Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BUJII UDE SAU MURDARE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
High_limits
De cand am cumparat o dacie cu motor de 1400 din 1997 tot imi consuma ulei fiindca il arde chiar daca am segmentat de curand motorul si uda cu ulei prima bujie de la sofer (bujia 4 daca nu ma insel) si incepe sa mearga in 3 pistoane. Schimb bujia cu pricina dupa care mai merge 300 km si iar o uda si iar o schimb...si tot asa. Motorul e la cota standard si nu are uzura sau bataie. Aveti idee unde-i baiu?
argon
Ai verificat fisa de la bujia respectiva si interiorul capacului delco?
Sau e segmentat aiurea motorul, piston/cilindru ovalizat, s-au aliniat segmentii.
High_limits
QUOTE(argon @ 24 Jun 2006, 17:10)
Ai verificat fisa de la bujia respectiva si interiorul capacului delco?
Sau e segmentat aiurea motorul, piston/cilindru ovalizat, s-au aliniat segmentii.
*





OK, verific dar zi si mie ce legatura are capacul delcou fiindca atunci cand e bujia curata functioneaza brici toate pistoanele deci da scanteie delcoul?
AlinREHAU
Sa vezi ce am patit eu ... de nervi la un moment dat am turat putin motorul , ( aveam cutia de viteze stricata si frate-miu pe lungime de 2Km a rupt de 4 ori sufa cu care ma tragea ca pleca , ca nebunul si zicea ca eu is de vina ) sa revin , dupa ce l-am turat 10 secunde in 7000 rpm ... s-a slabit un reglaj de la un culbutor si a iesit de tot , o supapa nu mai deschidea deloc , am reparat cutia si cand am pornit motorul mergea in trei ... am verificat fise bujii capac etc etc , cu greu mi-am dat seama de unde era ... La fel bujia era uda cand o scoteam .
Ai putea sa ai si tu o faza din asta ... dar mai intai verifica toata aprinderea ca sunt sanse mari sa fie de acolo , dar avand in vedere ca e la un singur piston inclin inspre probleme la distributie .
High_limits
QUOTE(AlinREHAU @ 25 Jun 2006, 02:04)
Sa vezi ce am patit eu ... de nervi la un moment dat am turat putin motorul , ( aveam cutia de viteze stricata si frate-miu pe lungime de 2Km a rupt de 4 ori sufa cu care ma tragea ca pleca , ca nebunul si zicea ca eu is de vina ) sa revin , dupa ce l-am turat 10 secunde in 7000 rpm ... s-a slabit un reglaj de la un culbutor si a iesit de tot , o supapa nu mai deschidea deloc , am reparat cutia si cand am pornit motorul mergea in trei ... am verificat fise bujii capac etc etc , cu greu mi-am dat seama de unde era ...  La fel bujia era uda cand o scoteam .
Ai putea sa ai si tu o faza din asta ... dar mai intai verifica toata aprinderea ca sunt sanse mari sa fie de acolo , dar avand in vedere ca e la un singur piston inclin inspre probleme la distributie .
*





Intre timp m-am uitat si la delcou si e ok dar o sa le iau la verificat pe toate care tin de aprindere dar intreb din nou aceasi chestie: odata ce in momentul schimbarii bujiei functioneaza perfect aprinderea mai e din aprindere?! Treaba cu distributia e plauzibila dar la anume ar trebui sa ma uit concret?
paulica
Mai fratilor n-o fi si de la simeringurile de la supape?
argon
La delco vezi contactul corespondent bujiei care nu merge. Desi daca ajunge ulei pe bujie, trece ulei pe langa segmenti...deci explicatia mai plauzibila ar fi segmenti aliniati, ca uzati nu pot fi daca zici ca-s schimbati recent.
High_limits
QUOTE(argon @ 25 Jun 2006, 14:45)
La delco vezi contactul corespondent bujiei care nu merge. Desi daca ajunge ulei pe bujie, trece ulei pe langa segmenti...deci explicatia mai plauzibila ar fi segmenti aliniati, ca uzati nu pot fi daca zici ca-s schimbati recent.
*





