demontare: 2 surubelnite, operatiunea se desfasoara in interiorul masinii
se trage chederul pe dupa rama metalica cu prima surubelnita si se tine acolo. Cu a 2-a surubelnita (e bine sa nu fie ascutite surubelnitele ca sa nu taiati chederul) se incepe cu pasi mici (~2cm) sa se scoata chederul de pe rama. Operatia e identica cu scosul unui cauciuc de pe janta. Se incepe din partea de sus si se continua cu lateralele. In partea de jos nu trebuie scos pt ca daca e scos chederul sus si in laterale se poate ridica apoi de geam si iese.
montare: o sfoara rezistenta (eu am folosit un cablu coaxial
), 2 oameni
se petrece chederul (se face o bucla) cu sfoara astfel incat in partea de SUS sfoara sa se suprapuna pe o distanta de minim 30 cm, adica in laterale si in partea de jos sfoara sa fie continua, capetele fiind in partea de sus dar petrecute unul peste celalalt astfel incat sa fie practic continua. Se aseaza geamul PESTE rama metalica. Se pune un gigel in partea de afara sa stea cu mainile pe geam, sa-l tina presat (nu foarte tare) pe caroserie. Din interiorul masinii, al 2-lea gigel incepe sa traga de UN capat al sforii astfel incat sfoara iesind din canalul chederului sa traga buza interioara a acestuia peste rama metalica din caroserie. In timp ce se trage chederul, nenea de afara trebuie sa bata geamul (cu podul palmei, nu foarte tare) in zona unde se desfasoara activitatea. NU VA GRABITI, totul merge foarte usor si trebuie facut cu calm. Eu am reusit din prima sa dau jos si sa pun la loc parbrizul fara nici o problema. La sfarsit se mai apasa cu batai pe toata suprafata geamului astfel incat sa se asigure revenirea pe pozitia veche (se vad urmele vechi ale chederului pe vopsea).
Foarte important in cazul parbrizului: in partea de jos sunt 2 bucatele de cauciuc care tin chederul parbrizului departat de caroserie. NU pierdeti bucatelele si dupa ce puneti parbrizul la loc, puneti si alea la loc. Sunt foarte importante in procesul de "prevenire" al ruginirii ramei !