Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune ulei scazuta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
sergiu_tm
Am si eu o problema cu presiunea in baia de ulei, nu vrea sa urce nici cum. Abia pe la 2700 RPM mi-se stinge becul rosu de la presiune dar acul de la ceas nu vrea sa urece mai sus de 2. Cand incep sa o tures mai intai scade presiunea apoi creste dar foarte putin. Ulei am in motor, ceasurile merg, ma gandes ca pompa o fi de vina. Daca imi puteti da un sfat va multumesc.
amgnet
Sa nu ai cumva benzina in baia de ulei...
Ov
pompa de ulei, SAU supapa de presiune din filtrul de ulei... dar mai degraba pompa. Nu mai merge cu masina ca o omori. Becul se aprinde parca la o presiune de sub 0,3 bari, adica fff putin.
driverx
0.7



:shock:
Ov
io stiam ca 0,7 e un "minim" acceptat la care motorul inca nu primeste moarte pe paine. Sonda se aprinde doar cand e nasol rau de tot. Acu' poate ca ma insel eu, oricum, daca se aprinde becu' e rau, rau de tot !
dragOn
nu e rau de tot! Daca mergi cu ulei prea subtire la toate daciile in relanti presiunea e scazuta si daca e motorul uzat se duce si mai jos! Oricum daca ti se pare presiunea totusi prea mica, schimba pompa de ulei!
Ov
QUOTE
Abia pe la 2700 RPM mi-se stinge becul rosu de la presiune


DragOn, nici asta nu ti se pare foarte rau?
dragOn
e rau da, depinde acum, ai pus alt ulei cu alte specificatii decat pana acum? Iti recomand 20W50! Daca nici asa nu se rezolva... pompa ulei!

Oricum se poate sa se fi si stricat sonda ce masoara presiunea!
Ov
nu cred ca e sonda dusa, pt ca are aceleasi simptome si la bec si la indicator, si astea au sonde diferite si nu cred sa fi picat amandoua !!!
dragOn
nu a zis nimik de sonda care indica nivelul uleiului, doar ca se aprinde becul!
Ov
QUOTE
dar acul de la ceas nu vrea sa urece mai sus de 2. Cand incep sa o tures mai intai scade presiunea apoi creste dar foarte putin.


ba da 8)
dragOn
scuze!

At: pompa ulei!
Ov
sau ar mai putea fi pinionul ala de sub delcou :wink:
dragOn
nu, pentru ca nu ar mai merge regulat, sau nu ar mai porni!
AC
QUOTE


Abia pe la 2700 RPM mi-se stinge becul rosu de la presiune  

Asta-i deosebit de grav. Nu mai porni motorul pana ce nu-i dai de capat! Probabil pompa de ulei e terminata.
OCEBE
pompa de ulei propriu-zisa e destul de robusta si ori merge ori nu merge; eu banui ca supapa pompei a ramas pe deschis (sorbul pompei este curat ?)
driverx
Pinionul ala ii zice morcov si pe mine ma lasat. Motorul mergea perfect dar cu becurile aprinse. Daca ti-ai forjat motorul la pornire iarna, atunci foarte posibil ca morcovul este copt. Sper ca nu si dintii din capu pompei.



Pentru schimbare ai nevoie de un surub foarte lung de 12.



:shock:
bogdan_o
La mine a fost de vina pinionul ala de sub delcou. S-au aplatizat canelurile din interior, nu a mai bagat ulei deloc si mi s-a calat motorul. Eu m-am chinuit ceva pana sa-l schimb si cred ca am postat pe forum cum se schimba. Piesa in sine costa cam 80k (nu era de origine).
bogdan_o
Am gasit si link-ul



http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=42...=motor+terminat
sod
este foarte nasol sa mergi cu motorul in conditiile astea. Eu am mers cu el asa timp de 3 luni, pana acum 5 saptamani cand mi-au suspendat permisul (nu din cauza presiunii la ulei totusi). De atunci am mai imprumutat masina si i-au dat ingura care mai de care daca imi e scuzat limbajul. Mai ales acum ca e cald si e mai subtire uleiul e chiar de plans presiunea. In afara de zgomotul de metal pe metal, totul pare in regula. Dar asta e din cazua ca eu am decis sa renunt la motorul asta asa ca nu imi pasa.

