Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merita jantele din aliaj ?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Pages: 1, 2
SiloS
Nu stiu ce sa fac ... sa dau o gramada de bani pe niste jante frumoase care sa schimbe total aspectul masinii sau nu ?

Masina are jante de tabla din fabrica cu capacele originale .

Daca as cumpara numai jante cu caucicele originale este 0 .
Daca as cumpara jante mai maricele care sa dea bine as cheltui o gramada de bani si pe urma exista riscul la gropi . Nu vreau sa dau 9.356.000 Lei vechi [ cred ca atat costa O SINGURA JANTA PE 17" ] si pe urma sa iau o groapa si sa flutizez si janta si cauciucul .
axabrt
pana la urma de 40.000.000 pui benzina de 20000 km
si vezi toata europa dc nu ma insel...

apoi riscurile le-ai spus chiar tu.Daca te pricepi ce sa mai iti spun eu...
Dupa mine nu merita. Alea de tabla stock totusi au alta elasticitate la
gropile noastre.
Marty
Despre ce masina e vorba-n propozitie?
costinasd.
Nu trebuie sa fie sport ca sa-ti pui jante din aliaj. La orice masina, gentile (potrivite) din aliaj ii schimba aspectul in mod semnificativ. La unele chiar spui ca nu mai e aceeasi masina, sa nu exagerez, dar arata mult mai tare cu jante din aliaj, indiferent de model, an si clasa.
SiloS
Am zis ca e masina , deci exclus x mad.gif sau vechituri tongue.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif .

Intrebarea este pana la urma una generala , nu prea are importanta daca vorbim despre un logan sau un audi a6 :wink:
argon
QUOTE(axabrt @ 4 Jul 2006, 14:23)
pana la urma de 40.000.000 pui benzina de 25000 km
si vezi toata europa dc nu ma insel...


*




Daca masina nu consuma 4,5 litri de benzina la 100 km, mai socoteste odata biggrin.gif

@ Silos, mai gandeste-te la optiunea 3...nu cred sa fie prea confortabil...
THESUN
Pai intrebarea e cam prea generala !...De ex. conteaza de ce vrei jenti de aliaj!caci eu personal mi-am pus pentru cresterea stabilitatii...Doar pentru estetica chiar nu merita decat daca n-ai pe ce arunca banii..Iar pentru treaba cu Logan nu e masina eu unu ti-as da un warn!..Adica totusi putin respect...
george_d
Sormea are la ford fiesta jenti de 15 incaltate cu cauciucuri 195/50 R 15.

Arata bine, masina e mai stabila dar e mai zgomotoasa la gropi (am condus acelasi model cu jenti de tabla pe 14) si la cum conduce ea deja am indreptat doua jenti...

Daca esti atent in oras si iti permiti eu zic sa iei. Schimba total look-ul masinii si ai un plus de stabilitate.

costinasd.
Cresterea stabilitatii - ca vad ca-i dati cu asta - la jantele din aliaj, de unde vine? de la faptul ca-s mai rigide? (daca sunt de aceeasi marime). Eu cred ca in primul rand e vorba de aspect, apoi de alte efecte.
Acum cele de tabla...doar nu se indoaie in curbe..sau? blink.gif
THESUN
Pai daca iti iei jante de aliaj doar nu le iei la fel cu cele de tabla nu!?!?Nici anvelopele ...Le iei si tu sa creasca stabilitatea masinii si eu cred ca e foarte plauzibil din moment ce-i maresti ecartamentul ....Si nu alea de tabla nu se indoaie in curbe da' in gropi tot se-ndoaie mai mult ca cele de aliaj!!!...Ah un alt dezavantaj la aliaj e ca directia e ceva mai rigida tragi d evolan nu gluma insa la masinile cu servodirectie asta nu mai e un problem....
gdm
Masina cu jante din aliaj consuma si mai mult. Consuma mai mult din cauza ca sunt mai groase cauciucurile.
Daca vreti consum cat mai mic atunci trebuie jante de tabla si cauciucuri cat mai subtiri.
THESUN
E drept consuma ceva mai mult insa nu exagerat ...Oricum nu le poti avea pe toate...Si stabilitate si consum mic si estetica ...Acum faci si tu un mix din toate astea si live with that !!....
costinasd.
Vorbeam la aceleasi dimensiuni. In rest, e logic.
Cum e cu directia: mai rigida sau mai greoaie....?(cu genti din aliaj)
La aliaj stiu ca mai exista un risc: sa le spargi, nu numai sa le indoi.

Eu mi-as pune de 17 daca as avea mai multi banuti. Am vazut pe un Peugeuot ceva fain si s-ar potrivi de minune pe Logan...(cu balonaj mic).
hash
P-asta cu consumul mai mare din cauza ca sunt cauciucurile mai groase n-am inteles-o. Omul schimba janta, nu cauciucul.

