Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor calat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Merlucius
dar ce a apucat-o: dupa 2 drumuri (pitesti bucuresti si retur) la al 3-lea pitesti s-a beculit rosu de apa.Am pus imediat apa calda dar in scurt timp s-a golit iar radiatorul, apoi a beculit si cel de oloi , am pus si acolo desi era in limita inferioara pe joja, apoi s-a dus de tot, incepand sa clantane cu cativa km inainte de oprirea definitiva. Cu ce am gresit in afara de achizitionarea daciutei? O asteapta REMAT=> Logan dar vreau sa stiu ! mad.gif
Pedro
Na fost sa fie la tine
sobolan
QUOTE(Merlucius @ 7 Jul 2006, 10:43)
dar ce a apucat-o: dupa 2 drumuri (pitesti bucuresti si retur) la al 3-lea pitesti s-a beculit  rosu de apa.Am pus imediat apa calda dar in scurt timp s-a golit iar radiatorul, apoi a beculit si cel de oloi , am pus si acolo desi era in limita inferioara pe joja, apoi s-a dus de tot, incepand sa clantane cu cativa km inainte de oprirea definitiva. Cu ce am gresit in afara de achizitionarea daciutei? O asteapta REMAT=> Logan dar vreau sa stiu !  mad.gif
*



se rectifica vibrochenul la urm. cota de reparatie,semicuzineti palier la cota arborelui dupa rectificare,set motor,verificare biele de ovalitate(seraj)semicuzineti biele(maneton)...etc.cred ca te ajunge undeva la 10 000 000 rol(dar , cel putin, motoru iese brici).vezi tu daca merita...depinde de masina ....
Merlucius
asta e pret oficial (Dacia Service de AG)? smile.gif Si...e obligatoriu umblarea la toate pesele enumerate? Dacia a costat...12 000 000 ROL huh.gif
argon
Acum poate ai aflat de ce a costat doar 12 milioane, chiar te asteptai sa iei o masina in banii astia? esti naiv.
Pedro
Sunt masini vechi si daca vrei sa te folosesti de ele musai macar ceas de apa, ceas de presiune ulei si nu pleci cu radiatorul spart sau nesigur pe furtune , pompa de apa ssd. Sa sti ca circuitul de racire e ok. In caz de ceva sa sti ca caloriferul de incalzire e ok , sa ii poti da drumul , astfel circuitul apei fiind mai lung. Mai mult ca sigur ca apa aia pe care o turnai tu la loc in radiator ajungea ori vaporizata pe vibrochen ori se pulveriza prin vreo fisura, spartura, pe la vreun colier de furtun sau radiatorul insusi o pierdea. Si da intradevar daca ai trecut toate astea cu vederea ai gresit amarnic cumparandu-ti o daciuta veche.
sobolan
cu 12 mil. iti luai o bicicleta ,mai omule , si mergeai mai mult cu ea fara probleme...si intradevar poti sa-ti iei si masinuta buna(cat de cat) la 12 mil. ....dar nu e cazul lui merlucius...scuze nu insinuez nimic...obligatoriu la o asemenea masina tre sa ai CEASURI apa si ulei sa stai cu ochiu pe ele ca teroristu...asta e...
Merlucius
Pai are toate ceasurile bune, de uitat m-am uitat la ele in timp util, masina a mers timp de 1 an de cand am luat-o zi de zi, am facut destule drumuri lungi >100km continuu, mai mult chiar. Vreau doar sa stiu ce si de ce a cedat si daca a fost vina mea. Normal, nu ma astept la prea multe de la ea mai ales ca consider ca si-a scos banii pt cat am alergat-o.
Aha, cred ca ziceti de ceasuri in loc de beculete dar bordul e asa original, deh. Am vazut imediat ce s-au aprins beculetele, am fost pe faza dar nu am stiut ce sa ii fac mai mult in afara de completat cu apa lipsa si apoi cu uleiul , dupa caz. De curs nu curgea apa nicaieri, m-am uitat f. atent...Apa am completat cu calda (de la benzinarie->chiuveta->calda) pt ca sa nu sparg blocul motor. Deci? a ramas drept cauza "batranetea" smile.gif
sobolan
din ce an e masina ? banuiesc ca esti al n-lea proprietar....
sobolan
cati km avea si cat ai mai facut si tu ? ai pus ulei la timp ,ai verificat starea lui?,ai avut probleme cu inst de racire s ai mers asa cu ea....cred ca tu esti de vina ca ai neglijat-o...putei sa o mai lungesti ...parerea mea ,ca oricum nu stiu masina ta ....
din cate stiu eu daca o duci la remat tre sa mearga.....
Merlucius
Uleiul in verific saptamanal (pt ca consuma la greu si stiu ce periculos e), instalatyia de racire a mers ok atata amar de drumuri, iar la plecarea dinainte pataniei m-am uitat ca de fiecare data la nivelul apei din radiator pt ca nu cred ca va desfaceti cu totii intreaga instalatie la fiecare pornire, nu? wub.gif

PS Dacia din semnatura, al 2-lea proprietar., merg cu ea de 1 an (august 2005)
Pedro
daca pui apa rece nu spargi blocul , doar radiatorul si ia aminte ca beculetele rosii se aprind deja cand e tarziu, adica deja trebuie sa tragi imediat pe dreapta si de obicei sa nu mai aprinzi motorul, de vreme ce ceasurile iti anunta tendintele de incalzire din timp si de presiune de ulei.

