Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Va rog, urgent asistenta!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
HarM
Am o problema care imi toaca sanatatea. Nus tiu ce sa mai fac poate reusiti sa imi dati un rspuns.

Masina porenste sau mai exact pornea (azi dimineata) la 'sfert', treaba interesanta este ca dupa aprox 15 minute de mers se opreste pur si simplu. Dau la cheie dar nu mai vrea sa porneasca, ok zic eu bobina de inductie face probleme. Fug repede la magazin cumpar si schimb bobina.

Plec sa dau o tura sa vad cum se prezinta treaba dar dupa 15 minute..... Surpriza masina se opreste din nou.Trag pe dreapta ma uit crucis pe la motor verific sa vad daca bobina noua este fierbinte..nimik.

Schimb capacul de delco rotesc putin delco-ul (poate e avansul prea mare zic eu) o mai bibilesc un picut, dau la cheie masina pleaca. Ok. Mai merge ce mai merg la 500 de metrii de casa aceeasi problema. Hmmmm...schimb condensator verific platina verific daca vine benzina in carburator toate firele la locul lor nimik.

Dupa toate verificarile astea masina pleaca merge ce mai merge si se opreste. De aceasta data nu mai vrea sa o mai ia din loc. Dau la cheie si nu mai pleaca. Astept aprox. 5 minute dau la cheie porneste motorul il tin putin turat in speranta ca poate isi revine dar surpriza dupa 15-20 de secunde tinut motorul turat la aprox 2000 de ture se opreste brusc.

Fratilor nu stiu ce sa ii mai fac am facut motorul acum o saptamana de zile am avut probleme de gen si inainte am verificat alternator am schimbat releul regulator am schimbat platine bujiile sunt sinteroame cu distanta la electrozi de 0.6 aprinderea este ok carburatorul reglat (acestea din urma mi le confirma culoare bujiilor care este un rosu caramiziu).

Dati-mi un sfat, ce sa fie contactul cu cheie sa fie terminat nu stiu ma seaca.

Multumesc anticipat.
bygy007
Ai cumva aprindere electronica? orice madel?
ct03nut
nu cred ca e o problema mecanica daca te-a lasat dintr-o data fara sa se gafaie putin.
comnic5
Daca nu e din aprindere e din carburatie, iar daca nu e din carburatie atunci e din aprindere dry.gif Scoate fum cand o turezi tare? Verifica bujiile dupa ce se opreste si vezi daca sunt uzi, poate se ineaca.
HarM
revin cu precizari nu am aprindere electronica. intentionez sa imi montez in secunda cand voi rezolva problema prezenta.

Bujiile sunt caramizii cel putin duminica asa erau. alte lucruri nu stiu ce sa va mai spun sa nu fie ceva din bord poate contact. Pe mine ma lasa interzis situatia.

Maine dimineata o iau de la capat, iau condensator nou reverific platina curat carbu din nou. Nu stiu efectiv ce sa mai fac.


De scos fum nu scoate cand o turez, singura chestie care ma baga in ceata este ca am o picatura doua de apa la teava de esapament. Poate din cauza chiulasei, vad ca apa in vas sta cuminte iar motorul nu se incalzeste.
Muttley
Incearca sa inlocuiesti provizoriu la o proba busonul rezervorului de benzina cu o carpa.
Exista posibilitatea ca supapa busonului sa fie blocata astfel incat se creeaza vid in rezervor si nu mai ajunge benzina la carburator.
HarM
A sa incerc sa fac si asta poate ma ajuta cu ceva desi la mine busonul e de forma ca l-am rupt anu trecut. Pun doar antifurtu' ala imens din inox care era la moda pe vremea lu' ceasca biggrin.gif
Muttley
Ma rog, de forma, de efect, simptomele sunt tipice si acestei anomalii.
Ca sa nu te mai incurci cu carpa, ai putea dupa oprirea motorului sa fugi repede la rezervor si sa-i desfaci busonul sau ce ai tu acolo. Daca se aude un fas inseamna ca aia e problema. Daca nu, e altceva.
bygy007
nu sint mecanic ci electrician asa ca inccrc sa te ajut cu partea electrica deci: cind e rece porneste bine iar cind se incalzeste nu mai merge. Verifica in momentul cind se opreste si nu mai porneste daca ai scinteie astfel: scoti fisa centrala din capacul distribuitor si dai la automat apropii partea metalica a capatului de o masa
la aproximativ 0,7 - 1,5 cm si vezi daca ai scinteie de o culoare albastra daca e rosie nu e buna . Daca nu ai scinteie desfa capacu de la delco si cu platina sa nu fie actionata de cama deschide-o si inchide-o cu o surubelnita si vezi daca face scinteie la fisa mai verifica daca ai alimentare pe bobina cu un becintre borna + a bobinei si masa ;daca platina e curata sa nu aibe gauri si cind nu e actionata de cama sa fie perfect inchisa adica sa fie tensiune 0 intre - bobinei si masa masinii faci astea cu contactu pus
HarM
Mda pot sa iti confirm faptul ca scanteia este cam rosie deci nu e tocmai in regula.
Am avut tot felul de probleme cu electrica si constat ca nu le-am rezolvat pe toate.
Am sa incerc sa fac verificarile astea. Sunt aproape sigur ca e de la partea electrica problema dar nu stiu ce anume poate sa fie. Maine voi face o inspectie amanuntita.