Daca janta originala (de tabla) are capac original (care sta bine si nu e prins cu cureluse de plastic), nu se merita schimbatul lor.

Daca vrei o janta mai mare decat cea initiala s-ar putea ca masina sa aiba o acceleratie mai slaba fata de cazul anterior.

Punctul 3: merge o masina fara jante ? deloc-deloc ? biggrin.gif

Cu gropile: ai luat o groapa mai adanca, se soldeaza cu indoirea jentii de tabla, se mai poate (uneori) indrepta. Daca e de aliaj si o crapi, merge la gunoi => alti bani pe o janta noua (mult mai scumpa decat una de tabla).

O janta de aliaj fara antifurt face mai repede picioare fata de una de tabla cu capac.

Si daca faci accident si ai alte roti decat ce scrie in certificatul de inmatriculare, ai pus-o ..
costinasd.
pai daca ti le iei (cauciucurile) cu balonaj mai mic, astfel cat sa nu se maresca diam. initial nu pierzi din demaraj.
Acum, cu consumul mai mare....nu mi se pare in regula. Nu e musai sa creasca, atata timp cat nu-ti pui cauciucuri cu balonaj mai mare. Asta la drum lung poate prezenta un avantaj, ca scade turatia motorului la acceasi viteza, dar la puterea Loganului e cam nasol.
dragos.avramescu
QUOTE(gdm @ 4 Jul 2006, 15:45)
Masina cu jante din aliaj consuma si mai mult. Consuma mai mult din cauza ca sunt mai groase cauciucurile.
Daca vreti consum cat mai mic atunci trebuie jante de tabla si cauciucuri cat mai subtiri.
*


Nu am auzit sa existe cauciucuri pentru jante de aluminiu si pentru jante de tabla. Daca iti pui alte dimensiuni e alta treaba, dar implicit nu are legatura.
ON TOPIC: eu stiam ceva cu discuri de frana racite mai bine, dar alt avantaj practic nu stiu.
thunder
Am votat "da , cu conditia sa fie MARI ." pt. ca sunt inca tanar si nu ma deranjeaza chiar asa rau la rinichi biggrin.gif

Oricum daca ai bani si esti dispus sa suferi putin la capitolul confort si eventual sa pierzi si putin la demaraj, atunci se merita.
Cat despre indoit si spart jante, galme la cauciucuri si alte probleme, cred ca se merita Casco. Daca totusi ai putin grija de ele, adica nu dai in toate gropile care iti ies in cale, daca nu lovesti borduri sau mai stiu eu ce, nu cred ca o sa ai probleme. La DNS am avut jante pe 14" cam 20000km, am julit una din prostie, in rest nici macar o zgarietura. Acum pe noua masina am pe 17" cu 225/45/R17, deja am luat 2 gropi zdravene cu rotile de pe dreapta si o alta groapa cu rotile de pe stanga, noaptea. Sunt inca intregi si jantele si cauciucurile.

PS: nu uitati: jante mari si talon mic la cauciucuri te cam obliga sa investesti si in cauciucuri de iarna.

QUOTE
pai daca ti le iei (cauciucurile) cu balonaj mai mic, astfel cat sa nu se maresca diam. initial nu pierzi din demaraj.


daca roata (adica janta+cauciuc) este mai grea pierzi sigur la demaraj. Ex: la trecerea de la 165/70/R13 la 185/55/R14 roata a luat in greutate cu aproape 1.5Kg, lucru care s-a simtit la demaraj.
def
asa...am jenti de aluminiu pe 14..am facut pana si am mers pe janta de aluminiu vreo 2 km.doar s-a zgariat un pic.nimic mai mult.apoi,din cauza ca sunt mai late e muuult mai stabila la viraje..de exempu nu stiu daca se risca cineva la 110km/h sa traga relativ brusc de volan..eu am tras si nu a patit nimic masina.deci jantele de aliaj sunt bune wink.gif
costinasd.
Deci nu ma convingeti cu treaba asta cu demaraju' de nici o culoare.
Vrei sa-ti faci masina sa aibe o tinuta sport sa zicem: telescoape pe gaz, arcuri poate mai tari si bine-nteles jante din aliaj usor...Si eu acum sa cred ca pierd din demaraj ca mi-am pus jante din aliaj...Asta numai daca nu ti-ai ales jantele si cauciucurile corespunzatoare.
Ex: la un peugeot 407 sunt pe 16 (din tabla) si pe 17 (din aliaj, mult mai 'bengoase' si ceva mai grele ). de ce nu pierde nici macar o sutime la demaraj?
Acuma poate spuneti ca 'are de unde'...
thunder
La mine se simtea pierderea de demaraj in tr. 1, in celelalte trepte nu prea se simtea. Dar depinde si de motor, de culpu, de putere. La DNS-ul meu, in tr. 1, pana la 3000 rot/min se simtea clar diferenta, abea dupa 3000 incepea sa traga mai bine.
dragos.avramescu
Eu cred ca tu ai pierdut din cauza ca roata era mai mare (nu cu mult, dar era) asa ca scadea cuplul transmis. Nu cred ca 1.5 kg/roata e asa mult, in momentul in care masina are mai mult de o tona.
bj
Haideti sa vorbim niste discutii:

