Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: roti incinse
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
imin
Salut,
Am o Dacia Nova GTi si de ceva vreme se incalzesc rotile din fata si mi se pare ca trage mai greu. Ciudat e ca ridicand-o pe cric nu mi se par infranate. Un mecanic mi-a zis pompa de frana iar altul ca au ruginit nu stiu ce chestii la sistemul de franare si ca ar trebui curatate. Va rog sa-mi dati un sfat.
argon
Au ruginit "nustiu ce chestii" de la sistemul de franare, si trebuie curatate/schimbate.
Este vorba despre cilindrii receptori(pistonase) din etrier.
Ai nevoie de lichid de frana, un prieten, o presa de etrier, un set de garnituri de etrier, si daca e cazul 2 pistonase noi.
einstein1984
Ia pune-o pe elevator si porneste si motorul, vezi daca atunci se infraneaza rotile. Ca daca da, e de vina membrana servofranei care e perforata. S-ar putea sa se fi dus naibii si unsoarea rulementilor rotilor fata, de la atata caldura.
argon
Daca e dusa mabrana, nu mai sta motorul la relanti cand pui frana, si nu s-a plans initiatorul de asa ceva.
Dreamer
E ceea ce a spus argon, rezolva repede inainte sa se toceasca placutele de frana de tot.
Dyda
Daca se incing ambele roti defectul este la pompa
-piston atacat ( garda insuficienta)
-garnitura gomflata si nu permite retragerea completa a pistonului.
Dar este dubios ptr ca asa din senin incep sa se incinga rotile, cred ca a umblat careva pe la sistem !
biz
QUOTE(Dyda @ 7 Jun 2006, 07:31)
Daca se incing ambele roti defectul este la pompa
-piston atacat ( garda insuficienta)
-garnitura gomflata si nu permite retragerea completa a pistonului.
Dar este dubios ptr ca  asa din senin incep sa se incinga rotile, cred ca a umblat careva pe la sistem !
*



am avut si eu problema similara, strangeau franele pe rotile din fata, usor, nu blocau de tot, dar suficient cat sa se incinga rotile, dar nu chiar atat cat sa iasa si fum. solutii in ordinea aplicata:

- schimbat set pistonase + garnituri pompa de frana - degeaba
- schimbat garnituri etrier + curatat pistoane - degeaba
- spalat instalatia de franare cu alcool tehnic (de 4 ori) + schimbat lichidul de frana de fiecare data - pus DOT4 - degeaba
- schimbat placutele de frana - pus noi (de 2 ori) - degeaba
- schimbat pompa de frana cu totul - pus una noua - degeaba
- schimbat etrieri cu totul - pus noi - degeaba
- schimbat repartitor frana - cel vechi era blocat pe deschis - numai ca sa fiu eu impacat ca le-am schimbat pe toate

din instalatia veche de frana nu au ramas decat conductele, care dupa curatarea cu alcool mi-a fost clar ca sunt ok. si cu toate astea, tot aveam probleme. in final am zis ca imi bag picioarele ca nu mai am nervi de frane de dacie. cand o sa crape ceva o sa mai schimb si mi-am fixat in minte termenul in care voi vinde dacia si voi cumpara o masina.

si ca sa vezi ca de atunci problemele au inceput sa dispara treptat, pe masura ce se uzau placutele. acuma am ajuns la faza in care placutele s-au uzat, mai au un pic de ferodou ramas si nu mai strang. in concluzie habar nu am cu ce am avut eu probleme, dar mi-e frica sa schimb placutele de frana cu altele noi, poate o iau de la capat. mellow.gif
argon
Hai ca-ti vand eu placute uzate pe jumate , la jumate de pret smile.gif
diaconuliviu
QUOTE(biz @ 8 Jun 2006, 13:01)
[...]
- schimbat etrieri cu totul - pus noi - degeaba
[...]


