Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stiri din F1
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
Solon
Singura parte proasta este ca, de cativa ani buni, Williams face figuratie! sad.gif mad.gif
adip
http://news.theage.com.au/breaking-news-sp...90205-7ybl.html

F1 seeks further cost cuts by 2010

February 5, 2009 - 11:29AM

The governing body of Formula One wants to implement further cost-cutting savings by 2010 with teams running on a $US64 million ($A99.64 million) budget.

FIA sent all teams a detailed document proposing defined regulation changes and a budget decrease that could mean a drop of up to 75 per cent for the larger manufacturers.

The proposals were sent out in December, according to Wednesday's Financial Times, shortly after Honda pulled out of the sport.

Honda, which has yet to find a buyer, had a reported budget of $US290 million ($A451.5 million) last season.

The move comes as FIA looks to continue slashing costs at a time when auto manufacturers are bearing a heavy brunt from the economic downturn.

The paper calls for the KERS energy recovery system to be used by all teams, as well as standardised parts such as gearboxes, braking systems, suspensions and wheels.

Manufacturers would also be obliged to supply technology to independent teams at a capped price should it wish to develop its own systems.

From 2010, independent teams can also purchase a standard gearbox-engine for $A10.01 million that would last for six races.

F1 is already introducing a rash of cost-cutting moves for 2009 which include a ban on in-season testing, longer-lasting engines and aerodynamic changes but without taking away from the spectacle, with the emphasis staying on the driver.
Solon
64 milioane buget? blink.gif blink.gif
WTF? O sa-si faca taranul de Gigi echipa de F1! radmasa.gif radmasa.gif
aphophis
nu-mi place robin hood-ismul asta modern din formula 1. Cum adica sa fie obligata o echipa sa dea tehnologie unei alte echipe? Vad ca astia nu mai stiu ce sa faca sa distruga f1-ul..
Solon
Honda va fi prezenta in F1! Doar la 4 curse:Australia,Malayzia,China si Bahrain!
neumann
poate s-or gasi unii normali la cap sa faca un campionat paralel, daca trece criza

QUOTE
RPM-ul motoarelor a fost limitat la 18.000 in loc de 19.000, nu mai au voie decat 8 motoare / sezon / pilot, insa au posibilitatea de a le folosi cum si cand vor.


Au voie sa le segmenteze sau sa le faca rk? radmasa.gif
AlexV
ar putea sa faca o cursa gen Flinstone. Caroserii mai au cu siguranta, trebuie doar sa le faca o trapa in podea si gata. pozitia e cam incomoda, dar astea sunt vremuri de criza si pilotii trebuie sa alerge, la propriu.
Solon
http://www.autof1.ro/virgin-group-negociaza-cu-honda-f1/

Se pare ca Honda o sa se programeze pentru 2009!
dantes
Cica echipele ar dori schimbarea sistemului de punctare...sa vedem ce va zice si consiliul FIA...stirea completa aici

Uitasem...AMR 3 sapt. tongue.gif
sorin_f39
Cu modul de schimbare a punctajului as fi de acord.

Insa cu micsorarea duratei cursei sau cu premierea celei mai rapide opriri la boxe .... intreb si eu: s-au tampit si echipele?
Solon
http://www.autof1.ro/archives/8842
DrK
Acest video este foarte frumos facut. De asemenea explicatiile sunt pentru toti...
sorin_f39
Stiati de treaba asta:

http://www.formula1.com/news/interviews/2009/3/8991.html

????

Pentru mine este o adevarata surpriza (placuta).
Solon
De vineri s-a oficializat treaba asta! Saptamana urmatoare vor iesi cu Brawn Gp si in teste!
Eu cred ca e doar un foc de paie! Sincer!
dil
Punctele acordate pilotilor la sfarsitul cursei raman la fel: 10, 8, 6 ...

Titlu de campion la piloti il ia cel care are mai multe victorii, iar in caz de egalitate se iau in considerare punctele. La constructori se ia dupa punctele acumulate.

