dadu221
19 Apr 2004, 09:44
1).. cineva mi-a spus ca pe fata , cand ridici masina pe cric si invarti roata e normal sa se auda un zgomot usor de frecare (a placutelor pe discul de frana cred) si mi-a explicat omu` ceva de genul ca pe fata placutele nu se indeparteaza perfect cand iei piciorul de pe frana ci sunt indepartate de nu shtiu ce .. ceva de genul ca discul de frana ar avea un fel de deformare sau galma care face asta.
E adevarat ?? Omul respectiv mi-a facut franele simerg destul de bine acum iar pe lasata din mers pe liber nu pare a fi infranata. Pe spate am inteles ca nu se intampla la fel si ca nu trebui esa frece. Inca o explicatie ar fi lamuritoare , cred
2) cand verifici daca e roata infranatadupa temperatura .. opresti si pui mana: a.pe discu de frana cum am pus eu si m-am fript de m-a luat draq si au ras si curcile de mine saaaau
b. pe janta(pe partea aia cu gaurele - la d 1300)??
Ca sa vezi daca e infranata merigi si vezi daca s-au incins jentile pe fata si pe spate. ideea e sa nu pui prea multa frana inainte. ca de e normal dupa ce pui mai multe frane destul de dese e normal sa fie calde. dar de regula sunt cel mult caldutze( daca folosesti frana).
nu e neaparat sa mearga infranata (adica sa se simta la mers in stil mare ca atunci e de rau).
ridica masina si vezi . daca merge destul de usor chiar daca freaca un pic dar merge usor atunci e normal. daca nu .... :?:
viulian
19 Apr 2004, 13:11
Da, e adevarat.. si mie mi s-a spus acelasi lucru, ca discurile 'arunca' placutele in mers normal.
Iar la invatire pe cric trebuie sa se simta putin cum placutele (de obicei noi caci atunci se testeaza de mana cum tin) freaca pe disc.
Ulterior n-ar mai trebui sa se simta.
vlad_vulpe
19 Apr 2004, 14:59
de ce nu incerci sa te duci cu masina intr-o vale si sa vezi daca aluneca sau nu la vale ?
:idea:
dadu221
20 Apr 2004, 07:20
am incercat masina la drum drept si nu e infranata , iar placutele mi le-a schimbat omu de care spuneam care mi-a si spus faza cu frecatu`de care m-am mirat pt ca pe spate mi le-a facut altcineva si acolo nu am auzit nici un frecat . Janta nu s-a simtit calda cand am oprit chiar daca inainte imi testasem franele
Numa ca io am pus ca boul mana pe disc imediat dupa ce am oprit masina
Oricum acum am frane betoane (avnd in vedere ca nu am servo). Multzam fain de lamuriri ca acum o sa dorm mult mai linistit !
driverx
20 Apr 2004, 07:33
dadu221,
Pe spate are un arc care retrage cat de cat sabotii. Astfel poti avea roata cu 0 franare din partea sabotilor. La discuri altfel stau lucrurile.
:shock:
bogdan_i
20 Apr 2004, 09:30
Cum se poate determina asa, ochiometric, daca s-au uzat placutele de frana? Ca io, de dumb ce sunt, era s-o patesc ieri. Mi-a troznit o data si gata, am ramas fara pic de frana in mijlocul orasului. Noroc ca eram prin Floreasca si era mai liber, ca n-am intrat in nimeni. Si la service mi-a zis ca sarise placuta pe dreapta, de uzata ce era.
Cum pot sa-mi dau seama cand se uzeaza, sa nu mi se mai intample?
northwood
20 Apr 2004, 09:43
Pai nu prea poti decat sa le scoti si sa te uiti la ele, asta la masinile care nu au indicator de uzura pentru placute. Eu am luat masina de 6 luni si am schimbat placutele de 2 saptamani. Nu stiam in ce stare erau cele vechi, asa ca m-am decis sa le schimb "just in case". Mai duceau vre-o 1500 de km, dar de ce sa risti cand sunt 150.000 lei setul? In afara de asta am schimbat si garniturile de etrier si am facut o aerisire a franelor.
