Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Urmare spalare motor cu shell flushing oil
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pedro
Am avut in motor valvoline 20W50 si am mers cu el vreo 600 km l-am schimbat dar nu inainte de a-l spala cu shell flushing (bagat in motor inainte de schimb si mers 5 min. la relanti) oil, am schimbat cu petrom 20W40, am schimbat si filtrul, vreo 600 km puteai sa faci cartofi prajiti in motorul meu, atat de curat era uleiul, acum s-a mai innegrit nitelusi dar nu asta ma deranjaza ci faptul ca parca dimineata la pornire motorul se aude cam metalic si descentrat, dar in 1 minut isi revine si te unge pe suflet asa misto se aude, ca sa nu mai zic ca in loc de 1 fractiune de secunda inainte de schimb acuma becurile de presiune se sting dupa de abia 2 secunde.

Ce credeti am sau nu o problema sau daca nu am probleme de ce diferentele de care spusasi?
calinp
trecand de la ulei valvoline la ulei petrom, sigur nu ai cum sa observi imbunatatiri smile.gif. data viitoare pune un ulei mai bun si n-o sa mai ai probleme...
Maf
Eu, la vechea berlina, am avut intr-un timp ulei din ala de la Petrom (Ro3). Daca desfaceai capacul de la ulei si te uitai in motor era plin de "noroi". Acest "noroi" i-mi infunda canalele de ungere. Dupa ce am schimbat uleiul cu elf (15W40), care este cu doar 20klei mai scump decat Ro3 nu am mai avut nici o problema.

Sfatul meu este sa renunti la acel ulei, care este de toata jena, si i-ti recomand elf.
hawkeye
mai exista si alte moduri de a spala motorul cand se schimba uleiul? n-am facut operatiunea asta niciodata si nu cred ca ar strica...
paulp
hawkeye, exista vreo 3-4 moduri, cu motorina, cu benzina, cu Motor Flush de vreo 10 feluri, desfacut sau pe masina, in mers sau pe loc.

Eu folosesc Motor Flush, de ala in cutie rosu cu alb de la Metro (1L). Scrie pe cutie cum se foloseste.

Oricum, orice metoda ai folosi, dupa spalare trebuie schimbat filtrul de ulei. :wink:
SGN_1310
I'auzi ce downgrade a facut omul. Pai RO 3 ala nu a pupat aditiv in viatza lui. Cel putin lubrifinul e cu mult superior pt ca e exact ro 3 aditivat. Insa nu pricep de ce ai tzinut acel valvoline doar 600km . E chiar atat de prost de ai renuntzat la el?! Mie imi pare o marca veche cu ceva traditie, insa sunt chiar uimit ce ce am citit!
Pedro
Cand am cumparat masina am schimbat imediat uleiul cu acel valvoline foarte bun zic eu dar am avut ceva ghinioane (capacul ala de tabla de la chiuloasa spart , mi-a dat 1 l de ulei afara pe acolo+ca s-a innegrit imediat cum l-am pus) si am fost nevoit sa-l schimb.
nelu
Multe uleiuri straine contin si detergenti de curatare a motorului, asa ca nu trebuie sa te mire ca uleiul isi schimba destul de repede culoarea spre negru. Proprietatile de ungere raman bune in continuare.
Pedro
:roll:
northwood
Pedro, folosesc RO3 20W50 la care am adaugat un flacon de aditiv 2+2. Nu bate nimic la rece, dar becurile rosii se sting intr-adevar in 2 secunde (uleiul l-am pus acum 1000 de km). S-a innegrit si la mine, dar mi se pare normal. La schimbul urmator cred ca o sa incerc si eu produsul de curatare recomandat de Paul si o sa pun un ulei mai de Doamne-ajuta (Elf sau ceva de genul).
Pedro
Si la mine e in plan acelasi lucru dar momentan nu dispun de malai, asa ca am sa mai astept
OCEBE
de vreo 2 luni imi batea si mie motorul la pornire vreo 2-3 secunde(pana se stingeau becurile, semn ca se facuse presiune); uleiul productie RO (nu mai stiu marca dar era 20W40) avea aproape 4000km; am dat vina ptr batai pe filtru de ulei asa ca le-am schimbat mai zilele trecute pe amandoua, folosind de data asta ulei havoline 20w50; bataia a ramas tot pret de 2 sec, ceea ce e semn rau...
Pedro
da si unde mai pui ca a inceput sa-mi bata un piston in fusta, asa de forma, nitelus la inceput 022.gif
SGN_1310
Shi la mine troncane un clindru/camasa de zici ca am diesel.
northwood
Am facut schimbul, am pus BP Visco 3000 15W50 semisintetic, si am schimbat si filtrul.