Mai multe detalii la http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9024.html
sorin_f39
Am citit si eu azi despre treaba asta cu acordarea titlului la piloti.
Sincer, nu mi se pare normal. Este un campionat de regularitate si trebuie sa fii cat mai constant pe toata lungimea lui. Din punctul meu de vedere este un mare rahat.
b76bgaarh
corect....

poate asa mai ia si ferari ceva...
dil
Ideea ar fi ca se incurajeaza regularitatea la locul I din fiecare cursa. Cel putin se spera ca prin aceasta masura sa fie lupte pentru locul I la fiecare cursa si sa nu fie ca pana acum mentalitatea de mai bine stau cuminte si a termina cursa pe locul 2, 3 decat sa fortezi pentru un rezultat mai bun.
paulp
Este o timpenie fara margini. E ca si cum Dinamo are doar 10 victorii si restu meciurilor egal, si Gloria 11 victorii si restu infringeri, da ia campionatu, desi Dinamo are 44 p si Gloria 33.

E o cretinatate, buna de cascadorii plinsului.
dil
Vom vedea ce impact are in desfasurarea curselor. (Se pare ca sindromul Miki Alexandrescu e molipsitor.)

In alta ordine de idei, Jean Todt a plecat de la Ferrari: http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9028.html
dantes
Ba cred ca e un sistem mai draconic... Datorita faptului ca locul 2 de ceva timp aduna 8 puncte, poti fi pe locul 1 de ex. 8 curse din 10, iar in cursa 9 si 10 abandon, adica 80pcte iar contracandidatul, 9 din 10 locul 2, si 1 locul 1 aduna 82 de puncte si castiga desi el nu a vazut decat o singura data locul 1..

Imi pare rau dar parca nu e normal ca de pe locul 2 sa ajungi campion, iar ala care a tras ca nebunu' si a iesit locul 1 permanent sa o haleasca...e cam inechitabil....
Sa vedem cum o sa iasa...toti or sa vrea sa traga ptr. locul 1 si nu vor mai face strategii cu puncte castigate si alea alea....
paulp
Sint 18 curse.
Ham ham, cistiga 10 curse si ia 80 pct, apoi se duce in Bahamas si il doare in cot de restu campionatului.
Massa cistiga 8, si la restu de 10 iese pe 2 si are 144 pct., da o ia in mina desi a tras tot sezonu.
Ti se pare echitabil?

Mie mi se pare o prostie crasa.
dantes
Ai dreptate...din punctul asta de vedere nu am calculat...

Macar atunci cand era Schumi de castiga tot, pe puncte a reusit prin august parca sa iasa campion matematic....daca era pe castiguri, pe undeva prin iunie ar fi terminat sezonu'... Beton....
Solon
Chestia asta cu punctajul se zice ca intra la anu'! Deci in 2009 ramane ca pana acum!
Ne certam abia peste un an! smile.gif
liviu2004
Tu ce intelegi de aici? Driver with most race wins to become 2009 champion
dil
Se pare ca nici unii piloti nu sunt de acord cu noul mod de stabilire a campionului:

QUOTE(www.autof1.ro)
Dublu-campion mondial, Fernando Alonso a criticat permanenta schimbare a regulilor din Formula 1 și s-a arătat îngrijorat în ceea ce privește viitorul întrecerii.

Din cauza crizei mondiale, care a afectat grav lumea Formulei 1, FIA a schimbat masiv regulamentul competiției, dintre care, cel mai discutat punct a fost faptul că titlul mondial îi revine celui care cîștigă cele mai multe grand-prixuri. Alonso se teme că schimbările din viitor vor îndepărta sponsorii și fanii de această competiție.

“Nu înțeleg de unde vine această nevoie de a schimba constant cîte ceva în regulament“, a scris Alonso pe siteul său oficial. “Cred că astfel de decizii nu fac decît să îi inducă în eroare pe fani. Formula 1 a existat de mai bine de 50 de ani grație echipelor, sponsorilor, piloților și, mai presus de toate, datorită fanilor. Și totuși, nimeni nu a fost consultat de FIA cînd s-au luat aceste decizii“.

Cel mai experimentat pilot din Formula 1, Rubens Barrichello, i s-a alăturat lui Alonso în acest protest, spunînd că planul de premiere  propus de FIA nu face altceva decît să șteargă efortul piloților de a fi constanțoi de-a lungul sezonului. “Nu-mi place această regulă, titlul ar trebui să meagă la cel care are cele mai multe puncte. Titlul ar trebui să-i aparțină celui care a avut cea mai bună prestație de-a lungul sezonului“.
Sursa: http://www.autof1.ro/archives/9041