dadu221
20 Apr 2004, 12:24
am luat eu cu 125 mii setul .. asta ca sa te oftici de pretz
si eu am schimbat garnituri etrer si chiar un cilindru
Ashaam , legat de placutze cu matror de uzura sunt parca 160 000 si poti sa te uiti la o listea orientativa de preturi pe www.latinefedacia.ro cred ca asta e adresa. Si legat de situatia cand ramai fara frane, daca nu ai frane de mana.. merge bagat in viteza si luat contactul????
viulian
20 Apr 2004, 13:00
Man, NICIODATA sa nu iei contactu in mers, caci foarte probabil sa ti se blocheze volanu si nu mai apuci sa-l deblochezi decat in primu pom.
Si cred ca poti sa faci praf cutia daca iei contactu in caz de forta majora si ai viteza mare. Si mai departe nu stiu ce s-ar mai intampla
2. Daca ramai fara frane si nu mai ai nici frana de mana, frana de motor daca iti mai intra.. sau incearca sa apropii masina de bordura si sa te hashai de ea pana te opresti (daca ai loc! si bordura!). Daca nu, la limita, propteste-te in masina parcata a unuia (sau un pom, sau ce gasesti), i-o faci pe asigurare, ti-o repari si pe ata, dar macar nu omori pe nimeni..
Oricum risti foarte multe pe chestia asta (eu am ramas fara pompa de frana si a trebuit sa merg vreo 10Km prin B. numa cu frana de mana, si am ajuns tremurand la mecanic..). Nu recomand nimanui doza de adrenalina si lipsa a controlului pe care am avut-o.. asa ca incearca te rog sa nu ramai niciodata fara frana de mana - cel putin. E critic sa mearga macar aia.
viulian, crezi ca daca Doamne fereste cineva ramane fara frana mai are timp sa urmeze sfaturile pe care le dai tu la punctul 2.? ... Viteza de reactie in asemenea situatii e mult depasita de viteza evenimentelor.
northwood
20 Apr 2004, 13:10
QUOTE
am luat eu cu 125 mii setul .. asta ca sa te oftici de pretz
Sunt preturi si preturi, placute si placute. Am cautat cu azbest (stiu ca nu sunt ecologice, nu dati cu pietre), sunt pentru Renault 12, produse de Ferbe parca (nu in Romania adica).
QUOTE
viulian, crezi ca daca Doamne fereste cineva ramane fara frana mai are timp sa urmeze sfaturile pe care le dai tu la punctul 2.? ... Viteza de reactie in asemenea situatii e mult depasita de viteza evenimentelor.
nu ai dreptate, viulian a pus punctul pe i. Ce voia el sa zica simplificat, e ca daca ramai fara frane, faci tot posibilul sa nu calci pe cineva !!! Si nu cred ca e atat de greu de inteles si de aplicat in acele momente "critice"
Ov, trag concluzia ca daca apare ceva brusc in fata masinii si nu merge frana actionezi in modul urmator:
QUOTE
frana de motor daca iti mai intra
daca nici asta nu se poate:
QUOTE
.. sau incearca sa apropii masina de bordura si sa te hashai de ea pana te opresti
daca intr-un final nici asta nu da rezultate cred ca trebuie sa:
QUOTE
Daca nu, la limita, propteste-te in masina parcata a unuia
.
Apoi te dai jos din masina, aprinzi o tigara si-ti spui:
QUOTE
dar macar nu omori pe nimeni..
Probabil ca tie iti iese figura, cine stie
Mai baieti mai dar de frana de mana nu ati auzit?!
daca nu baga intr-o treapta inferioara si daca e nevoie de o frana mai puternica (in caz de urgenta) o treapta mult mai inferioara( de ex.4-2 sau 5-3) si dece nu 5-2 daca ai cutie, ambreaj, de rezerva.
:?:
yo de exemplu am o problema?
trebiue sa apas frana de mai multe ori (2 ori) ca sa functioneze in parametrii normali. altfel se opreste dar trebiue sa apas f tare. si foarte greu se blocheaza.