Ce se poate face. In primul rand pus ulei BP 20W50 si filtru nou, eventual si curatat motorul inainte, sa se duca urmele uleiului probabil foarte prost care il aveai. Dupa aia joaca-te la pompa de ulei si la pinionul de sub delco. Prin jucat inteleg schimbat. Eu am facut asta si pentru o perioada s-a ameliorat situatia. Daca nici una din aceste masuri nu ajuta, poti sa iti bagi membrele inferioare in ea asa cum am facut eu, sau, daca vrei sa te mai tina, mergi la mecanic si incepi sa cercetezi cuzineti si alte minunatii de astea. Bafta multa.



P.S poate asa intelegeti de ce berlinele noi nu au indicator de presiune. E chestie de protectia consumatorului, sa nu mai fie stresat de aspecte de astea smile.gif)
powerx
la mine motorul e varza, papa destul de mult ulei, si totusi, presiunea e f buna...in medie 4, da uneori si 6...asa ca nu e de la motor uzat, ci de la pompa de ulei, mai mult ca sigur...
sergiu_tm
L-am relarat. Am dat poma de ulei jos si am deschis-o. Problema era la arcu care impinge bila, era pus pe dos si cu timpul arcul s-a largit si bila o intrat in arc asa ca si la presiune mica uleiul imi intra iar in baie si nu mai urca in motor. Va mutumesc oricum pentru sfaturi.
chirucornelus
am si eu o mica problema cu presiunea uleiului!la relanti e la 0 indicatorul iar becul nu s-a aprins niciodata de cand am luat-o adica de 2 sapt!cand e turata creste si pana la ~1!cine e acum de vina?!ceasul, partea electrica , pompa sau?!?!?nivelul pe joja e un pic peste max 1-2 mm!multumesc
Daddy
Dute si scoate fiul de pe sonda si da-l la masa ( atinge-l de motor) si vezi daca se aprinde becul - in acest caz e dusa sonda - daca nu se aprinde becul inseamna ca sa ars si schimba-l cu un bec nou de max 3 W, alfel se duce sonda la vale.
Daddy
aaaaaaaa, un bec mai mare de 3 W nu numai ca strica sonda dar mai topeste si bordul, am patit-o eu de curand. icon_mrgreen.gif
psichoman
Eu mi-am schimbat si pompa, si uleiul, tot am presiune de ulei foarte mica. Mi se aprind becurile doar cand e cald afara si urc un deal mai mare sau o fortez. De ce? Pompa nou nouta, ulei bun (Liqui Molly 20W50). Cineva poate sa ma ajute?
psichoman
Am ulei bun, am pompa ulei noua, tot nu am presiune, si se incalzeste masina foarte tare. Va rog, cineva sa ma ajute
spyderman
Si la mine motorul e uzat rau de tot si la 80 de grade, presiunea e 1,8-2 iar la 3000rpm chiar 2,2.Cred ca e de la pompa sau trebuie sa schimbi setul motor!
Ov
daca se incalzeste foarte tare motorul, inseamna ca nu e ungere buna pe undeva. Daca pompa zici ca e buna, verifica sa nu fie astupate orificiile de ungere de la culbutori. Poti sa mai ai si la cuzineti o problema de ungere, de unde poate aparea problema temperaturii.
OCEBE
lipsa de presiune indica probleme la cuzineti; verifica si, daca e cazul, schimba macar cuzinetii de biela (e mai simplu si se uzeaza primii); cu ocazia asta da cu un micrometru pe fusuri ca nu cumva sa fii iesit din cota
Dyda
In mod cert fusurile ( paliere iar la biele manetoane ) sunt sub cot +uzura cuzineti

Raspuns final R1 la vilbroken cuzineti de R1 , dar nu luati in calcul uzura axei cu came si a blocului

Cu ceva ani in urma aceiasi buba am avut , rectificat arborele la R1 cuzineti la R1 pus pompa cu debit marit si trezultat -presiune max 2.5 iar la schimbarea tr. se aprindea becul

Dupa ce am facut pe comanda un ax cu came cu palierele marite am rezolvat beleaua iar presiunea in timpul rilajului 6
GabiS
A mea are presiune cand e cald motorul undeva pe la 1,8 la 3000 de ture.

Oricum de 2 sare foarte greu cand e motorul cald, chiar daca o turez tare.

M-am cam obisnuit cu asta, mai ales ca "asa are ea presiunea, de cand e".

