Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: demontare cablu kilometraj(util si pt dat jos ceasuri la CN)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Ov
stiu ca suna stupid (de simplu) dar nu vreau sa mai treaca cineva prin ce am trecut eu ieri, timp de 6 ore, cat mi-a luat sa scot din bord cablul de kilometraj.



Povestea:



S-au gandit romanasii nostrii ca sistemul de prindere cu piulita aia mare de plastic, usor de desfacut, este prea complicat pentru dacie, asa ca au zis ei sa modifice sistemul. Astfel nu mai e nici o piulita, e o chestie mare de plastic, care daca o invarti juma de ora (asa cum am facut eu) nu rezolvi nimic (poate doar sa-ti faci draci). Ca sa-l scot (am bord CN si oricum nu prea e loc de manevra pe acolo, mai ales ca dupa bord am si bara d'aia de ranforsare) am facut asa (ca se vedeti ce disperat am fost):



Am dat jos plasticul din fata (grilajul ala mare de langa ceasuri si din dreptul consolei centrale), desfacand cele 2 suruburi de sub bricheta, cele 2 de la comanda "climatizare" si cele doua de sub capacele din fata ceasurilor. Am mai scos butonul de avarie (dupa ce am notat pe cele 7 fire care ce cum si unde vine), am desurubat piulitele de la butonul de aeroterma si de la temporizator (ca sa pot sa trag mai mult de plastic), am scos partea de sus cu butoanele de la dezaburire si proiectoare, masca cu beculete de la "climatizare". Mai departe, ca sa iasa usor plasticul, am demontat complet cochilia de la volan (si partea de sus, si partea de jos). Am tras nitel de partea de plastic, cat sa pot smulge cele 3 mufe care intra in bord (ca pe dedesubt nu aveam loc, vezi bara aia minune de ramforsare). Am scos cele 2 cleme metalice care tin ceasurile de plasticaraie, m-am bagat sub masina si am scos din cutie cablul de kilometraj si abia dupa aia am reusit sa scot afara ceasurile (cu cablul infipt in ele). Afara situatia se prezenta altfel, adica, mufarea intre cablu si bord se face cu o piesa de plastic (romanesc, fff tare) care intra pe un canal. Ca sa scoti ala, tb sa apesi pe bucata de plastic, astfel incat partea opusa apasarii sa se cracaneze nitel si sa iasa de pe canal. Am facut dupa aia o proba cu bordul pus, sa vad daca pot sa scot cablul (ca acum stiam cum se face), si am constatat ca nu se poate (e pozitia prea nasoala cu mana stanga varata prin gaura de la sigurante), nu e destula forta.



Asa ca, aviz amatorilor.



P.S. daca aveti si sigilii pe mufe (ca mine) o sa va blestemati zilele ca o sa va intepati de 1000 de ori in sarme.



P.S.2 am facut toata operatiunea asta ca sa-mi reglez turometrul. Cineva zicea ca nu se poate, cu toate ca l-am asigurat ca trebuie sa existe un potentiometru de calibrare. Si exista, l-am reglat, si acum nu mai imi arata 500 rpm la relanti ci 800 (asa mi-a placut mie :wink: ). La potentiometru se ajuge usor dand jos plasticul transparent (geamul) din fata ceasurilor.
shaq_rose
am dat ceasurile jos de la bordul meu de CN si implicit si cablul de kilometraj, dar dupa ce le-am pus la loc am constatat ca nu am prins deloc bine cablul de kilometraj, a inceput sa bata si viteza inticata nu e corecta e mult sub ceea ce e real. Ce ma sfatuiti sa fac? L-am bulit?
Ov
pai probabil ca nu ai nimerit aceeasi pozitie a cablului. Ai vazut ca are un profil patrat in capat. Mai scoate-l o data, invarte nitel de el, si baga-l la loc. Fa asa pana nimeresti pozitia buna. Oricum, daca bate intr-o pozitie, inseamna ca e uzat cablul, dar mai merge mermelit. BTW am intrebat ieri si e 185.000 un cablu, deci nu e o avere.
GabiS
Aceeleasi operatiuni le-am facut si eu, in scopul schimbarii unui ceas.



