Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se intampla ceva ciudat...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
santieco
Dacia din 1983 :
Daca las caldura pornita sta pe la 85 de grade... daca opresc caldura se duce in 95-98 de grade... indiferent ca e la ralanti sau in mers.. Ganditi-va ce chin e sa mergi cu caldura pornita sad.gif simt ca imi iau foc picioarele!!
Aerisirea tocmai am facut-o si sigur nu e de la ea! Am radiator mic, termostat scos. Va rog veniti cu un sfat ca trebui sa fac un drum de vreo 400km si cred ca o sa ma intorc cu arsuri grave blush.gif
StefanT
Verifica sa nu iti scape lichidul pe undeva, altfel daca nu e aerisita nu vad explicatia. Tot timpul sau numai in conditii de trafic greu? Si mie mi se intampla inainte de a-mimonta elv-ul sa am probleme, ca e radiator mic.
santieco
Lichidul nu scapa ! mi-as lua radiator mare dar as vrea totusi sa fiu sigur ca e de la radiator sa nu dau niste bani de pomana..
StefanT
Eu inlocul tau mi-as pune electroventilator, e mult mai eficient simai ieftin chiar... Altceva nu are cum sa fie...
Pompa de apa? Sa zica cei mai priceputi..
argon
Pompa de apa nu are cum sa fie, ca s-ar incalzii si cu caloriferul pornit.
Sigur e radoatorul infundat. Nu da bani aiurea pe electroventilator, sa constati pe urma ca-ti face la fel. Spala radiatorul, ca e plin de mal, eu m-am speriat de ce am scos din el, un fel de lut, daca cumparam electroventilator aruncam banii pe geam, asa l-am spalat, si acul de temperatura nu mai trece de jumate, orice as face. Inainte la orice panta tragea acul la maxim ! trebuia sa ma opresc ca-mi fierbeam motorul daca nu.

Alate cauze ale supraincalzirii ar fi amestecul sarac, si/sau avansul dereglat.
vi_escu
S-a mai discutat. Vezi: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=39603&hl
StefanT
Argon zi-i lu' cuşu' ca face face fata inorice situatie cu ventilator pe pompa de apa. In trafic bara la bara, pante lungi si abrupte tot se ridica.
Hai sa iti zic ceva. EU cu raditor mic, inainte, dupa ce opream motorul cu apa la 85-90 de grade, nu puteam tine mana pe radiator, era super fierbinte! Deci apa circula prin el, daca era infundat ar fi fost doar cald, si motorul fierbinte.
Asa e sistemul, prost, ca daca eram in conditii normal de trafic, fara ora de varf sau dealuri nu a aveam probleme cu apa. Insa cu masina full, cand iesem de la scoala pe la ora 3, si dadeam in centrul orasului, stateam cu ochii pe apa ca pe butelie.
Oricum sunt de acord ca radiatorl trebuie curatat, insa un ELV isi facea treaba mult mai bine ca un ventilator pe fulie. Nu degeaba toate masinile cu pretentii au asa ceva. Ce masini mai stii tu cu sistem d-asta vechi? Tine temperatura constanta in motor, iarna se incalzeste mai repede, si daca te duci la mare poti sa admiri fundurile de pe faleza, nu sa stai cu ochii pe ceasul de apa.
Bafta!
argon
De acord, dar primul lucru trebuie curatat, si pe urma, daca se mai incalzeste, ori luat raditor mare si lasat elicea pe fulie, ori pui ELV la radiator mic. Curatarea e gratis, imbunatatirile costa.
Se poate sa scape de probleme fara investitii.
ghiccy
intai curata radiatorul (de preferat tot circuitul) si apoi pentru confortul tau si al motorului pune-ti ELV ca e sfant!

cine si-a montat stie ca asa este biggrin.gif wink.gif

bafta!
santieco
din pacate nu pot sa imi pun electroventilator ca nu am loc(intre radiator si masca fata)... chiar am incercat,am unul care il tin degeaba
Giurisici Fabian
cred ca pe caldurile astea cam asa se comporta daciile astea .eu cu radiator mare nou motor facut de vrreo 15000 de km cu elv si tot sta apa pe la 94-95 de grade.dar cum zici tu ca dai drumul la calorifer si scade temperatura e si normal ca ,caloriferul se comporta si el ca un radiator si ajuta putin la racire
argon
QUOTE(santieco @ 30 Jun 2006, 17:14)
din pacate nu pot sa imi pun electroventilator ca nu am loc(intre radiator si masca fata)... chiar am incercat,am unul care il tin degeaba
*