Inainte sa dau jos vechiul ulei (RO3 cu 2+2) am pus un litru de MotorFlush 2+2 si l-am lasat 5 minute la ralanti.



Se sting becurile rosii instantantaneu la pornire, la ralanti presiune putin peste 2, in mers 4 (la 80 de grade).
stere
pe mine ma bate gandul sa pun un 10W40, semisintetic, sau chiar sintetic. Pareri?
nelu
Inafara de schimbul facut la 1000km (am pus uleiul Dacia primit la cumpararea masinii) am pus Esso 10W40 (semisintetic, stiu ca doar 5Wxx si 0Wxx sunt sintetice). S-a comportat excelent pana acum (doar 11.000km), am trecut iarna si vara asta f bine. Becul de la ulei se stinge in mai putin de 1s. Am schimbat de fiecare data si filtrul.
cristi_21us
e vre-o problema daca am schimbat tipul de ulei fara sa spal motorul cu benzina, motorina, Shell Flush sau ce o mai fii.Am avut Mobil 1 20W50 si nu avea decat vre-o 5000 km dar am zis ca daca tot am posibilitatea sa il schimb m-am hotarat la un Aral 20W50.Oricum l-am lasat sa se scurga vre-o 45 min si era motorul cald.Am schimbat si flitru binenteles.Ce consecinte poate avea daca nu am spalat motorul?cu presiunea la ulei nu am probleme sta la 6 cu motorul cald la 1400 rpm si 4 la 900 rpm.asa era si inainte presiunea.
stere
eu n-am spalat niciodata motorul, la nici una din masinile pe carele-am avut (parca ma incearca un sentiment de vinovatie acum smile.gif ) - si n-am avut nici un fel de probleme. Odata doar, dupa un schimb de ulei la renault 5 chiar in service fiind, dupa ce au turnat aia uleiul in motor si am pornit, n-a mai vrut sa se stinga becul. Au dat jos baia de ulei, au demontat pompa, au curatat-o, si de atunci am mers 30.000 pana am vandut-o.
diaconuliviu
Stiu ca sint putin off topic.. dar dupa segmentare la cit se skimba uleiul?
Ov
de regula dupa ce strangi chiulasa, adica in jur de 800-1000 km
dragOn
Pedro, pune-i din nou 20W50 pentru că se va face mai bine ungerea și zgomotul ar putea dispărea!
diaconuliviu
[quote]de regula dupa ce strangi chiulasa, adica in jur de 800-1000 km[/quote]

OK..mercic..

Am avut ulei RO..banui M20W40..cind l-am skimbat am gasit pe dopul magnetic cam o linguritza de "noroi" format din ulei si pilitura.Skimbasem segmentii, arborele cu came, arborele cotit si cuzinetzii.. e normal sa apara atita pilitura?

In plus..in ulei se vede suspensie de pilitura

Acum am inlocuit filtrul si uleiul..am pus 15W50 Castrol GTX3 PROTEC.. e bun? Din ce observ.. (abia acum dupa skimb am skimbat sonda de presiune) presiunea de ulei ajunge la 6 apoi..la 80 grade scade in relanti pe la 1,5 si in turatie pe la 3,5-4..

Sa skimb uleiul? culmea e ca dupa 2 zile de circulat e inca "curat"..
northwood
[quote]

Acum am inlocuit filtrul si uleiul..am pus 15W50 Castrol GTX3 PROTEC.. e bun? Din ce observ.. (abia acum dupa skimb am skimbat sonda de presiune) presiunea de ulei ajunge la 6 apoi..la 80 grade scade in relanti pe la 1,5 si in turatie pe la 3,5-4..

Sa skimb uleiul? culmea e ca dupa 2 zile de circulat e inca "curat"..

[/quote]



Uleiul se va innegri in 300 de kilometri, nu-ti face probleme smile.gif

Recomandarea pentru iarna este ulei 10W30, pentru vara 20w40.

Fiindca 15w50 este mai gros (vascos) decat 10w30, cred ca e un compromis bun iarna-vara.



Presiunile la ralanti/turatie cred ca sunt in limite normale la 80 de grade.
diaconuliviu
OK..multumesc, northwood
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.