Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb ulei cutie viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4
vi_escu
A cam venit vremea sa-i schimb uleiul din cutia de viteze (cu 4 trepte). Voi ce tipuri de ulei folositi? Ce imi recomandati la un raport pret/calitate cat mai bun?
diaconuliviu
T80 iarna, T90 vara, sau, daca buzunarul te tine, ia un 80W90, e ceva mai scump dar merita.
argon
Eu am pus Texaco Geartex 80w90..parfum.
Muttley
BP T80W90. Cred ca-i cam gros.
La urmatorul voi incerca un sintetic, sa vad daca exista 75W90...
amc
valvolina sleep.gif
argon
Pai normal ca valvolina, e termen generic pentru ulei de transmisie.
Probabiul te referi la ulei de Peco T90..nu as baga asa ceva...se simte diferenta.
Am avut mult timp, si cand am pus strain, aveam impresia ca e alta cutie..
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 22 Jun 2006, 10:01)
valvolina sleep.gif
*


Valvolina< - >Valvoline=termen generic pentru ulei transmisie de pe vremea Bucegi-lor, cind il doreau mai viscos si stabil, iar cine punea mina pe asa ceva (Ulei produs de Valvoline) prindea pe Dumnezeu de picior.

"Analogia" seamana cu "bendix" (angrenaj demaror produs de firma Bendix(si functionind pe ideea lor)). Ulterior ideea lansarii-angrenarii s-a schimbat, pastrindu-se termenul. Sau cu "delco"/"delcou" - ansamblu ruptor-distribuitor produs de AC Delco.
ETC.


Revenind, dati o cautare, era un subiect despre cel mai bun ulei de TRANSMISIE.
alinakes
Poti incerca si un MOL 80W90 nu e chiar f scump.

Chiar simti diferenta intre T80 respectiv T90 si 80W90 de la o firma ceva mai cunoscuta. In special iarna vei simti diferenta asta.

Nu te zgarci pt cateva zeci de mii de lei si pe urma cand ai probleme cu cutia sa te rupa la buzunar.

La fosta Nova am incercat T90 iarna si parca mergeam cu un camion , trebuia sa astept cat de mult puteam ca sa se incalzeasca. Al doilea an , iarna , cu MOL 80W90 am simtit diferenta.

Uleiul la cutie nu il schimbi la 5.000 km il schimbi mult mai rar de aceea cred ca ar trebuie sa faci un mic efort si sa iti iei ceva bun. Iar daca nu ai pierderi mari la cutie poti incerca chiar si BP sau ceva scump !

Bafta multa !
Trofin Liviu
QUOTE(vi_escu @ 22 Jun 2006, 01:28)
A cam venit vremea sa-i schimb uleiul din cutia de viteze (cu 4 trepte). Voi ce tipuri de ulei folositi? Ce imi recomandati la un raport pret/calitate cat mai bun?
*


Orice marca dar sa fie API-GL5.
Recomand tuturor aditiv ptr. cutie Liqui MOLLY . Sunt niste flacoane micute(ca de super glue) , se pune unul ptr. ficare litru de ulei,adica 2. Merge mai silentios, schimba mai usor si iarna nu caraie oricat ar fi gerul de mare. Anul trecut am dat 160000 lei pe flacon, adica 320.000.Ulei am folosit OMV 80W90. Cica ar fi sintetic, sau semi. Combinatia a mers f. bine.
ydaniel
eu mi-am bagat castrol 2l mineral si juma de litru sintetic.ala mineral 18 ron litru.ala sintetic costa 46 de ron juma de litru.mi-a ramas de la scuter:D se simte dif fata de transELF .
GTX
eu i bag de la tata de la servici,un ulei verde,nu stiu de ce e, da merge,am 100k km cu ea si nu am avut probleme.Succes!
amc
Ba baiatule esti anormal!


glumeam biggrin.gif
Zaheiu
In cutie poti sa pui si ulei de motor daca n-ai altceva. Eu o sa-l schimb la toamna si o sa pun ceva gen 80w90 sau 75w90 (exista?) pt. ca m-am saturat sa fac muschi iarna cu schimbatorul.
argon
80w90 sau 75w90 nu sunt uleiuri de motor, sunt de transmisie, si exista..bani sa fie biggrin.gif
Zaheiu
Stiu. In prima propozitie am vrut sa spun ca nu trebuie sa-ti bati capul asa e mult cu uleiul de cutie; e mai putin important de care pui, conditiile de lucru nu sunt asa de dure ca in motor. Am cautat si am vazut ca 75w90 e chiar semi.
alinakes
Zaheiu te-as contrazice putin !

Uleiul de cutie este chiar foarte important oricat de veche ar fi masina , chiar si batrana noastra dacie !

