Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare/schimbare filtru polen la SLZ cu A/C
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Marty
De Simbata, de cind am facut aceasta operatiune, ma tot indemn sa fac un topic despre subject. Iata ca am depasit toate oprelistile, prezente sub forma de sef, treaba, lene maxima si alte d-astea, si m-am apucat de treaba.

Voi descrie operatiunile in ordine cronologica pentu ca si cei mai profani sa desluseasca tainele acestei "distractii"

1. Se deschide capota motorului si se localizeaza aeroterma. Daca va uitati ca melcu' la sudura, va destainui ca respectiva aeroterma se afla sub carenajul de plastic cu grila pe mijloc, sub parbriz, in dreptul pasagerului din dreapta (vezi poza atasata, chestia aia "impatratita" cu chenar rosu)
[attachmentid=1040]

2.1 Uitindu-ne de aproape la respectiva aeroterma, vom observa un manunchi destul de grosut de cabluri, care trece printr-o ureche de plastic (vezi imaginea, notat cu 1). Se apuca cu o mina de manunchiul respectiv si il eliberati de sub urechea de plastic.
2.2 In fata urechii respective veti observa un surubel destul de mic, notat in imagine cu 2

[attachmentid=1041]

3. In momentul de fata, va aflati liberi de prejudecati, oprelisti si alte suruburi, cleme si alte manunchiuri de cabluri. Puneti una dintre minute, care va e mai la indemina si scoateti capacul de la filtrul de polen (vezi imagine, multumiri Tudor B).
Odata scos capacul, scoateti elementul filtrant. Aveti grija ca acesta se scoate destul de nasol, va trebui sa-l apasati pe capete pentru a-l indoi (se face ca o armonica dupa care isi revine la forma intiala)

[attachmentid=1042]

In continuare va pun 3 poze cu filtrul vezhi (fata + spate) si cu urmele lasate de o simpla intoarcere de pe o parte pe cealalta.

[attachmentid=1043] [attachmentid=1044] [attachmentid=1045]
Mihai_E
si la DSN exista filtrul asta?
costi
Personal nu cred dar eu sint atipic ca am Europa si mi-au scos astia toate cele (mai am pedale si volan...)

O sa fac insa o inspectie ca tot m-am saturat de praf si as vrea sa-i pun naibii ceve pe aspiratia aerotermei.
Dany
Salutare!



Ca sa stie si restul poporului. La Comauto Meridian exista un tip mai in virsta, foarte de treaba, amabil si cu rabdare. Ionescu. S-a uitat cam strimb la mine cind am cerut filtru de polen si mi-a spus ca sint primul care cere asa ceva. icon_twisted.gif Totusi l-a cautat si l-a gasit. Pentru cei care vor sa comande asa ceva, numarul piesei este:



6001546592



...si costa aproximativ 208.500 lei. smile.gif



Va recomand sa il skimbati in caz ca va pute inauntru sau vi se abureste parbrizul.



Dany



P.S. Marty - cred ca sub grila aia de plastic neagra ar trebui pusa un fel de plasa care sa impiedice sa mai intre la filtru frunze, sobolani, pisici...
Marty
Recunoasteti personajul ? :U

A costat 225 mii lei tramvai si a fost achizitionat azi, 26.04.2004 de la IPSO Otopeni. Mi se pare un pic mai rigid decit cel Mann, asta fiind produs de Valeo.
Dany
Oameni buni, am primit notificare ca dom' Marty a postat ceva si linkul nu mai mergea... Cica e inexistent!



http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?p=77362#77362



Si poza lu' Marty cu filtrul de la IPSO nu mai e nici aia? Sa fie oare sabotaj? icon_mrgreen.gif







Dany
Marty
Am postat de doua ori si am sters unul din mesaje. Se pare ca prin nu stiu ce procedeusubversiv, s-au sters ambele poze. Poza o am la birou asa ca trebuie asteptat pina maine.
Cristi
A mai gasit cineva piesa in cauza (filtru de polen) in afara de magazinul Meridian ? Nu mai au..., iar la magazinul de pe M. Bravu nici n-au auzit de el (nici nu au codul).
Marty
Daca ai fi citit 3 posturi mai sus, ai vedea ca se gaseste si in alta parte si la ce pret. Repet: DACA!
Cristi
Ba l-am citit, dar am uitat sa-l mentionez in intrebare. Scuzele de rigoare...



