Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: REGLAJUL INSTALATIEI GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
High_limits
Am o intrebare si poate stie cineva: cum se regleaza relantiul, avansul la instalatia GPL? Raman valabile suruburile de pe carburator? Dor ce am facut segmentarea la un motor de 1400 si se pare ca numai sunt valabile reglajele la GPL ca face urat dar isi revine imediat ce trag putin soclu. Am o instalatie GPL Marini si nu vreau sa vizitez un atelier de reparatii GPL doar pentru asta. Stie cineva?
afh
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3180&st=0

s-a tot discutat reglajul la gpl. eu însă, în afară de faptul că sunt două camere în plămân, între care există șuruburi de reglare, n-am înțeles mare lucru. cert e că eu la a mea aproape am închis șurubul de la intrarea gazului lichid în plămân, iar de la celălalt șurub de pe plămân am reglat relantiul. la șurubul de pe furtun l-am strâns aproape la max.
repet: eu n-am înțeles foarte multe lucruri din explicațiile date în topicul respectiv, dar văd că deocamdată merge mașina. culmea e că a trebuit să o reglez după ce mi-au reglat-o unii la service, iar a doua zi cu motorul rece nu mai pornea....
High_limits
QUOTE(afh @ 15 Jun 2006, 13:29)
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3180&st=0

s-a tot discutat reglajul la gpl. eu însă, în afară de faptul că sunt două camere în plămân, între care există șuruburi de reglare, n-am înțeles mare lucru. cert e că eu la a mea aproape am închis șurubul de la intrarea gazului lichid în plămân, iar de la celălalt șurub de pe plămân am reglat relantiul. la șurubul de pe furtun l-am strâns aproape la max.
repet: eu n-am înțeles foarte multe lucruri  din explicațiile date în topicul respectiv, dar văd că deocamdată merge mașina. culmea e că a trebuit să o reglez după ce mi-au reglat-o unii la service, iar a doua zi cu motorul rece nu mai pornea....
*





Zi si mie te rog mai exact care e plamanu asta? Am documentatia de la ultragaz dar acolo nu se vorbeste in termeni populari cum e de ex. cuvantul "plaman". Se poate?
sddragos
QUOTE(High_limits @ 15 Jun 2006, 13:49)
Zi si mie te rog mai exact care e plamanu asta? Am documentatia de la ultragaz dar acolo nu se vorbeste in termeni populari cum e de ex. cuvantul "plaman". Se poate?
*



In conditiile astea, mai bine nu te bagi. Fie gasesti un meserias care se pricepe, fie mergi la service-ul care ti-a montat instalatia si iti face toate reglajele.
Nu e ca la benzina sa surubaresti toata ziua la carburator. O reglezi o data si gata.
High_limits
QUOTE(sddragos @ 15 Jun 2006, 13:53)
In conditiile astea, mai bine nu te bagi. Fie gasesti un meserias care se pricepe, fie mergi la service-ul care ti-a montat instalatia si iti face toate reglajele.
Nu e ca la benzina sa surubaresti toata ziua la carburator. O reglezi o data si gata.
*





E vorba de doua reglaje...unul de aer si altul de GPL...cat poate sa fie de greu? Daca stii care-i treaba cu plamanu asta zi si mie te rog. E cumva reductorul vaporizator? Si apoi care service?! Pai in Constanta oriunde te duci la reparatii GPL au un garaj te miri pe unde si 2-3 oameni care fac totul...tot ce tine de domeniul GPL e inca in stare incipienta la noi...
afh
eventual fac o poză zilele astea la vaporizator ( sau cum i-o zice...) și o luăm băbește, poate înțelegem ceva împreună...
eu din câte am înțeles într-o primă cameră se face vaporizarea gazului, care vine ca lichid în chestia aia, iar în a doua se face un reglaj de debit prin intermediul membranei. între rezervor, camere și carburator există aceste trei șuruburi din care se face reglajul.
eu propun să punem o poză și să facem o schemă despre cum se reglează, că sunt multe lucruri pe care nu le-am înțeles (de exemplu la ce îți folosește să turezi la 3000 de ture în timp ce reglezi). eventual să trecem discuția pe topicul inițial.
High_limits
QUOTE(afh @ 15 Jun 2006, 14:04)
eventual fac o poză zilele astea la vaporizator ( sau cum i-o zice...) și o luăm băbește, poate înțelegem ceva împreună...
eu din câte am înțeles într-o primă cameră se face vaporizarea gazului, care vine ca lichid în chestia aia, iar în a doua se face un reglaj de debit prin intermediul membranei. între rezervor, camere și  carburator există aceste trei șuruburi din care se face reglajul.
eu propun să punem o poză și să facem o schemă despre cum se reglează, că sunt multe lucruri pe care nu le-am înțeles (de exemplu la ce îți folosește să turezi la 3000 de ture în timp ce reglezi). eventual să trecem discuția pe topicul inițial.
*





