Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89
Vlad2003
Am auzit si am citit fel de fel de pareri si vreau sa mai aud, care este cel mai bun ulei de motor pentru dacia, atat vara cat si iarna si care e cel mai bun aditiv pentru ulei.
FiveThreeFive
QUOTE
Uleiul cel mai bun e cel mai scump pe care ti-l permiti.

Corect, dar as avea un comentariu suplimentar:

motorul Daciei clasice a fost proiectat intr-o perioada (anii '60) in care uleiurile erau mai vascoase. Ca urmare, daca vei folosi uleiuri moderne, sintetice (si scumpe), gen 0W30, 5W40, etc., vei constata ca motorul va "bate" (la rece) si chiar va consuma semnificativ mai mult ulei decat daca ai folosi un ulei mineral clasic.



Eu as folosi:

- vara (aprox. mai - sept.): fie un ulei mineral 20W50, produs de o firma cunoscuta, fie un ulei semi-sintetic, dar nu mai jos de 15W40

(intr-o vreme se gasea Mobil S, semi-sintetic, 15W50, un ulei foarte potrivit pentru Dacia. Din pacate, acum este prezent numai in varianta 10W40).

Cand spun "mai jos", ma refer la amblele valori ale indicelui de vascozitate).

- iarna (oct. - apr.): un ulei mineral sau semi-sintetic, preferabil 15W40, dar nu mai jos de 10W40.



A folosi uleiuri sintetice scumpe in motorul Daciei clasice este practic o risipa de bani. E mai bine sa folosesti uleiuri minerale sau semi-sintetice, dar sa efectuezi schimbul de ulei + filtru la maxim 4000 - 5000 Km (in functie de stilul de mers si starea motorului).
MoGas
Uleiurile din anii 60 nu erau mai vascoase, ci erau mai proaste dpdv multigrad. Erau mult mai groase la rece. Primul numar din indice da vascozitatea la rece, al doilea la cald. In berlina mea bag de ~2 ani ulei sintetic aral 5W40 si intre 2 schimburi de ulei (5-7000 km) nu completez ca nu-i nevoie. Ulei nu papa ca e reparata, n-o las sa se dezintegreze. :!: Risipa e daca-l consuma sau aruca pe la neetanseitati.
van den plas
A incercat cineva ulei MOL 20W50 ? Ultimile doua schimburi le-am facut cu Texaco Havoline 20W50, dar costa mai mult fata de cel unguresc, care se vinde cu 295000 bidonul de 4 l. Plus ca mi-a placut si culoarea verzuie (sper sa se inegreasca mai putin decat celelalte).
c1p0
QUOTE
A incercat cineva ulei  MOL  20W50 ? Ultimile doua schimburi le-am facut cu Texaco Havoline 20W50, dar costa mai mult fata de cel unguresc, care se vinde cu 295000 bidonul de 4 l. Plus ca mi-a placut si culoarea verzuie (sper sa se inegreasca mai putin  decat celelalte).


Eu folosesc MOL 20W50. De asta pune tata si acum si eu tot din asta iau...Din cate am inteles inainte se numea Carrier sau ceva de genul asta. Pana acum nu am ce sa reprosez si mi se pare f. bun. Ce-i drept masina papa ulei pentru ca nu este ingrijita chiar cum trebuie...are neetanseitati & shit...



O problema ar fi ca imi da ulei pe la joja?? Stie cineva ce sa fac??
paulp
Vlad, si altii care sint amatori. Am trecu dimineata pe la OMV pentru nevoia curenta de combustibil si am vazut o oferta la ulei.

OMV start F, multigrade Motor oil 15W40. Bidonul de 4L = 345.000 lei.