Am schimbat cilindrii cu totul si a fost si mai rau. cu cat se incalzea motorul mergea mai infranata. si chiar se blocau dupa vre-o 30 min.
cilindrii noi au fost mai lungi. ala micu cu vreo 5 mm. ala mare cu vre-o 3 mm. iar arcurile mai lungi.
irinel75
21 Apr 2004, 15:32
dragilor?
Placutele cu martor uzura..sint si pt Dacii da/??
inseamna ca aveti instalatie pt asa ceva?
as baga si eu la a mea..dar nu stiu carui bec sa ii dau sarcina asta..
la cei ce au din fabrica..ce beculetz se aprinde/?
sa fac si eu o instalatie..de asta..
se aprinde (!). Tot ala care se aprinde (cica) si cand nu mai ai lichid in borcan. De fapt, cred ca firele de la placute sunt aceleasi cu cel de la borcan, ca tot o masa se face cand apare buba.
Devils
21 Apr 2004, 19:54
QUOTE
Man, NICIODATA sa nu iei contactu in mers, caci foarte probabil sa ti se blocheze volanu si nu mai apuci sa-l deblochezi decat in primu pom.
chestia cu luat contactu am patit-o si io...si numa' io stiu cate siruri de sudori au trecut pe spinarea mea pana am reusit sa deblochez volanul...si eram si in panta :cry: :shock:. D'alea nu mai fac ever.
dadu221
22 Apr 2004, 07:08
pai cum sa se blocheze volanul ca nu il iau de tot ca din cate stiu eu prima pozitie (unde inten'ionez sa il las) este pentru deblocare volan si abia a doua pt bagat curent . io nu ma gandeam decat sa tai curentul!!!!
Mae, io am avut aceeasi problema ca si tine , trebuia sa apas super tare la fund pedala ca sa blocheze si in rest mi se infrana mai greu si chiar uneori la a doua pedala se intarea mai bine. se simtea ca am pus frana dar nu se oprea pe distanta care trebuia.ce am facut??
1. schimmbat garnituri cilidndri frana spate apoi aerisit dupa ce in prealabil am sters sabotii si butucul de pe o roata (apoi i-am smilgheeluit o tzara) pentru ca idiotu` de fostu proprietar intelesese probabil ca si pe acolo se da cu vaselina
2. pe fata un etrier scapa lichid (f putin ce e drept) pentru ca cilindrul mai avea cca 10% suprafata neruginita (deci functionabila) care isi mai facea atreaba. Cred ca nu mai e nevoie sa spun ca si aici am schimbat garniturile pt ca erau duse si inlocuit cilinru ala de la etrier (cilindru ii zice parca si nu piston ).
dupa toata treba asta am completat lichidul de frana facut o tzara de reglaj (am omis sa spun ca am pus placutze de frana noi ca una din celelalte era dusa si m-am gandit ca din mom ce tot am dat banii pe un set intreg...). Acum merge super bine si sunt cu adevarat mandreu de franele mele --atat cat poti fi de franele unei dacii 1300 . Poate tu ai servo si poate e ceva legat si de chestia asta.
viulian
22 Apr 2004, 10:40
QUOTE
Ov, trag concluzia ca daca apare ceva brusc in fata masinii si nu merge frana actionezi in modul urmator:
QUOTE
frana de motor daca iti mai intra
daca nici asta nu se poate:
QUOTE
.. sau incearca sa apropii masina de bordura si sa te hashai de ea pana te opresti
daca intr-un final nici asta nu da rezultate cred ca trebuie sa:
QUOTE
Daca nu, la limita, propteste-te in masina parcata a unuia
.
Apoi te dai jos din masina, aprinzi o tigara si-ti spui:
QUOTE
dar macar nu omori pe nimeni..
Probabil ca tie iti iese figura, cine stie
Tu cumva intrebi cum sa te opresti subit cand nu mai ai frane - sau mai generic, ce sa faci cand nu mai ai ce sa faci si iminentul da navala?
Evident ca nici un raspuns nu o sa te multumeasca.
Daca stii ca nu ai frane, atunci esti pregatit sa faci una din manevrele de mai sus.