1. Este recomandat ca iarna sa se mearga cu jante de tabla. Principalele argumente sunt ca janta de aliaj aduna si retine zapada si in plus este un risc mai mare sa dai intr-o groapa si sa o spargi. Cred ca si faptul ca devin mai casante la temperaturi mici este un alt argument.

2. Vorbim aici de diametrul rotii. Atat timp cat nu se schimba diametrul rotii recomandat de producator cu cat creste dimensiunea jentii cu atat scade "balonul" cauciucului. Cu cat scade "balonul" cauciucului cu atat simti mai tare in partea dorsala denivelarile de pe drum. In acest caz avantajele pe care le aduc jentile de aluminiu sunt:
- o greutate mai mica a masinii
- aspect
Atat timp cat nu se modifica diametrul rotii nu creste consumul, nu este afectat demarajul si nici puterea. In schimb se poate aduce un plus de stabilitate prin incaltarea cu cauciucuri mai late.

Sa va dau un exemplu. Pe Leonul meu am in momentul de fata jante de tabla cu cauciucuri 195/65/R15. Variantele acceptate de producator mai sunt 205/55/R16. A doua cifra din ambele marcaje reprezinta "balonul" cauciucului. La mine cu cat scade mai mult sub 55 cu atat incepe sa fie mai dureros la dos wink.gif

Daca as vrea sa imi pun de 17 as putea sa imi pun un 225/40/R17 (eventual cu niste distantiere) dar in cazul asta voi avea zdruncinaturi strasnice, si, cel putin pentru drumurile din Romania, iese din discutie.

Pentru asta as mai vrea sa se adauge o optiune in poll care sa fie ceva de genul: da, atata timp cat respecta specificatiile producatorului.

Recomandarea mea este:
- daca vreti sa luati jante de aliaj luati-le cu 1" maxim 2" mai mari decat rotile originale si pastrati diametrul original al rotii. Dat fiind ca vorbim de masini oarecum mici ramaneti la +1" maxim
- pastrati jentile de tabla pentru rotile de iarna. Va vor avantaja si la faptul ca veti putea pastra setul de roti pe care nu il folositi semiumflat, asa cum este recomandat si ca veti cumpara cauciucuri de iarna, care nu numai ca sunt mai ieftine, dar in acelasi timp au si "balonul" mai mare, lucru util iarna cand gropile sunt mai "mascate"
QUASAR78
Se merita daca se schimba si cauciucurile iarna ( jante de tabla ) si vara aliaj
Suna bine , nu? biggrin.gif
Sorinator
La capitolul estetica e un mare plus, dar daca vrei masina "strict pe buget" atunci e primul articol la care renunti.

Chiar, s-au facut studii intre materialul jantei si siguranta, stabilitatea masinii?
vasile82
Lasand la o parte estetica etc. merita, pentru simplul motiv ca am caine obsedat de roti.
costin_bad
QUOTE
pentru simplul motiv ca am caine obsedat de roti.


Care-i legatura? Jantele din aliaj nu-s udate de caini?

Referitor la optiunea 3 a pollului, masina nu cred ca merge deloc fara jante... Atunci e pe butuci, parca.
vasile82
costin_bad janta de al nu rugineste. Janta de tabla nu se intelege cu urina de caine si-si manifesta protestul prin ruginire.
costin_bad
Corect, la asta nu ma duse capu', dar e cam scump tratamentul asta antirugina.

paulp
Eu am jante de aliaj si merita, dar mi-ar trebui si unele de tabla pentru iarna ca sa nu mai permut cauciucurile wink.gif
Numa ca nu gasesc pe dimensiuni smile.gif
Sony
QUOTE(paulp @ 13 Feb 2007, 10:09)
Eu am jante de aliaj si merita, dar mi-ar trebui si unele de tabla pentru iarna ca sa nu mai permit cauciucurile wink.gif
*