Pentru beline e ca uleiul de masline pentru salate icon_twisted.gif

Se gaseste la OMV Nicolina. Nu stiu in Pacurari ca n-am ajuns acolo.
george_d
Mi-am pus aral 20W50. Sincer sa fiu l-am luat p'asta pt ca e fabricat in germania. Totusi costa cam mult (700 k la 4 l in carrefour). Deocamdata motoru merge super.
paulp
vlad, eu folosesc 15W40 de cind am masini (ma rog, Dacii) si n-am avut niciodata probleme.
Vlad2003
si la cati km il schimbi?
paulp
5000, dar de fiecare data spal motorul cu motor flush si schimb filtru
SGN_1310
Dar valvoline 15 w 40 ca tot fac astia reclama ca dau 1 litru gratis. O fi bun........n'o fi bun......o fi intre.
viulian
Eu am folosit tot soiu de uleiuri - dar din pacate in prima iarna cand am condus am folosit OMV sintetic 10w40, turam motoru la 6000 de nervi ca se infunda (caci nu stiam ca trebuie carton la radiator ca sa nu jivreze :oops: ) si in primavara urmatoare a trebuit sa fac RK la motor de nici 40.000Km :roll:



Cu uleri romanesc (lubrifin de 20w50) am patit-o _urat_ de tot, caci dupa ce l-am pus, a doua zi motorul nu se mai invartea mai deloc si haraia si se chinuia ca dracu.



Am zis ca voi pune numai uleiuri bune. Si asa am facut. Nu m-am fixat la o firma, am pus si Agip, Omv, Castrol, Champion, Elf..



De obicei folosesc 15W40 si nu 20W50 pentru ca mi se pare ca se invarte mai greu motoru. Si schimb pe la 7000Km - cam la juma' de an, odata cu filtru.



Aditivi nu pun la uleiuri uzate deja, caci mi se pare ca mai bine fac schimbu decat sa mai pun o proptea la un ulei deja stricat si murdar; iar la ulei bun - aleg sa cred ca sunt deja destul de bine studiate ca sa nu fie nevoie de aditiv din prima biggrin.gif



Concluzia mea e ca uleiul potrivit pentru dacie are caracteristicile urmatoare:

1. 15W40

2. marca de care cat de cat s-a auzit

3. interzis! sa fie romanesc :idea:



In rest.. sa fie schimbat la timp.
paulp
Viulian, concluzia ta ar trebui pusa ca si corolar.



Doncique (sorry pentru ce ai patit sad.gif ) eu am patit-o cu uleiurile semisintetice. Adica am dat bani degeata. Castrol 10W40 parca (sau 5W50 nu-mi mai amintesc exact) papat cu fulgi cu tot in mai putin de 1000 km (adica efectiv am dat jos din motor 1.5 l ca nu stiam ce s-a intimplat de era joja goala, goala). Actualmente folosesc BP Visco 15W40, consum rezonabil (cam 500 ml la 1000 km).

Pentru ce vrei tu (perfomante sport) cred ca e bun semisinteticul (asta daca ai suficiente fonduri sa completezi destul de mult dupa fiecare racing), dar pentru mers normal se pare ca nu da satisfactie.



SGN, la urmatorul schimb de ulei o sa incerc si eu Valvoline (dac-oi mai prinde primotia icon_twisted.gif ). Atunci o sa pot face o comparatie intre citeva tipuri de ulei mai rasarite. :wink:
SYL
Eu folosesc Valvoline Turbo V 15W40.
dadu221
QUOTE
Poti sa faci o comparatie intre valvoline shi elf, omv, mol sau aral?>! Depinde ce ai mai folosit bineinteles!
asta cu comparata ar fi buna si pentru mine. Mai am si eu intrebare : care e diferenta intre 15w50 si 20w50 ?? Intreb pt ca abia mi-am luat masina si vreau sa ii fac schimbu` de ulei . Din cate am inteles acum are in ea elf si are vreo 7000 km . Ce se recomanda???
Ov
pai ce e inainte de w se refera la vascozitatea uleiului la rece, si ce e dupa w, la cald. Cu alte cuvinte, daca utilizezi masina pe vreme rece (iarna) se recomanda un ulei cu prima cifra mai mica, si invers, daca vrei vara, pe calduri mari, unul cu a doua cifra mai mare.
FiveThreeFive
QUOTE
daca utilizezi masina pe vreme rece (iarna) se recomanda un ulei cu prima cifra mai mica, si invers, daca vrei vara, pe calduri mari, unul cu a doua cifra mai mare.

