Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: huruit motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gt_
salut tovarasi forumisti vin si eu cu o problema stresanta pt mine!!! Am o Dacie din `84 care a fost renovata acu 2 ani cu motor, tinichigerie si alte alea... Am o problema, imi huruie motorul cand o pornesc timp de vreo 10-20 sec dupa care se opreste(face ca si cum n-ar avea ulei`bate`) nu stiu ce sa mai fac am schimbat pinionul ala de sub delcou, am scimbat pompa, am bagat motor flash d`ala, am schimbat uleiul, m-am uitat si la tacheti nu sunt mancati i-am si reglat ce naiba sa mai fac!! help me pls .VA multumesc ca ati stat si ati citit atata palavrageala sad.gif
șoferistul
Dar lanțul de distribuție și întinzătorul le-ai verificat? Se face ungerea cu ulei bine imediat după pornire?
gt_
la patina si lant nu m-am uitat dar au fost schimbate noi acu 10000km si de face ungerea am scos joja si sare ulei din mom in care pornesc motorul
D2ani
salutare. am aceeasi problema cu dacia mea din 89. m-am uitat la toate, singurul lucru neverificat a ramas tot lantul de distributie si intinzatorul. acum un an mecanicul mi-a spus ca lantul este cam uzat si ca s-ar putea sa inceapa sa bata cind este motorul rece. si asta cred ca si face. daca motorul este si numai caldut nu bate nimic. dupa multe ore da stat imi bate , in special dimineata. cineva imi spusese sa ma uit si la nivelul de ulei din cutie, daca este prea putin, pina isi face ungerea bate.dar ulei aveam in cutie peste,culbutorii i-am reglat...acum ce sa spun...impresia mea este ca bate undeva in zona delcoului. pinionul delcou l-am verificat si nu pare uzat nici interior nici exterior.
EUROPE_
Pai tot cam aceeasi problema am si eu, imi bate motorul la pornirea la rece timp de cate-va secunde ( 2-3... niciodata mai mult de 5 secunde ).
Oricum Daciuta am cumparat-o acum o saptamana, si trebuie sa ii fac setul, ca e dus ( consuma mult ).
vyper
si a mea face la fel...io nu cred ca e nici din distributie nici din lantz...cred ca e asa numitul start uscat al motorului...multe au problema asta...asta e e dacie. la mine bate de cand iam facut motoru asa ca nu te impacienta...laso asa cat timp sa inverte roata chestia e sa no turezi atunci sa o lasi sa isi ia ulei...io am facut motoru acu 4 ani si a luat saracu la turatii deci nnu are nimic...pararea mea e sa nu umbli in el ca nu are nici un rost icon_mrgreen.gif
marius-gabriel
e din linie!
atentie cum porniti motorul la rece, nu trebuie turat deloc!
ce presiune de ulei va indica ceasul?
gt_
frate EU (nu YO) am presiune 6 la pornire dupa aia scade la 2 ,2 si ceva , tin sa mentionez ca am schimbat ulei cand trebuia nu am bagatt ulei romanesc niciodata in ea schimbat filtru la fiecare schimb de ulei, am mai spus o data am toata distributia de 10000km.
D2ani
salutare. nu confund bataia de la pornire cu bataia de lipsa ulei in rampa.aia este distincta si dureaza fix 2 sec. cind porneste motorul, acul sare la presiune la maxim, inca putin si iese din cadran. pe masura ce se incalzeste motorul si uleiul din el scade la prima linie (la ralanti) si la a doua in turatie maxima (4000rpm).niciodata nu a iesit din aceste limite, poate doar daca am fortat-o vreodata peste 4000. setul l-am schimbat anul trecut plus arbore cotit,planare chiulasa, iar mecanicul a spus ca numai lantul de distributie, pinioanele si intinzatorul mai sint cam duse (n-am mai avut bani sale schimb).in rest, la ralanti, pot sa pun paharul cu apa pe motor.
Dreamer
D2ani ... presiunea la ulei trebuie sa fie ceva mai mare ... la 4000 trebuie sa bata spre 6 .... chiar daca este cald motorul.
EUROPE_
Pls help. Tot nu sunt lamurit, pornesc motorul, la rece, si imi bate ceva la el, nu stiu sigur ce sau care ar fi cauza. Nu bate mai mult de 3-4 secunde ( desi e cam mult 4 secunde ). Din cate am citit mai sus nu trebuie turat in momentul acela, eu tocmai asta fac ( pentru ca nu mai are viata multa setul ala biggrin.gif ).
Deci pana la urma de la ce anume vine acea bataie? Oricum trebuie sa rectific arborele, voi inlocui lantul de distributie si pinioanele si desigur ma voi asigura ca pompa de ulei functioneaza la parametrii normali. Ce trebuie sa fac sa nu se mai auda aceea bataie la rece. Pentru ca pana luni imi voi face motorul si nu vreau sa am "neplaceri".
gabi1
QUOTE(EUROPE_ @ 3 Jul 2006, 23:55)
Pls help. Tot nu sunt lamurit, pornesc motorul, la rece, si imi bate ceva la el, nu stiu sigur ce sau care ar fi cauza. Nu bate mai mult de 3-4 secunde ( desi e cam mult 4 secunde ). Din cate am citit mai sus nu trebuie turat in momentul acela, eu tocmai asta fac ( pentru ca nu mai are viata multa setul ala biggrin.gif ).
Deci pana la urma de la ce anume vine acea bataie? Oricum trebuie sa rectific arborele, voi inlocui lantul de distributie si pinioanele si desigur ma voi asigura ca pompa de ulei functioneaza la parametrii normali. Ce trebuie sa fac sa nu se mai auda aceea bataie la rece. Pentru ca pana luni imi voi face motorul si nu vreau sa am "neplaceri".
*