Adica ai schimbat etrierii cu pistonase asamblate? Sau doar etrierii si ai pus pistonasele vechi?
biz
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Jun 2006, 14:12)
Adica ai schimbat etrierii cu pistonase asamblate? Sau doar etrierii si ai pus pistonasele vechi?
*



am pus etrieri completi, cu tot cu pistonase noi, gata asamblati. de aia am zis ca din vechea instalatie au ramas doar conductele.
Zaheiu
Franale incing si de la discuri stricate, adica tocite mai mult la margine sau cu santuri.
biz
QUOTE(Zaheiu @ 8 Jun 2006, 21:17)
Franale incing si de la discuri stricate, adica tocite mai mult la margine sau cu santuri.
*



ale mele nu sunt uzate. masina e din 2000 si nu a mers pe camp... bine nici pe drum nu e mare diferenta. dar oricum, placutele le-am schimbat la timp, iar discurile nu au urme de uzura. iar prin stilul meu de condus ma straduiesc sa menajez masina, pentru ca stiu ca inevitabil daca o chinui se va strica si tot eu ajung sa ma chinui.
diaconuliviu
Din tot ce spui aici nu amintesti de verificarea "garzii". Daca pompa e putin atacata e posibil ce spui. Sau daca ai ales placute cu grosime mai mare sau cu acele excrescente de capat mai late, care blocheaza in canalele etrierului.
Asta ca sa nu ma gindesc la conducte. Ai testat sa nu fie partial infundate?
biz
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Jun 2006, 06:36)
Din tot ce spui aici nu amintesti de verificarea "garzii". Daca pompa e putin atacata e posibil ce spui. Sau daca ai ales placute cu grosime mai mare sau cu acele excrescente de capat mai late, care blocheaza in canalele etrierului.
Asta ca sa nu ma gindesc la conducte. Ai testat sa nu fie partial infundate?
*



inainte de solutia extrema cu schimbarea pompei (la care nu am stiut de regimul de avarie - multumesc inca o data liviu), conductele nu erau de loc infundate. le-am curatat de 4 ori cu alcool tehnic si cand se calca frana alcoolul venea cu presiune. la placute, inainte sa le schimb ultima data aveam tot placute noi pe care le-am polizat pe margini pentru ca mi se parea ca nu culiseaza suficient de usor. dupa aia antrenate cu mana se miscau usor.

problema a fost ca am plecat la buc si dupa 20 de km mi s-au blocat din nou franele de a iesit fum din ele. de aia le-am schimbat ulterior din nou cand am schimbat si pompa. si in 600 de km cat ramasesera pana la buc (aveam a doua zi o intalnire importanta la care nu puteam lipsi) am calcat frana o singura data, in rest numai cu frana de motor/frana de mana. ce drum stresant....uitasem.

am fost asa de suparat pe franele alea ca ma gandeam sa-mi cumpar un kit Bosch. la un moment dat cica se vindea asa ceva, n-am gasit. in final am ignorat problema care a devenit din ce in ce mai mica, intre timp am probleme cu catalizatorul pe care nu vreau sa-l sacrific pe altarul (ne)stiintei (daca aveti idei / a incercat cineva cum se poate reconditiona - este un alt topic cu subiectul catalizator multumesc).
sobolan
vezi ca nu e neaparat din pompa .verifica arcurile lamelare din etrier !
Zaheiu
Cum se verifica/regleaza garda pistonului pompei?

Offtopic. Chestia cu "s-a mai discutat.." Ai dreptate, dar unele topicuri sunt vechi, stufoase si mai mult te zapacesc. Plus ca se mai si plictiseste lumea, pana la urma e un forum de discutii.
diaconuliviu
QUOTE(Zaheiu @ 9 Jun 2006, 12:43)
Cum se verifica/regleaza garda pistonului pompei?

[...]