In plus, mai e un aspect:

Daca folosesti vara, pe calduri mari, un ulei cu prima cifra prea mica (in cazul Daciei, mai mica de 15, de exemplu un ulei sintetic 0W40) este foarte posibil ca motorul sa-ti "bata" la rece, pana se incalzeste (uleiul e prea subtire, iar jocurile la rece din motorul Daciei sunt calculate pentru un ulei mai gros. Tot din aceasta cauza, vei inregistra un consum de ulei sporit, pana ajunge motorul la regimul termic normal.
doncique
problema,paul e ca nu stiu sigur daca l-a mancat (uleiul)sau daca am mai avut eu pierderi:am schimbat busonul de la baie ,garnitura de la capacul de la culbutori si cam atat am sa complectez si atunci vad cat imi mananca nu?Totusi o baie putin deformata exact sub sorb ar fi vreo pb?(m-am rotit cu ea la brasov si m-am oprit intr-un parapet)Pana la urma ca sa nu te mai bat mult la cap eu pun ulei 10w40 mobil 1 pana la semn daca in 500km scade nivelul inseamna ca-l mananca da?si daca pun 15w si nu 10w o fii mai bine?

imi curgea al dracu ulei pe la buson era garnitura impletita pe el si curgeau banii din baie,am crezut ca sunt semilunele de la baia de ulei dar era cenzuratul ala de buson,inca o intrebare si gata Cum fac sa-mi pun jenti cu patru prezoane pe dacia mea 1410 sad.gif :roll:

mai scriun unul si gata,pompele de ulei din 1986 erau cu debit marit sau nu,paul te-am mai intrebat de presiunea asta dar deocamdata nu am ceas pus,se sting becurile greu mai mult de 2 sec,daca desfac busonul si ma uit la tacheti sus in rampa arunca ulei dar....nu stiu ce sa zic,nu asa cum stiam eu ca tre sa arunce,ce zici sa schimb pompa de ulei? laugh.gif
paulp
Doncique, pe pompele cu debit marit scrie undeva deasupra sorbului DM.

Eu am avut belina din 83 si avea pompa DM.

Dar faptul ca becurile nu se sting imediat poate fi si de la minunea aia de senzor.



Dadu, un tutorial pe tema schimbarii uleiului nu e greu de facut. Deci.

Iei de la Metro sau dintr-un magazin, 1L de Motor Flush de 3 min.

Il pui in baie si pornesti motorul 3 minute la ralanti.

Dupa asta te bagi frumusel sub masina (daca ai o rampa e si mai bine) si cu un profil patrat de 10, dai drumul la busonul de la ulei. Atentie ca te cam murdaresti si uleiul e destul de fierbinte.

Cu cheia de filtru desfaci filtrul de ulei si astepti pina nu mai curge ulei pe buson.

Te bagi din nou sub masina, cureti cu o cirpa tot ce s-a murdarit de ulei, stergi bine busonul si verifici garnitura sa nu fie rupta (aici eu folosesc pentru o mai buna etansare niste silicon Gasket rosu) dupa care il pui la loc stringindu-l bine (atentie sa nu strici filetul ca tre sa schimbi baia dupa aia).

Iei filtrul nou (eu folosesc Mann) si il umpli cu ulei nou, dupa care il infiletezi cu mina pe ax. La urma il stringi cu cheia dar cu grija, cit merge cu mina, fara sa fortezi (aici tine de oarecare experienta).

Dupa asta pui ulei, cam 3 L, daca vrei un aditiv (eu folosesc), si dupa vreo 10 min verifici nivelul pe joja.

Succes
dadu221
1. motor flush-ul il pun peste uleiul vechi si dau drumu la motor sau in locul celui vechi

2. il pun in baie in sensul ca il torn pe sus pe la capacul de colbutori sau la ce te-ai referit??

