Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu indicatorul de benzina.
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Mircea Visan
Buna ziua la toate personeale "fericite sau nu" ca au o Solenza. Am o "mica sau mare" problema. Ieri seara cand ma indreptam spre Buzau, am avut probleme cu indicatorul de benzina. Desi, rezervorul era aproape plin la un moment dat, indicatorul a inceput sa coboare brusc spre spre zona rosie, dupa care a inceput sa revina la pozitia initiala.



Ce se intampla ??

Cu respect

Mircea VISAN
Marty
Salut! Am patit aceeasi problema Simbata. Am crezut ca mi-au furat benzina peste noapte si mi-au lasat vreun furtun in aer sau ca mi s-a spart rezervorul. Habar n-am de la ce e!
nova
Problema rezervorului e cunoscuta si la DSN....niciodata nu stiu cata benzina e in rezervor. Niciodata nu pot sa fac full rezervorul.
Marty
QUOTE
Problema rezervorului e cunoscuta si la DSN....niciodata nu stiu cata benzina e in rezervor. Niciodata nu pot sa fac full rezervorul.

Nu vad legatura cu subiectul topicului...... !? :roll:
Mircea Visan
Oameni buni !!!

Inteleg sa coboare.....

Dar sa mai urce din nou 022.gif
Marty
PAi tu nu intelegi ca si la mine a coborit dupa care a urcat ? Cred ca e o belea electrica, un fir, un contact... Sper sa nu fie vorba de bord ca ma apuca nervii!
costi
QUOTE(\"nova\")
Problema rezervorului e cunoscuta si la DSN....niciodata nu stiu cata benzina e in rezervor. Niciodata nu pot sa fac full rezervorul.


Cum nu poti sa-l faci full ? bagi in el pina clancane pompa..



Ar putea fi un contac imperfect la sonda (in portbagaj)
miki
Si la mine! :shock: Dau in groapa => "cade " acul, dau in alta=> "se ridica". Cred ca este o "pana de contact" dar nu stiu daca sonda sau ceasul. Am desfacut capacelul de plastic din portbagaj (ala de acopera pompa si sonda)
Bogdan_F
La mine indicatorul merge absolut normal! Singura obiectie ar fi ca atunci cand am cca 24 l in rezervor imi indica cam 28-30 (adica se aproprie de trei sferturi) insa dupa ce consum 1-2 litri revine rapid la realism.
cosmin
Eu cred ca baietii au proiectat eronat curba de etalonare (cea care pune in grafic raportul dintre valoarei rezistentei comunicate de sezorul de benzina si valoarea indicata pe bord de nivelul de benzina din rezervor). Stiu ca problema s-a mai discutat si ca e omniprezenta pe Solenza. Se observa ca in primul cadran (cel mai de sus) indicatorul coboara foarte greu dupa care, in cadranele 2 si 3 (intermediare) se observa o cadere brusca pentru ca in ultimul cadran (cel mai de jos) caderea sa fie lenta.



Faptul ca la un moment dat, atunci cand dai intr-o groapa nivelul de benzina creste sau coboara (in functie de locul in care este pozitionat senzorul de benzina in rezervor) se datoreaza in principal faptului ca cei de la Dacia n-au auzit inca de termenul de "damping" care e totusi cu brio aplicat la celelate indicatoare cu ac (vitezometru,tahometru). Totusi indicatoarele cu ac sunt vizibil imbunatatite. Imi amintesc cu nostalgie de acurile care vibrau in jurul valorilor indicate.



Eu sunt absolut convins ca problema principala din topic e cauzata fie de un contact imperfect fie de intreruperea sporadica unui fir asa cum zicea si Marty.
Marty
Domnilor, citi dintre cei care au raspuns pe acest topic au fost la subiect sau macar au SLZ ? Daca ma-ntelegeti ce vreau sa spun :wink:
miki
EU! 8) Desi n-am slz :oops: Si am scris un "mesajus intreruptus"

