fara DRS de la Sainz, Leclerc merge si mai incet.
departe tare vremurile alea in care Brawn ii zicea lui Schumi "avem o idee, dar va trebui sa faci urmatoarele 20 de ture in regim de calificari"
QUOTE(vallixx @ 4 Jul 2022, 08:44)
Nu-mi dau seama de unde a plecat accidentul lui Zhou (urat ce-i drept). Gasly l-a ciupit pe Russell care s-a dus in Zhou sau Russel l-a ciupit pe Gasly?
Russel a strans spre stanga (ca sa se pozitioneze spre exteriorul urmatorului viraj, unde era Zhou) si probabil nu a observat ca intre timp aparuse si Gasly acolo intre Zhou si Russel (amandoi au avut un start slab de tot, deja pe acolo printre ei trecuse Latifi). Asa ca a atins roata dreapta fata a lui Gasly cu roata stanga spate a lui, ceea ce l-a impins in Zhou.
4 Jul 2022, 16:36:Aparent e si pe youtube
https://www.youtube.com/watch?v=kHzSpIsmRnc...bdRacingMoments
AndreiMR
4 Jul 2022, 19:30
QUOTE(bucatzel @ 4 Jul 2022, 17:00)
departe tare vremurile alea in care Brawn ii zicea lui Schumi "avem o idee, dar va trebui sa faci urmatoarele 20 de ture in regim de calificari"
Cât timp avem pneurile astea de la Pirelli nici nu vom mai vedea așa ceva. Acum gestionarea cauciucurilor a devenit atât de dificilă încât nimeni nu mai trage la maxim cu adevărat, decât dacă vrea să omoare cauciucurile în 2-3 tururi. Plus cantitate limitată de benzină, plus dependență de maparea sistemului hibrid care nu se modifica în timpul cursei...alte vremuri acum. Cu atât mai mult contează acum să ai niște minți luminate la strategie și Ferrari e clar că de la destrămarea echipei Schumacher-Brawn-Todt nu mai are o organizare eficientă. Sau mai bine zis, după ce au plecat ei a început scăderea iar când a plecat Luca di Montezemolo s-a dus de râpă total la capitolul asta.
vallixx
4 Jul 2022, 21:22
Pe langa limitările de care ai adus vorba, as mai adauga si budget cap-ul, care desi a readus spectacolul prin diminuarea distanței intre echipele cu multi bani si cele mai pe austeritate, totusi face astfel incat sa aloci un numar fix de motoare per sezon, deci unul la X curse.
Ceea ce e o alta limitare in a trage grav de el.
bucatzel
5 Jul 2022, 08:38
Baieti, ma refeream ca lui Schumi i s-a dat un timp tinta destul de serios, si l-a scos in mod consistent, astorlalti doi li s-a dat un timp tinta rezonabil si au inceput sa miaune.
vallixx
5 Jul 2022, 09:04
Pai avem asa:
Timpul cel mai bun in calificari: 1.28.942, Sainz. In Q2 pe uscat, cu roti noi, benzina cat sa ajunga si baterie full
Fastest lap: 1.30.510, Lewis. In regim de cursa, uscat.
Ce li s-a cerut lui Sainz si Lecrlerc: 1.32.2 constant.
E mult? E putin?
AndreiMR
5 Jul 2022, 09:26
Era realizabil...cam așa mergea Hamilton în momentul ăla și Ferrari e clar mașina mai rapidă. Leclerc avea măcar scuza ca avea aripa fata avariata...i-au transmis de la boxe că pierde 5 puncte de aderenta, cât înseamnă ca timp habar n-am dar sigur ceva tot pierdea. Sainz ar fi putut probabil scoate mai mult din mașina dar când a trecut pe harduri parcă i-a tras cineva frâna de mână și nu e prima oara în sezonul ăsta când nu se descurca cu gumele mai puțin aderente. Probabil modul în care e concepută mașina nu se pliază atât de bine pe stilul lui. Oricum, eu, fan Ferrari, m-am resemnat. Degeaba au cea mai bună mașină și un pilot cu stofă de campion mondial...nu au nicio șansă la titlul mondial în condiții normale. Doar dacă încep redbull să abandoneze la greu din motive tehnice...și nici atunci nu aș fi sigur ținând cont că de două curse Mercedes sunt în revenire puternica
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.