O intrebare mai off topic aprinderea electronica "de targu mures" care se monteaza pe bobina si are led este buna??
bygy007
daca e daia mica de se monteaza pe bobina nu recomand
bygy007
si eventual citeste la topicul aprindere electronica ca sint destule sfaturi
HarM
Am verificat din nou partea electrica si nu am reusit sa rezolv nimik.

Noua bobina se incinge mai rau decat cea veche, deci nu stiu ce sa cred, ori sunt ambele defecte ori merge ambele si problema e in alta parte.

Am curatat paltina, parea putin impuscata, am curatat carburatorul, am verificat bujiile tot culoara caramizie ca si duminica, am verificat toate firele fisele si ce se mai putea verifica.

Am pornit motorul a mers o vreme dupa care a inceput sa manifeste aceleasi simtome.

Se opreste pur si simplu, acum mai nou am turat motorul sa vad daca da cu fum si am observat ca scoate un 'fum' alb aproape insesizabil, insa faza interesanta este ca la turatii mari da un rateu doua in evacuare si motorul scade in turatie si se opreste.

Am schimbat bobina noua cu cea veche si urmarea directa motorul merge mai 'tremurat' la relanti.

Am eliminat si povestea cu busonul ca sa fiu sigur ca am acoperit toate cauzele ce ar putea duce la un asemenea comportament.

Ramane sa mai schimb fisele si bujiile in rest toate sunt inlocuite.

Astept un ajutor din partea voastra. NU stiu ce sa ii mai fac.
marius-gabriel
ai spus ca ai schimbat platina si bujiile cam inainte cu o saptamana..
problema poate fii la platina(partea mobila), care iti da tot timpul la masa.
verifica acolo unde se prinde acea siguranta daca mai ai saiba de textolit.mi-e teama ca ca acea siguranta face contact cu platina..
renault12gordini
salutare,

1. releul nu mai incarca bateria, bateria descarcandu-se
2. trebuie sa mai cureti si tu rezervorul de benzina,o avea impuritati in el.
ionutctn
QUOTE(HarM @ 6 Jun 2006, 14:42)
Am verificat din nou partea electrica si nu am reusit sa rezolv nimik.

Noua bobina se incinge mai rau decat cea veche, deci nu stiu ce sa cred, ori sunt ambele defecte ori merge ambele si problema e in alta parte.

Am curatat paltina, parea putin impuscata, am curatat carburatorul, am verificat bujiile tot culoara caramizie ca si duminica, am verificat toate firele fisele si ce se mai putea verifica.

Am pornit motorul a mers o vreme dupa care a inceput sa manifeste aceleasi simtome.

Se opreste pur si simplu, acum mai nou am turat motorul sa vad daca da cu fum si am observat ca scoate un 'fum' alb aproape insesizabil, insa faza interesanta este ca la turatii mari da un rateu doua in evacuare si motorul scade in turatie si se opreste.

Am schimbat bobina noua cu cea veche si urmarea directa motorul merge mai 'tremurat' la relanti.

Am eliminat si povestea cu busonul ca sa fiu sigur ca am acoperit toate cauzele ce ar putea duce la un asemenea comportament.

Ramane sa mai schimb fisele si bujiile in rest toate sunt inlocuite.

Astept un ajutor din partea voastra. NU stiu ce sa ii mai fac.
*



Atunci cand ti se opreste motorul dupa 15 minute sau cat ai zis ca dureaza verifica daca ai scanteie de la aprindere...stii metoda cu fisa. Daca ai e de la carburatie. Ori nu iti ajunge benzina pana la carburator, ori carburatie dereglata, filtre ceva pe acolo. Dupa cum spui tu ca face, nu are de ce sa fie de la aprindere. Verifica alimentarea cu benzina. Ia-o batraneste asa si cu calm si vezi unde se taie filmul.
argon
schimba bobina, si o sa scapi de toate problemele.
Freelancer
Daca ai bobina montata langa blocul motor, eu iti recomand sa o pui undeva pe contra-aripa. Problema ta pare una de aprindere, verifica distanta la platina si capacul de delco sa nu se fi fisurat.
HarM
Dragii mei multumesc tuturora care au postat si au incercat sa imi ofere o solutie la problema mea.

AM GASIT PROLEMA!!! Pana la urma aprinderea am rezolvat-o cu schimbat de platina condensator reglat avans si toate tampeniile aferente deci problema s-a mutat in curtea sistemului de alimentare.

Asa ca m-am apucat sa masor debitul furnizat de pompa de benzina cu cea mai avansata scula folosita vreodata, adica sticla de plastic biggrin.gif. Asa am constatat ca saraca pompa nu prea vroia sa coopereze si deci am desfacut-o.

Am dat jos pompa si am constatat ca functioneaza impecabil asa ca urmatorul pe lista a urmat filtrul decantor care este montat inaintea pompei si... surpriza sita in interiorul acestuia era plina ochi cu mizerie. Asa ca am curatat sita si am suflat conductele care vin de la rezervor si totul e ok.

Iata vinovatul care mi-a provocat dureri de cap aproape o zi intreaga. Va trebui neaparat curatat rezervorul ca altfel o sa fie jale.

Inca odata multumesc tuturora pentru ajutor si cred eu ca acest topic poate fi inchis problema fiind rezolvata.
renault12gordini
smile.gif AI VAZUT CA SE POATE.


BRAVO laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.