Am auzit si urmatoarea treaba ca dupa segmentare mai mananca niste ulei si mai scoate fum pana isi fac rodaju segmentii cei noi si etanseaza mai bine. E adevarat?
AlinREHAU
Daca se intampla la un singur piston dupa cum zici tu , desfa capacul culbutorilor si cu o lera verifica distanta dintre culbutori si supape la cilindrul respectiv , de reglat culbutori sunt deschise multe topicuri asa ca citeste si topicurile alea poate a mai patit cineva ... e normal sa mai pape ulei dupa ce segmentezi motorul , si asta sa mai discutat.
ilikecheese
ok asa am patit si eu numai ca era ultima bukie de la sofer.Scoteam bujia o curatam si o puneam la loc si mergea.Dupa cateva minute nu mai mergea. pana cand m-am dus la un mecanic.Scoate nenea capacu la culbutori si regleaza tachetii.Dar era ceva in neregula ca la ultimu il regla si apoi isi revenea la starea in care era la inceput.Se mira omu...si descopera ca surubul ala lung care duce in jos in chiuloasa sau nu mai stiu unde avea filetul stricat.Am dat 1 ron pe el la inlocuit si de atunci merge in 4 bujii.
Sper ca ai inteles ce zic eu aici ca nu prea ma pricep la explicat.
High_limits
QUOTE(ilikecheese @ 25 Jun 2006, 20:01)
ok asa am patit si eu numai ca era ultima bukie de la sofer.Scoteam bujia o curatam si o puneam la loc si mergea.Dupa cateva minute nu mai mergea. pana cand m-am dus la un mecanic.Scoate nenea capacu la culbutori si regleaza tachetii.Dar era ceva in neregula ca la ultimu il regla si apoi isi revenea la starea in care era la inceput.Se mira omu...si descopera ca surubul ala lung care duce in jos in chiuloasa sau nu mai stiu unde avea filetul stricat.Am dat 1 ron pe el la inlocuit si de atunci merge in 4 bujii.
Sper ca ai inteles ce zic eu aici ca nu prea ma pricep la explicat.
*





Daca e din cauza la un amarat de tachet si eu schimbam bujiile ca pe ciorapi atunci imi vine sa iau o tesla si sa-mi dau cu ea...
High_limits
Voi verifica si va zic ce era.
FLP
Fix asa am patit si eu. Am schimbat toate bujiile, am verificat platina, si am schimbat si uleiul ca era cam vechi si acum nu mai am probleme
Dreamer
Mi-ai dat de gandit cu tachetii .... cred ca o sa-i reglez si eu ... smile.gif ... nu de alta ... dar sunt vreo 2 ani de cand nu i-am mai reglat ...
Aldor
Cam cat te-a costat segmentarea? Ma informez numai din curiozitate pt. ca mi se pare asta ma steapta si pe mine mad.gif
High_limits
QUOTE(Aldor @ 1 Jul 2006, 17:55)
Cam cat te-a costat segmentarea? Ma informez numai din curiozitate pt. ca mi se pare asta ma steapta si pe mine  mad.gif
*





Pai segmenti made in france de la magazin dacia 60 lei RON si garnitura chiuloasa acelasi magazin 18 lei RON iar manopera la un nenorocit de prieten 120 lei RON si nimic din ce mi-a reparat nu functioneaza si suntem prieteni de ani de zile dar imi cere si bani de fiecare data cand am nevoie indiferent cat de mica e reparatia dar in schimb are aer de mecanic atotstiutor...
Aldor
Mersi, nu stiu ce sa zic atunci, sunt sau nu sunt norocos ca nu am astfel de prieten mecanic atotstiutor si va trebui sa ma duc la un servis pentru operatiunea asta...
High_limits
QUOTE(Aldor @ 1 Jul 2006, 23:01)
Mersi, nu stiu ce sa zic atunci, sunt sau nu sunt norocos ca nu am astfel de prieten mecanic atotstiutor si va trebui sa ma duc la un servis pentru operatiunea asta...
*