Are servo?
Ai doua locuri de reglat:
1. Furca care se fixeaza pe pedala. Acolo parca 125 mm intre servo si centrul gaurii de bolt.
2. Tija servo care actioneaza pistonasele pompei. Acel "timburus" sa fie la 9 mm de partea frontala a servo.
Dyda
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Jun 2006, 11:59)
Are servo?
Ai doua locuri de reglat:
1. Furca care se fixeaza pe pedala. Acolo parca 125 mm intre servo si centrul gaurii de bolt.
2. Tija servo care actioneaza pistonasele pompei. Acel "timburus" sa fie la 9 mm de partea frontala a servo.
*



Pai coane te stiam baiat bine informat, cota intre centrul gaura furca si servo este de 131 mm nu de 125 mm.

clauditza
Daca ai pompa dubla schimba garniturile(sau pistonasul cu totul) de la rotile din fata. Nu au cum sa fie de vina rulmentii,daca amandoua rotile se incing de-odata! blink.gif ...si nici pistonasele de frana....
gti98
QUOTE(biz @ 9 Jun 2006, 02:09)
am pus etrieri completi, cu tot cu pistonase noi, gata asamblati. de aia am zis ca din vechea instalatie au ramas doar conductele.
*


Eu am patit o chestie similara cand am schimbat pompa simplu circuit (la berlina din 1980) cu pompa dublu circuit: trebuia reglata pozitia tijei de actionare a pompei de frana, cu pompa noua era "atacata", nu reveneau pistonasele "la zero" si nu se descarca presiunea din circuit; rezultat, franele pe fata nu se mai slabeau complet dupa actionare si se incingeau...
Asta-i cu Dacia, tre' sa te faci mecanic nene, altfel cu "specialistii" de la servisurile astea cheltuiesti ca Onassis...
Nu fiti tristi, Dacia merge inainte!
Oricum,
BAFTA!!
diaconuliviu
QUOTE(Dyda @ 9 Jun 2006, 13:59)
Pai coane te stiam baiat bine informat, cota intre centrul gaura furca si servo  este de 131 mm nu de 125 mm.
*


Ai mare dreptate; am ramas "cuplat" pe acel 125 (pe care oricum l-am scris cu "parca") si stii de ce, am mai vorbit cindva de asta: la mine intre furca servo si gaura furcii mai mult de 125 nu pot stabili, se defileteaza furca de tot.
Si asa am cumparat servo, in februarie-martie 2000.
imin
Salut,
De cand am scris prima data problema mea cu rotile incinse am mai facut urmatoarele:
-am curatat pistonasele si le-am schimbat garniturile
-am schimbat placutele de frana.
Problema persista.
Am vazut ca intre timp a mai scris cineva de furca ce se fixeaza pe pedala si tija servo care actioneaza pistonasele pompei si mai dadea niste distante 125 mm la prima respectiv 9 mm la a doua. Va rog sa-mi spuneti la ce tip de dacie sunt aceste distante si daca se poate sa fiti mai expliciti. Nu stiu daca ajuta cu ceva, dar am ridicat-o pe cric si am invartit de oata si nu pare blocata.
Va Multumesc
sobolan
QUOTE(imin @ 6 Jun 2006, 15:30)
Salut,
Am o Dacia Nova GTi si de ceva vreme se incalzesc rotile din fata si mi se pare ca trage mai greu. Ciudat e ca ridicand-o pe cric nu mi se par infranate. Un mecanic mi-a zis pompa de frana iar altul ca au ruginit nu stiu ce chestii la sistemul de franare si ca ar trebui curatate. Va rog sa-mi dati un sfat.
*



o posibila problema este ca pompa de frana ramane in presiune...ai umblat acolo...de regula se intampla cand dai pompa jos si un nenea mecanic mai desface putin surubu din capatul tijei ce actioneaza primul pistonas din pompa....
Neamtzu_20
Salut, am si eu o Dacie berlina din 98' si nu stiu ce sa ma mai fac cu ea. De vre-o jumate de an ma probleme intruna cu franele. momentan mi se incing rotile pe fata (precizez ca roata din dreapta se incalzeste mai tare ca cea din stanga). si nu stiu ce sa ii fac. Va rog daca cumva stiti sa ma anuntati si pe mine. biggrin.gif






