Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cursa ambreiajului foarte mica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alezz
salutare

cursa ambreajului e foarte mica cred ca nu depaseste 1cm jumate. :? cam care ar fi posibile cauze si rezolvari cat mai ieftine? preferabil daca exista solutii fara a da cutia jos :roll: poate avea legatura cu un simering dus de la cutie?

si care e cursa normala pt un ambreiaj?

sper ca n-am inghesuit prea multe intrebari pt un singur topic :shock:

orice raspunsuri sint apreciate :wink:
SGN_1310
Trebuie sa existe o cursa moarta, adica dupa ce apeshi pedala sa nu decupleze xact in buza. Daca e intradevar asha atunci nu e bine pt ca furca calca in permanenta pe suportii discului (pb'il placa de presiune mai corect....mi'e lene sa ma uit la ora asta in catzulie), atunci se va uza mult mai repede. Daca tzine prea jos nu decupleaza bine shi patzesti ca mine zilele astea cand shi eu shi tata era sa frangem cutia in doua.

Insa daca tzine prea sus sau daca nu are cursa moarta deloc(adica opune rezistenta imediat dupa apasare, dupa care scade in rezistanta opusa initizal, e chestie de simt aici) daca e asha baga un nas in compartimentul motor shi vezi ca exista un cablu imbracat in cauciuc cu un mic disc de cauciuc la capat care se sprijina pe un suport prins pe blocul motor. Cablul metalic din interior merge mai departe pana la parghia ambreiajului , iar la capatul lui sunt 2 piulitze de 10 care au rolul de reglaj al curse ambreiajului. Tzie nu iti ramane decat sa iti rupi putin mainile shi sa vari o cheie se 10 sau un patent shi sa slabesti 2-3 ture piulitzele, dupa preferinta insa nu exagera pt va tzine prea jos ambreiajul shi va trebui sa apeshi asha de tare pedala de fiecare data.

Daca pozitia parghiei ambreiajului este sub orizontala e oki. Daca e deasupra orizontalei, atunci nu e bine, pb'il ca shi cablul e strans la maxim in cazul asta. Pana una alta vezi cum se prezinta parghia aia shi da un semn.
Gusti
Sau uzura masiva pe ansamblul ambreiaj...
DomnulK
sau mai intinde cablu de ambreiaj asha cum a zis SGN_1310
alezz
sgn ambreiajul are cursa moarta si inainte si dupa :wink: problema e insa cursa in sine... e f mica de ex. ca sa demarez nu trebuie decat sa ridic ambreiaju pana unde incepe sa tina si sa-l tin acolo :!: daca il mai ridic trebuie sa am piciorul foare fin ca altfel opresc motoru :!: cu alte cuvinte nu am controlul pe care l-as vrea....

nu stiu cum sint alte dacii ca nu am mai condus decat 2 rapciugi inafara de asta, dar nu se compara cu ambreiaju de vw 8) referitor la uzura nu pot sa spun decat 90000 km in patru ani...

stie careva un tarif orientativ de schimbare a ambreiajului adica montaj+piese?

o sa incerc sa bibilesc cablu ala mersi de sfat ohmy.gif
SGN_1310
Mi'a spus cineva(mecanic) 500 mii manopera, trebe munca acolo+ 200.000 lei (pret orientativ, mai mare decat cel real) discurile de ambreiaj. Ai grija ca sunt discuri pe dimensiuni shi depinde ce tip de cutie ai. Vezi ca sunt alea in carcasa de 5 viteze dar au doar 4, sunt alea cu patru normale, pb'il cu volumul mai mic shi alea de 5 shi care au shi 5 viteze.

Da e posibil ca discurile sa fie terminate. Insa sa sti ca la toti e ashea trebuie sa sti sa le potrivesti altfel opresti motorul. Tu vrei insa vrei sa alunece mai mult.
alezz
lasa ca am dat eu 150000 pe un schimb de bricheta... la CN ce-i drept sa' oricum 500 e rezonabil fata de ce ma gandeam eu biggrin.gif
SerbanRo
Am si eu la break-ul meu din '99 aceeasi problema cu cursa scurta la ambreaj si asta de cand am schimbat placa de presiune la care aveam cursa mai lunga... dar era terminata, inrrasera niturile discului in ea. Acum cu noua placa daca nu sunt atent si las ambreajul mai dintr-o data, se aude asa parca ar fi o lovitura ca si cum as avea transmisie cardanica si ar fi dus cardanu. Placa de presiune pe care am pus-o e facuta de "Conex" deci nu e originala... m-am obisnuit cu ideea.
OCEBE
ptr. alezz:

colegul SerbanRo s-a trezit mai devreme (sau poate nici nu s-a culcat) dar ideea este aceeasi: placa de presiune (cu ceva ani in urma am inlocuit placa de presiune; vechea placa tinea "in scurt", noua placa este mai "larga")
paulp
SGN un disc nou costa 7-800K (ce spui tu sint doar ferodouri, carer e drept se pot bate pe discul vechi, dar...). Mie, la Nova, manopera a ajuns la 1.3 mil. ca a trebuit dat jos motorul.

Un rulment de presiune 140K, se recomanda si schumbarea lui daca tot umbli acolo.
xix1319
Rulmentu` de presiune cred ca e cea mai proasta piesa din istorie ,incepe sa faca zgomot la circa doua zile dupa schimbare.(Si e deranj sa dai iar cutia jos)
Maska
Coane, schimba cablul de abreiaj ca se mai tine in 2-3 fire. Si asta cat mai repede pana nu ramai cu masina in drum.
alezz
serbanro si la mine se aude zgomotul ala... credeam ca-i de la una din planetare :?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.