De la cuzinetii de biela vine bataia la pornire.Eu am forjat un motor in starea asta ,pe o zi calduroasa si am ramas fara presiune la ulei deloc iar bataile se auzeau intruna mai rau ca la diezel.De nevoie a trebuit sa mai vin si acasa(vreo 50 km) .Am schimbat pompa de ulei dar fara nici un rezultat.DUpa inca 600 de km de trancaneala am desfacut motorul si am gasit cuzinetii imbarligati pe dupa capacele de biela iar supapele de la chiulasa le miscai cu mina.Bineinteles ca nu am mai facut nimic cu motorul ca oricum era ff vechi.
Deci aveti grija daca vi se aprinde becul de la ulei la ralanti sa nu faceti ca mine.
EUROPE_
Deci cu alte cuvinte e de la arbore, biele. De la fostul proprietar am primit recomandarea sa ii rectific arborele si sa ii fac motorul. blush.gif
argon
BAtaia e de la lipsa de ulei. Pana amorseaza pompa. Poate fi si de la supapa aia cu bila de la pompa, ce nu lasa uleiul sa se scurga in baie. Nu mai etanseaza si motorul porneste pe uscat.
sobolan
daca ar fi din linie ar avea pres. mica la ulei ! dar ce zice el acolo pare a fi mai mult o bataie a fustei pistonului in cilindru (timp de 10 sec la pornire). asa face si a mea si nu e un pericol. merg asa de vreo 10 000 km.deasemeni pote fi si o bataie de tachet ,pana urca uleiu in rampa.
putin offtopic: pres. mica la ulei pote fi de la linie, bucsi ax came uzate,pompa ulei uzata sau defecta sau in ultim caz ulei necorespunzator.
EUROPE_
Bataia de tachet, din cate stiu eu nu are un sunet infundat gros. Bataia de tachet are un sunet subtire, ritmic de frecventa inalta. La pornirea mea la rece bate ceva... o piesa mare cred...arborele huh.gif .
sobolan
QUOTE(EUROPE_ @ 4 Jul 2006, 08:34)
Bataia de tachet, din cate stiu eu nu are un sunet infundat gros. Bataia de tachet are un sunet subtire, ritmic de frecventa inalta. La pornirea mea la rece bate ceva... o piesa mare cred...arborele huh.gif .
*



nu bate arborele ! arborele oricum nu bate iar daca are toleranta mare in cuzineti(linia defectuoasa) nu ai pres la ulei !
ai bataie de fusta de piston !nu e periculos...las-o mai usor la rece....
LINIA este ansamblul lagar prin alunecare fus vibrochen si capac bloc motor
diaconuliviu
Fusta si boltul in piston bat ceva mai subtire. La fel si tachetii.
Bataie mai groasa pina "ia ulei" e de la cuzineti. De regula de biela. Jocul nu e foarte mare incit presiunea in mers nu scade foarte tare. Se va mari pe masura cresterii uzurii.
Posibil sa fie numai un cuzinet, de regula la cilindrul 1, cel mai departat de pompa, ale carui lagare se "umplu" ultimele.

