va provoc la o discutie cu argumente pro si contra GPL-ului la Dacie. dau eu cateva motive + exemple din experienta personala:
Pro GPL:
- pret / km semnificativ mai mic (60% din costul km pe benzina)
- motorul merge mai rotund
- nu se mai infunda filtrele de combustibil
- nu mai ai de facut reglaje la jiglorul de aer / relanti
- uleiul nu se uzeaza la fel de repede
Contra GPL:
- temperatura de ardere mai mare
- sensibilitate crescuta la supape reglate prost
- ungerea cica nu se face la fel de bine din cauza ca cilindrul este uscat
Experienta mea include recent un RK la un motor de Papuc din '99 (cu carburator monocorp) care de 2 ani merge pe GPL. Initial problema era la garnitura de chiuloasa si la o supapa. Problema cu Garnitura de chiuloasa si planeitatea chiuloasei care a trebuit rectificata au plecat de la o supapa de evacuare incorect reglata si nebagata in seama. in afara de asta, am schimbat segmenti (prezentau urme de uzura, asa ca au fost schimbati preventiv). Ce am constat interesant a fost efectul rularii a 40.000 km cu gpl. scaunele supapelor erau mancate. in rest, nu am constatat nici o alta uzura care sa nu fie intalnita si la rularea pe benzina. din acest motiv am ajuns la concluzia ca se justifica GPL-ul avand in vedere ca schimbarea scaunelor implica un cost de aprox 100 roni.
La cealalta masina care este un break pe injectie, nu am avut absolut nici o problema specifica GPL-ului de 40.000 de km. motorul merge curat, am reglat o data supapele. ce mi se pare ciudat insa este faptul ca treptat "se infunda" orificiile din robinetul de debit de exemplu. spun se infunda in ghilimele pentru ca nu cred ca asta se intampla, insa daca desurubez robinetul si dupa aceea il readuc la pozitia initiala, merge din nou la fel ca la inceput.
recomand cu caldura GPL-ul. este un combustibil ecologic, ieftin si se gaseste peste tot, si la noi si in tarile vecine.