ct03nut
QUOTE(Neamtzu_20 @ 5 Jul 2006, 00:54)
Salut, am si eu o Dacie berlina din 98' si nu stiu ce sa ma mai fac cu ea. De vre-o jumate de an ma probleme intruna cu franele. momentan mi se incing rotile pe fata (precizez ca roata din dreapta se incalzeste mai tare ca cea din stanga). si nu stiu ce sa ii fac. Va rog daca cumva stiti sa ma anuntati si pe mine. biggrin.gif
*




la semafor in vale/deal dupa ce se incinge , curge masina ? sau ramane blocata ? vezi etrierele, ia pistonasele si pune un meserias sa ti le monteze impreuna cu garniturile ca multi zgarie aceste pistonase si dupa aia ai probleme cu blocajele.
Neamtzu_20
QUOTE(ct03nut @ 5 Jul 2006, 01:11)
la semafor in vale/deal dupa ce se incinge , curge masina ? sau ramane blocata ? vezi etrierele, ia pistonasele si pune un meserias sa ti le monteze impreuna cu garniturile ca multi zgarie aceste pistonase si dupa aia ai probleme cu blocajele.
*


Am fost cu ea la mai multi mecanici si nu au reusit sa ii dea de cap. Masina curge nu ramane teapana. Se aude cum freaca placutele dar nu foarte tare.
diaconuliviu
Verifica placutele; nu doar grosimea lor ci si modul in care se deplaseaza in etrier-eventual curata acele canale.
Daca scoti placutele si invirti mai freaca? pentru ca acea frecare poate fi si a discului pe suportul etrier, mai ales daca la montarea planetarelor nu s-a pus acea saiba-distantier din cupru. Mai pot fi disc ondulat, pistonas gripat/murdar/ruginit.

A, ti-am sters topicul deschis, poti obtine raspunsuri aici.
Neamtzu_20
QUOTE(diaconuliviu @ 5 Jul 2006, 09:35)
Verifica placutele; nu doar grosimea lor ci si modul in care se deplaseaza in etrier-eventual curata acele canale.
Daca scoti placutele si invirti mai freaca? pentru ca acea frecare poate fi si a discului pe suportul etrier, mai ales daca la montarea planetarelor nu s-a pus acea saiba-distantier din cupru. Mai pot fi disc ondulat, pistonas gripat/murdar/ruginit.

A, ti-am sters topicul deschis, poti obtine raspunsuri aici.
*


Nu am incercat sa scot placutele si sa invart sa vad daca mai freaca, dar o sa incerc. Nu cred ca ii de la planetare fiindca ininte nu se incalzeau rotile. Problema a inceput de cand am schimbat pompa de frana si placutele. De la etrier nu cred ca are cum sa fie fiindca le-am demontat si am curatat pistonasele desi mizerie nu prea era pe ele. Deocamdata ramane o enigma radmasa.gif
diaconuliviu
Citeste si ce am scris mai sus, ori pompa nereglata (acea cota de 125 la mine, la altele e 131mm).

Daca spui ca dreapta incinge mai tare, problema as crede ca e de la etriere/pistonase sau placute care blocheaza in canale. Daca incing ambele, pompa atacata (acea cota de 9mm).
danny_b
QUOTE(Neamtzu_20 @ 5 Jul 2006, 00:54)
Salut, am si eu o Dacie berlina din 98' si nu stiu ce sa ma mai fac cu ea. De vre-o jumate de an ma probleme intruna cu franele. momentan mi se incing rotile pe fata (precizez ca roata din dreapta se incalzeste mai tare ca cea din stanga). si nu stiu ce sa ii fac. Va rog daca cumva stiti sa ma anuntati si pe mine. biggrin.gif
*



