Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aceeasi berlina din 1997
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sddragos
Salutare,
Am chemat sambata un mecanic sa-mi spuna ce piese s-au mai uzat (bucse, pivoti, suspensie, etc.). Am ridicat-o pe cric si a inceput sa traga de roti. Mi-a zis ca n-are jocuri care sa necesite schimbarea bucselor, pivotilor, tendoanelor, etc., desi pe drumuri mai proaste de tara troncane destul de suparator.
Am plecat sambata seara cu ea pe un drum de tara (cu denivelari si cateva gropi minore) de vreo 10 km si n-am remarcat nici un zgomot suspect. La intoarcere, in primii 100 de metri, am crezut ca innebunesc. Se auzea un zgomot de "fier pe fier" la fiecare groapa prin care treceam si resimteam toate vibratiile in volan. Treaba asta cu vibratiile in volan s-a mai manifestat si inainte, dar zgomotul ala "infiorator" niciodata. Ce s-a intamplat? S-a slabit ceva pe la caseta, volan, roti? Apoi, dupa ce n-au mai fost gropi (dar denivelari la greu), zgomotul a disparut.
Am venit aseara de la VL la Pitesti si no problem. Chiar nu-mi imaginez de unde vine zgomotul ala. Daca a mai patit cineva asa ceva, va rog sa-mi spuneti de unde fost problema.
Merci!
sddragos
Please plange.gif plange.gif plange.gif
wolfin
bucse. verifica ochiomeric bucsele. a cedat una, in special bucsa din capatul......(nu stiu cum se cheama( sa nu radeti sau sa ma puneti la bula daciotului)-este o bara de 40 cm care la un capat este prinsa in bascula superioara iar la celalalt capat are doua bucse prinse intr-o ureche pe sasiu). sa fie oare capatul de bara? blush.gif

la mine asta a fost prob. cand apasam frana parca se rupea masina sau cand era o denivelare etc ohmy.gif

verifica si bucsa de sub bord pe coloana volanului
sddragos
Tija aia e tirantul de fuga. Nu cred ca e de acolo ca am patit-o si p'aia mai demult.
S-a rupt o bucsa si lovea tirantul in caroserie. Dar zgomotul aparea la cea mai mica denivelare, pe cand aici apare doar cand trec prin gropi. Oricum, cand ajung acasa ma uit mai atent si la tirant.
wolfin
un arc rupt?
sddragos
Detaliez un pic problema: sambata seara am plecat pe un drum de tara, cu asfaltul recent renovat (gropile plombate). Dupa 10 km de drum din asta denivelat (din cauza plombelor), dar fara gauri, am ami mers 200 m pe un drum cu cateva gropi (gropi, nu cratere). N-am sesizat nimic in neregula, nici un zgomot suspect.
La intoarcere, pe acelasi drum, pe portiunea cu gropi, a aprut zgomotul ala de "fier pe fier", undeva sub bord, spre caseta de directie (acolo mi s-a parut ca ar fi). Cand am revenit pe drumul cu denivelari, a disparut si zgomotul. E drept ca simt toate vibratiile drumului in volan, dar chiar asa de distrus sa fie cuplajul la volan? Cineva mi-a zis ca ar fi de la caseta de directie, niste saibe de reglaj, etc.
ksi_id
Vezi sa nu se fii spart urechiile de la carcasa casetei... sad.gif
argon
vezi nuca volanului, sunt varza bucsele si scapi cu 130 000 ROL si 10 minute de munca.(daca ai noroc)
sddragos
QUOTE(argon @ 26 Jun 2006, 13:50)
vezi nuca volanului, sunt varza bucsele si scapi cu 130 000 ROL si 10 minute de munca.(daca ai noroc)
*



Nu stiu care e nuca asta, dar o sa dau jos cochilia inferioara si cred ca o s-o gasesc. Am inteles ca te cam belesti pe maini cand schimbi cuplaj, bucse la volan (nu stiu daca bordul CN are vreun amestec in treaba asta cu belitul).
argon
Nustiu daca trebuie sa dai jos cochilia, la bord scoica cum am eu, nu trebuie, e unde face axul volanului un cot, cam in dreptul genunchilor, sau putin mai jos, sunt 2 bucse care se uzeaza si calca metal pe metal. Se poate sa iasa greu suruburile..vezi la montare sa ti minte pozitia, ca nu-ti mai sta volanul drept.
Intai verifica vizual, poate e altceva.
wolfin
QUOTE(sddragos @ 26 Jun 2006, 14:27)
Nu stiu care e nuca asta, dar o sa dau jos cochilia inferioara si cred ca o s-o gasesc. Am inteles ca te cam belesti pe maini cand schimbi cuplaj, bucse la volan (nu stiu daca bordul CN are vreun amestec in treaba asta cu belitul).
*




din cate stiu eu cuplajul de la volan tacane. cu o mana pe cuplaj si cu cealalta misca usor de volan, vezi ce joc are sau misca volanul usor si vezi raspunsul rotii