Adica nu chiar aceleasi, pentru ca eu am dat jos cochilia de la volan(si sus si jos), am scos cablul de kilometraj din cutie, am scos mufele, care se pot scoate si fara sa tragi de bord, mai greu sunt de bagat din cauza ramforsarii aleia de kkt.

Urmatorul pas a fost sa ma chui sa eleberez cablul de kilometraj de pe unde era prin si apoi marea chinuiala: sa scot ceasurile, care se scot greu de acolo de unde sunt.

Am schimbat ce am avut nevoie si chinuiala mare din nou: sa bag ceasurile la loc, proces in care nu am reusit sa le bag si cu becurile de iluminat bordul montate. Chinuiala din nou cu mufele, cablul, clemele(care btw, se scot greu, mai ales cea din dreapta, dar se pun la loc mai usor).

Bordul este din nou complet, dar asta a necesitat vreo 4 ore de munca parca si o gramada de injuraturi si belituri pe maini.



Eu nu am reusit sa demontez cablul de kilometraj nici cu bordul scos, dar nici nu am tras prea tare de el, ca e sigilat(vedeti ca inteapa binele sarmele de la sigiliul ala cu plumb- asta cand lucrati pe la mufe mai ales) si nu am vrut sa rup sigiliul.



Intrebare: cum reusesc sa montez becurile alea, ca e enervant fara ele?(desi unul s-ar putea sa reusesc sa-l montez- cel din stanga- restul fiind ptr. cei cu maini strambe biggrin.gif )
ADItzu
Ma intereseaza si pe mine cum se schimba becurile alea......

ca dou din 3 nu mai merg...si sunt chiar alea din dreapta, la acre nu stiu cum sa ajung!!!!
Ov
pai simplu, dai ceasurile jos, si schimbi becurile laugh.gif
ADItzu
Mi se pare tare complicat.....Ca tocmai am trecut prin experienta inlocuirii garniturilor dela supapele de vacuum de la climatizare si nu mai vreau!!! :evil:

Ar fi misto daca s-ar da geamul ala jos...si daca se da...cum se da.....ca pare lipit acolo????
Ov
nu e lipit, e prins cu cleme

geamul nu poti sa-l dai jos fara sa scoti ceasurile cu totul ( e prins de ele)

chiar si cu geamul dat jos, pana la becuri mai ai un gemulet verde

si chiar daca nu ar fi gemuletul, tot nu poti sa schimbi becurile ca sunt bagate de sus in jos nu de jos in sus, asa ca SINGURA solutie e sa dai jos ceasurile cu totul.



eu am ajuns la performanta de a le da jos in 25 de min si de pus la loc tot cam asa :mrgreen:
ADItzu
Ale draq ceasuri, vad ca nu scap de ele......

OK.... O SA LE DAU JOS!!!! :twisted:
paul_damian
QUOTE
eu am ajuns la performanta de a le da jos in 25 de min si de pus la loc tot cam asa




Ov, daca ajung prin Bucuresti... cam cate beri / sucuri / cafele ma costa sa imi schimb si eu unul din becurile alea de bord? :roll: :roll:
ADItzu
Cat poti matale sa bei... laugh.gif

Si azi am aflat ca ar cam trebui sa schimb si ceasul indicator care indica curentul din baterie. Numai probleme am cu masina asta...of, of

Mi-a schimbat un nene doua relee regulatoare de curent....si tot imi incarca prea mult...ajunge si la 17V cand e turata, chiar cu toti consumatorii porniti!!!

Si acul indicator sta pe minus.

