ct03nut
4 Jul 2006, 15:18
decat 5000 Km? e destul, daca l-ai si frecat la turatii mari e uzura si mai mare
eu recomand sa nu mai pornesti motorul deloc si sa il desfaci. poate e doar pompa de ulei si salvezi restul motorului.
pentru un ulei sintetic castrol de virf ii cam putintel 5000 km
ct03nut
4 Jul 2006, 15:34
am impresia ca e semisintetic, nu asta e important, ce e important e ca s-a dus motorul, probabil a ramas fara ulei sau cine stie, ca nu se ducea dintr-o data asa din cauza uzurii uleiului.
Poate s-a stricat ceasul de bord ! verifica-l.
Becul de ulei s-a aprins?
ct03nut
4 Jul 2006, 15:57
" cind turez motorul urca pina pe la 2 iar la relanti pilpie becurile rosii din bord"
si acul..si becurile..cam nasol daca amandoua tipa.
La fel s-a comportat si a mea cand mi s-a dus pompa de ulei.
Mergi la service sa-ti verifice cu o sonda presiunea la ulei.
Daca si aia indica la fel ca ceasul, atunci verifica pompa.
mbabusanu
5 Jul 2006, 09:11
poate sa fie si pinionul de la delco dus. pompa este antrenata de acest pionion. posibil sa fie dintii aia interiori uzati (ori la pompa ori la pinion) si sa nu mai fie antrenata pompa cum trebuie (apare frecare).
sobolan
5 Jul 2006, 10:35
1.verifica sonda de ulei sau schimbo daca este necesar
2.verifica pompa de ulei : porneste motoru,lasal asa vreo 3 min, apoi opreste-l dar nu lua contactu(nu duci cheia pana la ultima pozitie ,astfel incat sa mearga indicatoru de ulei di bord) acu de la presiune ulei tre sa coboare usor in jos si sa se opreasca pe la 0.75-1 atm(0.75 presiune minima admisibila) Regula este valabila in cazul in care sonda de ulei este buna
3.verifica uleiu si nivelul(nivelul se verifica dupa ce motoru a fost oprit de vreo 20 min. adica dupa ce a coborat uleiu din rampa)
4.daca dupa cele de mai sus nu faci nimik trag concluzia ca linia e de vina....
sau bucsi la ax cu came.....
daca pinionu delco este dus atunci se aprind mai multe becuri pe la bord si nu tine ralantiu...
mbabusanu
5 Jul 2006, 13:06
poate fi si pinionul. am patit-o eu. coroana dintata era buna (aia care este antrenata de axul cu came) deci delcoul funciona corect (aveam relanti bun) in schimb partea inferioara unde se introduce axul pompei de ulei era polizat. la mine a existat si o explicatie pt ca a cazut deodata. fiind iarna si ger cand am pornit-o uleiul era foarte gros. dupa ce a pornit am turat un pic mai tare si cupla pompa-ax a fost solicitata mai tare pt ca uleiul opunea rezistenta si a cazut (bineinteles pe fondul unei uzuri prealabile). dupa asta doar cand turam pe la 3000 se mai ridica acul la presiune pe la 2 atm.
sobolan
5 Jul 2006, 13:09
QUOTE(mbabusanu @ 5 Jul 2006, 14:06)
poate fi si pinionul. am patit-o eu. coroana dintata era buna (aia care este antrenata de axul cu came) deci delcoul funciona corect (aveam relanti bun) in schimb partea inferioara unde se introduce axul pompei de ulei era polizat. la mine a existat si o explicatie pt ca a cazut deodata. fiind iarna si ger cand am pornit-o uleiul era foarte gros. dupa ce a pornit am turat un pic mai tare si cupla pompa-ax a fost solicitata mai tare pt ca uleiul opunea rezistenta si a cazut (bineinteles pe fondul unei uzuri prealabile). dupa asta doar cand turam pe la 3000 se mai ridica acul la presiune pe la 2 atm.
da , e foarte posibil...
QUOTE(bilex @ 4 Jul 2006, 16:05)
Uleiul ala cred ca e 10W40,iar la un motor mai uzat proprietatile lui se schimba foarte repede.Vrei nu vrei benzina tot ajunge in el.Spune-ne si noua daca la rece se duce acul spre maxim.
Acuma am rezolvat intr-o oarecare masora problema(cu schimbul de ulei)si si-a mai revenit inspre normal oricum se aprindeau toate becurile rosii la relanti si motorul meu nu merge chiar grozav la relanti e posibil sa fie pinioanele dar nu pun pariu ca ii sanatoasa 100% nici pompa de ulei.Oricum urmeaza in curin o segmentare asa ca o sa ii schimb una alta si pe la pompa de ulei si pinioane(nu de alta dar a fost masina de scoala in trecut si nu a avut viata usoara)
ca deja planetare si chiulasa complecta i-am pus noi dar la set motor si pompa de ulei deabea acuma ajung.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.