Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme relanti motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pumanight
Oamenilor, am o dacie din 1977, motor cu 50000km ingrijita,merge super.De cateva zile de cand avenit caldura mi-a reaparut o problema la motor si anume :atunci cand iau brusc piciorul de pe acceleratie si pun frana, motorul tinde sa se opreasca.Am aprindere tranzistorizata de Tg Mures.Am verificat mai tot in motor, am reglat relanti etc.Si culmea ca si cu problema asta FUGE DE RUPE!!!Ma gandesc ca din cauza caldurii sa nu mai funtioneze bine aprinderea (sa se incinga peste parametrii) si de aici sa vina intarzierea scanteii si tendinta de oprire a motorului.Dati-mi idei care ar putea fii sursa problemei: electrica sau de benzina din carburator.Va multumesc anticipat.
argon
ai cumva servofrana?
wolfin
sau mai bine fasaie cand apesi frana(servo daca ai)?-daca da, este fisurat furtunul si trage aer fals
pumanight
Nu am servofrana, frana e cu circuit simplu, clasica.Alte idei???
ghiccy
verifica si pompa de benzina!!!

asa ca chestie...

sau nivelul de benzina din carburator...
northwood
QUOTE(pumanight @ 14 Jun 2006, 11:24)
Oamenilor, am o dacie din 1977, motor cu 50000km ingrijita,merge super.De cateva zile de cand avenit caldura mi-a reaparut o problema la motor si anume :atunci cand iau brusc piciorul de pe acceleratie si pun frana, motorul tinde sa se opreasca.Am aprindere tranzistorizata de Tg Mures.Am verificat mai tot in motor, am reglat relanti etc.Si culmea ca si cu problema asta FUGE DE RUPE!!!Ma gandesc ca din cauza caldurii sa nu mai funtioneze bine aprinderea (sa se incinga peste parametrii) si de aici sa vina intarzierea scanteii si tendinta de oprire a motorului.Dati-mi idei care ar putea fii sursa problemei: electrica sau de benzina din carburator.Va multumesc anticipat.
*




Verifica :
Jiglor de relanti infundat
Filtru benzina/filtru carburator colmatate
harbulet
verifica si releul de incarcare baterie, eu am acceasi problema, din cauza releului la franare are un raspuns greoi la variatiile de turatie

la mine tensiunile sunt in jur de 14V dar am obs ca la accelerare/dezaccelerare brusca tensiunea pe firul de excitatie a alternatorului sacde undeva la un volt si dupa care creste, la fel si tensiunea la bornele bateriei
in momentul franarii se aprind becurile stop pe frana si ramane fara curent


ca soluite incearca un plus direct de pe baterie si vezi ce face, la mine a dat roade





argon
MAi adaug ceva la lista de verificari: duza de reaspirare a gazelor.
diaconuliviu
Fenomenul apare la vreme calda, deci, ai acea "cala" din textolit intre carburator si flansa calda?. Motorul are temperatura normala sau e incins? Ce spui tu seamana a vapourlock pe traseul de relanti.
pumanight
diaconuliviu, cred ca de acolo este, am curatat de mizerie gaura aceea de sub carburator si sper sa nu mai faca nu am testat inca.Ce inseamna vapour lock?Anul trecut facea la fel si am gasit gaura aia astupata de jeg.Explica-mi daca stii cum functioneaza furtunele alea cu pastila din T-ul de la carburator si ce rol eu ele.multumesc
sefu_alx
am si eu om problema asemanatoare....dar numai cand marg pe gpl.Abia mi-am pus si eu instaletie de gpl pe masina(berlina 96)si cand merg pe gaz,abia daca isi tine relanti-ul, insa pana la urma moare, daca o dau pe benzina dispare problema(instalatia e noua,am acte,tot la ea)sa ma duc la aia la service?
diaconuliviu
QUOTE(pumanight @ 14 Jun 2006, 21:04)
diaconuliviu, cred ca de acolo este, am curatat de mizerie gaura aceea de sub carburator si sper sa nu mai faca nu am testat inca.Ce inseamna vapour lock?Anul trecut facea la fel si am gasit gaura aia astupata de jeg.Explica-mi daca stii cum functioneaza furtunele alea cu pastila din T-ul de la carburator si ce rol eu ele.multumesc
*


Dupa cum spui, nu era "vapour-lock" (blocare prin dop de vapori - local benzina se vaporizeaza dind nastere la "bule" de vapori care ocupa intreaga sectiune de curgere, opunindu-se curgerii lichidului/emulsiei).
La tine acea "duza" care in cazul tau e in flansa calda era infundata, lucru tare ciudat. Daca o duza "pe furtun" se mai infunda, cea din flansa ar trebui sa nu, pentru ca din cauza temperaturii flansei depunerile ar trebui sa devina fluide si sa fie aspirate de motor. La tine banuiesc un oarece consum de ulei/gaze de carter multe sau colmatarea filtrului de aer cu efectul de dupa, ruperea hirtiei (praful + mizga de ulei = namol care infunda). Scoate cagula si priveste/da cu degetul pe clapeta de soc-daca acolo apare ceva umed ca un nisip, schimbi filtrul de aer.

Acel teu are un "dop" cu un orificiu pe care etanseaza acea pastila, impinsa de un arc.
Bun, in acea ramura a teului este un furtun care face legatura cu cagula. In ramura dinspre teul celalalt, existent pe orice Dacia carburatie monocorp, este practicata duza, duza clasica nemaifiind fiind necesara, ramura ramasa fiind legata la galerie.
La mers normal, acea pastila inchide accesul aerului prin supapa, traseul aerului fiind cel clasic. Im cazul frinei de motor, acea supapa se deschide datorita depresiunii crescute, permitind accesul unei cantitati de aer marita. Totusi, daca la tine furtunul care ar trebui sa intre in galerie intra in flansa calda, efectul acelei supape e zero, pentru ca are orificiu calibrat in ea.
amc
Verifica si fara aprinderea electronica!
pumanight
Am curatat pastila de la carburator si furtunul de la teu.Si nu mai face deocamdata.Dar eu ma gandesc care ar fi cauza exacta.
amc
Cauza exacta tine si de cum ai tu reglata clapeta de acc. (de pozitia ei la relanti)
Scoate acel furtun din teu, cu motorul la relanti si apoi astupa cu degetul gaura furtunului.........vezi ce se intampla!
mike2madalin
vaporlock poate fii si chestia caci cateodata motorul se opreste cand e cald motorul si apoi abia o mai pot porni tre sa astept vreo 10 secunde si apoi porneste
diaconuliviu
Ala nu e neaparat vapourlock... ala se petrece in canalizatii. Cind motorul nu porneste cald decit greu sau cu acceleratia la fund, se petrece evaporarea benzinei si acumularea ei in cagula, rezultind amestec foarte bogat care "ineaca" motorul. Prin deschidera la maxim a clapetei de acceleratie se apsira aer mai mult, amestecul "saraceste" relativ, de la bogat la "mai normal" si porneste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.