QUOTE(pumanight @ 14 Jun 2006, 21:04)
diaconuliviu, cred ca de acolo este, am curatat de mizerie gaura aceea de sub carburator si sper sa nu mai faca nu am testat inca.Ce inseamna vapour lock?Anul trecut facea la fel si am gasit gaura aia astupata de jeg.Explica-mi daca stii cum functioneaza furtunele alea cu pastila din T-ul de la carburator si ce rol eu ele.multumesc
Dupa cum spui, nu era "vapour-lock" (blocare prin dop de vapori - local benzina se vaporizeaza dind nastere la "bule" de vapori care ocupa intreaga sectiune de curgere, opunindu-se curgerii lichidului/emulsiei).
La tine acea "duza" care in cazul tau e in flansa calda era infundata, lucru tare ciudat. Daca o duza "pe furtun" se mai infunda, cea din flansa ar trebui sa nu, pentru ca din cauza temperaturii flansei depunerile ar trebui sa devina fluide si sa fie aspirate de motor. La tine banuiesc un oarece consum de ulei/gaze de carter multe sau colmatarea filtrului de aer cu efectul de dupa, ruperea hirtiei (praful + mizga de ulei = namol care infunda). Scoate cagula si priveste/da cu degetul pe clapeta de soc-daca acolo apare ceva umed ca un nisip, schimbi filtrul de aer.
Acel teu are un "dop" cu un orificiu pe care etanseaza acea pastila, impinsa de un arc.
Bun, in acea ramura a teului este un furtun care face legatura cu cagula. In ramura dinspre teul celalalt, existent pe orice Dacia carburatie monocorp, este practicata duza, duza clasica nemaifiind fiind necesara, ramura ramasa fiind legata la galerie.
La mers normal, acea pastila inchide accesul aerului prin supapa, traseul aerului fiind cel clasic. Im cazul frinei de motor, acea supapa se deschide datorita depresiunii crescute, permitind accesul unei cantitati de aer marita. Totusi, daca la tine furtunul care ar trebui sa intre in galerie intra in flansa calda, efectul acelei supape e zero, pentru ca are orificiu calibrat in ea.