Eu iti dau un sfat bazat pe multa experienta: dute NU la service ci cauta din vorba in vorba un mecanic care a lucrat la mai multi si au fost multumiti de ce lea facut. Cauta asa ceva si cand gasesti nu-l pierde. Cauta pe unu care mananca motoru pe fapte nu pe vorbe.
argon
Da la service ce are? LA un service mare, gen Daciaservice, nu cred ca nu lucra bine, mai primesti si garantie, si de cele mai multe ori manopera e mai mica ca la mecanicii de cartier, desi toata lumea popularizeaza mituri ca e scump si prost, desi NICIODATA nu a fost la un astfel de service. Doar ca auzit el de la radio Erevan, sau nu-i place cum suna mad.gif
Aldor
QUOTE(argon @ 2 Jul 2006, 09:21)
Da la service ce are? LA un service mare, gen Daciaservice, nu cred ca nu lucra bine, mai primesti si garantie, si de cele mai multe ori manopera e mai mica ca la mecanicii de cartier, desi toata lumea popularizeaza mituri ca e scump si prost, desi NICIODATA nu a fost la un astfel de service. Doar ca auzit el de la radio Erevan, sau nu-i place cum suna mad.gif
*



Pana acum ma duceam la Daciaservice aici la noi. Dar e adevarat ca manopera e cam scumpa la ei. Am schimbat ultima data bobina de la electromotor ca era varza si manopera a fost cam 60RON si mi l-a facut pe loc, destul de repede.

Bine-nteles am primit si factura.
High_limits
QUOTE(argon @ 2 Jul 2006, 09:21)
Da la service ce are? LA un service mare, gen Daciaservice, nu cred ca nu lucra bine, mai primesti si garantie, si de cele mai multe ori manopera e mai mica ca la mecanicii de cartier, desi toata lumea popularizeaza mituri ca e scump si prost, desi NICIODATA nu a fost la un astfel de service. Doar ca auzit el de la radio Erevan, sau nu-i place cum suna mad.gif
*





Daca tu crezi ca la dacia service lucrurile se fac ca la carte inseamna ca nu prea ai trecut pe la ei. Dute si reparati masina la dacia service, nu se supara nimeni atat timp cat esti pe banii tai si mai vorbim dupa... Eu am prieten mecanic intr-un service care repara masini si se ocupa si de inspectia tehnica periodica, un service cam pe locul 3 maxim ca marime si tiraj intr-un oras cum e Constanta si e bota si exemple de patiti iti dau cate vrei tu! Nu prea ai experienta... Raportul bani calitate in service nu prea este cum iti imaginezi tu.
sobolan
1) verifica jocu la culbutori (IMPORTANT ,tre sa lucreze supapele calumea)
2)verifica aprinderea (fise ,capac )
3)verifica bujiile (schimba-le daca e cazu)

oricum din ce zici tu daca ai facut doar segmentare ,e clar....motor varza.incearca sa scoti furtun afara de la t-ul carburator (recirculare gaze)....
High_limits
QUOTE(sobolan @ 3 Jul 2006, 14:55)
1) verifica jocu la culbutori (IMPORTANT ,tre sa lucreze supapele calumea)
2)verifica aprinderea (fise ,capac )
3)verifica bujiile (schimba-le daca e cazu)

oricum din ce zici tu daca ai facut doar segmentare ,e clar....motor varza.incearca sa scoti furtun afara de la t-ul carburator (recirculare gaze)....
*