Gand la gand cu bucurie...uite ca eu i-am facut o sedinta de shooting deja...
sddragos
QUOTE(High_limits @ 15 Jun 2006, 14:00)
E vorba de doua reglaje...unul de aer si altul de GPL...cat poate sa fie de greu? Daca stii care-i treaba cu plamanu asta zi si mie te rog. E cumva reductorul vaporizator? Si apoi care service?! Pai in Constanta oriunde te duci la reparatii GPL au un garaj te miri pe unde si 2-3 oameni care fac totul...tot ce tine de domeniul GPL e inca in stare incipienta la noi...
*



Exact. Chestia aia mare in care intra un furtun de apa si iese o conducta care merge la carburator. Mie mi-a reglat-o unul care se dadea mare specialist si apoi, in ziua urmatoare, am pierdut unul din suruburile de reglaj (asa de rau l-a slabit). Am fost nevoit sa fac comanda pentru surubul asta, basca ca l-am platit, desi instalatia era in garantie. Mi-au reglat-o aia din service la un raport acceptabil consum/performante si asa a ramas de atunci.
afh
ok. hai că fac și eu o poză în seara asta, că la mine arată un picuț altfel vaporizatorul (sau cum îi zice...biggrin.gif ), pun și eu poza și cerem părerea unui "tătic" al gpl-ului să ne lămurească.
High_limits
QUOTE(afh @ 15 Jun 2006, 14:17)
ok. hai că fac și eu o poză în seara asta, că la mine arată un picuț altfel vaporizatorul (sau cum îi zice...biggrin.gif ), pun și eu poza și cerem părerea unui "tătic" al gpl-ului să ne lămurească.
*





OK. Important e sa ne zica cineva de unde se regleaza ca "plamanu" la a mea are un singur surub (nu m-am uitat pe dedesubt)... ala care se vede si in poza si restul tine de urechea fiecaruia ca sa isi faca reglajul. Si ce e cu chestia cu turatiile?
High_limits
QUOTE(sddragos @ 15 Jun 2006, 14:15)
Exact. Chestia aia mare in care intra un furtun de apa si iese o conducta care merge la carburator. Mie mi-a reglat-o unul care se dadea mare specialist si apoi, in ziua urmatoare, am pierdut unul din suruburile de reglaj (asa de rau l-a slabit). Am fost nevoit sa fac comanda pentru surubul asta, basca ca l-am platit, desi instalatia era in garantie. Mi-au reglat-o aia din service la un raport acceptabil consum/performante si asa a ramas de atunci.
*





Si n-ai bagat de seama pe unde ti-a umblat si ce a facut? Nu de alta dar experienta te invata multe...mai ales in Romania...
afh
aici găsiți principiul de funcționare al regulatorului

http://ops.dot.gov/regs/small_lp/Chapter9.htm
High_limits
QUOTE(afh @ 15 Jun 2006, 15:42)
aici găsiți principiul de funcționare al regulatorului

http://ops.dot.gov/regs/small_lp/Chapter9.htm
*





Aaa...cred ca link-ul asta se refera la ceasurile de butelie si nu la GPL.
Zaheiu
Sa va spun si eu ce am inteles. La mine pe plaman (Marini automatic 80) e 1 surub ce regleaza ralantiul, adica gaz ce vine direct din conducta de presiune de la rezervor pt sustinerea ralantiului. Mai e un surub mare pe furtunul plaman-carburator, se chiama de sarcina, si regleaza debitul maxim de gaz ce intra in carb. Eu m-am jucat la suruburi, le-am cam strans si masina mergea acceptabil dar pornea cam greu. Cand m-am dus la aia de mi-au pus gazele sa o regleze pe analizorul de gaze aveam lambda 1,5, adica amestec f. sarac. Reglata la ei pt lambda 1 (strans surubul de ralanti si desfacut mult cel de sarcina) a inceput sa traga mult mai bine, sa porneasca la sfert, iar consumul a crescut de la 7 la 8 (afara, logic). Cred ca am mai spus-o dar va sfatuiesc sa reglati instalatia pe analizor. D-aia masinile noi au sonda lambda, ca sa mentina un amestec optim.
afh
[attachmentid=29367][attachmentid=29367]

iată și poza făcută de mine. sper să fi atașat cum trebuie poza.

în poza mea, din câte am înțeles eu mecanismul, șurubul 1 reglează cantitea de gaz în stare lichidă, care, în principiu, odată reglat n-ar mai trebui umblat la el (zic eu), iar șurubul nr. 2 reglează relantiul propriu-zis.
eu cel puțin așa am gândit când am reglat la mine, bineînțeles după ureche.

acestea fiind zise, rog un specialist să ne spună cum stau lucrurile de fapt și cum decurge un reglaj...eu de exemplu am închis șurubul nr. 1, după care am deschis cam două ture, iar de la șurubul nr. 2 m-am jucat cu relantiul astfel încât să meargă cum îmi place mie. culmea e că acum chiar merge bine, spre deosebire de înainte când la relanti mergea neregulat...
ce e cu șurubul de pe furtunul dinspre carburator chiar nu știu...cert e că la mine, după ce am făcut reglajul de mai sus, nu prea mai are mare influență asupra reglajului, adică influențează relantiul doar dacă dau să strâng la maximum...

