Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probl cu alternatorul...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
wolffy
Am urmatoarea problema...de un timp vad ca atunci cand merg turat fara consumatori acul de la baterie sta aproape de rosu in dreapta la (+). Daca masina e la relanti fara consumatori acul e la mijloc, iar daca sunt cu faza scurta si deschid cdplayerul si sunt la relanti acul sta pe rosu la (-). Acum nush ce ar putea sa fie de vina ... bateria...e ok.. are 1 an jumate-2 .... sa fie de la releul mecanic? am o dacie 1310 tlx din '89 .... pot schimba releul mecanic cu unul electronic? am vazut la moldotrans in iasi cu 120.000 .. adica se potriveste? merge fara probleme? Am masurat si tensiunea la borne si turat am putin peste 15 volti ....
ksi_id
QUOTE(wolffy @ 2 Jul 2006, 16:21)
Am urmatoarea problema...de un timp vad ca atunci cand merg turat fara consumatori acul de la baterie sta aproape de rosu in dreapta la (+). Daca masina e la relanti fara consumatori acul e la mijloc, iar daca sunt cu faza scurta si deschid cdplayerul si sunt la relanti acul sta pe rosu la (-). Acum nush ce ar putea sa fie de vina ... bateria...e ok.. are 1 an jumate-2 .... sa fie de la releul mecanic? am o dacie 1310 tlx din '89 .... pot schimba releul mecanic cu unul electronic? am vazut la moldotrans in iasi cu 120.000 .. adica se potriveste? merge fara probleme? Am masurat si tensiunea la borne si turat am putin peste 15 volti ....
*



In primul rand 15 V este pres mult, risti sa fiarba bateria. Eu zic ca problema este la releu(cel mai bun este ala electronic cu fir rosu), deoarece releul este cel care limiteaza incarcarea. Alternatorul scoate, daca este bun, peste 50 V.
O incarcare buna este undeva intre 13,8 - 14,2 indicat are fi sa fie la limita mare.
gti98
QUOTE(wolffy @ 3 Jul 2006, 02:21)
Am urmatoarea problema...de un timp vad ca atunci cand merg turat fara consumatori acul de la baterie sta aproape de rosu in dreapta la (+). Daca masina e la relanti fara consumatori acul e la mijloc, iar daca sunt cu faza scurta si deschid cdplayerul si sunt la relanti acul sta pe rosu la (-). Acum nush ce ar putea sa fie de vina ... bateria...e ok.. are 1 an jumate-2 .... sa fie de la releul mecanic? am o dacie 1310 tlx din '89 .... pot schimba releul mecanic cu unul electronic? am vazut la moldotrans in iasi cu 120.000 .. adica se potriveste? merge fara probleme? Am masurat si tensiunea la borne si turat am putin peste 15 volti ....
*



Releul ala electromecanic are vreo 3 domenii de reglaj; dupa simptome, nu functioneaza bine (nici nu comanda suficienta excitatie - sau poate farurile si sunorizarea depasesc puterea alternatorului? Atentie, alternatorul debiteaza cei 32 de amperi la o turatie de peste 3000 rpm a motorului; dar daca la turatie mare urca atata nu face nici limitarea la tensiune maxima) Releele din comert au ca tinta principala alternatorul de Dacie (pentru alternatoare straine regulatoarele se gasesc in general pe la reprezentantii firmelor care au importat echipamentul sau tot automobilul) Se potrivesc si mecanic (adica la suruburile existente pentru fixare) trebuie doar sa-ti fie cat mai clar cum se leaga in instalatie, in sensul ca exista modele care au mai mult de 2 fire+masa. E cel mai bine sa faci dupa aia o verificare a tensiunii la sarcina minima la diverse turatii si cu sarcina (faruri+dezaburitor+aeroterma) masurand cu un multimetru numeric tensiunea. In gol nu trebuie sa depaseasca 14,4 Volti vara si 14,8 Volti iarna. In sarcina ar fi bine sa nu scada sub 12,5, dar daca depasesti posibilitatile alternatorului si consumatorii iau si din baterie, va scadea mai jos. E si cazul meu, alternatorul de 500W nu ajunge pentru faruri+ventilatie+ dezaburitorul de luneta Asa ca fie cauti un alternator mai mare, fie scurtezi lista consumatorilor de putere mare. Bafta!!!
wolffy
Multumesc mult, maine adiCA luni imi cumpar unu electronic si incerc sa il montez si va spun ce am rezolvat....