Apoi in cutie sa stii ca sunt conditii grele de lucru - transmisia se face prin miscarea unor roti dintate ce freaca una pe alta cu un numar foarte mare de rotatii pe minut !

Daca nu se realizeaza bine ungerea acestor parti cand se incalzesc se pot produce dezastre in adevaratul sens al cuvantului !

Asa ca dupa parerea mea e foarte important uleiul din cutie la fel ca si cel din motor ! Motorul produce el saracul putere dar daca nu se transmite cum trebuie la roti , e cam degeaba !

Bafta multa !
cristidb
QUOTE(Zaheiu @ 23 Jun 2006, 10:39)
In cutie poti sa pui si ulei de motor daca n-ai altceva. Eu o sa-l schimb la toamna si o sa pun ceva gen 80w90 sau 75w90 (exista?) pt. ca m-am saturat sa fac muschi iarna cu schimbatorul.
*


Nu se pune ulei de motor in cutie. Uleiul de cutie contine aditivi speciali. Ramane lipit pe pinioane. Din cauza lor are mirosul specific. 80W90 e foarte bun.
NU trebuie schimbat des. Se poate merge si 100.000 km cu acelasi ulei fara probleme.
amc
QUOTE(alinakes @ 23 Jun 2006, 10:25)
Asa ca dupa parerea mea e foarte important uleiul din cutie la fel ca si cel din motor !
*




QUOTE(cristidb @ 23 Jun 2006, 16:57)
NU trebuie schimbat des. Se poate merge si 100.000 km cu acelasi ulei fara probleme.
*


wacko.gif
gdm
Uleiul din cutie doar se completeaza. Nu are rost sa-l schimbi.
vi_escu
Am pus ELF 80W90 (API GL-5), m-a spart la buget, dar cum in motor pun tot ELF de vreo cinci ani si sunt foarte multumit, sper sa merite. Nu simt nicio diferenta fata de ce aveam in cutie (cred ca ceva T90 de la Prista). Poate la iarna.
Multumesc tuturor pentru sfaturi!
amc
Rezumat topic: pui niste ulei de cutie scump si subtire, asa se rezolva toate problemele mecanice deja existente la cutie! zgomotele dispar, intra mai bine in trepte, etc. huh.gif dry.gif
argon
Poata imi explici si mie rationamentul pe care ai ajuns la aceasta concluzie.
Daca e adoua cifra 90 stai linistit ca nu e mai subtire.
Crezi ca, cu marmelada ce se face t90 iarna ii merge bine cutiei? blink.gif
amc
O concluzie ironica la ce s-a scris in acest topic!
ydaniel
pai uleiu se schimba la 15.000 km;asta ca sa nu aveti pb dupa aia.de calitate 80w90 castrol
anndi
eu am bagat T90 de la elf (cum a recomandat producatorul) si in motor elf 10w40 si dupa 100 de Km le-am aruncat impreuna la canal. A inceput sa bata axa cu came in motor si masina intra mult mai greu in viteze si dimineata pana nu faceam cativa km o lua masina din loc dc dadeam drumul la ambreiaj. In concluzie in motor am bagat mobile1 si in cutie t90 de la esso! Merge masina perfect, dar se pare ca uleiul din cutie sia cam facut treaba si tre sa il schimb(30 000)
argon
Cum ti-ai dat seama ca si-a facut treaba? eu am schimbat prima oara uleiul la cutie la 65 000 km, si era cel din fabrica, de rodaj. Nu aveam motive sa-l schimb, dar am auzit si eu zvonuri ca s-ar schimba la 15 000 biggrin.gif
gargamel
QUOTE(GTX @ 22 Jun 2006, 20:25)
eu i bag de la tata de la servici,un ulei verde,nu stiu de ce e, da merge,am 100k km cu ea si nu am avut probleme.Succes!
*


Valvolina din aia am folosit mereu si o completez cand schimb ambreiajul,atat.
cea mai buna wink.gif
argon
si cat de des schimbi ambreiajul?
sddragos
QUOTE(vi_escu @ 24 Jun 2006, 01:03)
Am pus ELF 80W90 (API GL-5), m-a spart la buget, dar cum in motor pun tot ELF de vreo cinci ani si sunt foarte multumit, sper sa merite. Nu simt nicio diferenta fata de ce aveam in cutie (cred ca ceva T90 de la Prista). Poate la iarna.
Multumesc tuturor pentru sfaturi!
*




Ce Elf pui in motor?
alinakes
Problema cu uleiurile este ca ele isi pierd proprietatile in timp , de aceea se si schimba des 15.000 / 30.000 / 1 an , etc. !

Daca noi le vedem la schimb ca nu sunt colorate , ca nu miros diferit , etc. asta nu inseamna ca ele sunt aproape noi sau ca merge si asa.