la cn trebuie sa dai jos cochilia dar nu este mare bai, 2-4 suruburi
puiagaia
salut
verifica tampoanele de la motor si cutie. Si la masina mea se auzeau zgomote de fier pe fier, nu tot timpul, si am fost la trei mecanici pina a descoperit ce e de la un tampon de la motor.
multa bafta
vyper
vezi ca sar putea sa mai fie bucsele de la directie din caserta...dai afara chestia aia de la directie sa ai grija sa ii numeri turele si se poate schimba da e putin asa de munca...vezi ca se vede daca ai joc daca tragi de bratu ala in jos si in sus happy.gif
workarea
Poate iti va fi de folos: cauze ar putea fi multe. Una din ele, banala, poate fi o bucsa de teflon de pe axul de directie. Acuma, bucsa aia e foarte ieftina, 1 leu, parca. Problema la mine era in felul urmator: axul de directie era ruginit, ca se dusese vaselina cu care trebuie sa fie uns. Asta o poti vedea dind un pic la o parte burduful de cauciuc care il protejeaza. Ei, si, fiind ruginit, actiona ca o pila pe bucsa aia. Asa ca, inainte de a monta bucsa noua, a trebuit dat jos axul de directie, lustruit bine-bine, dat din nou cu vaselina, reglat tacheti, proba, reglat din nou, iar proba si tot asa, in vreo 3 sedinte, pina au disparut jocurile din tacheti (atentie! daca tachetii sint prea strinsi, pe linga ca volanul e greu de manevrat, nici nu mai revine singur la iesirea din viraj). Distractie maxima. Deci ar fi si asta de verificat.
Dreamer
Hai sa imi dau si eu cu parerea ... tongue.gif
Ideea e ca aceea bataie pe care o acuzi ... tine de capul de bara si de nuca care se afla intre caseta de directie si capul de bara ... Verifica un pic daca ai joc lateral in roti ... ( stanga-dreapta ) ... chiar daca este foarte mic ... si tinde spre insesizabil, acel joc in nuca ( aia care e ascunsa in burduf sau capul de bara poate duce la zgomote suparatoare.
sddragos
Am verificat ieri si cuplajul e varza. O sa cumpar un cuplaj nou si apoi sa vedem daca s-a rezolvat.
De la bieleta de directie nu cred sa fie (am avut una din ele distrusa de la o groapa) si nu facea zgomotul asta.
Sambata schimb cuplajul la volan. Se schimba greu? Am vazut ca e foarte incomod (bord CN), nu vad mare lucru.
argon
E incomod si la bord scoica, unde e expus, mi-am belit degetele, suruburile alea doua trebuie batute ca ies greu, si nu prea e loc de batut, de pus e usor, ca se preseaza prin strangerea piulitei..la scos pe cel vechi e problema.
sddragos
Cuplajele astea sunt de un singur tip (adica acelasi pentru 1300, 1310, etc)?
Cat costa unul de uzina (in cutie albastra)?
argon
Cere doar "cuplaj Volan Dacia". - 14 Ron. Cumpara si 2 piulite cu autoblocare pentru suruburi. Suruburi nu trebuie, sunt bune alea vechi.
sddragos
QUOTE(argon @ 28 Jun 2006, 09:07)
Cere doar "cuplaj Volan Dacia".  -  14 Ron. Cumpara si 2 piulite cu autoblocare pentru suruburi. Suruburi nu trebuie, sunt bune alea vechi.
*



Merci pentru sfaturi. Sambata sunt pe el.
Unchiul meu a cumparat unul (in cutie albastra, "piese de origine") anul trecut si are incluse in cutie si suruburile + piulitele cu autoblocare).
sddragos
Salutare din nou (am avut 5 zile de pauza pentru o remarca facuta la Bursa)!
Am schimbat ieri cuplajul. A fost destul de greu, in sensul ca ies greu suruburile alea si intra si mai greu la remontare. Cuplajul m-a costat 6 RON (de la un depozit din Mioveni). In uzina, pe camioneta, se monteaza cuplaje cu suruburi M10, iar cele montate pe berlina sunt cu suruburi M9.
Bineninteles, volanul imi sta rotit cu 180 grade fata de pozitia initiala, desi m-am tot chinuit sa nu-i schimb pozitia.
Dar nu asta e problema, ci faptul ca a inceput sa traga usor dreapta. Are vreo influenta modul in care am montat cuplajul?
Merci!
argon
Da, are, nu strange suruburile, lasa-le nestranse, sa poata sa miste bucsa pe ax, dar sa te uiti sa aiba autoblocaj, normal ar trebui sa aiba piulitele, dar poate au fost schimbate intre timp.
sddragos
QUOTE(argon @ 4 Jul 2006, 07:24)
Da, are, nu strange suruburile, lasa-le nestranse, sa poata sa miste bucsa pe ax, dar sa te uiti sa aiba autoblocaj, normal ar trebui sa aiba piulitele, dar poate au fost schimbate intre timp.
*



Esti sigur? Pai, n-o sa clantane apoi?
argon
Mie nu-mi clantane nimic, jocul bucsei pe surub e calculat sa fie foarte mic.
sobolan
asa am patit si eu mai demult dar la mine era jugul ala care sustine lonjeroanele(langa jugul c.v.), ac esta fiind slab in suruburi. deasemeni verifica si bara de torsiune sa nu atinga in scut.fa o proba fara scut verifica toate suruburile pe sub masina !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.