Daca nu stii ca franele sunt ZERO si sare copilu in fatza masini - puscarie (numa daca nu esti parlamentar
)
Eu as recomanda tuturor sa invete sa se opreasca si cu frana de mana (adica sa-si formeze reflexul sa duca mana la frana de mana atunci cand pedala nu mai tine). In cazul meu, credeam ca stiu.. si eram convins ca daca raman vreodata fara frana, imediat am sa actionez frana de mana. Dar cand s-a intamplat prima data, am ramas intzepenit cu picioru la fund pe pedala - m-au trecut n-shpe sudori - si eram atat de panicat incat nici prin gand nu mi-a trecut si de frana de mana.
Concluzia e ca daca e sa o patesti si atunci apare si copilu in fata masinii, nu mai exista decat Superman care sa te opreasca; tu nu vei mai putea sa faci nimic.. Atunci va fi cu adevarat, prea tarziu..
Evident, nici una din solutiile in mare date de mine nu se pune - caci ele implica cumva putin timp in care sa decizi cum sa faci ca pagubele sa fie cat mai mici.
danny_nt
22 Apr 2004, 11:21
cea mai tare frana de motor care puteti s-o incercati e asta: cand vreti sa opriti brusc bagati in marsarier si daca nu opreste si sare naibii si cutia de viteze ...
io n-am incercat-o da daca a incercat cineva sa zica
ps."copii nu incercati asa ceva acasa!!"
northwood
22 Apr 2004, 11:30
QUOTE
cea mai tare frana de motor care puteti s-o incercati e asta: cand vreti sa opriti brusc bagati in marsarier si daca nu opreste si sare naibii si cutia de viteze ...
io n-am incercat-o da daca a incercat cineva sa zica
ps.\"copii nu incercati asa ceva acasa!!\"
Din fericire probabil ca nici Arnold nu ar reusi sa bage cutia in marsarier atunci cand masina se deplaseaza inainte. Pur si simplu sare, nu intra.
EvilOne
22 Apr 2004, 11:31
Omul ti-a zis bine. Chiar si cind iei piciorul de pe frina, placutele sint in contact cu discul permanent. Temperatura normal de lucru la discul de Dacia e cam 100 grade C. Chiar daca pornesti masina, mergi cu ea 2-3 km fara sa pui frina, opresti din frina de motor sau cu frina de mina, discurile alea tot o sa friga. Asa e frina pe disc.
Ca sa vezi daca e o roata infrinata, pui mina pe janta. Daca e calda, atunci ai probleme. Insa o roata infrinata vine impreuna cualta problema, masina trage in directia rotii infrinate.
Devils
22 Apr 2004, 11:54
si care ar fi cauza infranarii? De exemplu la mine trage putin dreapta, iar la curbe imi scartiie roata din dreapta...sa fie tot din cauza placutelor (nu se departeaza sufucient) ?
Si chiar daca ar intra, nu mai ce face cu motorul si cutia...
Oricum, idei nastrusnice sunt destule, practica ne omoara
Devils, se misca greu pistonasul in etrier din cauza mizeriei si placutele nu se mai pot indeparta de disc cu usurinta.
Devils
22 Apr 2004, 12:38
Aha, inseamna ca ma asteapta curatenia generala..
. O sa verific si asta.10x
DADU221:AM SCHIMBAT TOATE GARNITURILE PE FATA CA ERAU MANCATE. LICHID NU PIERDE,. ar ptea sa fie cumva repartitorul de pe spate. ca la breakul meu sare tot timpul parghia si nu prea se mai actioneaza frana spate. dar pana acum punea destul de bine frana chiar si cu problema asta. ai zis ceva de servo. ce ar putea fi? :?:
dadu221
23 Apr 2004, 11:11
nu am nici cea mai mica idee cu servourile .. io de cand mi-am luat masinutza am citit ceva carticele si am inteles cate ceva sau nica, am mai holbat ochii la oricine am vazut ca meshtreluieste ceva la o masina si cum e u de curand mi-am facut franele am avut ocazia sa intreb mai tot ce mi-a trecut prin minte ca sa poate intreba. io nu am masina cu servo
asa ca va trebui sa raspunda altcineva. nu shtiu exact care e principul de functionare la asa ceva
( Sunt si eu la fel de curios ca tine
. pe spate ai facut totusi reglajul cum trebuie sau iti stau sabotii prea departati ?? (daca zici ca e pe spate)
Bunicutzu
23 Apr 2004, 11:17
In timpul verii daca circuli prin oras singura modalitate de a vedea daca ai franele blocate este ca la un moment dat in mers sa debreiezi, sa scoti din viteza. Daca masina incetineste imediat sau foarte repede, e clar ca ai pe undeva pe o roata franele blocate sau partial blocate(sau niste rulmenti fara vaselina, dar aici ar trebui sa auzi un scartait de frcventa inalta).