Reiau intrebarea: A mai gasit cineva filtru de polen in alta parte decat la magazinele Meridian si IPSO ?
nicolau.cosmin
Eu, dar cu comanda la service. M-a costat 210000.Facut de Valeo.
Dany
QUOTE
Eu, dar cu comanda la service. M-a costat 210000.Facut de Valeo.




Hihi! Dar nu te duce la Meridian sa ti-l monteze! icon_mrgreen.gif Mie au vrut sa imi ia manopera inca 250.000 lei pen' ca nu exista operatia "schimbare filtru polen" in lista lor de reparatii. Asa ca l-au incadrat la "schimbare capac climatizare" sau ceva de genul asta! 250.000 lei pentru o operatie de mai putin de 5 minute! :?





Dany
danut
Help!

Cand am inlocuit filtrul am scapat surubul de prindere a capacului in compartimentul aerotermei (nu in aeroterma). Orice sugestie de al scoate e bine venita. Am incercat sa iau curbe la dreapta, la stanga, numic. Nici macar nu il vad, e bagat sub aeroterma.



Stie cineva unde gasesc un surub la fel sa cumpar?
Tudor B
Pune si tu un holsurub aproximativ ca ala (ca marime) ca nu te verifica nimeni daca surubul e de origine.
Marty
Pe unde esti localizat ? Am eu 2 scule de foate mare precizie, lungi si flexibile: una are o ghiara mobila in virf (manevrabila din celalalt capat) si una are un mare magnet in virf. Daca poti sa ajungi prin Dorobanti/Floreasca, spune-mi ca sa vad daca le am in masina.
danut
Merci Marty, am rezolvat cu o pensa mai lunga (l-am vazut in sfarsit pe unde se ascundea).