LE: Iata ce zice si Michael Shumacher:
QUOTE
Trebuie sa recunosc ca sunt surprins de regula introdusa si de faptul ca a fost introdusa cu foarte putin timp inainte de startul unui sezon competitional. Cum poate sa ia titlul un pilot care are mai putine puncte decat altii? Mi se pare un lucru greu de imaginat. In alta ordine de idei, e bine ca se incearca dinamizarea luptei pentru prima pozitie
Sursa: http://sport.hotnews.ro/stiri-motor-550522...decat-altii.htm
Solon
Cred ca 2009 va fi ultimul an al F1! Deja au decapitat orice chestie fun din ea!
Modus
N-as zice, eu zic sa asteptam sezonul asta sa vedem cum va fi. S-ar putea sa fie mult mai thrilling decat in 2005, 2006, 2007, sau 2008.
dil
Cica FIA a zis ca se amana punerea in aplicare a noii modalitati de stabilire a campionului din cauza ca bietii piloti sunt nefericiti cu acest sistem. Dar FIA totusi doreste sa puna in aplicare in sezonul 2010. Detalii: http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9036.html
sorin_f39
Cred ca se va schimba (la loc) schimbarea:

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9036.html


Niste dobitoci. O dau in liga lu' Mitica......
neumann
Cica difuzoarele lu brawn sunt legale...

QUOTE
The FIA International Court of Appeal (ICA) has rejected protests against the diffusers used by the Brawn, Toyota and Williams teams, after concluding that their ‘double decker’ designs comply with the 2009 regulations.

BMW Sauber, Ferrari, Red Bull and Renault had all questioned the legality of the diffusers, but following Tuesday’s hearing in Paris, the ICA decided that race stewards in Australia and Malaysia had made the right call in declaring them legal.

Full statement from the FIA:
The FIA International Court of Appeal has decided to deny the appeals submitted against decisions numbered 16 to 24 taken by the Panel of the Stewards on 26 March at the 2009 Grand Prix of Australia and counting towards the 2009 FIA Formula One World Championship.

Based on the arguments heard and evidence before it, the Court has concluded that the Stewards were correct to find that the cars in question comply with the applicable regulations.

Full reasons for this decision will be provided in due course.
Modus
Mi se pare o mare marsavie dar asta e... Mai mult ca sigur ca echipele mari vor recupera diferenta si vor intrece Brawn GP&company.
Solon
In sfarsit! Ma bucur ca le-au lasat punctele!
Hai,ba, nu va mai inflamati! Toti in F1 fura!
Modus
Si cand a furat Renault in F1, ba?
Solon
Pai, ba, am zis ca toti fura!
Nu am zis ca au si fost prinsi!
Stii cum: hotul nesprins........
sorin_f39
-----------------------------------
Ferrari: diffuser decision will mean ‘fundamental’ changes

Ferrari have admitted they now plan to make significant changes to their 2009 car after the failure of their appeal against the rear diffusers used by the rival Brawn, Toyota and Williams teams.

Ferrari, along with three other teams, had disputed the legality of the double-decker designs, thought to be worth at least half a second per lap. Now, after the FIA’s International Court of Appeal (ICA) gave the designs the all-clear, the world champions say they have no choice but to modify the F60.

"Unfortunately this decision forces us to intervene on fundamental areas of the car's design in order to be able to compete on an equal footing with some of the teams from a point of view of the technical regulations,” said team principal Stefano Domenicali. “And that will take time and money.”

The Court’s findings come as another blow to Ferrari, who have had a torrid start to their 2009 season, with neither Felipe Massa nor Kimi Raikkonen scoring in the first two races. In a bid to turn things around, the Italian team have already restructured their operations ahead of this weekend’s Chinese Grand Prix and the diffuser verdict now brings even more work.

“We will now double our efforts to get the team back to the highest level of competitivity," added Domenicali, who saw Massa and Raikkonen finish second and third respectively behind McLaren's Lewis Hamilton in Shanghai last year.
----------------------------------

De-abia astept sa vad cum va rupe Ferrari asfaltul duminica cu noile modificari aerodinamice.
Si de la 0 puncte vor trece direct la 18 puncte. radmasa.gif
Modus
QUOTE(Solon @ 15 Apr 2009, 14:13)
Pai, ba, am zis ca toti fura!
Nu am zis ca au si fost prinsi!
Stii cum: hotul nesprins........
*