Avem o papusa delicata langa noi ( masina noastra ) si trebuie sa o tratam cat mai bine daca vrem sa o pastram cat mai mult sau sa mearga cat mai bine.

Cei care ziceti sa mergeti sute de mii de km cu un ulei , ma bucur pt voi ca nu aveti pierderi pe la cutie - DAR - daca vreti sa vedeti diferenta dintre uleiul folosit si unul nou faceti cateva teste specifice. De ex. proprietatea de curgere f usor de verificat , o palnie cu gatul f. subtire si un ceas - cat de repede curge 1 L de ulei folosit si cat de repede curge 1 L de ulei nou. Si asta este numai unul dintre testele pe care le fac producatorii de uleiuri.

Uleiurile au niste parametrii optimi daca acesti parametri nu mai sunt repectati rezultatul este scurtarea vietii pieselor mecanice.

Nu schimbam cand trebuie uleiul plangem prin alte topicuri cum avem probleme cu C.V.

Suspinam dupa masini straine S.H. dar nu ne gandim ca aia au avut grija de masini altfel decat noi.


Zaheiu
Cu schimbatul uleiului de cutie sunt de vina si mecanicii tampiti. Acum vreo 2 ani imi luasem 4l ulei de cutie sa-l schimb si m-am rugat de 3-4 mecanici in bucuresti. Toti ziceau ca n-am ce face, ala decat se completeaza. Pana la urma i l-am dat lu' tata.
gargamel
Aveau dreptate "mecanicii tampiti"
Muttley
Uleiul de cutie la Dacie se schimba la 15.000 km.
argon
Da, dar practic merge si "pe viata", cutia duce. Sunt indivizi care habar nu au ca exista ulei in cutie, si au uleiul de ani de zile si muuulti kilometri, nu are nici pe dracu.
ydaniel
da DAR la majoritatea daciilor exista pierderi in cutie.la mine in15-20.000km pierde spre un litru de ulei
vi_escu
QUOTE(sddragos @ 26 Jun 2006, 13:13)
Ce Elf pui in motor?
*




Scuze pentru intarziere, am fost plecat!
ELF SPORTI TXI, vara 20W50 si iarna (in lunile cu"r") 15W45. Eu fac cam 10-12 mii pe an si pot sa le schimb in acest ritm. Obligatoriu schimb si filtrul.

Desigur, cum nu sunt doua dacii si nici doi soferi la fel nu este o reteta universala.
Este adevart ca ptr. cutie uleiul "doar se completeaza", desi producatorul recomanda cu totul altceva. Acum cand am facut schimbul, am studiat uleiul uzat prin comparatie cu ce pusesem cu ani in urma (mai aveam putin in bidon). Sunt diferente majore: culoare, miros, vascozitate, plus fel de fel de particule si depuneri.
cristidb
In manualul de ford mondeo de exemplu scrie clar ca uleilul din cutie si cel de la servodirectie nu se schimba. Doar se verifica si se completeaza daca e cazul. Un ulei bun tine 100.000Km fara probleme. Daca cei 100.000 Km sunt facuti in 20 de ani atunci s-ar putea sa-si piarda proprietatile.
alinakes
Poate asa trebuie la Ford Mondeo , dar CV de la Mondeo nu pierde ulei ca la Dacie .

Iar atunci cand CV lucreaza cu mai putin ulei si incepe si freaca acolo pinioanele si scot span si ce particule se mai formeaza .... cum e mai bine - sa completezi si sa lasi acolo spanul sau sa il schimbi ?!

Fiecare este liber sa isi ingrijeasca masina cum crede de cuviinta !

Parerea mea este ca un schimb de ulei la CV o data / an sau 2 ani e recomandat la Dacie , mai ales daca pierde ulei !

Nu te rupe asa de rau la buget un schimb de ulei la 1 an jumate sau 2 !
gargamel
QUOTE(alinakes @ 27 Jun 2006, 11:17)


Parerea mea este ca un schimb de ulei la CV o data / an sau 2 ani e recomandat la Dacie , mai ales daca pierde ulei !

*


In nici un caz nu as face asa ceva! ohmy.gif
argon
Daca faci afirmatii e frumos sa le si argumentezi !
alinakes
Gargamel poate ne si spui de ce nu ai face asa ceva ?!

Eu am spus ca nu te costa mult , ca decat sa las un ulei cu span si alte mizerii as pune unul curat care sa lucreze mult mai bine decat cel vechi si ca dupa parerea mea e mai sanatos pentru CV !