Daca scot furtunul afara de la T ala la carburator nu creste si consumul de carburant putin si nu face si figuri cand e motorul rece?
Aldor
Trebuie numai sa scoti putin furtunul acela care merge la filtrul de aer la capacul culbutorilor si vezi daca scoate fum pe acolo cu motorul pornit. Daca da, atunci motorul e obosit.
sobolan
QUOTE(High_limits @ 3 Jul 2006, 23:07)
Daca scot furtunul afara de la T ala la carburator nu creste si consumul de carburant putin si nu face si figuri cand e motorul rece?
*



nu creste consumu.....
anndi
e gata motorul. Eu am segmentat de 2 ori motorul din cauza asta, crezand ca prima data s-au aliniat segmentii. Ca sa nu mai cumperi bujii intr-una poti sa scoti de la pistonul 2 si sa pui la pistonul 1, cel care uda bujiile.dupa scurt timp repeti operatiunea pana cand ii faci setul. Nu te mai chinui cu segmentari ca nu o sa mearga. Cand faci setul sa schimbi si semeringurile de la supape si sa rectifici supapele, daca este cazul. Dar decat sa te chinui sa faci motorul, mai bine il schimbi direct. Iesi mai ieftin.Bafta.
danny_b
QUOTE(High_limits @ 3 Jul 2006, 23:07)
Daca scot furtunul afara de la T ala la carburator nu creste si consumul de carburant putin si nu face si figuri cand e motorul rece?
*



Ar fi bine sa-ti masoare cineva priceput , COMPRESIA la fiecare cilindru.Asta iti spune imediat unde e baiul.Segmentarea nu-si are rostul.Gindeste:Cilindrul este OVALIZAT mai mult sau mai putin si se introduc segmenti cilindrici.Normal ca se va pierde ulei.Si daca meseriasul pune toti segmentii in linie pe bolt,cum din pacate mai fac si azi unii, e vai de mama lui motor! Eu nu sunt adeptul segmentarii unui motor uzat,la care chipurile ii mai prelungim viata (suferinta). Acuma fiecare face cum crede!
lord_sith
Asa am avut si eu o problema luni.
Pornesc masina , am auzit eu ca nu mergea motorul "rotund" ca inainte, il las un pic...la relanti nu statea. BUN, modific relantiul incat sa stea la 900..dau sa plec , masina se misca la turatie in lateral parca aveam vreo masina "american muscle" smile.gif , plec cu chiu cu vai, se misca infect, la plecare de pe loc imi dadea in gat rau daca vroiam sa plec putin mai tare. In fine, mi-am dat seama ca merge in 3, am tras pe dreapta, am luat fisele in parte sa vad daca dau scanteie si am schimbat o bujie care nu vroia sa dea scanteie cum trebuie, si de atunci nu am mai avut probleme. treaba e ca trebuie sa ii iau si ei un set nou de bujii ca mi-e mila sa o chinui asa. happy.gif
sobolan
QUOTE(danny_b @ 4 Jul 2006, 21:03)
Ar fi bine sa-ti masoare cineva priceput ,  COMPRESIA la fiecare cilindru.Asta iti spune imediat unde e baiul.Segmentarea nu-si are rostul.Gindeste:Cilindrul este OVALIZAT mai mult sau mai putin si se introduc segmenti cilindrici.Normal ca se va pierde ulei.Si daca meseriasul pune toti segmentii in linie pe bolt,cum din pacate mai fac si azi unii, e vai de mama lui motor!                                                                                                                                                                                    Eu nu sunt adeptul segmentarii unui motor uzat,la care chipurile ii mai prelungim viata (suferinta).                                                                                                  Acuma fiecare face cum crede!
*