Continuarea mesajului: Dupa ce am desfacut capacul am verificat "ochiometric" starea contactelor vizibile si este OK. Deasemena am aplicat citva pumni in bord icon_mrgreen.gif , asta ca sa verific daca nu-i pe acolo contactul aiurea. Acul nu sa clintit. Face al 243.gif numai la gropi si numai cind vrea el. Asa ca in opinia mea a mai ramas ca o cauza posibila sonda be**ta. Acu' n-am bani de alta!
Marty
Ideea e ca intre indicatorul de DSN si cel de SLZ exista diferente! Spre deosebire de cel de DSN care la fiecare groapa incepe si baleiaza in toate directiile (dupa cum se misca benzina in rezervor), indicatorul de SLZ se pare ca trece printr-un montaj tampon care ii da o miscare liniara si nicidecum saltareata, plina de hopuri si hurducaieli.
...Roadrunner...
Gogule ....eu zic ca poa' sa fie de la 2 treburi :

1. ori nu face bine contact mufa ...

2. ori s-a gripat plutitoru '....
miki
Al meu nu "baleia" deloc! S-a comportat foarte civilizat, cu variatii liniare in functie de nivelul de combustibil! Ma refer la fenomenul expus la inceputul topicului. Adica acul cade brusc, sta o perioada cazut si apoi la fel de brusc se "scoala" pina la nivelul corespunzator. Aceste variatii apar la datu-n gropi. Fenomenul a aparut dupa o perioada (trista) in care am fost nevoit sa merg cu rezervorul mai mult gol (cca1/3). D'aia banui totusi ca este ceva de la sonda (plutitorul).
Marty
MIe mi-a cazut de la plin pina pe rosu. O baleia el de la gropi, da' totusi, n-am dat in Groapa Marianelor incit sa baleieze in halul asta.....
cosmin
Damping-ul tocmai asta face: linearizeaza miscarea acului respectiv.



Pe de alta parte nu cred ca era normal ca omul sa fi deschis un nou topic in care sa se planga ca in loc de 24 ii indica 28-30l. N-am facut altceva decat sa-i raspund la intrebare.



Cat despre miscarea indicatorului de nivel de benzina trebuie sa recunosc ca in cazul Solenzei mele este lineara insa, crezand ca manifestarea respectiva (cu baleierea la trecerea prin gropi) are loc intr-o Solenza (topicul fiind inclus la Probleme tehnice Solenza) incepusem sa ma consider norocos.



Raspunsul la prima problema pusa in topic l-ai dat tocmai tu, Marty. In momentul in care apar intreruperi (fie la intrare fie la iesire) senzorul furnizeaza sporadic valori invalide care sunt interpretate de controller ca fiind situatii limita. In acest caz acul trebuie sa mearga catre 0 si LED-ul de nivel scazut sa se aprinda. In acest caz pare a fi un "feature" si nu un "bug".
bogdan_o
Problema nu este de liniaritate ci de faptul ca indicatorul are miscari bruste, ceea ce nu este normal. Daca pe berline si pe DSN indicatoarele erau de tip reostat si orice baltacaire a benzinei in rezervor insemna o fluctuatia a acului indicator, la SLZ sistemul este mai complicat, tocmai cu scopul de a reduce aceste fluctuatii. Din cauza asta, la pornire acul nu creste imediat ci treptat, ca si in cazul indicatoarelor pentru tensiune la vechile berline. In cazul asta, cel mai probabil de vina este acel circuit care nu stiu daca este integrat sau nu in sonda. In toate cazurile, indicatorul din bord nu are cum sa fie de vina.



Din cate stiu eu si pe Nova este acelasi sistem si poate isi da si PaulP cu parerea.
Bihomoldoveanul
Nu stiu cum e la Dacia (hell, nu stiu cum e la masinile romanesti in genere) dar in mod normal exista doi senzori. Cel care proiecteaza nivelul de combustibil in grafic. Si cel care declanseaza aprinderea avertizorului de "minim". Deci daca SLZ merge pe acelasi principiu, atunci un contact imperfect pe circuitul indicatorului de benzina nu va declansa niciodata aprinderea concomitenta a ledului de avertizare benzina.
Mircea Visan
Cred ca domnul BH07ATX are dreptate. Cand a ajuns acul la rosu, becul nu s/a aprins deloc. Oricum o sa trec perioada urmatoare pe la autocobalcescu sa remediez problema.

Oricum, multumesc frumos, pentru cei ce au avut amabilitatea sa imi raspunda.