Uleiul e un 20w50.

Interesant e ca la rece la relanti presiunea e vreo 5 sau chiar mai mare, la cald e undeva spre 0.1-0.2, adica abia sta "pe verde". Daca am ulei destul nu mi se aprind becurile. Oricum uleiul trebuie completat frecvent, ca daca bag peste 3500 de ture se duce repede, cu fum frumos pe toba.

Bine macar ca scuipa si pe la ax pe sus.
Ala cu sobolanu gri
Am si eu o problema similara cu dacia mea. Acum 2 sapt am observat ca am ramas cu uleiul la marginea inferiara pe joja, si mi se aprindea becul la presiunea de ulei. Am completat cu ulei nou(ii drept de alta marca) si nu mi s-a mai aprins becul la ulei. De curand am observat ca daca o fortez tare adik peste 3500 rtm, dupa ce o las la ralanti mi se aprinde becul de presiune de ulei sau clipoceste. Ralanti-u mi reglat pe la 850-900. Daca las motorul sa se raceasca si pornesc din nou, nu mi se mai aprinde la ralanti becul de ulei desi ralanti-u sta la fel. Intrebarea mea este daca aceasta manifestare e de la amestecul de uleiuri diferite sau poate fi ceva mai grav(pompa de ulei, cuzineti, infunfarea sistemului de ungere)?
mihai0070
pai becul nu are voie sa se aprinda la relanti ... pompa de ulei debiteaza o presiune la relanti de 0.7 atm (relanti de 800 rpm) asa zice cartea ... acum depinde si de indicatorul din bord cum arata ... eu am nova si nu stiu ca il citesc ... o sa atasez o poza eu el poate reuseste cineva sa il descifreze ...tongue.gif
apollo
QUOTE(mihai0070 @ 25 Jan 2007, 16:46)
pai becul nu are voie sa se aprinda la relanti ... pompa de ulei debiteaza o presiune la relanti de 0.7 atm (relanti de 800 rpm) asa zice cartea ... acum depinde si de indicatorul din bord cum arata ... eu am nova si nu stiu ca il citesc ... o sa atasez o poza eu el poate reuseste cineva sa il descifreze ...tongue.gif
*




mihai smile.gif eu am inteles ca indicatorul de presiune la ulei e in felul urmator :
de la stanga la dreapta sau de la dreapta la stanga...uite ca am uitat

prima linie 0 atm , a 2 a linie 2 atm , a 3 a linie 4 atm si ultima linia 6 atm
la mine sta intre a 2 a si a 3 a ,exact pe mijloc.


daca nu am dreptate, aveti dreptul sa ma contraziceti smile.gif
mihai0070
Aha am uitat noi avem acelasi bord biggrin.gif ... prima linie inseamna partea cu rosu din stanga care este 0 de acord :
linia 2 = 2 atm
linia 3 = 4 atm
linia 4 = 6 atm (adica ultima din dreapta cea hasurata)