Rotile fata se incalzesc : 1 cind se frineaza mult si prinde doar fata 2 cind placutele ramin in contact cu discul din diferite motive
1 sunt situatii cind spatele nu prinde,fie repartitorul defect,fie reglaj incorect al tijei de pe bratul central,cilindru receptor blocat,ferodouri murdare cu vaselina de la rulmenti. 2 placutele de frina noi,au suportul metalic stantat iar acesta intra greu in multe cazuri, in locasurile de ghidare din etrier.Cu ajutorul unei pile, se ajusteaza cele 2 extremitati pina cind placuta culiseaza usor in locasuri,astfel incit lamelele sa o poata distanta usor fata de disc.Despre pompa si distante a scris bine cineva aici,desi adincimea gaurii conice din pistonasul pompei difera de la producator la altul iar despre etriere,inelul de etansare e CONIC sau ar trebui sa fie.Pistonasul trebuie sa intre, uns cu lichid de frina, relativ usor in etrier cu ajutorul unui patent daca inelul e pus corect cu diametrul mare spre exterior .Si despre disc ondulat a scris cineva.Ar mai fi furtunele de frina de vina dar asta se intimpla rar la ambele roti odata. Acuma eu am scris aici poate ajuta pe cineva si nu supara pe nimen iSper!
Neamtzu_20
QUOTE(diaconuliviu @ 5 Jul 2006, 14:36)
Citeste si ce am scris mai sus, ori pompa nereglata (acea cota de 125 la mine, la altele e 131mm).

Daca spui ca dreapta incinge mai tare, problema as crede ca e de la etriere/pistonase sau placute care blocheaza in canale. Daca incing ambele, pompa atacata (acea cota de 9mm).
*


Am fost astazi iarasi la service. Baietii au inspectat iarasi franele si pana la urma s-a ajuns la concluzia ca sunt de vina placutele de frana care, spun ei, ca au o compozitie mai dura si raman lipite de disc. Voi ce parere aveti????
diaconuliviu
E prima explicatie de genul asta pe care o aud. blink.gif
argon
QUOTE(Neamtzu_20 @ 5 Jul 2006, 23:18)
Voi ce parere aveti????
*




Ca te te iau de prost, si ar trebui sa schimbi service-ul.
Neamtzu_20
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Jul 2006, 07:26)
E prima explicatie de genul asta pe care o aud. blink.gif
*


Am fost cu ea la vre-o 6 unitati de service inclusiv la dacia service si nimeni nu a stiut ce are. pana la urma cred ca o las asa si poate isi da drumul singura. mersi mult de ajutor
diaconuliviu
Din cele 6 unitati, la cite ti-au ridicat masina si ti-au verificat sistemul?
alinakes
Sau macar ti-au dat o roata jos daca nu pe amandoua ?!

La multe service-uri nu prea te baga in seama ca pentru defecte minore la frane se lucreaza meticulos si nu iti pot lua bani prea multi !

Mai insista !

Mie mi se pare o problema cel putin ciudata daca nu grava !

In timp toata incalzirea asta s-ar putea sa afecteze ceva si e bine sa afli din timp ce , ca sa nu ai probleme pe urma !
Neamtzu_20
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Jul 2006, 14:56)
Din cele 6 unitati, la cite ti-au ridicat masina si ti-au verificat sistemul?
*