Nu mai folosi limbajul MIRC!!!!
diaconuliviu
Daca n-ai apucat sa cumperi, iti recomand pe cel cu fir aditional.

Am pus schema pe undeva, oricum, cu unul din asta se comporta ca "Bosch"-urile: la aparitia unui consumator apare un mic salt de tensiune, dupa care "ingheata" pe 14,3 V, cit e reglat al meu.
Cu cel electronic clasic, datorita caderii de tensiune pe fire apareau ceva diferente.
wolffy
ok, mersi mult. inca n-am cumparat.. am sa caut ce mi-ai spus tu
wolffy
am schimbat releul cu unul electronic de care ziceam, de 120.000 lei de la moldotrans, si acum totul e ok , am sa masor si tensiunea la borne , m-am uitat doar si am vazut ca acul de la baterie sta acum la jumate ... si la relanti .. si in turatie ..... am atasat si prospectul care a venit cu releul.. pt. cei interesati...
C_o_S
Problema: De ceva timp intensitatea consumatorilor creste odata cu acceleratia (sau ma rog, vine spre normal de la slab) si mai recent, cateodata imi si fluctueaza becurile (faruri, martori de bord, cass, plafoniera) direct proportional cu acceleratia. Aseara am masurat tensiunea la borne si la 2000 de ture, fara consumatori imi indica 15,8V!. Cu consumatori (faza lunga, dezaburire, cass), tot la 2000 imi indica 18,7V! Acul, in sarcina, sta tot timpul pe mijloc, dar la relanti cu consumatori cade la rosu (in stanga). Ce naiba o fi nu stiu. Adica baga prea mult in baterie si consumatorii raman fara wacko.gif . O fi releul electronic? Sau alternatorul? Sau masina laugh.gif ?
Sau multimetrul (nou, digital, 16RON)? 053.gif
Multumesc.

PS> Azi de dimineata, cu masina nepornita inca, imi indica la birne 14,2V. E normal? Cat trebuie sa arate la borne o baterie rece care nu are un an?
argon
nu e normal, trebuie sa indice 12,5-12,9 V

De asemenea valorile cu motorul pornit sunt foarte mari, ori voltmetru nu e bun, ori iti omori bateria.
mirceas
se pare ca supra-incarca. am patit si eu asa. ce fel de releu (electornic) ai?
C_o_S
QUOTE(mirceas @ 1 Sep 2006, 09:50)
se pare ca supra-incarca. am patit si eu asa. ce fel de releu (electornic) ai?
*



Am electronic cu 2 fire (fara fir rosu)
diaconuliviu
Cit iti indica intre masa si +RELEU?
Daca 14,2-14,4 V, si mai mult intre masa si + baterie, pe traseul +alternator .. bloc lumini...contact cu cheie..+releu ai cadere mare sau poate masa imperfecta. Rezolvi problema sau, daca ramine acea cadere pe contact, pune releu cu fir de referinta.

Daca indica tot acei 15-18, releu defect.
mirceas
eu zic ca e releul dus. ia cum a zis diaconuliviu cu fir, il legi la + alternator.
C_o_S
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Sep 2006, 12:49)
Cit iti indica intre masa si +RELEU?
Daca 14,2-14,4 V, si mai mult intre masa si + baterie, pe traseul +alternator .. bloc lumini...contact cu cheie..+releu ai cadere mare sau poate masa imperfecta. Rezolvi problema sau, daca ramine acea cadere pe contact, pune releu  cu fir de referinta.