dadu221
23 Apr 2004, 11:26
m facut asta, dupa cum am mai zis si nu s-a vazut infranare, merge bine mai ales ca abia am schimbat rulmentii
geo76com
23 Apr 2004, 12:11
Dar daca auzi un clinchet la roata stg fata a carui freventa este direct proportionala cu viteza masini si care se accentueaza cind iau putin volan dreapta si tinde sa dispara cind virez stinga de unde este?
dadu221:servo functioneaza cam asa. vacumul care se face dupa carburator datorita aspiratie cilindrilor este folosit sa te ajute la franare. printr-o teava care pleaca imediat dupa carburator se creaza o zona de vacum si in "butelia" de la servofrana. aceasta functioneaza ca si cum ar mai fi cineva care apasa pe frana in acelasi timp cu mine. practic face ca yo sa apasa mai incet pe frana si sa se opreasca "bine". (teoretic, asa cred)
Poate e cineva care stie mai multe si ma informeaza si pe mine. :shock:
Radduu
24 Apr 2004, 09:53
Eu am ramas fara frane pe o strada, am calcat pedala de frana pana la fund si s-a dus....apoi am tras frana de mana bineinteles degeaba(era cablu rupt). frana de motor nu aveam cum ca era in a 2-a avea 50km, in dreapta era un gard de fier in stanga masini parcate pe marginea drumului, noroc ca am gasit un spatiu in care nu era nici o masina parcata si am intrat in bordura aia , am sarit peste ea si m-am inpotmolit intr-o gradina....e foarte nasola senzatia cand nu ai frane si mai sunt si masini in fata ta oprite la semafor...
De atunci am schimbat: 2 pompe frana(una era defecta, deabea o cumparasem), o servofrana, ferodouri, garnituri , placute, cablu frana de mana..si am aerisit-o de vreao 5 -6 ori...pt ca tot incepeau sa ma lase.. acum vad ca nu am probleme tin perfect toate rotile, sa speram. :roll:
Radduu
24 Apr 2004, 09:56
Servofrana trebuie reglata bine, la mine de exemplu dupa ce am pus servo noua, am reglat-o sa tina pedala sus, dar din cauza asta ramanea un pistonas blocat
. Acum am lasat-o mai jos si nu mai am probleme
am o intrebare?
servofrana ai reglat-o de la tija aceea care ieswe din ea si apasa mai departe pe frana? sau alte reglaje mai speciale?
Mai Dadule cred ca tu esti paranoic. daca nu se simte la mers, nu se incing rotile, atuci masina nu este infranata. ziceai ca abia ai schimbat rulmentii? poate i-ai strans prea tare. :?: :idea:
Poate ai tu impresia ca merge infranata.
danny_nt
25 Apr 2004, 08:59
am si eu o intrebare:: anul acesta au inceput sa apara niste faze ciudate la franare..frana in sine tine destul de bin nu-s probleme dar inaltimea de la care tine pedala cam difra in functie de temperatura de afara..adika la rece tin pedala mai jos iar la cald tine mai sus ..si parca si la o incarcare mai mare tine mai jos...faza care am facut-o e ca am umblat la repartitorul ala de pe spate si am schimbat tija aia care il apasa in functie de cat se lasa masina cand e incarcata...nu am servofrana pe masina iar lichid nu pierde absolut deloc....ce ar putea sa fie?sa am aer in instalatie sau sa nu fie reglat bine chestia aia care apasa pe repartitor?