Si o spun din experienta mea, asta iarna am pierdut uleiul, am mers 1/2 km-1km cu ulei putin/lipsa, norocul a fost ca era ger, pelicula n-a disparut complet, motorul nu s-a blocat. Bataia insa s-a manifestat audibil acum vreo 2-3 luni.
EUROPE_
In cazul asta trebuie sa rectific neaparat arborele blush.gif .
Nu stiti voi cum-va, cam cat costa rectificarea lui la r1 huh.gif .
sobolan
eu mi-am schimbat semicuzinetii la manetoane (biela)asta primavara si tot am zgomotu asta ....si merg asa.....
diaconuliviu
sobolan: dar arborele macar l-ai masurat? ca de rectificat nu cred.

europe_: arborele se masoara si dupa asta se stabileste cota de rectificare sau necesitatea ei.
sobolan
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Jul 2006, 11:00)
sobolan: dar arborele macar l-ai masurat? ca de rectificat nu cred.

europe_: arborele se masoara si dupa asta se stabileste cota de rectificare sau necesitatea ei.
*



nu l-am masurat .arborele e la cota st. nu am considerat ca e necesar din cauza ca am vreo 45 000km si nu cred ca s-a dus asa repede. eu am dat baia jos am scos capacele la biela am schimbat semicuzinetii vechi (se imping cu cei noi) si nu am demontat linia.....
EUROPE_
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Jul 2006, 11:00)
europe_: arborele se masoara si dupa asta se stabileste cota de rectificare sau necesitatea ei.
*


Normal ca mai intai il voi masura... Dar din ce a zis fostul proprietar ar fi minune sa scap fara rectificare unsure.gif .
EUROPE_
Am fost cu arborele la rectificat, ( nu eu, mecanicu` ) si mi-a spus ca s-au uitat aia de acolo la el vreo 2 minute, au dat cu el de pamant de vreo 2-3 ori si au zis ca e fisurat ori la palierul din mijloc, ori la capete blink.gif blink.gif .
Cam ce mai pot face acum? E vreo 190 ron nou... sad.gif .
QUOTE
nu bate arborele ! arborele oricum nu bate iar daca are toleranta mare in cuzineti(linia defectuoasa) nu ai pres la ulei !
ai bataie de fusta de piston !nu e periculos...las-o mai usor la rece....

@sobolan uite care pot fi efectele daca motorul bate la rece, nu bat fustele la pistoane, ci arborele.
Eu am luat masina de la unchiumeo, si la el a inceput sa bata cam cu vreo luna inainte sa mi-o vanda mie, iar mecanicul a zis ca imediat trebuia sa schimbe pompa de ulei. Asta e sfatul pe care l-am primit, daca arborele bate la rece, trebuie schimbata de urgenta pompa de ulei! unsure.gif

diaconuliviu
QUOTE(EUROPE_ @ 19 Jul 2006, 12:55)
Am fost cu arborele la rectificat,  ( nu eu, mecanicu` ) si mi-a spus ca s-au uitat aia de acolo la el vreo 2 minute, au dat cu el de pamant de vreo 2-3 ori si au zis ca e fisurat ori la palierul din mijloc, ori la capete blink.gif  blink.gif .
[...]

1. Testul cu datul de pamint nu l-am auzit/intilnit. E o dovada a profesionalismului alora. Cei cu ureche folosesc metoda agatarii arborelui cu un cablu subtire si lovirea cu ciocan din cauciuc sau metalic dar mic, urmarind sunetul.
In fine, trecem peste. Daca ai avea/gasi pe undeva acele doua spray-uri "penetrant" (e rosu) si "developant"-alb, folosit in defectoscopie, ti-as sugera un test de fisura.

2. Totusi se poate mai ieftin: unul SH, masurat, rectificat - mergi cu cineva care cunoaste sa-l aleaga.
EUROPE_
Am incercat si eu acasa metoda alora de a urmarii sunetul, si era un sunet care dura aproape o secunda, nu stiu cum sa explic sunetul... unsure.gif .
Ma duc in cate-va ore la niste meseriasi in cartier, poate fac schimb cu altul, plus diferenta.
diaconuliviu
QUOTE(EUROPE_ @ 19 Jul 2006, 14:17)
.
Ma duc in cate-va ore la niste meseriasi in cartier, poate fac schimb cu altul, plus diferenta.
*


Da, mai, nenoroceste si pe altul sad.gif blink.gif
EUROPE_
Am fost la un ateleier de rectificat arbori, chiulase ( meseriasi din cartier ) si mi-au spus ca arborele nu isi scoate sunetul, dar ei zic ca nu e fisurat. L-au verificat de fata cu mine, in doua metode, cu ulei, cu ciocanul... .
L-au masurat si mi-au dat un diagnostic, trebuie rectificat la r1, si fisurat nu pare a fi ( zic si eu ce zic si ei ). Au zis ca sunetul pe care il scoate posibil sa fie de la uleiul ars de pe el... Acum asta e , daca e fisurat il schimb alta data, posibil in cate-va luni unsure.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.