Acum astept sa imi spui si parerea ta de ce nu ai "face asa ceva " !
ydaniel
asa e!garmamel asta e un fel de bucsa:))
gargamel
QUOTE(alinakes @ 27 Jun 2006, 11:17)
un schimb de ulei la CV o data / an sau 2 ani e recomandat


*


Si cine recomanda tu?
Mi se pare o mare aberatie sa compari uleiul de motor si ce face el cu cel de cutie!
Schimba tu odata la an pe loganu din avatarul tau, ca rad si curcile, sau "mecanicii tampiti"

QUOTE(ydaniel @ 27 Jun 2006, 13:36)
asa e!garmamel asta e un fel de bucsa:))
*



Apropo bucsa uzata esti tu! huh.gif
alinakes
Gargamel eu voi respecta instructiunile de utilizare a masini , instructiuni pe care producatorul ma obliga sa le respect , cel putin cat am masina in garantie , pe urma o voi ingriji cum cred eu de cuviinta !

Cred ca multi dintre colegii nostrii coforumisti au facut asta cand au avut masinile noi sau o vor face cand isi vor lua o masina noua !

Inca nu am citit argumentele tale !

Eu de bine de rau am postat argumetele pe care eu le-am considerat logice in sustinerea ideii mele chiar daca poate nu sunt cele corecte !

Nu am comparat uleiul de motor cu cel din CV ! Si chestia cu schimbatul la un an sau doi era doar parerea mea , recomandarea mea ! Te rog citeste cu atentie post-ul ! Si da , in service-uri mai gasesti si mecanici tampiti ( cu toate ca nu eu sunt cel care a scris asta ) care habar nu au cum se rezolva o problema la cutie !

Ceilalti au dreptul sa imi combata ideile / post-urile , dar tot prin argumente logice pe care le voi accepta daca mi se par logice , pentru ca aici asta se face un schimb de idei si argumente !

Cat despre jignirile postate nu e treaba mea ! E responsabilitatea celor care posteaza si a moderatorilor care trebuie sa intervina sau nu !
byte
Eu zic ca trebuie schimbat la 15 000 km asa cum scrie si in cartea tehnica.
Sincer eu zic ca majoritatea posesorilor de dacie nu intretin masina asa cum se cere si de aceea apar probleme majore.
Si am o intrebare pentru cei care sunt contra schimbatului uleilului din cutie. De ce schimbati fratilor uleiul de la motor? ... in carte scrie ca trebuie schimbat la 4000 eu zic sa incercati sa il tineti toata viata si completati cand este nevoie.
O masina merge asa cum ai grija de ea, iar eu am mai multa incredere in ce recomanda producatorul decat ce recomanda nea Gigi mecanicul de dacie.
Daca tu ai avea grija de ea cum ar mai face el bani? smile.gif
diaconuliviu
QUOTE(ydaniel @ 27 Jun 2006, 13:36)
asa e!garmamel asta e un fel de bucsa:))

Sau un fel de amc?

On.
Prin miscarile pieselor, la frecarea intre ele, atita cit e, se produce pilitura, span, etc.
Apoi, substantele din ulei (aditivii) si chiar uleiul in sine, nu sint stabile "pe viata".

Acel span/pilitura accentueaza uzura prin caracterul abraziv.

De aici perioada de schimb de 15.000 km.
Pentru uleiuri mai bune, poate creste.
Muttley
Si sa nu uitam ca uleiul din cutie este forfecat de nu se vede, are aditivi extrema presiune care se plictisesc la un mom dat de atata presiune samd.

Eu am rationat in felul urmator: daca se recomanda schimbul de ulei motor la 3000 km iar folosind un ulei bun gen BP sau Elf il schimb la 5000 km, un ulei la fel de bun de transmisie merge lasat 20.000 km. Sa nu-l schimbi niciodata mi se pare inconstienta.
argon
De la Solenza incoace, in cartea masinii scrie ca uleiul NU SE SCHIMBA.
Probabil il foarfeca mai putin cutiile mai noi biggrin.gif
alinakes
Exact ce spuneam !

Atata timp cat masina e in garantie si in instructiuni scrie ceva asa o sa fac !

Dupa , nici de nebun nu voi lasa toata viata masinii acelasi ulei !

Caut un ulei bun , de firma cunoscuta si voi merge pe el cat tin masina !

Aici se vede politica de marketing a producatorului ! Producatorul de masini traieste din vanzarea de piese si nu din vanzarea de masini deci are tot interesul sa iti cada o piesa pe care sa o cumperi de la el !

Cat e masina in garantie sunt sanse f mari sa nu pice , piese noi , uleiul rezista vreo 3 - 4 ani si prin urmare nu cade piesa ca sa o schimbe el pe garantie , dar pe urma ce facem ???


vi_escu
Ma bag si eu in vorba, ca tot am deschis topicul. Pentru adeptii "nu se schimba", ca suntem la sectiunea CLT, nu! Scoateti uleiul din cutie si daca va place cum arata, sa-l puneti inapoi si-mi trimiteti mie factura. V-o decontez!
In rest sunt vrajeli. Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.