Daca indica tot acei 15-18, releu defect.
*



Am curatat toate contactele din jurul releului. Acum, la relanti, intre masa si +releu am 14,1V si intre bornele bateriei 14,5V. La acceleratie nu urca la borne mai mult de 14,8-14,9V. E totusi cam mult si cred ca o sa schimb totusi releul cu unul cu fir. Problema e ca intre timp, ochiul de la baterie e tot alb ("service"). Asta inseamna ca e supraincarcata? Pt ca cu motorul oprit am la borne 13,7 aprox!
Multumesc
mirceas
daca ai mers mult cu releul defect si/sau cu masa la contra-aripa defectuoasa, probabil ai "fiert" bateria si ai pierdut electrolit. incearca in prima faza sa completezi cu apa distilata. daca nu isi revine (negru/verde) atunci trebuie sa o schimbi.

QUOTE(C_o_S @ 4 Sep 2006, 13:22)
... Problema e ca intre timp, ochiul de la baterie e tot alb ("service"). Asta inseamna ca e supraincarcata? Pt ca cu motorul oprit am la borne 13,7 aprox!

C_o_S
QUOTE(mirceas @ 4 Sep 2006, 14:53)
daca ai mers mult cu releul defect si/sau cu masa la contra-aripa defectuoasa, probabil ai "fiert" bateria si ai pierdut electrolit. incearca in prima faza sa completezi cu apa distilata. daca nu isi revine (negru/verde) atunci trebuie sa o schimbi.
*



Nu am pe unde sa completez ca e capsata! Bateria invarte, porneste, doar ca ochiul ala magic nu-si mai revine... Si e de un alb asa stralucitor de nu am mai vazut... cool.gif
Altcineva s-a mai confruntat cu situatii de genul acesta?
bygy007
ce marca de baterie ai?? inposibil sa fie capsulata ,de obicei au o foita de plastic peste capace e posibil sa fie cu gel dar nu cred daca ai posibilitatea fa o poza deasupra unde este ochiul magic
aly
Am si eu o intrebare pt cunoscatori:
Am releu electronic din acele cu fir(13ron), alternator 32A, baterie de 55.
Problema e ca incarcarea nu depaseste 13.9-14v indiferent cat asi tura motorul, cu sau fara consumatori, nu e cam putin?(pe releu scrie 14.2).
Mentionez ca am tras si un fir direct de la borna minus pana pe aripa stanga acolo unde vine masa de la alternator.
Oare sa incerc alt releu sau sa pun un alternator de 50A?
Acul nu depaseste zona hasurata din stanga.
mirceas
C_o_S: sunt baterii care nu necesita intretinere, la astea nu ai ce face. daca te lasa trebuie sa o schimbi. sunt si variante cu ochi magic care pot fi completate cu apa distilata. a ta chiar nu are un capac, ceva? din ala lung...
C_o_S
QUOTE(mirceas @ 5 Sep 2006, 09:10)
C_o_S: sunt baterii care nu necesita intretinere, la astea nu ai ce face. daca te lasa trebuie sa o schimbi. sunt si variante cu ochi magic care pot fi completate cu apa distilata. a ta chiar nu are un capac, ceva? din ala lung...
*



Este un ZAP Vecter de 52A care e "fara intretinere" si e capsulata, nu are nici un fel de capac. Teoretic nu ar avea cum sa piarda lichid. Nedumerirea mea e ca, datorita releului defect presupun, ochiul magic e acum alb. Deosebit de alb! Conform instructiunilor de pe capacul bateriei, cand e alb scrie "service" (negru - descarcat iar verde - ok) dar ea se manifesta (inca) normal wacko.gif La borne, in repaus, masoara 13,7V, ceea ce inseamna dupa mintea mea ca e supraincarcata, nu? O baterie supraincarcata isi mai revine la normal (ochiul=verde)? Sa ii bag un scurt laugh.gif 243.gif laugh.gif ?
Azi o sa schimb releul si eventual o sa ma duc cu ea la service asa cum frumos ma indruma...
byte
Decat sa ii bagi un scurt mai bine lasi farurile apronse vre-o 20-30 min smile.gif dar fara sa mearga motorul.
bygy007
banuiesc ca asa arata bateria ta in acea zona unde este sageata este capacul care se desface si trebuie neaparat sa ii pui apa distilata
to_the_limit
Salut am si eu o problema,am sesizat ca imi palpaie luminile,fluctuatii atunci cand acelerez.
Deci la relanti sunt slabe in intensitate,atunci cand acelerez cresc in intensitate si numai palpaie.Si inca o faza,in mers uneori la drum lung simt un miros de ou fiert(stiu ca e specific atunci cand se merge pe baterie).Dar putin nu ptr mult timp.Acul la bateri sta pe minus cu faza scurta aprinsa ziua si cd-playerul la volum mare.Daca opresc lumina se duce un pic dupa minus spre misjloc.
Bateria e noua de 2luni.
C_o_S
QUOTE(bygy007 @ 5 Sep 2006, 21:28)
banuiesc ca asa arata bateria ta in acea zona unde este sageata este capacul care se desface si trebuie neaparat sa ii pui apa distilata
*