viulian
25 Apr 2004, 09:09
QUOTE
Dar daca auzi un clinchet la roata stg fata a carui freventa este direct proportionala cu viteza masini si care se accentueaza cind iau putin volan dreapta si tinde sa dispara cind virez stinga de unde este? :(
Asa ceva am patit si eu - e o tablie in spatele discului de frana care e curbata in interior (spre motor) si aia atinge roata in viraje. La mine nu se auzea cand mergeam in linie dreapta, dar cand luam dreapta se auzea. Am fost la mecanic si tras putin de ea si nu se mai aude.
Radduu
25 Apr 2004, 10:42
Servofrana se regleaza din tija aia care tine pedala
Radduu
25 Apr 2004, 10:45
danny_nt, eu cred ca cel mai bine ar fi sa iti mai faci aerisirea inca o data.
am umblat la tija aia care iese din servo si in timpul mersului se infrana din ce in ce mai mult. se crea o presiune care creste, nu stiu exact proportional cu ce, poate cu nr de apasari pe frana sau cu temperatura motorului? oricum am ajuns ca dupa vreo 30 min de mers sa fie infranata a.i. sa ma chinui sa o misc din loc.norocul meu a fost ca eram langa casa.
ce am facut mai departe ? am schimbat niste pistonase prin pompa si restul l-am scris in mesajele anterioare, de la inceputul topicului.
danny_nt
La faza cu temperatura nu stiu ce sa-ti spun, dar faptul ca atunci cand masina este este incarcata, frana tine atunci cand pedala este mai apasata mi se pare normal deoarece repartitorul deschide mai mult circuitul de frana pe spate->mai mult lichid in cilindri respectivi.
dadu221
26 Apr 2004, 08:36
danny_nt daca nu are leggatura cu incarcarea masinii ... rezulta lichid prost de farna , sau aer pe tzava daca se intareste dupa mai mult de o apasare.
radduu- io mergeam la opc si scoteam bani buni daca ash fi gasit pompa defecta la cumparare si ash fi montat-o in service .
mae- mersi de iexplicatii
daca rez ceva sa ma anunti si pe mine ca m-ai facut curios
EvilOne
26 Apr 2004, 10:51
QUOTE
si care ar fi cauza infranarii? De exemplu la mine trage putin dreapta, iar la curbe imi scartiie roata din dreapta...sa fie tot din cauza placutelor (nu se departeaza sufucient) ?
Daca in curbele la dreapta iti scirtiie roata din dreapta atunci nu ai problema cu frinlele. Ai unghiurile dereglate. Cred ca ai si cauciucul drept mincat pe interior.
QUOTE
anul acesta au inceput sa apara niste faze ciudate la franare..frana in sine tine destul de bin nu-s probleme dar inaltimea de la care tine pedala cam difra in functie de temperatura de afara..adika la rece tin pedala mai jos iar la cald tine mai sus
Schimba lichidul cu ceva mai bun.
Devils
26 Apr 2004, 11:03
QUOTE
Daca in curbele la dreapta iti scirtiie roata din dreapta atunci nu ai problema cu frinlele. Ai unghiurile dereglate. Cred ca ai si cauciucul drept mincat pe interior.
Pardon, la curbele la stanga imi scartiie ..si numai Sambata am schimbat garnituri...tot ce e din cauciuc pe la frane si tot scartie..acum a inceput sa scartie si pe linie dreapta cateodata, dar am observat un joc la rulmenti..asa ca cred ca asta era problema...
altii la rand
dadu221
26 Apr 2004, 11:51
110 mii bucata rulment fatza 65 cu 62 aia de spate-preturi de Bv. Te-ai uitat cumva la cilindrii de la etrier, la chestiile alea din spatele discurilor de frana ??? daca nu cumva ai placutele de frana putin prea pe discuri ?? daca nu is super tocite etc. rulmentii de obicei uruie. Ma indoiesc ca o sa azuci scartzaituri de la ei - parerea mea!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.