la mine in mers sta undeva la 4 atm (dupa citirea asta) si la relanti sta undeva la un mm sub a doua liniuta asta inseamna undeva la 1.5 atm (Este OK asa ?) relantiul il am cam al 800 rpm pe gaz ...(in timpul mersului ... prin bucuresti ... si la mine acul se joaca undeva intre a 2 a linie si a 3 a depinde cu ce viteza merg rolleyes.gif )
EUROPE_
mihai0070 cred că e bună presiunea la relanti, la cald, de 1.5 atm.
Așa o am și eu, eu am ulei 10 w40, tu ce ulei ai?
mihai0070
tot 10w40 am si eu dar marca mobil 1 ... este destul de nou uleiul are ca 400 km .... deci este bine ... biggrin.gif ...
EUROPE_
Dar la cald, spre exemplu la 3000 rpm cat ai? Eu am 4,5 -5 atm.
mihai0070
La cald am 4 adica sta fix pe linia de 4 ....
constantin_stan78
si la a mea la cald pe relanti sta pe linia 4 dar am observat ca in curbe, sau daca franez brusc imi scade la prima linie si cateodata am reusit sa aprind si becul rosu...... cred ca-mi scapa ulei pe undeva....am sa urmaresc locul de parcare sa vad daca plange masina pe timpul noptii radmasa.gif
gugul
incercati un aditiv de ulei, la mine adera si la piese (e bine la pornirea la rece) si ti creste si presiunea
mihai0070
Sincer stiu ca multi nu suporta aditivii de ulei ... dar eu ii recomand ...(nu la motaorele noi )
Iulik_21
Si eu recomand! Insa daca folosesti un ulei bun, nu mai e nevoie de aditivi! Eu i-am bagat romanesc si i-am pus si un aditiv, insa se simte diferenta! Presiunea este mai mare!
mihai0070
Aditivul este bun din mai multe motive .. presiune buna ... plus consider eu ...uzura mai mica ... aditivul fiind foarte gros (mai ceva ca mierea) se asaja pe piese si in urma lui rezulta o ungere mai buna ... apropo de ulei bun ... masina lu tata consuma putin ulei ... setul are cam 120.000 am pus un ulei BP ... (nu era romanesc) cu ceva pilitura in el si zice a astupa locurile ... afectate ...de segmenti pe camase ... am pus si un aditiv nu mai stiu cum Molly ... si a facut 4000 km cu el asa si nu a scos gram de fum albastru ... deci rezulta ca este bun ....
Twister
Motor nou trecut prin RK, schimbat si arborele cotit, presiune 3 la relanti, la cald (e drept ca am relatiul pe la 950rot/min din cauza alternatorului si instalatiei audio), la 2800rot/min urc deja la 6, tot cu motorul cald. Cu motorul rece sta in 6 la orice turatie, e normal.
Ce nu am schimbat la reparatia motorului a fost axa cu came, probabil aveam presiune e la 4 la relanti daca faceam si treaba asta.
Uleiul e LiquiMolly 15W40 cu MOS, clasa SH.
diaconuliviu
"axa cu came, probabil aveam presiune e la 4 la relanti daca faceam si treaba asta."

Poate da, poate nu...
Axa se "sprijina" in bloc in bosaje prelucrate direct in el, nu are cuzineti. Schimbi axa, dar cu uzura blocului ce faci?
AAlpine1
axa e facuta dintr-un material mai moale decat blocul tocmai din cauza asta : sa se strice axa nu blocul...
Twister
QUOTE(AAlpine1 @ 30 Jan 2007, 15:20)
axa e facuta dintr-un material mai moale decat blocul tocmai din cauza asta : sa se strice axa nu blocul...
*



Si ar fii bine sa se intample asa, stii cum e cu prelucrarea bosajelor din bloc, e mai dificila si nu se poate face la orice atelier.
Axa mea oricum am sa o schimb in curand deoarece prezenta uzura la pinionul ce antreneaza la randul lui pinionul delco & pompa ulei (acesta din urma l-am schimbat).
In alta ordine de idei, motorul merge bine, dar la cald aud un culbutor cum bate. I-am reglat si la cald si la rece, zgomotul s-a mai atenuat, la rece nu mai bate, insa este prezent in continuare la cald. Ciocul culbutorilor l-am planat, asa ca nu ma fura la lera si oricum reglez de mult timp, simt la mana jocul. Care ar putea fii cauza, uzura axului culbutorilor ar putea produce asemenea zgomote? Bataia e 100% de culbutor, e sunetul acela specific.
AAlpine1
QUOTE(Twister @ 30 Jan 2007, 16:22)
Si ar fii bine sa se intample asa, stii cum e cu prelucrarea bosajelor din bloc, e mai dificila si nu se poate face la orice atelier.
Axa mea oricum am sa o schimb in curand deoarece prezenta uzura la pinionul ce antreneaza la randul lui pinionul delco & pompa ulei (acesta din urma l-am schimbat).
In alta ordine de idei, motorul merge bine, dar la cald aud un culbutor cum bate. I-am reglat si la cald si la rece, zgomotul s-a mai atenuat, la rece nu mai bate, insa este prezent in continuare la cald. Ciocul culbutorilor l-am planat, asa ca nu ma fura la lera si oricum reglez de mult timp, simt la mana jocul. Care ar putea fii cauza, uzura axului culbutorilor ar putea produce asemenea zgomote? Bataia e 100% de culbutor, e sunetul acela specific.
*



o fi ea dacie dar inginerii nu sunt prosti care au gandit motorul.....
tachetii se regleaza numai la rece.......
cauze de bataie :
- tija indoita
- reglaj prost
- uzura tachet
- uzura surub de reglare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.