Ai naibii! Ai dreptate Bygy! Avea capac dar era in totalitate astupat de abtibildul ala! Nici prin gand nu-mi trecea sa desfac autocolantul ala sa vad ce e dedesubt... Asta pana cand un baiat de la piese auto mi-a bagat ieri pe gat o sticla de apa distilata dupa ce i-am povestit aventura. Am aflat si eu ca orice baterie cu ochi magic e cu lichid si pe undeva musai trebuie sa aiba capacele. Cele "uscate" s-ar parea ca nu au ochi magic. Ok so am completat cu apa si pe moment e negru dar spre bine tongue.gif Merci Bygy
Tot ieri am schimbat si releul (IPEE de 20RON care pare mai solid decat Metaloplast, este inglobat in silicon, etc) si conductorul acela impletit de masa de la alternator. Diferente: NU IMI MAI PALPAIE CONSUMATORII (si pt "to_the_limit"), releul scoate la relanti 13,85 si la 2000 13,89 fara consumatori iar cu consumatori la relanti se duce naibii iar la 2000 tine la 13,85. Parca e la limita inferioara dar e bine deocamdata, parerea mea. Ce ma surprinde este faptul ca la relanti nu mai vibreaza motorul asa cum facea inainte cu releul stricat. Aici nu gasesc explicatia. Acul la bord sta acum intre alb si zona hasurata din stanga, so e bine. Totul e bine acum. Ce om fericit sunt 124.gif
Multumesc tuturor pt sfaturi! Inclusiv celor care mi-au sugerat ca trebuie sa schimb bateria biggrin.gif
vi_escu
Ca sa nu mai deschid un topic nou: Indicatorul bateriei (oghiul magic) poate indica aiurea? Intreb asta pentru ca alternatorul/releul pare a incarca normal: 13,9V la relanti si 14,22 la 3000 ture, indiferent de consumatori, masurate cu volmetru electronic de precizie. Totusi ochiul magic este negru (nivel normal, baterie descarcata)
C_o_S
Cu bateria rece cat iti indica la borne? Pt ca cu motorul pornit iti indica tensiunea ce o da regulatorul (releul), nu cea reala a bateriei.
Daca ochiul e negru => trebuie incarcata la redresor sau drum lung cu masina.
bygy007
Ochiu magic de la baterie este negru dupa completarea cu apa distilata deoarece punind apa scade densitatea electrolitului in functie de cantitatea de apa pusa pina la valori de 1,20 chiar 1,15 cind la o baterie incarcata densitatea este intre 1,26 si 1,28
Asa ca sfatul meu este de a se masura cu un densimetru densitatea elctrolitului din baterie iar daca este sub 1,24 sa se puna pe redresor intre 8 si 24 ore in functie de densitatea electrolitului la valori mai mici a densitatii se tine mai mult la incarcat excl.gif densitatea se masoara dupa o ora dupa ce se scoate dupa redresor
vi_escu
Cu motorul oprit tensiunea la borne este 12,9V masurati aseara. Nu am cu ce sa masor densitatea, dar caut eu... Daca nu se incarca corect inseamna ca bateria e pa duca?
C_o_S
QUOTE(vi_escu @ 7 Sep 2006, 09:45)
Cu motorul oprit tensiunea la borne este 12,9V masurati aseara. Nu am cu ce sa masor densitatea, dar caut eu... Daca nu se incarca corect inseamna ca bateria e pa duca?
*