3. am d 1300 si la mine pe ceas la ulei e gradat la 0-2-4-6 .. nici pana acum nu stiu iezac la cat tre sa imi fie presiunea minimia si cea maxima (la relanti si in mers). ca am inteles ca fiind prea mica se f.. motorul iar daca e prea mare nush ce garnituri nenoroceste.
paulp
1. Peste cel vechi si dai drumu dupa ce-si face damblaua

2. Il torni pe unde troni uleiul, adica pe la capacul de la culbutori

3. de obicei in mers, cald in jur de 4, la ralanti sa nu scada sub 2
dadu221
am vazut ulei panyher cu filtru cu tot la 4 litri la numai 360 000 (20w5). A mai folosit cineva ulei d`asta si i-a facut probleme sau ma bag si eu ????

am schibat uleiul , am pus elf 20 W 50 si acum am presiunea mai mare pe la 5 la turatie si pela 2-3 chiar 4 la relanti . Iezte bine??
Daca am pus ulei fara aditiv il pot aditiva dup a? adik sa completez eventualele "pierderi" cu aditiv pana la nivelul maxim sau daca ai de gand sa bagi aditiv tre sa o faci de la inceput????
Radduu
Inainte foloseam ulei de motor RO3 . laugh.gif Acum mi-am schimbat uleiul si am pus aral 15w40 si masina merge super bine, se simte diferenta biggrin.gif
Mihi
Eu va recomand ulei CASTROL TXT ( cam 350.000 lei / litru).



Daca aveti pretentii puteti folosi CASTROL 505.01 (la 790.000 lei / litrul) Eu nu va recomand varianta asta. E full Sintetic si nu prea merge pe dacie..... Sau daca aveti dacia cu motor "Pumpe-Duse" atunci 505.01 e cel mai bun.





Eu folosesc CASTROL TXT si il schimb cam la 10.000 Km. Merge perfect. biggrin.gif
Mad MAX
Dar varianta cu Liqui Moly 20 w50 a luat-o cineva in calcul? E ulei f bun. A mai incercat cineva?
adumitrachy
Eu numa de asta folosesc. La relanti am 4, iar peste 2000 de ture am 6 la presiune.
george_d
Am schimat uleiul la masina unui prieten si i-am pus Elf 20W50. Faza ciudata e ca si inainte sa schim uleiul si dupa schimbare acul de presiune sta la maxim la relanti. E ceasul decalibrat sau e alta probleme?
liviu croitoru
Io folosesc liqui moly 20w50 aditivat de la mama lui. e negru negru la culoare. me3canicul meu mi-a spus că e foarte bun că nu face depuneri. am făcut rk la motor in august... acu cre că mă apropii de 10.000 km dar deocamdată nu se simte nimic la mână... că și-ar fi pierdut calitățile de ungere. problema mare... e 220. 000 lei/l...da cred că merită.... până acum nu am avut nici un fel de pierderi.

Cum se probează pompele de ulei: după demontare, se spală in petrol, decarborol... alte substante care diluează uleiul; in ligheanul in care se face spălarea, se cufundă sorbul pompei, cu o mina se sustine pompa si se obturează orificiul de iesuire al uleiului, cu cealaltă mină se acșionează pompa; dacă nu are pierderi de lichid pe circuitul sorb-orificiu evacuare, evidențiate in timpul in care "dati la pompa", inseamnă că e bună... dacă nu... alta nouă, am inteles că nu se pot repara.
lurch
2+2 15W40 plus o conserva de aditiv tot 2+2. Merge f bine. Inainte (de ai face setul motor) am avut ARAL 15W40 si tot timpul gaseam spuma in capacul de ulei. Acum de asta sunt f multumit.
josev_1981
Eu am doua dacii un break si o berlina, pe berlina folosesc Bp si sunt foarte multumit iar pe break ulei de la petrom si nu-l scimb nici o data pt ca il completez mereu.Breakul nu consuma pana sa il dau pe ulei romanesc dar daca tata a zis ca se merge mai mult cu breakul si nu trebuie sa bagam ulei bun ca il completam mereu a ramas sa punem numai in berlina care nu e de tavaleala.
cristi_21us
am schimbat uleiul fara sa ii bag Motor Flush.Am avut Mobil 1 20W50 si am bagat Aral 20W50.e vre-o problema.ce parere aveti despre Aral 20W50.De ce scrie pe bidon Elastic.Eu as fii vrut sa scrie Sintetic.Care e treaba cu "Elastic" .
el-ninio
nu stiu ce aveti voi contra uleiului Ro3 15w40...mie mi se pare bunicel...evident, Shell 20w40 ,de care folosesc eu acum, este mult mai bun, dar nici ro3-ul nu e de aruncat(mie-mi consuma 1l ulei ro3 la 5000 )
Alex2k4
Eu tocmai am schimbat uleiul si folosesc in continuare BP 2000 20W50 de care nu am motive sa ma plang.Acum era la promotie in Carefour la 500k 4l.
cristidb
Eu recomand Elf. Iarna 15W40 si restul anului 20W50. E destul de ieftin (aprox 100.000 L).