Mircea Visan
bogdan_o
La SLZ este posibil sa fie doi senzori, asa cum a spus si BH07ATX. La restul Daciilor, exista numai o singura sonda care comanda si evolutia acului pe scala si aprinderea becului, astfel incat la gropi mai mari cand e putina benzina in rezervor si cand acul ajunge pe rosu se aprinde si becul.
Ov
nope, si la daciile "mai vechi", tot 2 senzori sunt, doar ca sunt incorporati amandoi in acelasi loc, adica in sonda litrometrica. Daca te uiti la o sonda de 1300 (fara bec) o sa observi ca iese un singur fir. Daca te uiti la o sonda mai noua, o sa vezi ca ies 2 fire (unul pt nivel si unul pt bec) :wink:
Xilviu
am si eu o intrebare: cati litri mai sunt in rezervorin momentul in cand se aprinde becul?
laurh
asta s-a mai discutat pe undeva

eu cred ca vreo 5
bogdan_o
S-a mai discutat si sunt cam 5 litri cand se aprinde becul, vreo 7-8 litri cand acul e pe rosu si 10 litri la prima dunga alba groasa.
Mirciulici
Fratilor, nu stiu cum e cu liniarizarea, dar la mine e groasa rau... Initial mi se pareau suspecte indicatiile mizeriei care se ocupa cu benzina, dar la un moment dat a comis-o atat de rau ca m-am enervat de-a binelea. Eram la limita rosie in drum spre peco.... Cand, la un moment dat, acul de benzina incepe sa urce, si urca, si urca si urca... Ajunsese la 3/4 din rezervor!!!!! In contextul in care abia daca mai aveam benzina sa ma tarasc... Apoi, dupa aceasta intamplare, a luat-o complet razna... Fac 200 km de la plin, si indicatorul nu se misca deloc din pozitia full.... Abia astept sa ucid pe cineva la service 022.gif !
i96nds
Readuc in actualitate acest topic.

Am patit si eu acum.

Mergeam pe drum european fara gropi, cu viteza relativ constanta.

Deodata s-a aprins becul galben si acul cel mare a ajuns pe 0, adica la baza zonei rosii.

Am mers cativa km dupa care acul "s-a sculat" la loc, ca sa folosesc expresia unui coleg de pe forum.

E clar ca e un contact imperfect. Dar unde e? Sa fie in portbagaj? Sau in zona motorului/bordului????
Nu prea am gasit un raspuns pe forum de la cineva care a rezolvat.
crocky
Am gasit topicul asta, dar nu vad nici o concluzie pe aici.
De trei zile ma "omoara" indicatorul ala de benzina, cade pe 0 apoi isi revine...
As vrea sa ma uit la traductorul ala de la revervor, sau ce e, dar nu stiu cum ajung la el.
bion
Relax man. Mie imi face cu intermitente chestia asta de cand am masina.A fost studiata la diverse service-uri si concluzia a fost ca in fctie. de banii clientului se vor inlocui pe rand sonda cablajul bordul si se rezolva problema. Defectul imi apare la viteze peste 60/h iar in momentul in care reduc, litrometrul reintra incet in fctie blink.gif .uneori terc luni de zile fara probleme.Daca ai luat o corcitura franco turco romana asta e tongue.gif

Cu stima bion
crocky
Am mai observat ca face numai de pe la jumatate in jos, cand e plin nu face...
ador13
Pai daca nu-ti face pe nebunul decat cand ai rezervorul gol sau aproape gol, ar insemna ca nu are nici o treaba bordul, nu?
Banuiesc ca daca ar fi vorba de vreun contact imperfect prin bord, indicatorul ar face pe nebunul indiferent de cantitatea de benzina din rezervor.
Cel mai probabil ceva nu face contact bine pe la sonda, mai ales cand scade nivelul benzinei din rezervor.
bion
La mandea face indiferent de cantitatea de benzina numai sa am viteza >60 huh.gif

Cu stima bion
izi
la mine face oriune si oricand....in mers (indiferent de viteza) pe drum perfect drept cobooooaaaaara linistit dupa care iara i se ridica nivelul blush.gif Nu conteaza cata benzina am in rezervor. Presupun ca e de la sonda. Nu pot crede ca toate masinile au contacte imperfecte sau cabluri bushite....