corect ,verifica compresia la un service si da, segmentii se pun cu fantele decalate la 120gr unu fata de altu...trebuia sa-i pui set nu sa o segmentezi...
High_limits
Oameni buni, tot ce spuneti voi aici prevesteste bani multi pentru reparatia necesara... Nu-i a buna deloc... Deci o chiuloasa si un set deja trebuie sa le pun noi, asta inseamna din start 750 RON + manopera... OFFFFF........
Uncle-Sam
ma bag si eu cu o belea asemanatoare:
primele 5 min pana se incalzeste motorul imi merge in 3 pistoane.
de pornit porneste mereu la prima cheie.
ma gandesc totusi ca nu e de la aprindere, avand in vedere ca merge bine dupa vreo 5 min.
am observat ca, cu cat sta mai mult nepornita, cu atat mai mult e accentuat fenomenul. am pornit-o ieri dupa vreo 2 sapt de stat si mergea f urat (tremurat, se accelera greu, etc). am mai pornit-o si azi si a mers aproape perfect
Uncle-Sam
chiar nu stie nimeni? sad.gif
diaconuliviu
Capac delco care se umezeste in timp? Sau fise, poate o bujie cu pierdere de scinteie la rece? joc prea mic la una din supape? (la incalzire jocul creste, deci aici din prea mic devine cit de cit bun). Pompa de benzina uzata?
Pot fi multe cauze.
mihu
Pai cand se incalzeste motoru jocu ala nu se micsoreaza, intre culbultor si supapa?
Io asa stiam.

Tot pe undeva pe la electrica cred ca e, sau vreun piston cu compresia mai slaba, da cam slabe sanse.
diaconuliviu
QUOTE(mihu @ 9 Aug 2006, 23:00)
Pai cand se incalzeste motoru jocu ala nu se micsoreaza, intre culbultor si supapa?
Io asa stiam.
[...]

De la cine stiai asa?
De ce LA CALD se regleaza 0,18/0,25, MAI MARE decit la rece?
mihu
Da aici ai dreptate. Io ziceam ca daca piesele se incalzesc se dilata putin si daia jocu se micsoreaza, fata de cum e motoru rece.
Reglatul culbultorilor la cald nu mi se pare o idee buna.
leutzul
o problema asemanatoare am si eu, de catva timp, am observat ca trepideaza masina.au inceput cu curatarea jiglerului, a sitei, am schimbat chiar si platina, dar problema persista, si astfel am ajuns la bujii din care nu am putut sa dau afara doar 2, restul se slabesc putin si apoi nu mai merg.Mi-e frica sa fortez sa nu rad filetul la chiuloasa.Spuneti-mi si mie ce ar fi de facut pt a schimba bujiile si in cazul in care se "duce"filetul am alta optiune in afara de a schimba chiuloasa?
argon
Reductii.

Ai pus cumva bujii cu filet lung? daca aveai scurte, e cam imposibil sa se blocheze..
leutzul
sincer sa fiu nu le cunosc, si nici nu stiu ce fel de bujii sunt deja acolo.Chestia e ca acum vreo 8 luni cand le-am scos pt. ale curata, le-am insurubat cu mana pana la capat si api le-am strans cu cheia dar nu pana a dat "zeama", un strans normal. cam cat mai costa un set de bujii noi (sinteroame) ?
argon
Daca sunt cu filet lung, avea Diaconuliviu o metoda de a le scoate fara a strica filetul..prin dizolvarea depunerilor de la interior, dar daca sunt cu filet scurt, nu-mi explic cum s-au intepenit. Poate nu le-ai pus garnitura..
diaconuliviu
Una ar fi introducerea prin galerie de ulei si lasat sa se inmoaie..e cam riscanta; cea mai sigura o sa te coste o garnitura de chiulasa noua; se demonteaza chiulasa, se intoarce cu camerele in sus si se pune ulei+petrol pentru a inmuia. Se verifica incenzuratrea dupa 1-2 ore cu bat din lemn moale; asta nu pentru a nu zgiria ci pentru a verifica daca incenzuratrea e suficienta pentru a nu distruge filetul. Daca nu e inmuiat suficient, se mai lasa, pina devine o pasta moale..
leutzul
am reusit sa schimb toate bujiile in seara asta. am zis ca ce o fi o fi, m-am inarmat cu rabdare si am fortat pana a iesit, culmea e ca cea noua s-a infiletat excelent,mai intai la mana, pana la capat si apoi strins putin cu cheia. am schimbat si capacul de delcou si am pus si un alt cartus filtrant, si acum mai urmeaza sa desfac maine carburatorul si sa curat eventualal apa si mizerie decantata in acel vas de nivel .motorul inca nu "toarce" asa cum ma invatasem dar macar sta la relanti, (950 ture)si nu mai ma zguduie
diaconuliviu
Dar cele vechi erau cu filet lung? sau, de ce se intepenisera?
R8<1100>
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Aug 2006, 10:15)
Se verifica incenzuratrea dupa 1-2 ore cu bat din lemn moale; asta nu pentru a nu zgiria ci pentru a verifica daca incenzuratrea e suficienta pentru a nu distruge filetul.
*



