Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rulment de presiune Dacia 1310 L
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nirosbogos
Cum aflu daca e defect?
Dupa ce opresc motorul se aude un zornait dinspre cutia de viteze,ca si cum s-ar invarti un inel metalic pe un ax.Doar la oprirea motorului,atat!
Ce poate fi?
Un mecanic mi-a zis ca e rulmentul de presiune.

p.s. cam cat dureaza sa schimb rulmentul de presiune,placa de presiune si discul de ambreiaj???
mike2madalin
tot ce e posibil
timpul vreo 5/6 ore
luni schimb si eu discul si am sa`ti spun smile.gif
mbabusanu
depinde ce dai jos: motor sau cutie. daca dai motorul dureaza cam 5 ore. daca dai cutia dureaza vreo 3.
nirosbogos
QUOTE(mike2madalin @ 2 Jul 2006, 00:22)
tot ce e posibil
timpul vreo 5/6 ore
luni schimb si eu discul si am sa`ti spun smile.gif
*


chiar te rog,fiindca saptamana care vine trebuie sa fac operatia asta si as vrea cateva sugestii. wacko.gif
a,mecanicul a zis ca o urcam pe rampa si dam cutia jos.
la sfarsitul operatiei trebuie sa mai fac si altceva?
diaconuliviu
QUOTE(nirosbogos @ 1 Jul 2006, 20:24)
[...]
Dupa ce opresc motorul se aude un zornait dinspre cutia de viteze,ca si cum s-ar invarti un inel metalic pe un ax.Doar la oprirea motorului,atat!
[...]


La o anume turatie nu zornaie?
Incearca sa accelerezi lent pina pe la 2000 rpm. La mine facea pe la 1800 parca si la accelerare dar si la decelerare. Ambele lente, altfel zornaie scurt si e posibil sa "treci cu auzul" fenomenul.

Daca da, si daca e totusi, in zona volanta/ambreiaj, iti sugerez sa demontezi demarorul.
Aveam inelul de siguranta de pe axul rotor sarit si inelul limitator se plimba pe acolo liber, zornaind ca o saiba pe un surub nestrins, doar la turatie fixa.
In cazul ala pinionul "bendix" nu mai era oprit din cursa de lansare, ajungind sa frece pe coroana.
argon
Zanganeala continua dupa oprirea motorului? huh.gif
nirosbogos
Eu sunt incepator,nu ma pricep deloc la mecanica si alte chestii de auto,masina o am de aprox o luna si nu sunt obisnuit cu ea sa-i stiu obiceiurile,insa zornaiala o aud doar cand opresc motorul definitiv,cam timp de 2-3 secunde si pot asemana zgomotul cu cel al unui inel metalic pe un ax.Nu stiu daca se aude si in timpul mersului,eu nu sesizez decat la oprirea motorului.Am urcat-o pe o rampa la un mecanic,care s-a uitat pe dedesubt,si a zis ca ar fi rulmentul.Acum nu stiu daca intr-adevar asa e sau a zis ca sa mai ia si el un ban. mad.gif
sobolan
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Jul 2006, 13:05)
La o anume turatie nu zornaie?
Incearca sa accelerezi lent pina pe la 2000 rpm. La mine facea pe la 1800 parca si la accelerare dar si la decelerare. Ambele lente, altfel zornaie scurt si e posibil sa "treci cu auzul" fenomenul.

Daca da, si daca e totusi, in zona volanta/ambreiaj, iti sugerez sa demontezi demarorul.
Aveam inelul de siguranta de pe axul rotor sarit si inelul limitator se plimba pe acolo liber, zornaind ca o saiba pe un surub nestrins, doar la turatie fixa.
In cazul ala pinionul "bendix" nu  mai era oprit din cursa de lansare, ajungind sa frece pe coroana.
*




