Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Farul creste in intensitate proportional cu turati
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Shosetu
Am pornit motorul (berlina ~86 ) iar turata ~2500rpm aveam o intensitate belea pe faza scurta ( doar farurile din lateral ) dar la relantiu scadea drastic in intensitate iar in afara de cele doua becuri mai ereau in functiune electroventilatorul si becurile din bord.
Faruri cu becuri de 40W ( normale ) , electroventilator care se invartea la turatie maxima , alternator reparat de curand , releu nou.
Nu cred ca e normal si sper sa aflu de la voi raspunsul la problema.


Ps ... cat mai costa manopera unui electrician sa faca ordine in fire?
danS22
releul ,bateria in ce stare sunt??incarcarea cum ti o indica in bord ?daca ai avea undeva scurt nu ti ar merge deloc?totusi dute la un electrician ca nu ai probleme mari,si nu cred ca vei scoate din buzunar mai mult de 2-300 000 de lei
ksi_id

E normal sa scada putin dar daca zici ca scade tare asta nu este bine. Cel mai bine ar fii sa mergi la un electricean sa rezolve problema
ilikecheese
E normal sa scada putin dar nu mult.Vezi cum fac luminile la bord adica daca oscileaza la relanti si daca se aprinde mai tare lumina la bord daca o tii turata.
E chestie de la alternator.
Si oricum noaptea tre sa mergi putin mai turat.Creste consumu daca mergi turat dar macar vezi bine:)
ct03nut
vezi masa, la fel am patit eu ca nu aveam masa
mbabusanu
asa am patit si eu la radio-casetofon. aveam pusa masa doar de la antena radio. daca ascultam o muzica cu motorul oprit si voiam sa pornesc mi se reseta tot la radio-casetofon. dupa ce am pus un fir de masa exact de pe borna "-" nu am mai avut probleme.

e posibil sa ai si tu ceva de genu asta.
Shosetu
Pai releul este nou, alternatorul de curand reparat, baterie incarcata ( porneste masina fara greturi ) cu 13.5V la bornele bateriei.
La ~2500rpm dupa 30-60s indicatorul de baterie atingea zona verde iar daca luam piciorul de pe acceleratie (relanti) dupa vreo 5s ,indicatorul ajungea la minim.
einstein1984
Releul sau o conexiune proasta la releu. Cand motoruil merge, trebuie sa ai 14,2 + sau - 0,3 V la bornele bateriei.
mike2madalin
ti arsa o dioda din alternator
Shosetu
~14.2V .... asa de mult ?
Uufff... am uitat sa specific ca ultima verificare avea 13.6V la bornele bateriei.
einstein1984 cu alte cuvinte sa umblu la releu sa introduca in sistem voltaj min14V

Ma mancat in fund zilele trecute sa ma joc cu conectia la bornele bateriei si accelerand (nefiind bateria conectata) am reusit sa incalzesc "peste masura" releul de la electroventilator ( intre timp l-am reparat ) si senzorul pt. electroventilator la care momentan nu m-am riscat sa imi bag ghearele si sper sa il repar foarte curand deoarece am aflat ca unul nou e peste 10RoN

Apropo electroventilatorul ce consum de energie are?

edit: alternator de 36A am pe ea. Am o conectie buna la masa, dar in curand o sa o imbunatatesc.
Giurisici Fabian
ce alternator ai? daca e de 36 de A cam asa face eu tot asa pateam si am verificat toata instalatia electrica.ar fi bine totusi sa faci rost de o tresa de masa(de la alternator la caroserie) mai groasa.eu si cu releu electronic facut de mine si tot nu putea sa duca alternatorul consumatorii. in schimb cu alternator de 50A e mai bine
Giurisici Fabian
electroventilatorul consuma 7A masurat si la mine si la cristigeo
Shosetu
pai asta inseamna 12V*7A= 84W ? WaW, la fel de mult ca faza scurta?
Giurisici Fabian
calculeaza 13,8 sau cu 14 cat ai cind e pornit motorul aduna si cu farurile si pozitiile si semnal si stop pe frana si elv pe deasupra sa nu mai zic de aeroterma iarna
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.