Oricum, introducerea filtrului nou a fost foarte grea, a trebuit sa-l chinuiesc in fel si chip ca sa intre. Ma intreb daca dupa atatea indoiri o mai fi eficient...
Tudor B
Azi am schimbat si eu filtrul de habitaclu, masina are un an si 10 k km, atasez o poza cu filtrul, am ceva de completat la acest tutorial: la introducerea noului filtru trebuie avut grija ca in acel compartiment, inspre motor trece o conducta de AC, aceasta ingreunand montarea filtrului de aceea trebuie insistat ca partea de jos a filtrului sa treaca pe langa conducta ca filtrul sa intre in locasul lui.
Daedalus
Deci.. filtru de polen se gaseste doar la Solenze cu A/C ? La ce serveste mai exact? Este utilizat si pentru reciclarea aerului interior?
bogdan_o
Filtrul ala e folosit pentru filtrarea aerului care intra in masina. Cand dai pe recirculare nu se mai foloseste filtrul ala pt ca aerul e tras din habitaclu, printr-o priza care este in dreptul torpedo-ului.
sonicBanG
mad.gif for fuck sake!!! ...e posibil sa nu imi fi pus filtrul pe solenza mea? are ac...dar am parcat-o intr-o zi sub un pom " in floare " si a doua zi cand am pornit ventilatia ziceai ca ninge in masina...ieseau la petale din aeroterma de nu-i adevarat...
...chiar atat de zgarciobi ( ca sa nu spun rau voitori ) sa fie astia de la dacia?
asarban
Posibil
Pune-i tu!
bogdan_o
Situatia s-a mai dezbatut. Chiar si la cele cu filtru de praf. Problema e ca daca prin masina (mai precis pe la picioarele pasagerului) erau mizerii, RACV-ul le-a tras in tubulatura, dar asta numai daca ai avut recircularea pornita.
Daedalus
Si cand dau pe reciclare, aerul din habitaclu este filtrat prin ceva? Sau cum se face mai exact? Il scoate afara complet si baga altu nou?
sonicBanG
Pai aia e ca nu aveam recircularea pornita
driver
Pentru solenza care nu are A/C vedeti aici, e alta mancare de peste.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=15963
Daedalus
Stati ca m-ati aburit de tot. Deci Solenza mea e Scala si are si A/C si tot. Vrei sa zici ca atunci cand dau pe reciclare de fapt nu se intampla nimic? Aerul este tras pe sus pe la parbriz dar tot nu inteleg, il scoate afara de tot si intra altu nou?
mars
Azi am scos si eu filtrul ala si l-am scuturat bine, l-am aspirat si l-am pus la loc. Are 17.000 km masina, si la revizia de 20.000 sper sa mi-l schimbe.
Destul de greu de pus la loc, trebuie indoit si mi-e teama ca nu mai sta la locul lui.
Acum am o alta intrebare: mi s-a mai intamplat sa dau drumul la ventilator pe viteza maxima si au zburat din aeratoare fragmente de frunze uscate.
Nu folosesc recircularea aerului. Daca am acel filtru pe unde naiba au intrat totusi frunzele alea? Ca praf nu am pe bord nici pic, asta de 1 an si jumatate ( nici geamurile nu le-am tinut deschise vreodata).
bogdan_o
Chiar nu ai folosit niciodata recircularea? E suficient sa traga o data ceva mizerie si sa ramana prin tubulatura si apoi iese cand nici nu te astepti. Oricum mare grija cu ce iese prin aertoare ca mie mi-a intrat un cotor de frunza in ochiul drept. Inutil de descris placerea ce a urmat.
marius80_eugen
Bai ce ti-e si cu elefantii astia care circula prin recircularea de aer din habitaclu ... Mai eu inca nu mi-am schimbat filtrul , fie el de polen sau de habitaclu ( ca am inteles ca e unul de praf , iar altul de polen si ca nu ar fi identice , unul e pe la 210.000 , iar celalalr ajunge pe la 800.000 ) . Vreau sa-l scimb si sapun si o plasa ( fie ea si de tantari ) exact sub grila de plastic prin care ar intra aer in compartimentul aerotermei . Va dati seama ca pana acum se punea problema sa nu mai intre soareci si pisici in Dacii si acum reducem gauricile la marimea unui tantar ? radmasa.gif Mare treaba domnilor ! Ma intreb dupa 23.000 km cum ar arata filtrul ... tinand cont ca a curatat tot compartimentul aerotermei si era multa mizerie pe acolo ... noroi , frunze , panze paienjeni , crengute ... Dar din prea mult patriotism am pus si silicon intre placa de plastic si tabla si acum nu mai vibreaza . Oricum am descoperit si faptul ca , chederul dintre compartimentul motor si al aerotermei era prea lung si intrerupea scurgerea apei si a murdariilor prin canalul de scurgere de pe aripi . Si asa , toata apa si mizeria se scurgea prin compartimentul aerotermei , prin scurgerile laterale pe furtunase si ce nu se scurgea se aduna acolo . Asa ca am scurtat chederul , am izolat pe laterale cateva crapaturi cu niste silicon si am facut proba cu apa dupa 20 minute . Totul merge super bine acum . Dar ca tema de meditatie este filtrul si sa vad de unde-l achizitionez si eu . Bafta tuturor la verificari !
Inca ceva : recircularea inseamna ca se inchide aerul care vine din exterior , se ia aerul din habitaclu si se incalzeste sau se raceste dupa preferinte . Iarna , dupa ce se incalzeste putin in masina , se incalzeste mult mai repede daca dai pe recirculare decat daca ia tot aer rece de afara si-l incalzeste . Intrebare : la Scala , recircularea se efectueaza prin apasarea unui buton care comanda ce ? Un releu ? Adica (,) consuma in plus comutarea pe recirculare ?
klaus
Off-topic: Cred ca ar trebui sa facem o sectiune de "cenaclu literar"... Poate pe topicuri tehnice lumea o sa evite citarea de pasaje din Calistrat Hogas...
marius80_eugen
Am schimbat filtrul de polen la Scufita mea ( Scala ) . Era foarte murdar pe ambele parti ! Am vazut ca Marty a cumparat filtru Mann . Eu am dat cam 230.000 pe filtru original Dacia-Renault , in plastic transparent cu emblema piese Dacia . Filtrul Mann pe care l-am vazut eu era 190.000 dar mi s-a parut mult mai rigid si mai gros decat cel original . Nu stiu care a spus ca se face evantai sau acordeon ca se face in parti ! Nu se face si te chinui putin pana in bagi la locul lui pe cel nou . Cu cel vechi nu prea am fost tandru , dar nu a patit nimic . Mai trebuia spus in tutorial si a se verifica daca exista mizerii ( frunze si alte chestii zburatoare ) in carcasa filtrului si sa se scoata pe cat posibil tot ce e mizerie . La inceput am folosit o sarma mai lunga , apoi o penseta , dar apoi mi-a venit prin minte si am dat drumul la aeroterma pe viteza mare 3-4 si incet au zburat toate impuritatile de acolo . Dupa introducerea noului filtru incercati sa-l mai miscati in interior pentru ca trebuie sa stea destul de bine in locasul lui si trebuie sa revina la starea initiala , inainte de fortarea de a intra in carcasa . Apoi mare atentie ca exista deasupra cutiei , in momentul in care puneti capacul , un piciorus de plastic , care trebuie sa tina o contra capacului si apoi sa faca poc , in momentul in care capacul este pe pozitia buna . Se insurubeaza iar cu o cheie de 6 ( parca ) ( am uitat sa scriu si desurubatul , dar ala e mai simplu ) , la inceput cu mana si apoi se strange cu cheia . Mare atentie ca e fier in plastic , deci nu exagerati cu stransul .
Se observa marirea debitului de aer si de afara , dar si de recirculare . Parerea mea este ca si aerul recirculat mai trece inca o data prin filtru la fiecare recirculare .
P.S. Poate va vine si voua ideea sa dati cu putin parfum pe filtru inainte de a-l instala . Miroase super bine ( dar folositi ambipur sau ceva de calitate si nu channel ca va luati palme de la neveste ) !!! Bafta !
Ge0rge
Salut
Stiu ca este un topic mai vechi dar am o mica nelamurire
Am pus si eu la Renault Symbol filtrul de praf/polen , am urmarit intocmai instructiunile lui Marty dar cand am incercat sa pun filtrul in locas nu am reusit sa il intruc pana la capat in partea de jos a cutiei
Practic el nu si-a revenit din pliere... trebuia sa insist mai mult ? dar am avut impresia ca nu incape in partea de jos, cred ca acum sta in locas ca si cum ar fi apasat in laterala pe filtru