Daca mergi prin oras normal ca nu se incarca corect, ci mai degraba se descarca corect! Daca ai ochiul negru nu inseamna ca nu incarca corect, ci ca nu incarca destul in comparatie cu consumul. Pune-o pe tredresor sau mergi mult si continuu. Nu-i asa greu...
Cati ani are bateria?
vi_escu
Bateria are 2 ani si ultimul drum a fost de 500km cu doar doua opriri. Problema e ca asa a facut de cand am luat-o. Ochiul era verde, treptat a devenit negru si asa a intepenit. Chestia este ca asta-iarna, pe frigurile alea teribile pornea fara probleme, si atunci chiar am mers numai in oras.
C_o_S
QUOTE(vi_escu @ 7 Sep 2006, 10:30)
Bateria are 2 ani si ultimul drum a fost de 500km cu doar doua opriri. Problema e ca asa a facut de cand am luat-o. Ochiul era verde, treptat a devenit negru si asa a intepenit. Chestia este ca asta-iarna, pe frigurile alea teribile pornea fara probleme, si atunci chiar am mers numai in oras.
*



Hm, releul pare sa incarce corect si bateria dupa parerea mea e ok la rece. Trebuie masurat electrolitul cum spunea bygy. Ochiul magic arata de fapt densitatea electrolitului.
vi_escu
Am masurat acum densitatea si valorile variaza cam mult de la un element la altul: 1,27, 1,23, 1,26, 1,22, 1,26, 1,26. E normal sa fie variatii asa de mari intre elemente? Cea mai scazuta valoare este fix pe elementul cu ochiul indicator. Nivelel electrolitului este corect, in dreptul reperului de pe carcasa (bateria este Rombat Calciu de 74Ah)
diaconuliviu
Incearca o incarcare pe redresor.. daca ramine la fel, poti incerca inlocuirea (dupa incarcare completa apoi spalare cu apa distilata a interiorului) a electrolitului cu unul 1,28. Dar e riscant, in sensul ca poate bateria e sulfatata si inlocuirea electrolitului s-o faci degeaba.
vi_escu
Cum sa golesc electrolitul? Am inteles ca nu este bine sa intorci bateria cu fundul in sus ca eventualele chestii precipitate pot ramane intre placi si apar alte nasoleli. Cred ca o las in pace ca nu-mi face probleme (desi nu sunt adeptul a " la's merge si-asa").
diaconuliviu
Pai n-o intorci pur si simplu ci o inclini usooooooor, incit mizeria sa ramina intii pe fund. Si oricum, spalarea se face cu apa distilata in jet, incit sa antreneze si mizeria aia.
Acea diferenta de densitate oricum arata ori sulfatare a placilor din anumite elemente ori ceva microscurtcircuite intre placi, deci bateria deja are ceva probleme.

Dar, in prima instanta, incearca incarcare pe redresor.

Uite si un link la Rombat

http://www.rombatt.ro/hInstructiuni/instructiuni.htm

Circuli preponderent in oras? si de la asta scade densitatea, dar, acea diferenta intre elemente e ingrijoratoare.
ionut.tanase
Salut,
Sunt nou pe site si as avea si eu o problema legata de instalatia elecrica.
Problema este urmatoarea:
-cand fac unul din urmatoarele lucruri (CU MOTORUL PORNIT!!! sau doar cu contactul pus): dau pe avarii sau semnalizez (stanga sau dreapta), acele de la indicator presiune ulei, nivel benzina si temperatura motor incep sa o ia RAZNA! In ce sens??? Ei bine, incep sa se comporte ca niste vumetre (stiti voi, alea care indica nivelul decibelilor la unele aparate audio) - acelasi lucru se intampla si cand dau muzica mai tare; ba mai mult, cu pozitiile aprinse (deci cu lumina de la tabloul de bord pornita), lumina becurilor alea care lumineaza bordul incepe sa creasca si sa scada in intensitate , acelasi lucru intamplandu-se si cu lumina farurilor;

Nu sunt un nestiutor in ale electronicii dar nici un expert insa problema asta mi-a pus capac! NU am nici cea mai mica banuiala din ce cauza poate fi !!