Da' nu acolo e pune blink.gif Se pune la interior. Scoti elicea de pe fulie, si are loc berechet ELV-ul.
Alex27Buc
Citeste regulamentul, domnul Alex27...
NU SE SCRIE CU "dc" sau alte "mircuri"
sobolan
QUOTE(santieco @ 30 Jun 2006, 00:54)
Dacia din 1983 :
Daca las caldura pornita sta pe la 85 de grade... daca opresc caldura se duce in 95-98 de grade... indiferent ca e la ralanti sau in mers.. Ganditi-va ce chin e sa mergi cu caldura pornita sad.gif  simt ca imi iau foc picioarele!!
Aerisirea tocmai am facut-o si sigur nu e de la ea! Am radiator mic, termostat scos. Va rog veniti cu un sfat ca trebui sa fac un drum de vreo 400km si cred ca o sa ma intorc cu arsuri grave blush.gif
*



curata radiatoru:
1. da-l jos si cu jet puternic de apa desfunda-l prin faguri
2.verifica sa nu aiba dopuri in el
3.vezi sa nu aiba pierderi

intotdeauna foloseste antigel+apa distilata pe instalatia de racire sau numai apa distilata (nu apa de canal,ca se fac depuneri)

verifica termostatu sa nu fie blocat
Crisescu
Poti sa cureti toata instalatia de 10 ori;tot nu scapi!...cred ca solutiile de curatire nu su sunt bune,sau din 3 nu am nimerit-o eu pe cea buna.TREBUIE schimbat radiatorul cu unul mare,obligatoriu nou! Bafta!
mihait
Poti incerca urmaroarele :

1. spala instalatia ( sau macar radiatorul, ca nu stii ce ai inauntru )
2. spala si celulele radiatorului ( in cazul in care ai mizerie depusa pe acolo
si sunt obturate aerul este impiedicat sa treaca prin radiator
3. cumpara un termostat care se deschide la o temperatura cat mai mica
( mai rau faci daca mergi fara termostat )
4. n-ar strica sa verifici si daca avansul este reglat bine.

Daca tot se incinge, atunci asculta sfatul de mai sus si ia un radiator mare( de preferinta nou ).
Ov
QUOTE(Crisescu @ 11 Jul 2006, 15:29)
Poti sa cureti toata instalatia de 10 ori;tot nu scapi!...cred ca solutiile de curatire nu su sunt bune,sau din 3 nu am nimerit-o eu pe cea buna.TREBUIE schimbat radiatorul cu unul mare,obligatoriu nou! Bafta!
*



nu zau, adica radiatorul mic e o porcarie ?
SGM (daca stii despre ce e vorba) are radiator MIC si merge de n-are treaba;)
Crisescu
QUOTE(Ov @ 13 Jul 2006, 11:32)
nu zau, adica radiatorul mic e o porcarie ?
SGM (daca stii despre ce e vorba) are radiator MIC si merge de n-are treaba;)
*


Da!...pana la o varsta si apoi pa! Sunt patit,am muncit 2 zile si tot radiator nou am pus.Probabil ca daca cumparam un radiator nou dar tot mic,ar fi mers,dar merita riscul?
gabi1
Si mai schimbati si voi furtunurile (...racordurile) instalatiei de racire (macar o data la 10 ani biggrin.gif ).Datorita imbatranirii,suprafata interioara a racordurilor de caucic se exfoliaza si se fixeaza pe unde apuca: radiator racire,radiator incalzire,si alte orificii...

Iar de radiator mic, eu stiu ca numai cu electroventilator veneau din fabrica (am avut).
C.C.
ce spui tu, arata semne clare de aer in instalatia de racire. vorbesc de patit. nici vorba ca radiatorul sa nu fie suficient! de fapt, un radiator mare, cu instalatia in buna stare, iti mentine, chiar si vara, o temperatura de pana-n 80 de grade, in timp ce iarna ingheti. la dacie, radiatorul mic este arhisuficient. daca e in stare buna- ca astea romanesti sunt asa de proaste, ca dupa vreo doi-trei ani de functionare, poti sa ai surprize si sa inceapa sa curga).
inainte de a face cheltuieli fara rost, verifica aerisirea, care, desi spui ca ai facut-o bine, s-ar putea sa-ti faca surprize. adica, nu fa ca mine, care (cu multa vreme in urma, cand mi-am luat masina), am schimbat inclusiv pompa de apa, pana mi-am dat seama ca problema racirii-incalzirii vine de la aerisire.
apoi, trebuie sa descoperi de ce (si pe unde) prinde aer. io as pune totusi pariu ca radiatorul e fisurat pe undeva si nu se vede. asta-i in 90% din cazuri. crede-ma, trebuie sa te uiti ca un ginecolog biggrin.gif la ea ca sa te prinzi pe unde curge. foloseste cu succes o solutie lichida din comert (cred ca abro ii spune) care face minuni (pe bune). costa vreo 100 de mii.
alte observatii personale la rabla mea: intinde putin cureaua, va raci mai bine; schimba uleiul daca e uzat, se incalzeste mai greu. dar, in general, astea afecteaza mai putin. cel mai periculos este aerul din instalatie, iar multi nu stiu (sau nu pot) sa faca o aerisire corecta a instalatiei. nu uita sa deschizi incalzirea cand faci aerisirea!
iar daca ai eliminat din discutie aerul din instalatie, gandeste-te la o noua garnitura de chiuloasa. roaga-te, totusi, sa nu fie asta
sal
hora
QUOTE(santieco @ 30 Jun 2006, 17:14)
din pacate nu pot sa imi pun electroventilator ca nu am loc(intre radiator si masca fata)... chiar am incercat,am unul care il tin degeaba
*


salut. elv-ul se pune pe partea catre motor a radiatorului dupa ce acest a fost in prealabil deplasat catre centru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.