Mister :shock:
Ov
paul_damian, ma anunti din timp cand poti sa treci prin bucuresti, si te ajut (dar sa fie weekend, ca in timpul saptamanii bag munca). Vezi ca tin la bere :mrgreen: (glumeam, stai linistit)
ghiby
Cum naiba se rezolva probl nu am aer cald rece pe consola centrala bord CN 99 am scos supapa de la servo pe la motor nu mere am inteles ca are si sub aeratoare dar cum ajung urg am un pusti mic care sta in spate astept si mail cristianghi@home.ro
Ov
Din pacate n-am inteles nimic din ce ai scris tu acolo. Fa mesajul coerent si dupa aia mai vorbim.
ghiby
QUOTE(Ov @ 21 Feb 2005, 12:02)
Din pacate n-am inteles nimic din ce ai scris tu acolo. Fa mesajul coerent si dupa aia mai vorbim.
*


NU AM CALDURA LA BORD CN DIN 99 PE CENTRU LA CONSOLA DE LA SCHIMBATOR AM AUZIT CA TREBUIE SA SCOT SUPAPA DE LA SERVO CARE PLEACA CATRE CLIMATIZARE DAR TOT NU MERGE AICI SCRIE CA MAI SANT SUPAPE IN INTERIOR AUTO DAR CUM AJUNG ACOLO DAU TOT BORDUL JOS SI AM MAIGASIT CEVA CU UN ACUATOR DAR NU STIU CE INSEAMNA URG cristianghi@pcnet.ro

klaus edit: Adica vroiai sa zici:
Nu am caldura la bord CN din 99 pe centru, la consola de la schimbator. Am auzit ca trebuie sa scot supapa de la servo care pleaca catre climatizare, dar tot nu merge. Aici scrie ca mai sunt supape in interior auto, dar cum ajung acolo dau tot bordul jos si am mai gasit ceva cu un acuator dar nu stiu ce inseamna urg cristianghi@pcnet.ro

De la ultima vigula, eu nu am mai inteles nica...

Pe viitor un mesaj asemanator se va lasa cu warn, pentru ca este f. greu de citit scrisul cu majuscule. Din acest punct de vedere scrierea cu majuscule este o lipsa de respect fata de ceilalti useri
Ov
hai sa incerc sa-i raspund omului.

Vrei caldura pe mijloc fara sa faci nimic ? Iei un bat (sau altceva, pix, surubelita, etc) si il infigi in grilajul din mijloc pana in fund si vei impinge manual clapeta.

Daca vrei sa faci treaba cum trebuie, atunci tb sa dai jos torpedoul si in stanga sus (langa aerator nu inspre motor ca ala e de recirculare) o sa vezi o supapa care actioneaza clapeta pt aer fata. Da drumul la motor, scoate furtunul din supapa si vezi daca ai vacuum acolo.
1. daca nu ai inseamna ca ori s-a dus distribuitorul (e in blocul de comanda al aerului, o capsula rotunda in care intra 5 furtunuri) ori nu vine vacuum in el.
2. daca ai vacuum acolo inseamna ca s-a spart membrana din supapa aia si trebuie schimbata supapa cu totul.

incearca sa vezi in care situatie esti si dupa aia mai scrie-mi daca nu reusesti.
Pedro
Eu am dacia 1300 si pe la 40-50 km/h caraie nitel cablul de kilometraj. Vreau si eu sa il schimb dar nu stiu la ce sa ma astept, adica ce trebe sa fac . Ceasul se poate strica , poate o fi ala stricat, habar n-am , intreb si eu.
Ov
pai poate sa fie ori ceasul ori cablul.

La ceas se strica de regula piesa in care intra cablul (cu un profil patrat).

