Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
augustin87r
QUOTE(Tutzigureanu @ 5 Aug 2005, 11:06)
"sa inteleg ca are nevoie de mai putin curent incat nu mai scade turatia cand pornesc aeroterma ? sau nici chiar asa ? "

Nu are absolut nici o legatura..nu incurca varza cu capra..
Turatitia nu scade din cauza aia.
Turatia scade pentru ca aeroterma e mare consumator si alternatorul e mai solicitat, el scade turatia..la fel si cu farurile...
Cand pornesti un consumator mai mare atunci alternatorul se invarte mai greu cea ce se reflecta asupra turatiei motorului la relanti prin curea.







Ma bag si eu pt ca am vazut ceva interesant.Cum e faza cu turatia motorului care scade cand pui consumatori multi.Sa zicem ca masina e la relanti si aprind faza mare, proiectoare, aeroterma, casetofonul.Scade turatia? De ce ? Din ce cauza se invarte alternatorul mai greu? Scaderea turatiei duce si la cresterea consumului de benzina?

Am deschis topic nou pt ca pe cel vechi nu se uita nimeni.
EUROPE_
Alternatorul se invarte mai greu? Doar e pus pe 2 rulmenti, ce naiba... eu nu cred ca opune rezistenta blink.gif .
StefanT
Fa un test practic, baga faza lunga sa fie mai vizibil efectul. Iti ia vara cam 50 rpm, iarna mai mult cand mai e si motorul rece.


"Nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma", remember? smile.gif
gabi1
Intre statorul si rotorul alternatorului se formeaza un camp electromagnetic direct proportional cu sarcina alternatorului(curentul pe care trebuie sa il debiteze la un moment dat),camp care se opune miscarii de rotatie a rotorului.

de consumat nu consuma mai mult(la carburatie) pt ca scade si depresiunea de sub clapeta ,deci trage mai putina benzina prin jiclorul de ralanti.Consumul apare cand incepi sa accelerezi dar nu mult.La injectie se mentine automat turatia de ralanti prin deschiderea clapetei(aici apare consum mai mare).
StefanT
QUOTE(gabi1 @ 5 Jul 2006, 23:34)
    de consumat nu consuma mai mult(la carburatie) pt ca scade si depresiunea de sub clapeta ,deci trage mai putina benzina prin jiclorul de ralanti.Consumul apare cand incepi sa accelerezi dar nu mult.La injectie se mentine automat turatia de ralanti prin deschiderea clapetei(aici apare consum mai mare).
*


Suna interesant dar parca imi vine greu sa cred. Poti sa dezvolti putin? Totusi principiul enuntat mai sus ramane valabil happy.gif
argon
QUOTE
Intre statorul si rotorul alternatorului se formeaza un camp electromagnetic direct proportional cu sarcina alternatorului(curentul pe care trebuie sa il debiteze la un moment dat),camp care se opune miscarii de rotatie a rotorului.


Buna explicatia, dar de consumat consuma mai mult, nu cu mult, cu infim de putin in plus, dar e in plus. Nu vorbesc de relanti, ca nu sta nimeni atata timp la relanti cat sa conteze, ci in sarcina..in exploatarea normala, consumul creste cu consumatori in functiune.

@Europe...nu-i asa ca ai chiulit cam mult de la orele de fizica?
gabi1
QUOTE(gabi1 @ 5 Jul 2006, 21:34)
.Consumul apare cand incepi sa accelerezi dar nu mult.La injectie se mentine automat turatia de ralanti prin deschiderea clapetei(aici apare consum mai mare).
*




Ma refeream mai mult la ralanti.
bilex
Din proprie experienta verifica legatura de masa la sasiu si celelalte legaturi(tot de masa).
augustin87r
QUOTE(gabi1 @ 5 Jul 2006, 22:34)
Intre statorul si rotorul alternatorului se formeaza un camp electromagnetic direct proportional cu sarcina alternatorului(curentul pe care trebuie sa il debiteze la un moment dat),camp care se opune miscarii de rotatie a rotorului.

    de consumat nu consuma mai mult(la carburatie) pt ca scade si depresiunea de sub clapeta ,deci trage mai putina benzina prin jiclorul de ralanti.Consumul apare cand incepi sa accelerezi dar nu mult.La injectie se mentine automat turatia de ralanti prin deschiderea clapetei(aici apare consum mai mare).
*



Interesanta explicatia cu campul amgnetic care se formeaza intre stator si alternator,de altfel asta ar fi singur explicatie.

Bun, deci de aici apare consumul mai mare la masiniule cu aer conditionat cand dai drumul la aer? Ca nu imi dau seama.Practic cand dai drumul la aer e ca si cum ai cara ceva cu masina chair dak esti singur.

Ov
egzact !
mihait
@augustin87r:
Masinile cu aer conditionat (AC) au un compresor care este antrenat de motor si de aici rezulta si pierderea de putere cand compresorul este in sarcina.

Ca sa intelegi mai bine, atat alternatorul cat si compresorul sunt convertoare.
Ele transforma o forma de energie intr-o alta forma de energie, avand un anumit randament. Cu cat sarcina lor este mai mare cu atat mai multa energie vor absorbi de la motor. Sper ca ai inteles.
augustin87r
QUOTE(mihait @ 6 Jul 2006, 19:11)
@augustin87r:
Masinile cu aer conditionat (AC) au un compresor care este antrenat de motor  si de aici rezulta si pierderea de putere cand compresorul este in sarcina.

Ca sa intelegi mai bine, atat alternatorul cat si compresorul sunt convertoare.
Ele transforma o forma de energie intr-o alta forma de energie, avand un anumit randament. Cu cat sarcina lor este mai mare cu atat mai multa energie vor absorbi de la motor.  Sper ca ai inteles.
*



Am inteles.Ideea e ca acel compresor e permanent conectat la motor, dar cand ii dai drumul din buton se invarte mai greu decat cand e oprit , plus ca mai consuma si mult curent.De aici se ajunge la consumul mare de benzina cand dai drumul la aer........multumes mult
bygy007
Cu cit sint mai multi consumatori cu atit puterea debitata de alternator trebuie sa fie mai mare, el se infrineaza mai mult cu cit este mai mare consumul iar daca putrea este mai mare scade tensiunea pina la o anumita valoare dupa care ia din baterie. Si apropo bateria pe masina are rolul de a porni motorul dupa pornirea motorului tot ce este consumator +incarcarea bateriei cade in sarcina alrernatorului bateria are rolul de tampon in acest caz ea intervine in momentul in care consumul eate mare si alternatorul nu face fata .Si mai este treaba cu fulia de la alternator
gti98
[quote=bygy007,9 Jul 2006, 10:58]
Cu cit sint mai multi consumatori cu atit puterea debitata de alternator trebuie sa fie mai mare, el se infrineaza mai mult cu cit este mai mare consumul iar daca putrea este mai

Daca ati fi citit, tineri colegi, articole din "vechime", despre economia de combustibil, ati fi ajuns si la enunturi de genul " evitati functionarea inutila a oricarui consumator electric - instalatie de incalzire a lunetei, faruri in timpul zilei, etc. - energia electrica consumata astfel se produce prin arderea unei cantitati suplimentare de benzina".
A dracu' anticii astia cu principiile astea de conservare a energiei!!!!
Iote ca farurile alea cu care "jmecherii" ma chiorasc ziua cu faza mare nu sunt gratis!!!!
S-ar parea ca fizica si carnea de porc, cam cad greu la stomac.
Hai noroc si bafta!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.