P.S. Bateria este noua (cu calciu), releul este electric (cu 3 fire)!

De curand am observat ca daca dau muzica mai tare (cu motorul oprit) casetofonul se stinge.

Va rog ajutati-ma cu sfaturi privind eventualele cauze si remediile aferente!

Multumesc!
IONUT
electric
[[...]
salut vezi ca ai probleme cu masa ./ verifica toate firele ce sint prinse pe caroserie la camera motor pe partea stinga,eventual poti sa le desfaci sa le cureti si sa le stringi bine.
bygy007
[...]
citeste aici
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
vi_escu
Bateria a stat o noapte pe redresor. Am schimbat electrolitul numai la cele doua celule cu densitatea sub 1,26. Acum ochiul a inceput, timid ce-i drept, sa se inverzeasca. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
ionut.tanase
QUOTE
De curand am observat ca daca dau muzica mai tare (cu motorul oprit) casetofonul se stinge.


Am remediat problema cu casetofonul 124.gif ; Plusul il aveam legat direct la baterie (cu un cablu relativ gros) iar minusul la sasiul masinii (cu un fir normal).

Remediul a constat in faptul ca am legat minusul direct la baterie .

Acum nu se mai opreste cand il dau tare ==> pot sa-l dau la maxim linistit 124.gif

Rezulta ca problema pe care am mentioant-o in postul anterior este legata de masa masinii, wright??

De unde sa incep cu verificarile? Unde sa fie scurtul sau legatura imperfecta?? unsure.gif

1zhelp00.gif
ionut.tanase
Relovat problema din topicurile anterioare:
Totul se datora unei legaturi imperfecte la masa masinii mai exact masa de la alternator.
Acum totul merge perfect!
ionut.tanase
Salut,
Cand credeam ca le-am rezolvat pe toate a aparut urmatoarea problema:
am umblat pe la motor intr-o seara si am uitat furtunul care duce la calorifer lipit de alternator. Urmarea cred ca o banuiti: furtunul a fost taiat de alternator si s-a produs un scurt circuit de mai mare frumusetea. Defectiuni:
-instalatia electrica arsa (ma rog, cateva fire...) ;
-alternator ars.
Pe prima am remediat-o insa nu am stiut ca si alternatorul este ars.
In concluzie am mers vreo doua zile "pe baterie"pana cand "ochiul magic" a devenit ALB.
Imediat dupa ce am constatat ca alternatorul este ars am cumparat un alternator nou si l-am montat pe masina.
Am facut vreo 130 km cu masina in weekend si apoi am pus-o sambata seara pana duminica dimineata pe redresor: rezultatul..."ochiul" este tot alb.
Duminica dupa-masa am chemat un electrician la masina sa masoare tensiunile la borne...concluziile sunt urmatoarele:
-tensiunea la borne cu masina oprita: 13.3 volti.
-tensiunea la borne cu masina pornita (la relanti): 14.3 volti.
-tensiunea la borne cu masina pornita (turata): 14.7 volti.
In conditiile de mai sus "ochiul " este tot ALB.

Va rog sa ma ajutati in ceea ce priveste problema enuntata mai sus.

P.S. Bateria este MONBAT cu CALCIU 12 V / 55 Ah (scrie pe ea Maintenance FREE) si este nou-nouta (are vreo 4 luni de cand e cumparata).

In speranta ca amanuntele enuntate mai sus sunt suficiente pentru a va face o imagine de ansamblu asupra problemei, contez pe ajutorul d-voastra.