La toate unitatiile mi-au ridicat masina pe elevator, mi-au dat jos rotile au aerisito, mi-au desfacut etrierii, i-au curatat, au verificat pompa, au schimbat garnituri. Am stat langa ei la uni 3-4 ore, la altii 5-6 ore. eu zic ca au verificat cam tot ce era de verificat. oricum saptamana viitoare trebuie sa plec pana la Resita si poate dupa un drum mai lung isi da drumu. ca altceva nu stiu ce sa ii mai fac.
șoferistul
Am avut problema cu încinsul roților după ce am schimbat pomp de frînă. Explicația mecanicului a fost ceva de genul că "trebuie să își mai dea drumul" și pînă atunci să conduc cu viteză mai mică. După ce a vazut cît de șocat sunt și că urma un val de toate cele s-a apucat de meșterit din nou. Roțile se încingeau în oraș, dar daca mașina stătea o jumătate de oră nu mai avea nimic.
Problema era că un șurub dintre pompă și pedală, cel care reglează cursa liberă la frînă, era prea strîns.
diaconuliviu
@Neamtzu_20:
Daca au facut asta, din ce spui la reglajul pompei nu s-au uitat; demonteaza pompa de pe servo si masoara distanta intre "toba" servo si virful acelui "timburus". Daca e mai mare de 9mm, mai stringe-o. Poti incerca si daca e 9 mm sa mai stringi 1 mm, e posibil, cum se spunea mai sus, ca acel con al pistonului pompei sa fie amltfel decit normal, iar pompa sa fie "atacata".
tabek
Acum cateva zile am schimbat (la mecanic) la roata dreapta fata: garnitura etrier, butuc, rulment, iar la roata stanga fata rulmentul. S-au mai schimbat bieletele, o rotula, un burduf+stift planetara, un teu amortizor, un ax teu amortizor si o rotula inferioara. De atunci se infraneaza rotile, mai ales cea din dreapta, ieri s-a incins asa de tare, incat se simtea mirosul de ars in masina, si nu puteam sa pun mana pe roata asa fierbinte era. De la ce poate fi? se mai "lasa", sau trebuie sa schimb ceva? la ce sa ma uit?

p.s.: placutele de frana nu le-am schimbat.
mihai0070
Eu cred ca ai roata infranata si deasta de inchinge ... rotile fata si spate in cel mai rau caz trebuie sa fie calde dupa un drum de 50 km ... calde la atingere in nici un caz fierbinti sa te arda la mana
argon
e clar, e din cauza ca a schjimbat garnitura de etrier, mai exact cum a schimbat-o, asta spune tot, eu te sfatuesc sa schimbi mecanicul ca al tau e un incompetent.

Trebuie desfacut etrierul, verificat pistonasul.


Faza cu "isi da drumul" e apanajul unor mecanici tembeli, care va iau de prosti.
mihai0070
cheers.gif argon ...

ai pistonul etrier blocat si placutele freaca pe disc tot timpul ... de unde rezulta fierbinteala
tabek
Multumesc pt. raspunsuri, trebuie sa schimb pistonul, sau de ce ramane blocat? unsure.gif
mihai0070
Pai da jos roata , etrierul , placutele si vezi pistonul , garniturile , arata ok vezi pistonul cum arata are fante are joc vezi daca culiseaza cum trebuie in etrier ... cand dai jos atunci vezi ce are ...
diaconuliviu
Mai ales verifica daca pistonasul are pete mici de rugina sau urme de coroziune, pitting. Se poate elimina rugina aia cu smirghel fin dar, mai degraba schimbi pistonasul, e vreo 12-13 ron.
tabek
Ok, o sa verific pistonasul, dar e ciudat ca, inainte de reparatie rotile nu se infranau deloc...si s-a schimbat doar butucul, rulmentul si garnitura de etrier.
andutzu
Am cumparat in urma cu o saptamana un pistonas pentru etrier, deoarece pistonasul de pe dreapta fata ruginise si se desprinsese stratul de crom de pe el.
M-am apucat de treaba si spre surprinderea mea noul pistonas (care era din fier si nu era cromat ca cel original) nu se potrivea de nicio culoare in etrier. Era mai mare cu 0,7mm si sub nicio forma nu il puteam introduce. Pana la urma l-am pus tot pe cel vechi negasind alt model inafara de "Vulcan"
argon
ai luat de serele...ia in punga sigilata cu actibild cu holograma, merge la sigur. E 14 ron cu cele 2 garnituri cu tot.
andutzu
QUOTE(argon @ 25 May 2007, 17:53)
ai luat de serele...ia in punga sigilata cu actibild cu holograma, merge la sigur. E 14 ron cu  cele 2 garnituri cu tot.
*


Asa am sa fac, doar ca atunci ala a fost singurul pe care l-am gasit (10ron, fara garnituri)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.