Anyway noi sa fim sanatosi si asta sa fie singura boala a Solenzei
mark``
Pai e cam naspa ca trebuie de fiecare data sa iti notezi cata benzina ai bagat si sa aproximezi cat poti merge cu ea pana sa realimentezi. Cam naspa! Mie deocamdata imi merge, sper sa nu ajung si eu asa!
aUd_SeMNe
Am si eu o mica mare problema cu indicatorul de benzina sad.gif
Indiferent de cata benzina bag nu se misk de loc
ce ar putea sa fie sonda sau contact inperfect?
va rog sa ma ajutai daca putei excl.gif excl.gif
sebastianu
re all .. dupa un anume drum cu serpentine coborasuri .. si altele ... am observat si eu problema aceasta ... cand urca ... cand cobora... indicatorul de benzina ... pe derum drept nu am observat. cica sonda aia ii un plutitor cand coboram aveam la benzina ... si invers ... deci ganditiva pe unde ati umblat cu masina .bye
bygy007
QUOTE(aUd_SeMNe @ 2 Sep 2007, 22:59)
Am si eu o mica mare problema cu indicatorul de benzina sad.gif   
Indiferent de cata benzina bag nu se misk de loc 
  ce ar putea sa fie sonda sau contact inperfect?
  va rog sa ma ajutai daca putei excl.gif  excl.gif
*


plutitorul spart ,rezistenta din sonda intrerupta sau cursorul nu mai face contact pe rezistenta

pentru ca sa vezi problema trebuie sa demontezi sonda ,pentru a face proba cu ea scoasa trebuie sa pui contactul si sa legi partea metalica a sondei (discul care vine deasupra sondei) cu un fir la masa
miki_slz
S-a gasit solutia la problema cu acul care danseaza? L-a apucat si pe al meu dracii cand mergeam linstit si aveam aproximativ jumatate de rezervor, a cazut dintr-o data de tot si s-a aprins becul. Pana la urmatoarea pornire a motorului nu si-a revenit.
sebastianu
am ramas fara benzina, dar nu mi s-a aprins becul de benzina din bord. sigurante OK, o fi ars becu ?
C a t a l i n
Cine štie?
pdw
QUOTE(sebastianu @ 19 Sep 2008, 11:55)
am ramas fara benzina,  dar nu mi s-a aprins becul de benzina din bord. sigurante OK, o fi ars  becu ?
*


Daca se aprinde cand pui contactul inseamna ca nu e ars.
sebastianu
asta nu am stiut.sad.gif nu mi se aprinde doar uleiul bateria si frana de mana parca
ma pot lipsi de bacul de benzina ... dar are rost sami bat capu' sal schimb ?
cristi47bujor
am in rezervor vreo 15-20 de litri de benzina, insa acul nu se ridica deloc, ba chiar imi apare becul rosu.nu stiu ce sa ii fac....nu mai porneste deloc.....HELP!!!
draggeo
QUOTE(bogdan_o @ 20 Apr 2004, 17:35)
S-a mai discutat si sunt cam 5 litri cand se aprinde becul, vreo 7-8 litri cand acul e pe rosu si 10 litri la prima dunga alba groasa.
*



pai daca se aprinde becul cand mai sunt 5 litri in rezervor , ori inseamna ca al meu nu merge bine, ori a mea consuma 5l%, ca dupa ce mi se aprinde ledul mai merg asa 100km. cool.gif
ionut8d
Exista posibilitatea ca din cauza unei baterii mai vechi ori slabe dupa caz,sa nu mai functioneze corect indicatorul de benzina?
miki_slz
Nu prea vad vre-o legatura intre baterie si indicatorul de benzina deoarece acesta e alimentat de alternator dupa ce pornesti motorul.
SUMI
problema asta o am si eu , nu are nici o legatura cu cata benzina ai in rezervor , daca cineva ia dat de cap sa ne zica cum a reusit sau de la ce a fost exact . cred ca e de la pompa sau ceva electric de la indicator . blink.gif
ramsen
salut
eu am schimbat pompa de benzina si acul din bord tot asa imi sta ca inainte.
miki_slz
Atunci inseamna ca nu de la pompa e problema ci din bord. A desfacut cineva bordul ?
cristi 2007
si eu am schimbat pompa si tot nu-mi merge indicatorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.