Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zangane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Taxon
sa fie o luna-doua de cind nea-mecanicul-de-la-garaje a umblat in ambreiaj.
cam dupa operatia cu pricina, a aparut un zanganit care are ceva legatura cu schimbatorul de viteze.
se manifesta la viteze mai mari de 50-60 km/h, de parca ar juca un surub sau o piulita pe o bucata de tabla sau intr-o teava, si inceteaza daca tin maneta trasa spre sstinga (lipita de picior).
am desfacut pe sus, din habitaclu, "cal", burduf, etc. pina la podea. totul bine, toate la locul lor, nimic strain sa isi faca de cap pe acolo.
sub masina... arcul e cam larg, nea mecanicul a pierdut siguranta de tine maneta si bieleta laolalta (si in buna traditie romaneasca a facut o legatura din sirma ca la snopi)... altceva nu mi-a dat de gindit.

vreo idee de unde ar putea proveni zgomotul ala?

argon
Acelasi zgomot il am si eu, se manifesta la turatii mai mari de 3500 rpm, si daca pun mana pe maciuca shimbatorului dispare.
Astept si eu pareri.
cnn
QUOTE(Taxon @ 19 Jun 2006, 16:02)
a aparut un zanganit care are ceva legatura cu schimbatorul de viteze.
........................................................
vreo idee de unde ar putea proveni zgomotul ala?
*



QUOTE(argon @ 19 Jun 2006, 16:52)
.................. daca pun mana pe maciuca shimbatorului dispare.
Astept si eu pareri.
*



Parerea mea:
Pt. Taxon: la tine zgomotul provine de la timoneria pentru schimbarea vitezelor (piese uzate sau necorespuinzatoare care dau jocuri mari, arcuri care nu tensioneaza, .......)

Pt. argon: cred ca este aceeasi problema, dar se pare ca "ai gasit o solutie", e drept provizorie.

Oricum nu cred ca se va reusi eliminarea tuturor zgometelor, vibratiilor, pacaniturilor, tacaniturilor s.a.m.d. pe care le genereaza o Dacie in deplasare si chiar pe loc (functionarea instabila la mersul in gol).
Dupa ce am schimbat cutia de viteze (4 trepte Dacia) cu o cutie in 5 trepte de Renault 18 am fost nevoit sa fac cateva modificari printre care am cumparat si un levier nou de schimbare a vitezelor, precizez ca dpdv calitativ (estetic, functional) este cu mult sub piesa similara (din 1978) pe care am inlocuit-o. Am specificat aceasta ca sa evidentiez, daca mai era necesar, ca majoritatea pieselor care se comercializeaza pentru Dacii sunt de o calitate indoielnica.
argon
dry.gif Azi ma bag sub masina sa vad toata timoneria cum se prezinta
``GTI``
TAXON, la tine zgomotul de ``surub care joaca pe tabla`` este de la bucsile de la timonerie, cele de cupru, si-au facut joc si din cauza aceea la o anumita turatie incep sa se invarta fapt ce cauzeaza asces zgomot.....pur si simplu dute si cumpara bucsile de cupru si gata ....ai rezolvat problema, inceraca sa mergi odata si fara arcul acela....ce se intampla cu zgomotul?
Taxon
gti, multam fain de hint.
ma bag sub masina zilele astea, si asa am un tampon rupt la esapament ...
argon
M-am bagat sub masina, totul e OK, nu zangane nimic, piulitele sunt stranse la timonerie, si nici o saiba nu are joc.
Problema e ca nu am gasit nici un arc, lumea zice ca ar trebuii sa existe un arc..eu nu am vazut niciodata asa ceva, nu am avut pe nici o masina asemenea arc. Teava schimbatorului e goala inauntru, comunica cu exteriorul..zgomotul e ca si cum ar zdranganii o piulita in partea superioara a levierului.

Nu mai stiu ce sa verific..ce poate sa aiba?! sad.gif

user posted image

user posted image
AlinREHAU
arcul este in interiorul masinii in partea de jos a schimbatorului care are acolo o bila si toata miscarea lui are ca centru acea bila (sub bila e arcul ) o timonerie completa (schimbator + levierul ala de legatura +patina marsalier) ~ 300 000 la magazin noi fara bucse si alte prostii dar chiar si noi aveau putin joc si am ales din mai multe pana cand intrau fast.
argon
daca te uiti bine in poza de pe stanga, vei vedea un arc, la exterior, am vazut in manuale asa ceva...eu nu am...in fine..inseamna ca zgomotul e din bulbul ala..sau cum sa-l numesc...se desface din suruburile din podea presupun..sa ma bag in el?