Spalarea motorului cu motor flush e un lucru bun dar cred ca e exagerat sa se faca la fiecare schimb.

Eu schimb filtrul la fiecare schimb de ulei, (4-5000km) si nu am depuneri in motor. Daca se merge cu filtrul colmatat motorul nu are viata lunga.

Nova imi consuma acum 109 000 km cam 1l la 4-5000 km forjata destul de tare. A fost segmentat motorul la 90 000 km. (mai mult pentru ca vroiam sa imi bag nasul in el laugh.gif ).

Ca urmare a mersului cu ulei bun cuzinetii erau in perfecta stare (inca sunt). Am folosit o perioada BP dupa care nu s-a mai gasit decat contrafacut si prost si am trecut pe Elf.
ydaniel
iarna ii bag 10w40 de la hexol iar vara 15w40 ii bag un aditiv de 100k filtru de ulei rom, il spal cu flush si ...merge barca e 760 iL!!!!
RIon
eu am avut toata vara Valvoline Turbo 20W40 si mi=a papat 0.3 l la 4700km.
Intentionez sa bag tot de asta, sau altul cam la fel de scump, 15W40, dar numai la 6000km, poate ceva mai devreme, uleiul asta ar trbui sa tina 10 000 km...
bursuck
Vechea mea berlina n-a vazut la viata ei decat M20W40 Super I de la Petrom si mai nou RO 3 (cred ca e tot de la Petrom) si n-am avut nici un fel de problema cu motorul 90.000 km. La 90.000 manca in jur de 200 ml. la mia de Km. Noul proprietar (caci am vandut-o intre timp), a segmentat-o si pune tot RO3. A facut si el vreo 30.000 km si motorul merge brici, nu mananca deloc ulei. (Nu acelasi lucru pot spune despre caroserie cu care nu stiu cum va iesi din iarna....). In concluzie, sa dai bani gramada pe uleiuri de firma mi se pare cel putin risipa, ca sa nu zic altceva. Eventual, daca stati bine cu banii, luati un Dura Lube. Se pare ca la motoarele mediu uzate si uzate prinde al naibii de bine.
ligrivis
Eu folosesc ELF- 10W-40 Semisintetic il schimb la 5000-6000 odata cu filtrul de ulei si nu consuma ulei deloc . Am o Nova GTI la 46000 km. Am grija sa schimb filtrul de aer la 15000 si filtrul de benzina la 20000 Km. Ma gindesc ca poate ar fi timpul pentru un Dura Lube.
Vladis04nkz
Salut, sunt nou pe aici. Am vazut pe cineva ca se plangea de ulei-ul "Lubrifin", tin sa va spun ca ulei din asta am si eu pe masina.
Am 4-5 mii de km cu el si nu am adaugat nici o picatura de ulei si dupa cum arata joja nici nu s-a consumat mai mult de 200-300 de grame. Motorul merge foarte bine si fara nici o pb.
Poate din cauza ca am pus un aditiv la vre-o 180 de mii, nu mai tin minte ce marca...
algor
QUOTE(Mo' Gas @ 16 Apr 2004, 17:09)
Iarasi spun: e bine sa se murdareasca repede, uleiurile trebuie sa aiba agenti detergenti. Daca la un motor non-nou uleiul ramane curat mult timp, e clar cat de detergent este. 052.gif
*