Ce sa fac? sa incerc sa il scot sa il mai pun odata ? poate afecta ceva?
Mentionez ca filtrul este cel de Dacia
Multumesc anticipat
i96nds
Mai incearca o data. Strange acordeonul de la mijloc ca sa nu se indoaie partile mai tari - cea de sus si cea de jos. Apoi bagi usor pe canal, incerci sa ridici cat mai tare partea de sus aflata spre pasager. Si dupa ce e acolo il mai misti ca sa vezi ca sta bine si lejer in locatia sa.
Ge0rge
Am scos din nou filtrul, era cam mototolit, s-au indoit rau partile rigide superioare, am sa cumpar unul nou in speranta ca pe acesta il voi monta curect fara ca partile superioare sa se sifoneze in halul asta smile.gif
Hai mersi
UltraDrive
Schimbat filtrul dupa 70.000 km post-336-1110552449.gif .
Pun una poza.
Pe cel nou l-am imbibat cu o sticluta de ambipur.
Un MannFilter , pe care abia l-am gasitlanga casa , (cica e criza) dupa ce m-am invartit 25 Km, icon_mrgreen.gif . 675.000 ROL. Scump , dar plateste firma si putea fi si 2 mil, important era ca in sfarsit gasisem filtru. Foarte usor de schimbat.
10X to Marty pentru instructiuni si poze.
Air flow substantial imbunatatit si "duhaorea" pe care o degaja iti gadila narile. 124.gif alcoholic.gif
nicusor
Azi mi-am schimbat filtrul de polen la Dacoserv Mlitari. 32 RON cu tot cu manopera. Filtru Dacia original.
Dupa 25000km arata cam tot ca al lui UltraDrive. Ideea e ca filtrul acela nu filtreaza tot, pentru ca e mult spatiu pe linga el. Dar oricum, decat deloc.....
Multumesc celor care au postat si au pus poze explicative aici, m-a ajutat sa ii monitorizez pe mecanici.
poeluci
Multam frumos pentru tot !