Daca vrei sa schimbi cablul, la 1300 e super usor. E prins in spatele ceasului cu o piulita pe care o desfaci. Apoi te bagi sub masina si vezi unde intra in cutie. Acolo e intepenit cu un surub. Desfaci surubul il scoti si ala e.
Pedro
Multam fain!
Daedalus
Am si eu probleme cu ceasurile. In primul rand nu mi se mai aprind 2 becuri din 3 (incepand dinspre stanga). In al doilea rand imi tzacane acu de la kilometraj; cu cat prind mai mare viteza cu atat tzacanitul devine mai rapid. In al treilea rand, nu'mi mai indica cati km fac la nici unul din cele 2 indicatoare si nu'i pot face nici consumul si nici nu pot avea o idee de cati km am facut si eu pana acum (am 4 luni jumate de carnet tongue.gif ). Dacia mea e din 97, nu ma intrebati ce fel de bord are ca habar n'am, dar mi se pare ca e cel dinaintea ultimului bord de berlina.
Se dau greu jos ceasurile alea? M'am uitat daca se poate scoate geamul exterior, dar nici o sansa, e bine prins.

Mai am o problema cu "consola" . Vreau sa o desfac si sa rearanjez cablurile care vin la reglajele pentru aeroterma (alea 3 orizontale) si sa fixez cumva shina de la scrumiera pentru ca flambeaza. De asemenea nu stiu cum e conceputa scrumiera dar se blocheaza cand o scot vreo 2 cm si iese doar daca o mermelesc intr'o anumita pozitie mai fortzata si trag usor de ea repetat pana iese.

Inca o problema care se pare k e veche, este aeroterma care urla ca dracii. I'am bagat si niste ulei sus pe unde se scoate capacu ala transversal de la capota pana la parbriz, dar nu tzine faza. E ceva ce nu e bine fixat si ar trebui strans? Pentru ca suruburile de prindere a aerotermei le'am strans bine de tot. Singura metoda sa o fac sa taca consta in lovituri repetate cu podu palmei in fundul ei, sau miscarea pe orizontala fortzata (desi nu se misca, are ceva efect).

Problemele sunt destule, ca doar e Dacie, dar astea sunt de siguranta nationala biggrin.gif
ghiby
Men multam
Nu le am cu forumurile astea sory ptr maj .
Incerc pe rand mai simplu cu surubelnita direct in grila consola fata cea care se actioneaza din roata centrala merge , dupa care trec la torpedou daca zici ca nu trebuie dat jos bordul si merge asa multam mult te tin la curent dupa indicatiile dv .
Am net romtelecom si merge .....
Incerc sigur nu pot da caldura in spate am un pusti de 4 ani in fata mori de cald cu aeroterma pe 1 la actionarea tijei de aer se aude un rasuflu in interior .

Sory
hai sa incerc sa-i raspund omului.

Vrei caldura pe mijloc fara sa faci nimic ? Iei un bat (sau altceva, pix, surubelita, etc) si il infigi in grilajul din mijloc pana in fund si vei impinge manual clapeta.

Daca vrei sa faci treaba cum trebuie, atunci tb sa dai jos torpedoul si in stanga sus (langa aerator nu inspre motor ca ala e de recirculare) o sa vezi o supapa care actioneaza clapeta pt aer fata. Da drumul la motor, scoate furtunul din supapa si vezi daca ai vacuum acolo.
1. daca nu ai inseamna ca ori s-a dus distribuitorul (e in blocul de comanda al aerului, o capsula rotunda in care intra 5 furtunuri) ori nu vine vacuum in el.
2. daca ai vacuum acolo inseamna ca s-a spart membrana din supapa aia si trebuie schimbata supapa cu totul.

incearca sa vezi in care situatie esti si dupa aia mai scrie-mi daca nu reusesti.
*