acelasi lucru am patit si eu(electromotor 4 carbuni) dar daca nu e de acolo si e de la rulment cand calci pedala de ambreiaj ar trebui sa huruie....
mike2madalin
am fost ieri la mecanic, a dat motorul jos, mi`a schimbat placa de presiune, discul, si rulmentul, toata operatia a durat 5 ore in cap smile.gif + ca i`am zis sa`mi regleze si tacheti unul batea, sa`ti povestesc discul era asa dus ca stii ca placutele acela sunt prinse in nituri asa mult a ajuns uzura ca niturile au facut un sant pe placa de presiune, acu inca scartie rotile cand schimb dintra 1 in a doua am vrut doar sa vad cum merge.. nu va ganditi ca asa conduc eu tot timpul a fost doar pt test inainte sa`l schimb mai mult de 90 nu mergea dupa 90 incepea sa patineze rau se tura pana in 5000 si nimica acu am trecut linistit de 130 max 135 ca venea curba si totusi e dacie nu vreau sa ma risc
sobolan
QUOTE(mike2madalin @ 4 Jul 2006, 11:12)
am fost ieri la mecanic, a dat motorul jos, mi`a schimbat placa de presiune, discul, si rulmentul, toata operatia a durat 5 ore in cap smile.gif + ca i`am zis sa`mi regleze si tacheti unul batea, sa`ti povestesc discul era asa dus ca stii ca placutele acela sunt prinse in nituri asa mult a ajuns uzura ca niturile au facut un sant pe placa de presiune, acu inca scartie rotile cand schimb dintra 1 in a doua am vrut doar sa vad cum merge.. nu va ganditi ca asa conduc eu tot timpul a fost doar pt test inainte sa`l schimb mai mult de 90 nu mergea dupa 90 incepea sa patineze rau se tura pana in 5000 si nimica acu am trecut linistit de 130 max 135 ca venea curba si totusi e dacie nu vreau sa ma risc
*


nu cumva niturile de la disc au facut sant si in volant ?daca da trebuia sa verifici si daca da sa rectifici volantu pe strung(luai un span..)
mike2madalin
nu au facut smile.gif mam uitat si la volanta doar in placa de presiune
ionutste
QUOTE(nirosbogos @ 1 Jul 2006, 20:24)
Cum aflu daca e defect?
Dupa ce opresc motorul se aude un zornait dinspre cutia de viteze,ca si cum s-ar invarti un inel metalic pe un ax.Doar la oprirea motorului,atat!
Ce poate fi?
Un mecanic mi-a zis ca e rulmentul de presiune.

p.s. cam cat dureaza sa schimb rulmentul de presiune,placa de presiune si discul de ambreiaj???
*




QUOTE(mike2madalin @ 2 Jul 2006, 00:22)
tot ce e posibil
timpul vreo 5/6 ore
luni schimb si eu discul si am sa`ti spun smile.gif
*



Tin sa va contrazic privind timpul de manoper, am schimbat si eu acum o saptamana disc+placa+rulment, iar operatiunea a duruat cam 1-1.5 ore.
nirosbogos
Dezamagire totala!!! sad.gif sad.gif sad.gif
Am fost dimineata la mecanic si am desfacut cutia.Surpriza:placa,discul si rulmentul erau in stare f.buna.Asa a zis el,si le-a montat la loc.La inceput am avut senzatia ca s-a rezolvat,insa ce sa se rezolve daca nu am descoperit nimic stricat?Apoi parca a reinceput sa apara sunetul ala specific,insa eu am senzatia ca se aude cam dinspre capatul motorului,acolo unde este ventola aia(langa radiator).
Nu stiu ce sa mai cred. mad.gif
Maine o sa-i schimb si uleiul+filtrul si o sa ma uit mai atent sa vad poate descoper altceva.

p.s.
daca nu s-a remediat defectul,e normal sa nu-i dau nici un ban???
diaconuliviu
Te intreb ceva: spui ca acum ti se pare ca vine din fata. Ai cumva electroventilator si nu ventilator clasic, pe curea? Mai ales ca spui ca se aude 2-3 secunde DUPA ce opresti motorul. Si daca da:
1. poate se mai invirte din inertie fiind actionat pe circuit "+ prin contact"
2. in mers, chiar daca nu e actionat, prin curent de aer e antrenat ca morisca, dupa oprire probabil mai trage citeva ture.

Ia incearca sa alimentezi acel electroventilator direct pentru o secunda, dupa care vezi ce sunet scoate pina la oprire.
lucian_v
ca sa nu mai deschid alt subiect....
imi recomandati si mie un mecanic pentru schimbarea discului de ambreiaj+rulment+placa daca o sa fie nevoie? si cam ce preturi au toate astea?
mai trebuie sa schimb si un semering la palier sau asa ceva ca da ulei pe acolo....aveti idee de preturi va rog frumos ? e vorba de o nova gti din 2000.

multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.