Cu stima,
IONUT
bygy007
tensiunea de 14,7 este mare cu motorul turat trebuie sa fie de max 14,4V ochiul magic este alb pt ca nu mai are electrolit suficent eventual completat cu apa distilata
ionut.tanase
QUOTE
bygy007 Scris Ieri, 23:10
  tensiunea de 14,7 este mare cu motorul turat trebuie sa fie de max 14,4V ochiul magic este alb pt ca nu mai are electrolit suficent eventual completat cu apa distilata


Toate cifrele de mai sus au fost obtinute fara a porni vreun consumator.
Referitor la completarea cu apa distilata a bateriei ==> oare este bine sa completez cu apa distilata din moment ce scrie pe ea MAINTENANCE FREE si este cu calciu? Ma gandesc sa nu o busesc mai rau!
Voi ce parere aveti?
mihai0070
pai daca ai pe unde sa ii pui inseamana ca se poate completa ....
bygy007
pai si eu am zis la fel fara consumatori 14,4 si cu consumatori sa nu fie sub13,5


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=633419



citeste linkul meu de mai sus acolo gaesti multe explicatii
Gheorghedracu
Ochiul magic nu poate sa arate aiurea. Este un indicator de pH (aciditate) a solutiei electrolitice si e un indicator chimic inert. Cind scade continutul de apa al electrolitului (acidul sulfuric se evapora mult deasupra temperaturilor posibile la o baterie de masina, am impresia pe la vreo 150 grad C) aciditatea creste, si culoarea indicatorului se schimba. Daca indicatorul ramine in aer cu totul (are un mic tub dedesubt car nu ajunge decit pina deasupra placilor electrozilor, la nivelul minim la care trebuie sa stea lichidul), din cauza nivelului foarte scazut de electrolit in baterie, "aciditatea" aerului este cea indicata.

Este ciudat ca o baterie maintenance free sa iti recomande sa o duci la service. Ce sa service la ea, daca e maintenance free? Si invers, daca are ochi magic, inseamna ca iti spune sa faci ceva (service); daca nu ai putea sa-i faci nimica, la ce sa mai aiba ochi magic?

Si mai exista o problema posibila (in afara sa zicem de periile colectoare de carbune care pot sa "sara" pe colector daca arcurile sunt slabite, sau peria insasi tocita pina la fund). Se pot arde diodele redresorului (cite una) ceea ce s-ar putea manifesta intr-o tensiune anormal de mare. Dar verificarea diodelor individual este la fel de usoara si placuta ca un tratament de canal la o masea de minte.
bygy007
pentru colegul cu ochiul magic alb il rog sa citeasca de la postul asta in jos unde s-a diccutat ceasta problema


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=667383
ionut.tanase
Multumesc Bygy!
gti98
Buna fratiori cu Dacii!
Imi permit sa contrazic pe antevorbitorul cu diodele defecte. Intreruperea unei singure diode reduce puterea debitata de alternator la 2/3 iar strapungerea uneia singure mareste riscul de a arde infasurarile alternatorului. Strapungerea a ami mult de o dioda inseamna SIGUR arderea a cel putin uneia din fazele alternatorului!!
Simptomul e scaderea rapida si puternica a tensiunii pe instalatie. Nu folositi masina in aceasta stare! Interveniti pentru inlaturarea defectului (personal sau la service)!
Atentie! Chiar daca bornele bateriei au dimensiuni sensibil diferite, unii reusesc sa le cupleze invers! O asemenea greseala DISTRUGE instantaneu puntea redresoare a alternatorului!!
Pentru cei care pot alimenta bateria din redresor fara a o cara in apartamentul de la etajul 6 (exemplul e ... academic), se recomanda decuplarea de le instalatia electrica masinii. E suficienta decuplarea unei singure borne. De asemeni, la unele variante constructive de coliere, demontarea e laborioasa; daca redresorul e din acela simplu (transformator, redresor si o rezistenta de limitare) se poate cupla si fara deconectarea bateriei din instalatie. Precautia decuplarii este avuta in vedere pentru incarcatoerele "speciale" (cele "rapide", capabile de a da tensiuni mari, cele cu cicluri de descarcare intercalate, sau cele care functioneaza cu impulsuri scurte de tensiune ridicata, acestea mai ales riscand sa defecteze echipamentele electronice, gen player sau calculator injectie...)
Bafta!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.