Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor scîrțîie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
șoferistul
Motorul mașinii mele scîrțîie (țiuie) undeva în partea din față. Am schimbat fuliile, cureaua anul acesta. Pompa de apă și rulmenții de la alternator au 1 an vechime și nu au pic de joc. Cînd accelerez nu se mai aude. Dacă dau cureaua jos și pornesc motorul citeva secunde nu se mai aude. Uneori se aude imediat după ce pornesc motorul și o ține tot așa timp de 10 minute, după care tace. Alteori ține un drum de 350 Km. Unde este buba?
os
O cauza posibila> cama ruptorului (sau axul).
Ce sa faci: deschizi delcoul, scoti luleaua si capacul intermediar. Picuri putin ulei pe pisla din interiorul axului. "Minjesti" (foarte) putin cu ulei (ca "uns" nu pot sa-i spun) cama ruptorului.
Asamblezi.

Drum bun,
os

Edit: de unde iei ulei> daca ai la indemina, dintr-in bidon, e de ajuns cit se ia pe un obiect lung si subtire (surubelnita, bucata de sirma). Altfel de exemplu de pe joja. Cele citeva picaturi de pe ea sunt suficiente.
șoferistul
Am schimbat ieri platina, parte fixă și cea mobilă. Am uns cama cu ulei luat de pe jojă. Am același zgomot de frecvență înaltă și foarte enervant. Inafară de aruncat banii pe o pompă de apă sau pe rulmenți alternator nu știu ce să mai fac.
EUROPE_
Si eu am avut aceeasi problema. Sunetul se auzea din partea delcoului.
Si eu am facut exact acelasi lucru pe care la recomandat @os.
Concluzia nu are nici un efect ( cel putin in cazul meu).
La mine sunetul se auzea la rece, la cald nu se auzea nimic.
os
O sansa de localizare a zgomotului este sa folosesti folosirea un stetoscop special. In lipsa, o surubelnita foarte lunga (sau o alta tija corespunzatoare). Se sprijina cu un capat pe motor in locurile pe care le suspectezi, in la celalalt se pune urechea. Sprijinirea trebuie sa fie destul de ferma;

MARE atentie sa nu te accidentezi.
șoferistul
Am încercat și metoda cu șurubelnița, dar nu am detectat decît păcăniturile din motor, de la culbutori. Sunetul la care mă refer este foarte enervant. Suspectez că este de la întinzătorul lanțului, dar acolo nu pot verifica decît dacă scot radiatorul și fulia și nu sunt așa măiastru... Din cîte știu lanțul este înecat în ulei, deci nu ar trebui să se audă așa. Poate fi un simering ? Nu pierd ulei , între 2 schimburi la 5000 Km scade jumătate de semn de pe jojă.
workarea
QUOTE(șoferistul @ 2 Jul 2006, 13:22)
Uneori se aude imediat după ce pornesc motorul și o ține tot așa timp de 10 minute, după care tace. Alteori ține un drum de 350 Km. Unde este buba?
*


Si nu-i asa ca uneori-ul ala se intimpla intotdeauna atunci cind e umezeala in aer? Primavara, toamna, ploaie, ceata... Dupa ce se incalzeste motorul, umezeala respectiva se usuca. Sa se auda asa 350 km - nu imi inchipui decit ca era iarna umeda sau ploaie non-stop. Daca zici ca nu sint rulmentii, cel mai probabil e vorba de un mic patinaj al curelei, dupa parerea mea.
șoferistul
URAAA. Am reuși tensionînd mai tare cureaua, dar mi-e frică să strîng prea mult să nu se ducă rulmenții de la pompa de apă și alternator. Se pare că am fulie de Nova și curea de 1100 mm, dar este un pic prea mare. Într-adevăr, cînd a scîrțîit 350 Km a plouat tot drumul. Caut o curea zimțată de la importatori să scap de problemă. Mulțumesc pentru sfaturi.
workarea
Revin aici cu o smecherie pe care am vazut-o zilele trecute si care le poate fi utila celor pe care ii deranjeaza chitaitul facut de patinajul curelei (chitait care apare pe umezeala chiar si atunci cind cureaua e suficient de intinsa): motorul merge, cureaua se invirte > cu o bucata de sapun USCAT atingeti usor cureaua (nu apasati, nu insistati), cit face ea citeva ture. Atingeti, evident, acolo unde apare frecarea, in laterale. Tace instantaneu. Efectul dureaza, sa zicem, pina scapati niste antigel pe curea, dupa care operatia se poate repeta cu succes. Simplu, nu?
danny_b
QUOTE(șoferistul @ 2 Jul 2006, 13:22)
Motorul mașinii mele scîrțîie (țiuie) undeva în partea din față. Am schimbat fuliile, cureaua anul acesta. Pompa de apă și rulmenții de la alternator au 1  an vechime și nu au pic de joc. Cînd accelerez nu se mai aude. Dacă dau cureaua jos și pornesc motorul citeva secunde nu se mai aude. Uneori se aude imediat după ce pornesc motorul și o ține tot așa timp de 10 minute, după care tace. Alteori ține un drum de 350 Km. Unde este buba?
*



Cind ai schimbat fulia de la motor,probabil ca ai pus inca un semering pe linga cel existent.Acesta merge uscat si de aceea tiuie.Trebuie bagata putina vaselina cu o seringa, asta ca sa nu-l mai scoti afara, dupa ce in prealabil ai scos fulia.Bafta!
diaconuliviu
QUOTE(EUROPE_ @ 2 Jul 2006, 19:18)
Si eu am avut aceeasi problema. Sunetul se auzea din partea delcoului.
Si eu am facut exact acelasi lucru pe care la recomandat @os.
Concluzia nu are nici un efect ( cel putin in cazul meu).
La mine sunetul se auzea la rece, la cald nu se auzea nimic.
*



Deci: acea pisla din capul axului delco lasa sa curga putin ulei in acel ajustaj dintre axul superior (cel cu camele) si axul de antrenare (cel pe care se fixeaza antrenorul). Camele nu au gaura, pisla e mai jos decit nivelul crestaturii pentru antrenare lulea, luleaua astupa acea gaura, deci uleiul ala niciodata nu va unge CAMELE. Desi cartile spun ca da, ei bine, nu. Cit ulei ati gasit pe came? Daca ar ajunge ulei acolo ar fi proiectat de fortele centrifuge pe platina, pe delco, peste tot.

Pina si axul inferior are un canal filetat care intoarce uleiul ajuns intre el si bucsele alea inapoi in motor.
Teoretic materialul pintenului platinii e ales incit prezinta "autoungere", de fapt o suprafata asa de fina incit pare unsa.

Daca tineti mortis sa ungeti camele, desi nu e nevoie, un strat de vaselina pe care-l stergeti apoi e de ajuns.
șoferistul
Am dat jos fulia de jos să verific simeringul, deoarece reînceput zgomotul mai tare și parcă freca metal pe metal. Era fraturată în mai multe locuri, despicată și descentrată. Am înlocuit-o cu una nouă, dar și acesta a fost descentrată, cu toate că am avut grijă să împing numai de mijlocul ei. În final am pus una de la dezmebrări care nu are aspect comersial, dar este perfect plană.
diaconuliviu
Vorbesti de fulie?
Ai pus "dintr-o bucata"? Exista si fulii "din doua"-butuc si fulie, sint impreuna cam cit doua fulii simple dar muuuuuuuuuuuult mai bune, nu se "despica"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.