[/quote]
brand-usa
toata lumea are probleme
pana si io
io am un bord dala vechi si unu tip cn
in asta de cn nui merg ceasurile
intrebarea e pot sa pastrez ceasurile vechi pe bordu de cn?
multumesc
Ov
define ceasuri vechi !
daciafan
QUOTE(Ov @ 19 Apr 2004, 12:54)
stiu ca suna stupid (de simplu) dar nu vreau sa mai treaca cineva prin ce am trecut eu ieri, timp de 6 ore, cat mi-a luat sa scot din bord cablul de kilometraj.
Povestea:
S-au gandit romanasii nostrii ca sistemul de prindere cu piulita aia mare de plastic, usor de desfacut, este prea complicat pentru dacie, asa ca au zis ei sa modifice sistemul. Astfel nu mai e nici o piulita, e o chestie mare de plastic, care daca o invarti juma de ora (asa cum am facut eu) nu rezolvi nimic (poate doar sa-ti faci draci). Ca sa-l scot (am bord CN si oricum nu prea e loc de manevra pe acolo, mai ales ca dupa bord am si bara d'aia de ranforsare) am facut asa (ca se vedeti ce disperat am fost):
Am dat jos plasticul din fata (grilajul ala mare de langa ceasuri si din dreptul consolei centrale), desfacand cele 2 suruburi de sub bricheta, cele 2 de la comanda "climatizare" si cele doua de sub capacele din fata ceasurilor. Am mai scos butonul de avarie (dupa ce am notat pe cele 7 fire care ce cum si unde vine), am desurubat piulitele de la butonul de aeroterma si de la temporizator (ca sa pot sa trag mai mult de plastic), am scos partea de sus cu butoanele de la dezaburire si proiectoare, masca cu beculete de la "climatizare". Mai departe, ca sa iasa usor plasticul, am demontat complet cochilia de la volan (si partea de sus, si partea de jos). Am tras nitel de partea de plastic, cat sa pot smulge cele 3 mufe care intra in bord (ca pe dedesubt nu aveam loc, vezi bara aia minune de ramforsare). Am scos cele 2 cleme metalice care tin ceasurile de plasticaraie, m-am bagat sub masina si am scos din cutie cablul de kilometraj si abia dupa aia am reusit sa scot afara ceasurile (cu cablul infipt in ele). Afara situatia se prezenta altfel, adica, mufarea intre cablu si bord se face cu o piesa de plastic (romanesc, fff tare) care intra pe un canal. Ca sa scoti ala, tb sa apesi pe bucata de plastic, astfel incat partea opusa apasarii sa se cracaneze nitel si sa iasa de pe canal. Am facut dupa aia o proba cu bordul pus, sa vad daca pot sa scot cablul (ca acum stiam cum se face), si am constatat ca nu se poate (e pozitia prea nasoala cu mana stanga varata prin gaura de la sigurante), nu e destula forta.
Asa ca, aviz amatorilor.
P.S. daca aveti si sigilii pe mufe (ca mine) o sa va blestemati zilele ca o sa va intepati de 1000 de ori in sarme.
P.S.2 am facut toata operatiunea asta ca sa-mi reglez turometrul. Cineva zicea ca nu se poate, cu toate ca l-am asigurat ca trebuie sa existe un potentiometru de calibrare. Si exista, l-am reglat, si acum nu mai imi arata 500 rpm la relanti ci 800 (asa mi-a placut mie :wink: ). La potentiometru se ajuge usor dand jos plasticul transparent (geamul) din fata ceasurilor.
*


ov...multumesc.
buratino28
am citit ingenioasa metoda cu pixul infipt in grilaj .la mine nu imi da caldura decat pe la parbriz ,concluzia; infig pixul in toate 3 grilaje din bord ?si alea care muta pe aer rece sau cald umbla total aiurea si fara nici o legatura .eu am doi kinderi de 2 si 0,5 ani(repede )si nu se incalzeste destul doar pe la parbriz.dacia e din '99 dec .
Ov
infigi doar in grilajul central, nu conteaza daca bagi prin priza din stanga sau aia din dreapta, ca tot in aceeasi clapeta ajungi
marianmarian_78@yahoo.com
Ov, pot scoate ceasurile doar putin si apoi sa inclin in fata tot ansamblul fara sa mai desfac mufe si cabluri?
Ov
daca vrei sa schimbi doar becurile de iluminare, da
Daciaa97
Demontezi aproape tot bordul pentru asta..
M-am jupuit pe maini cand mi-am schimbat motorasul de la stergatoare, fara a da tot bordul jos smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.