revenind la poza pusă mai sus, cred că singurul șurub de pe vaporizator ar trebui să fie șurubul de relanti, respectiv nr. 2 la mine...

cu privire la lincul pe care l-am dat mai sus, eu zic că principiul de funcționare ar trebui să fie același, cu diferența că aici avem în plus șuruburile de reglare. zic și eu...

sper că nu v-am făcut creierii varză smile.gif . dacă cineva se pricepe, îl rog să ne explice cum stau lucrurile de fapt! parcă specialistul nr. 1 - care parcă se oferea, sper că nu în glumă, să regleze gratuit - era ionutctn, parcă... biggrin.gif

Zaheiu
Daca ai impresia ca ai facut ralantiul, din surubul de pe furtun ii dai drumul cat sa nu te rogi de ea in depasiri, dar nici prea mult ca o sa creasca consumul. Dupa treaba asta o sa trebuiasca sa umblii iar la ralanti.
ionutctn
QUOTE(High_limits @ 15 Jun 2006, 14:33)
Si n-ai bagat de seama pe unde ti-a umblat si ce a facut? Nu de alta dar experienta te invata multe...mai ales in Romania...
*



Hai ca l-ati zapacit pe saracul om care vrea sa isi regeleze si el instalatia. Uite mai cum se face. In primul rand aprindere buna, sa mearga bine pe benzina; pe gaz se merge cu filtrul de aer obturat (gura care da inainte) iar filtrul de aer se schimba la 10.000 km; culbutorii se regleaza la 0.20 cu 0.25 pentru ca ei se mai strang pe gaz, cam la 10 mii se mai regleaza. Dupa ce ai toate astea de pana acum, reglajul se face asa:
- incalzesti motorul, dai pe gaz;
- o tii accelerata si rotesti de robinetul ala de pe furtun care se afla intre plaman si carburator pana se schimba mersul motorului. Mai exact: tii turata constant cam pe la 1600-2000 de ture si rotesti de robinetul de pe furtun. Ala este debitul gazului. Daca il rotesti in sensul de desfacere, va creste debitul (de la dreapta spre stanga). Ideea e ca ala se roteste de el pana merge motorul rotund. Adica mai exact: tii accelerat si rotesti spre stanga pana ce merge rotund la turatie; iti va creste turatia numai din desfacerea robinetului; iti recomand sa desfaci de el cate jumate de tura pana merge bine. Daca masina consuma prea mult, sugrumi din robinetul ala; dupa ce ai reglat debitul dai cateva sprituri sa vezi daca are vana. Daca da in nas cat de putin la accelerare, mai desafaci juma de tura robinetul si asa pana accelereaza bine si nici nu intrerupe la turatie constanta;
- dupa ce ai reglat debitul, reglezi ralanti-ul. Pe plaman se afla un surub cu arc pe el sau fara arc depinde de instalatie care ajuta la reglarea ralanti-ului (presiunea gazului). Dupa cum spuneam, dupa ce ai terminat cu prima parte de reglaj, lasi motorul sa functioneze la ralanti si asa cum merge el la ralanti, te apuci si rotesti de surubul ala de pe plaman. Vezi ca trebuie sa rotesti si in stanga si in dreapta. Cand vezi ca incepe sa scada turatia, adica da sa moara motorul, rotesti in sensul opus si tot asa rotesti de ala in stanga si in dreapta pana obtii turatia maxima de ralanti. O gasesti tu ca intr-o parte scade, invarti invers pana ai turatia maxima de ralanti. Dupa ce ai obtinut turatia maxima de ralanti, rotesti usor inapoi surubul ala in stanga sau dreapta cam o tura completa sau doua sa mai scada un pic de tot turatia dar sa mearga tot rotund la ralanti. De ce asta? Pentru ca daca ii dai presiune maxima din plaman iti porneste direct pe gaz greu ca o ineci, ii vine gaz mult.
High_limits
Pana la urma nu e dificil de loc...toata treaba e ca in particular daca reglezi nu ai aparatura dar nu risti mare lucru...asa ca o sa purced la reglare dar numai dupa ce reglez si culbutorii intai ca sa fie treaba buna. Mi-a mai aparut o belea: inainte de segmentarea care spuneam ca dor ce i-am facut-o imi uda bujia cea mai apropiata de sofer iar acum dupa segmentare o uda in continuare! Setul motor nu este cazul sa fie schimbat dar totusi am un motor ca un catel, pana nu uda o tufa adica o bujie nu e treaba buna...trebe musai sa-si faca damblaua! Si habar n-am ce mai e acum!
bygy007
ce a scris ionutctin este foarte corect cu specificatia ca robinetul de pe furtun intre plamin si carburator se regleaza in asa fel in cit in sarcina si la turatia dde minim 4000 ture si maxim 5500 de ture sa nu intrerupa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.