Sa inteleg ca ai mai spus pe undeva faza ca uleiul trebuie sa se inegreasca repede? Io nu am gasit si de asta tin sa te intreb aici: de ce trebuie sa se inegreasca repede?
Din punctul meu de vedere, in momentul in care se inegreste inseamna ca este "ars". Adica motorul se incalzeste prea tare, iar uleiul sub influientza temperaturii isi schimba proprietatile, inclusiv culoarea! Ideea e ca uleiul are rolul de a micsora frecarile, implicit de a reduce cresterea temperaturii motorului in timpul functionarii. La un motor uzat, unde frecarile sunt mai mari, automat temperatura motorului creste, uleiul se inegreste, devine mai fluid...in final ca rezultat se va observa si martorul luminos de la bord ca se aprinde la relanti.
Asa vad eu rolul uleiului....miscsoreaza frecarea componentelor in miscare , mentine o temperatura mai scazuta, si mai mult trebuie sa fie curat cit mai mult timp...senzatia de motor sanatos! Nu vad in schimb la ulei rolul de a curata motorul, de a-l spala..chiar daca are detergenti in el..! Faptul ca el devine negru in timp, chiar si scurt, nu inseamana ca a spalat motorul ci mai degraba ca nu l-a protejat.
bog_cip
Legat de acest subiect, de citva ani, mai bine zis de ~ 50 000 km folosesc aceeasi marca de ulei Lubrifin 20W50 SUPER 4 (atentie alt super < de 4 nu renteaza). Eu am folosit acest ulei si vara si iarna. Adevarat este si faptul ca iarna .... nu prea circul. Si de pornit pornesc destul de rar iar cu 2 -4 chei inainte dupa care pe real etc ... De consumat .... nu pot spune ca imi consuma ( de curind am eliminat o scurgere de ulei ) Eu sunt multumit si ca pret si ca performante. Presiune am 2 si ceva ~2,5 in jur de 4 la drum. Am fost dezamagit se SHELL ( recomandat cica de DACIA ) 20W40. Acuma sa vedem...
djmarck
as mai avea o nelamurire cu privire la acest topic

Care sunt diferentele intre 10w40 15w40 20w40;stiu ca e diferenta intre vascozitatea uleiului ca ala de 10 e mai subtire decat asta de 20,dar care ar fi avantajele "clare" si dezavantajele ale motorului cu proprietatile de mai sus,adik
--daca folosesc iarna 20w40 care ar fi dezavantajul (cu totul ca am inteles ca ar fi indicat un 10 -15) merge mai greu motorul,sau ce? (ca dupa mine,observ ca merge mai bine motorul cu asta mai gros,adik merge mai rotund,se aude mai incet si frecarile ar trebui sa fie mai mici).Nu stiu,imi dau si eu cu parerea poata gresesc,de aceea as vrea sa ma corectati ca eu am cautat prin topicul asta si prin cele anterioare dar nu am gasit exact avantajele si dezavantajele acestor proprietati,de ce se folosesc iarna cele <xw40 si si invers,ma gandesc ca la un ,motor mai uzat ar face bine un ulei cat mai gros
RIon
Mai, eu am facut munca de cercetare cand mi-am schimbat uleiul...si ala de Lukoil e recomandat de Mercedes si WV, dar cine si-a pus? 20 si 50 sunt temperaturi ok, dar sunt cele ale mediului. E un pic cam vascos de 20 pt. iarna.
Eu am 15W40, asta e bun all-seasons la Dacie, iarna ar fi mers si un 10W40.
Eu am Valvoline Turbo, care are un pret mediu-mare. Producatorul zice ca merge 8 000km.

Later edit: am pus si un aditiv Liqui-Moly ca bisulfat de Molibden, a scazut zgomotul.
Prima diferenta de cand am trecut la 15W40 (am avut 20W50 in vara) - schimb lejer din I-III la 2000rpm, in IV la 2300-2500, inainte la toate trebuia schimbat la 2500. Rezulta ceva economie de carburant din asta, nu? Si frecari mai mici - viata mai lunga a motorului.
Metalic
Ia aminte frate Rion ca rar se intampla sa recunosc greselile dar de data asta mataluta ai avut dreptate si eu nu . Imi vine sa-mi dau pumni in cap dar asta e. Se vede clar ca uleiul nu este potrivit, mai ales la pornire cand din cauza faptului ca este foarte vascos ajunge greu in rampa si stau cu becurile rosii aprinse vreo 3 secunde, plus ca trebuie incalzit bine motorul inainte sa plec. Asadar tu ai avut dreptate si eu am gresit deci dragi colegi de forum luati aminte si nu faceti ca mine.