Cu ocazia asta am descoperit de ce imi aburea parbrizul.

Am gasit o solutie mau ieftina ! smile.gif Dupa ce l-am scos cu atentie si l-am scuturat bine, l-am spalat cu apa calduta si cu sapun lichid. cool.gif A iesit destul de curatzel. cool.gif
Acum astept sa se usuce si il montez inapoi (dupa ce il voi stropi cu o esntza de parfumel) tongue.gif
Hatod
Si eu am ales spalarea filtrului. Fiind duminica, nu prea am avut chef sa plimb in oras dupa un filtru nou, si am zis ca incerc varianta asta.
A iesit enorm de multa mizerie (era la 50 de mii de km), s-a curatat cat de cat, dar este tot gri la culoare.
Dupa un prim test pot sa zic, ca debitul de aer a crescut, iar zgomotul ventilatiet a scazut considerabil. Aburirea nu am testat ca nu m-am dus nicaieri astazi.
O sa tina probabil cateva luni, dupa care o sa iau unul nou.

E foarte util acest tutorial, mersi Tudor si Marty! Nu pot sa-mi explic de ce nu este mentionat acest filtru nicaieri in cartea de service - chiar daca este sau nu un filtru serios de "polen", totusi, a fost ceva nou in dacii.
yogi72cj
am o slz de 4 ani si nu a fost schimbat niciodata filtrul de polen
cind am desfacut sa verific va imaginati ce am gasit:praf,jeg,etc
fiind duminica,nu am avut de unde sa cumpar sa schimb si doar l-am suflat si spalat si parfumat cu ulei volatil de brad,3 lei o sticluta din care pui de 10 ori
apoi cind sa montez papacul de plastic inapoi am avut o idee:
o bucata plasa sirma fina 12*36cm
citeva capse de capsator
dupa 30 de min uitati ce a iesit
de acum nu mai intra frunze si alte prostii in copartimentul respectiv
NYCKO22
schimbat filtru de polen azi 29 05 2008 . pret 13 ron . timp de montare 7,5 minute ! floare la ureche biggrin.gif
negrucvj
13 ron, orijinel? Super, mai ales ca l-am schimbat saptamina trecuta si l-am gasit cu 25 ron si asa-i p'acilea de ceva timp. In folie transparenta si cu "holograma". Era de o culoare... nedefinita, cel vechi si asta doar dupa ~9ooo km.
csimby
Am cautat pe la toate magazinele din oras, dar nu am gasit filtru de polen la Solenza. Mai multi vanzatori se uitau la mine ca boul la poarta noua, si se mirau ca solenza are filtru de polen. Cel de Logan nu este bun? Sau cineva daca mi-ar putea da un cod ar fi si mai bine...
klaus
Dupa cum vezi si in pozele din primul post, filtrul de la mann are codul CU 2945.
Cu acel cod te duci la mann pe site (m http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur...eys=23.1.0.21.1 ) si faci un cross referece filter si ce sa vezi, afli bine mersi ca este de ... CLIO 2.
Ia intreaba acum vanzatorii de piese de schimb daca au filtru de habitaclu/polen de clio 2. Poate asa o sa le fie mai clar.
csimby
Mersi mult biggrin.gif
Gigi Dobrescu
salutare...e posibil ca solenza clima din 2003 sa nu aiba filtru de polen ????...multumesc
crick
Scala din 2003 are,presupun ca este acelasi aer conditionat.
shake
14 aprilie 2003... si DA are filtru , neschimbat asta e partea a 2 a ... l'am batut de un garaj pana numa mai vedeam de praf , acum baga aer mai mult , trebuia sa stau pe treapta 3 sa simt ceva vanticel... acum stau pe 1
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.