Na bine ba, dar da-mi si mie te rog frumos un exemplu cand Renault a furat.
Solon
Pai nu am zis ca am dovezi! De ce nu citesti atent?
Doar am afirmat ca toti fura!
neumann
raman imbecilii de la fia cu regulamentele lor aiuristice... adica oricum ai lua-o, nu era bine, ca daca era conservator si nu riscai cu un eleron jmecher, aveai performante proaste si terminai printre ultimii, in afara punctelor; daca puneai eleron jmecher te puteai trezi fara puncte si cu necesitatea de a modifica masina...
Practic, punctele in formula 1 se castiga de catre cele mai mari scursuri de pe fata pamantului, avocatii. Si nu de catre piloti pe pista.
Astept cu interes sa le limiteze bugetele la ciclism si sa concureze toti cu biciclete DHS, ca ce domne, s-a ajuns prea departe ca o bicicleta sa coste 10.000 de euro.
mircea_aq
daca vreti sa-l vedeti pe proaspat pensionatul coulthard cu RBR-ul - sambata 2 mai - Mamaia - btw e primul monopost real care ne viziteaza ever.

daca nu mai asteptam pana in octombrie cand sigur va iesi show wub.gif
AICI
DrK
Cred totusi ca David vine cu prima masina functionala nu reala...
andurs
Azi se implinesc 15 ani de la moartea lui Ayrton Senna. sad.gif
Cand o sa mai vedem asa ceva in F1?:
liviu2004
O veste buna:

http://sport.hotnews.ro/stiri-motor-569802...rc-din-2010.htm
TMihai
Pt tine poate. Oricum cred ca-i doar un foc de paie sa bage frica-n babacu de Mosley.
sorin_f39
In sportul asta scandalurile, amenintarile si, in general atmosfera ostila se perpetueaza de la un sezon la altul. Si nici nu se intrevede vreun inceput de ameliorare.
ncristi
http://www.autoevolution.com/news/renault-...-quit-6656.html

O gramada de echipe parasesc F1. Ce bine smile.gif! Or sa faca o competitie paralela cu F1.

Renault to Announce F1 Quit
STORY HIGHLIGHTS:
Renault is expected to announce F1 quit for 2010
No official statement has yet been made
Ferrari announced a similar decision yesterday





The plot thickens in the Formula One world. After yesterday Ferrari made its decision and announced it "does not intend to enter its cars in the next Formula 1 World Championship,” should the International Automobile Federation not revise the budget cap proposal, today is Renault's turn to do the same.



In an yet unconfirmed report posted by reppublica.it, Renault is expected to make public their decision in an official release sometimes today. Still, according to the same source, Renault has not yet completely turned its back on the 2010 season.

Should Renault follow the same path as Ferrari did yesterday, the pressure on the International Automobile Federation could reach unforeseeable levels. Especially because, as the source says, Renault, Ferrari, BMW, Mercedes and Toyota supposedly plan to create a parallel competition to the F1.

Apart from the two, Toyota, BMW and Red Bull racing have also threatened to leave the 2010 season, even if their stands were somewhat moderate and did not sound as much as an ultimatum. As for FIA, all of the teams await an official decision from the governing body in the following weeks.

Until an official statement is made by Renault, we will remind you how Ferrari motivated its decision yesterday.

“The same rules for all teams, stability of regulations, the continuity of the FOTA's endeavors to methodically and progressively reduce costs, and governance of Formula 1 are the priorities for the future. “If these indispensable principles are not respected and if the regulations adopted for 2010 will not change, then Ferrari does not intend to enter its cars in the next Formula 1 World Championship.”
Solon
Echipele anunta de ani de zile ca se retrag! Si ce se intampla pana la urma? Absolut nimic!
Foc de paie, praf in ochi! Cum vreti!
sorin_f39
Cred ca de data asta amenintarile chiar pot fi reale.

Cum ar fi, spre exemplu, ca UEFA sa spuna tuturor cluburilor, deci Real Madrid sau AC Milan sau Manchester United etc, ca bugetul maxim este de 10.000.000 euro? Cred ca si aceste cluburi ar reactiona la fel ca si Ferrari sau Renault, amenintand ca se retrag (si ca isi vor face o competitie paralela).

Oricum, toate aceste scandaluri trag in jos, in continuu, acest sport.
b76bgaarh
cam grea comparatia...mai ales ca fiecare jucator de la echipele respective joaca si in echipele nationale si uefa/fifa poate sa nu le mai dea drept de joc..etc....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.