Poate joaca in el bucsile si sigurantele alea...oricum cand apas pe levier, zgomotul dispare cu desavarsire.
AlinREHAU
Si eu stiam ca mai este un arc ... dar in manualul de reparatii nu zice nimic de el . parca se vede in poza din stanga sus ceva ca un arc care trage maneta inspre tr 5 . Daca apesi maneta in jos si se duce fara sa necesite forta cat de cat inseamna ca e arcul calcat /rupt dar ma indoiesc ca e destul de mare si rezistent , cat de articulatie nu cred ca ar putea sa aiba ceva ca , doar daca a sarit siguranta aia de o are sub ea . Eu zic ca a facut toti banii timoneria noua la 30 ron sa nu am joc de nici un fel in schimbator ... am citit si eu postul , dar nu bine , tu ai vazut arcul . de desfacut se desface din masina ,piulitele de sub masina fiind sudate de tabla aia , asa ca iti trebe o tubulara de 13 si gata
FLP
Cam aceeasi problema o am si eu, dar mie totusi mi se pare ca zangane ceva in nuca de la schimbator (am nuca din aia mica si rotunda din textolid cum erau la 1300). Oare zgomotul e din cutie ?
argon
huh.gif Fix in nuca imi pare si mie ca se aude, dar nu e, se propaga sunetul de jos..am dat nuca jos, tot asa se aude...nu stiu ce sa-i mai fac..

Totusi am gasit putin de joc undeva..am scris pe poza de mai jos: http://img133.imageshack.us/my.php?image=picture210wh7ny.jpg

De la aia poate sa dea asa simptome?
amc
Nu este de la aia.
Incearca sa-i pui arcul acela, se gaseste la magazin si se prinde intre lonjeron si tija scjimbatorului
argon
Dar totusi, rolul arcului care e? sa nu zangane tija?
Muttley
[...]
Aduce schimbatorul pe directia 3-4 la punctul mort.
De exemplu, cand schimbi 2-3, impingi maneta afara din 2, maneta se duce singura pe directia lui 3 (multumita arcului) si impingi in 3.

Edit: in poza ta, ala are joc pe axul ala ( laugh.gif ) pt ca-s bucsele din bronz uzate. Se inlocuiesc si alea. Costa 10 mii amandoua sau asa ceva...
diaconuliviu
Am sters cite ceva, mai departe va dau vacante.
argon
Taxon, daca rezolvi zanganitul da de stire de rog. MA intereseaza cauza .Mersi.
FLP
Pai la mine cred ca am arcul ala. Cand o scot dintr-a doua se duce in pozitia spre a 3-a ....... ce altceva mai poate sa mai zangane ?
argon
Cred ca am gasit ce zangane, e articulatia dintre tija schimbatorului si bieleta..o sa-i schimb bucsele si sper sa se rezolve. Am pus si arc, prins cu coliere, deoarece nu am gaura in tija schimbatorului, doar asa sa vad daca merge mai bine, dar nu merge de fel bine, maneta imi sta tare in dreapta, inspre a cincea, punctul mort e undeva in dreptul treptei 5, si tot trebuie sa trag de ea ca sa intre in primele viteze, si merge mult mai greu si incomod, asa ca fara arc cum a fost lasata din fabrica merge perfect !
FLP
argon, da`ne si noua mai multe detalii despre cum se poate inlatura zgomotul respectiv.
argon
vezi poza asta

Daca nu mai e joc acolo nu se mai aude. Momentan am bagat veselina, sa nu mai fie chiar metal pe metal, dar o sa cumpar bucse, sa le schimb..probabil cand incepe sa se auda iar..ca nu mai am pofta de bagat sub masina momentan biggrin.gif
FLP
Si asta era zanganitul de saiba intr`o cutie de plastic care il auzeam eu ?
argon
era ca si cum ar zanganii o piulita in partea superioara a tijei..cam unde-i maciuca..acolo percepeam eu zgomotul.
FLP
COnform indicatiilor lui argon am pus vaselina si intre ax si tija am pus niste bucati de sfoara (deh, inventivitatea daciotului) si parca nu se mai aude. Nu am avut unde sa merg cu peste 100 (atunci se auzea la mine) but I`ll keep you posted.
argon
Are cate o garnitura in fiecare parte, care tine tensionata bieleta, si nu-i da voie sa aibe joc. Dai jos siguranta din capul tijei, acolo unde da in patina, si scoti bieleta..pui saibele gata..ar trebui sa se rezolve.
Siconi
Si la mine e aceeasi problema. Acelasi zanganit suparator cand tec de 65 km/h, mai ales sa fie si drumul cu denivelari. Aceeasi solutie temporara: daca tin mana pe schimbator zgomotul dispare ca prin minune. Nici eu nu am arcul ala care aduce maneta spre dreapta la punctul mort, dar mi-e bine asa. Am aruncat un ochi critic pe sub masina mea si am constatat ca am joc la articulatia aia unde se prinde tija schimbatorului de restul timonierei de dedesubt. Am dat cu vaselina si tot degeaba.
Inca nu am avut vreme sa schimb acele bucse, dar sigur e de acolo problema. Am reusit sa elimin la un amic acelasi zanganit prin schimbarea bucselor.
Ce-i drept, cred ca la mine va trebui sa schimb si timoniera ca imi face impresie ca are ceva joc la articulatia aia de pe ea. Eu am modelul ala cu articulatia aia formata din doua plachete in forma de "U" si cu perna aia de cauciuc intre ele (ca altfel nu stiu cum s-o descriu). Ce sa-i fac daca francezii asa au conceput-o la vremea aia?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.