Ce inseamna "incenzuratrea"? Nu am intalnit acest termen.
diaconuliviu
O sa le scriu adminilor.. in+moale+rea
Pune singur in loc de moale ce trebuie, daca scriu ca atare apare acel cenzurat-o masura de precautie anti-obscenitati.
argon
Adica vroiai sa scrii I N M U I E R E A.
diaconuliviu
Daaaaaaaaaa..

AKKA
QUOTE(High_limits @ 7 Jul 2006, 14:54)
Oameni buni, tot ce spuneti voi aici prevesteste bani multi pentru reparatia necesara... Nu-i a buna deloc... Deci o chiuloasa si un set deja trebuie sa le pun noi, asta inseamna din start 750 RON + manopera... OFFFFF........
*


High Limits..zi-ne si noua ce ai mai facut?Ca eu sunt tare curios de unde era aceasta problema a ta..care pare complicata la prima vedere dar poate ca nu e chiar asa..
Spune care e cauza..daca ai descoperit-o!..
Salut
ltd
merge foarte repede si ieftin si sigur montarea unor bucsi ..se da un nou filet in chiuloasa si apoi se bucseaza toata operatiunea costa 30 ron de bucsa (bujie) si avantaju consta ca nu iti mai da chiuloasa jos ,spanu care pica inauntru il sufla cu un tub wink.gif si da am si eu aceasi problema cu bujiile se uleiaza 2 dupa cateva dzeci de km ..dar cu setu acesta am 10000 km ..si ma gandeam sa ma infig intrun set+ rectificat supape+smeringuri noi ? sau doar o simpla segmentare..oricum motoru acesta a mers cam tot timpu in fortza ..mersi astept raspuns biggrin.gif
randomm
Nu stiu daca e cel mai potrivit topic sa imi expun problema..... dar... si mie mi se manifesta motorul destul de ciudat. Indiferent de temperatura exterioara nu imi pleaca la prima cheie, se manifesta ca si cum nu ar primi suficienta benzina, trag socul si pleaca.... Problema este ca dupa ce dau socul inapoi, la relanti, am periodic (cam odata la 30 secunde) o scapare, ca si cum nu ar merge un piston. Relantiul este la 1000. Am verificat bujiile, scotand fisele pe rand la fiecare, se manifesta mult mai violent la fiecare, deci ma gandesc ca nu e de la bujii (le-am schimbat acum o saptamana, sunt noi, dar sunt NoName deci nu stiu ce calitate au), platina a fost schimbata odata cu bujiile, reglat avansul si curatate jigloarele. Se mai manifesta ciudat si in mers, daca o accelerez brusc in treptele 1 si 2 se "inneaca" cumva. Faza cu scaparile la relanti se manifesta tot timpul, innecatul in treptele 1 si 2 se manifesta periodic. Are cineva idee de la ce ar putea fi problema?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.