QUOTE
E cu dus si intors treaba , uleiul fiind mai subtire, intradevar opune o rezistenta mult mai mica motorului, dar pe de-alta parte lubriefierea se face mai bine cand uleiul este mai vascos si oricum credema ca la 90 grade la drum intins chiar si un ulei mai gros ca 20 50 se subtiaza considerabil. In principiu ai dreptate dar masina mea are 23 ani si are nevoie de ceva gros sa preia jocurile.


ph34r.gif
BOBINATOR
Salut !
Sunt nou pe aici dar si in ale masinilor! Mi-am achizitionat saptamana trecuta o dacie din 97 pe GPL. Faza e ca pana la kilometrii actuali care a mers masina , a functionat numai cu ulei romanesc(55000 km.) .Ma gandesc sa fac schimbul si mi s-a recomandat 15W40 de la Elf (SPORTI nu mai sthiu cum ).Ce stiti de uleiul acesta?
O alta problema ar fi filtrul de ulei ,
ce filtre as putea gasi bune la bani cat mai putini evident ?
Si ultima chestiune, ca tot v-am plictisit, ce stiti despre aditivul Caspian , am cumparat si eu unul si mi-e sa nu fac mai mult rau decat bine motorului !
cristidb
Bobinator Elf este foarte bun. Eu folosesc Elf mineral 15W40 si 20W50. Pune cu incredere. Cat despre aditivi mai bine nu ii pune. Nu e neaparat necesar sa strice ceva in motor dar s-au intalnit cazuri de segmenti coxati din cauza aditivilor care nu rezista la temperaturi mari. La motoare turbo sunt chiar nerecomandati. Un ulei bun, eventual schimbat mai des e tot ce ii trebuie unui motor.
paulp
Off topic.
Baieti, mai sint si eu pe aici, desi nu pare, dar nu va bazati ca stau cu spatele si nu vad.

ph34r.gif Unde-l vedeti sa stiti ca eu am trecut pe acolo... ph34r.gif

243.gif

On topic, White, eu n-am auzit de aditivi care sa scada viscozitatea ci doar de amelioratori de viscozitate. Adica, cresc viscozitatea cind e uleiul cald si o scad cind e motorul rece...
Dar, ca experienta personala, din tot ce am folosit pina acum, inca n-am descoperit aditivul care sa faca din motorul meu reactor...
E drept, ca inca n-am incercat Dura Lube si nici Slick50, din motive de costuri...
BOBINATOR
Salutare !

Azi am schimbat si eu uleiul si am bagat un ELF 20W50 .Vreau sa spun ca am super presiune la ulei sta la maxim. Ca filtru de ulei am pus Texaco care cred ca este mai bun decat cel romanesc . Aditivul ala Caspian nu l-am pus dar i-al tzin in portbgaj .Oricum cu noul ulei motorul merge mult mai rotund . Nici nu se compara
cu uleiul ala romanesc de cocoa.
Madfan
Eu pun la dacia mea Castrol GTx 3 Protection + 15 w 40 si mi se pare foarte bun.
gdm
QUOTE(Madfan @ 17 Jan 2005, 18:01)
Eu pun la dacia mea Castrol GTx 3 Protection + 15 w 40 si mi se pare foarte bun.
*



Eu pun la masina mea 15X40.
Intrebarea pe care v-o pun: are ceva daca schimb uleiul doar la 20000km?

La unele masini straine scrie in cartea tehnica a se schimba la 20000km.
Stiu pe cineva care locuieste in strainatate si are o alfa75 pe care o mai tine pana la primul defect si dupa aia a zis ca o duce la dezmembrari. Mi-a zis ca nu vrea sa mai bage bani in ea si nu i-a mai schimbat uleiul de vreo 50000km. Si masina n-are nimic, merge perfect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.