Poate sa la permuti. wink.gif
paulp
Daca n-as fi la Statistici, si n-as avea deja warn, ce strimbatura ai primi pentru asta 10561582.gif
Sony
Una cu un degetel? 04.gif
Trofin Liviu
Vreau drumuri bune si apoi pun si aliaj!
nh1980ro
Daca vrei masina cu jante de aliaj ti-o cumperi de noua cu ele. Decat sa pui cine stie ce chinezarii si sa dai cu masina in gard mai bine stai linistit.
Jantele de aliaj nu prea au legatura cu drumurile daca ai balonul cauciucului suficient de inalt si daca ai grija cum dai prin gropi..tongue.gif
MoneyTalks
QUOTE(paulp @ 13 Feb 2007, 09:09)
Numa ca nu gasesc pe dimensiuni smile.gif
*


Paul >> Banuiesc ca ai ales optiunea a 3-a de la chestionar tongue.gif, deci masina iti merge la fel si fara jante... radmasa.gif
2dor
Am pe Solenza 195/45/15 si vreau sa spun ca nu am avut probleme pana acum mai ales ca ocolesc gropile si daca sunt santuri sau linii de tramvai trec incet peste ele. Plus caucioacele au presiune 2.2 in ele, cam rigide dar protejez jantele. Oricum nu as revenii pe vechile roti nici mort, ma refer la stabilitate si franare.
Sony
QUOTE(nh1980ro @ 8 Jun 2007, 00:30)
Jantele de aliaj nu prea au legatura cu drumurile daca ai balonul cauciucului suficient de inalt si daca ai grija cum dai prin gropi..tongue.gif
*


Pe pariu ca au legatura cu drumurile, domnule linginer cu master in economie? Poate nu au legatura la tractoarele dumneavoastra de la ferma. wink.gif
daciafan
nu merita la ce drumuri avem
sweetboy89
da, chiar daca au aceleasi dimensiuni dar dau un aspect deosebit masinii
the_tavi
Estetic are cu totul o alta fata masina cu aliaj. Pacat ca la drumurile noastre risti sa le faci praf, iar daca ai si ceva scump, plangi langa masina pana sare camasa de pe tine! smile.gif
Filip
Eu am jante de tabla si cauciucuri de 155/80 r 13. Nu cred ca jantele din aliaj aduc inbunatatiri prea mari. Poate o ventilatie superioara, dar nu neaparat. Ce nu-mi place mie la moda asta de acum e ca toti vor sa aiba "balonul" cauciucului cat mai mic, riscul sa indoi janta fiind mai mare. Mie imi place "carnea" asta la cauciuc, ca amortizeaza, si eu am 80, cat e standard la dacie, si nu mi-as lua cauciuc cu profil mai mic pentru nimic in lume. Mai ales cand vad masinile astea de teren cu embleme de "sport" pe ele, si profil mic la cauciucuri. Pai ori e masina de teren ori e de circuit... cand vad hummer-ele alea de la americani tunate cu jante imense de 26` si cauciucuri cu profil atat de mic, incat parca nici nu mai are perna de aer, ma bufneste rasul.
CGDBZ
Nu se merita sa dai bani ulterior pe jante mai bine iei un nivel de echipare al masinii care are si jante de aliaj (pe langa jante cred ca mai au si altceva in plus).
BZN
Chestie de gust, pe mine ma enerveaza faptul ca rezerva e de tabla. Arata foarte urat montata pe masina cand celelalte sunt de aliaj, ma gandesc sa iau masuri biggrin.gif (caut deja).
argon
in 9 ani de condus, nu am avut niciodata ocazia sa folosesc rezerva blink.gif
CGDBZ
De aproape 3 ani de cand am dacia asta (jante de tabla) nici eu nu am pus rezerva , am luat cateva cuie dar nu sa lasat de tot , la vulcanizare nici nu au dat roata jos , au scos cuiul , au bagat chestia aia de ia dat foc , presiune si gata.
BZN
Eu nu am fost atat de norocos. Am luat un stift de planetara de Dacia berlina (cine stie cum arata isi da seama de ce am avut nevoie de rezerva)...
bobo77
SiloS care-i concluzia sondajului, ce ai facut?
tataiedaciotul
Merita. tongue.gif
ionutctn
Jantele de aliaj se merita daca sunt mai mari fata de cele din tabla. Asta implica automat cauciucuri mai late si cu talon mai mic. Se simte diferenta intre un cauciuc lat si cu talon mic fata de unul mai ingust si cu talon mare. Sta altfel pe sosea masina. Si la sfarsit puteti contoriza si partea estetica sau de design. Puteti folosi ca si roti de iarna cauciuri pe jantele de tabla iar cele de vara vor sta pe jantele de aliaj.
Andy_ACS
Nu as investi in jante scumpe decat daca as avea masina scumpa si nu as mai avea ce face cu banii.
Intrucat nu e cazul, raman cu jantele ei stock.

Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.