Nu desfaci toata instalatia dar fiind masina proprie ii sti istoria in mare cel putin si sti cam ce poate ceda si ce nu. Si faza cu batranetea e chiar culmea , pai trebuie sa o repari ca asa e toate . Toate se strica , numai ca astea sunt foarte ieftin de intretinut. Eu la a mea, asa ca exemplu: planetare, punte spate, toti rulmentii, amreiaj integral inclusiv volanta , radiator, calorifer, faruri, stopuri, vopsita, tampoane cutie, motor, volan, scaune, parbriz, bielete, pivoti, cauciucuri, audio (optional) biggrin.gif si multe, multe altele de care am uitat probabil.

Merlucius
Nu am spart radiatorul ,de fiecare data cand puneam apa ma uitam unde se scurg atatia l de apa (ulterior mi s-a spus de catre serviceman ca am umplut baia de ulei cu apa - nivelul de ulei nu scazuse dar nici nu mi-am dat seama ca se subtiase sau spuma&altele)
sobolan
QUOTE(Pedro @ 7 Jul 2006, 13:45)
daca pui apa nu spargi blocul , doar radiatorul si ia aminte ca beculetele rosii se aprind deja cand e tarziu, adica deja trebuie sa tragi imediat pe dreapta si de obicei sa nu mai aprinzi motorul, de vreme ce ceasurile iti anunta tendintele de incalzire din timp si de presiune de ulei.

Nu desfaci toata instalatia dar fiind masina proprie ii sti istoria in mare cel putin si sti cam ce poate ceda si ce nu.
*




te contrazic....daca se incinge apa la drum ,ca sa scada temp, NU opresti motoru ,o lasi asa pornita,de regula o scoti pe liber si o lasi sa 'curga' la drum...am patit si eu asa....mai bun sistemu cu elv.
Pedro
Da asae , stie toata lumea asta dar sa nu-ti imaginezi ca e litera de lege mai ales daca instinctiv dintr-o oarecare buimaceala trezindu-te realizezi ca are tendinta de cloncanit, macar salvezi motorul pentru o nenorocita de garnitura si merita
sobolan
da oarecum ,da ...
putin offtopic: pe dacia veche am avut electroventilator si termocupla in rad. si nu pre sarea de 80-85 C apa ....mai bu sistemu asta de 1000 de ori...am sa fac asa si la asta .....
Merlucius
QUOTE(Pedro @ 7 Jul 2006, 13:57)
Da asae , stie toata lumea asta dar sa nu-ti imaginezi ca e litera de lege mai ales daca instinctiv dintr-o oarecare buimaceala trezindu-te realizezi ca are tendinta de cloncanit, macar salvezi motorul pentru o nenorocita de garnitura si merita
*



A fost urgenta mare (medicala) trebuia sa merg inainte precum soldatul Shveck sau cum s-o scrie.
sobolan
QUOTE(Merlucius @ 7 Jul 2006, 14:30)
A fost urgenta mare (medicala) trebuia sa merg inainte precum soldatul Shveck sau cum s-o scrie.
*



pai si atunci de ce mai intrebi cine e de vina !
Merlucius
Cine: ghinionul, ca s-a intamplat intamplarea taman cand nu trebuia sa se intample. N-a avut tim p un an de zile sa faca fitze? Macar ma convingea mai repede ca nu poate si o lasam in fata blocului sa manance pisicile pe capota ei matzele de peste aruncate de la balcoanele romanesti showfinger.gif
sobolan
daca vrei sa iei alta tot la sh ....mai bine fa-o pe asta....su daca te tine ia-ti noua ...succes !
Merlucius
oricum am hotarat, fac manevra REMAT si o transform intr-un Logan fioros - indiferent daca o mai fac sau nu p-asta. Apropos, imi spun tot mai multi colegi ca cica mai nou o pot aduce s-o predau pe roti chiar daca nu merge motorul. Asa e? Voi ce stiti?
Pedro
Eu stiu ca la remat cu pile o poti rezolva, altfel nu ai sanse sa prinzi promotia
sobolan
asa am auzit si eu....
Merlucius
Yupiii... !
Am reusit sa schimb motorashul cu totul cu fantastica suma-record de 9 mil ROL: 4,5mil la Service Dacia unde au schimbat chestii si dupa 20 km s-a prapadit iar, si alti 4,5 mil la un amic (ulterior) cunostinta-mecanic ce a rezolvat integral motorasul + alte frane si ambreiaje. Afacere. La sfarsit intreb de caroserie si vine cireasa de pe tort: lonjeroanele sunt duse, mai merg "asa, cam un an" (mecanicu' citat). Mama dracu', 'mi-au masina adevarata ca nu mai tine 251.gif
Pedro
Sorry man! Better luck next time on your new car! sad.gif
sobolan
QUOTE(Merlucius @ 11 Jul 2006, 18:53)
Yupiii... !
Am reusit sa schimb motorashul cu totul cu fantastica suma-record de 9 mil ROL:  4,5mil la Service Dacia unde au schimbat chestii si dupa 20 km s-a prapadit iar, si alti 4,5 mil la un amic (ulterior) cunostinta-mecanic ce a rezolvat integral motorasul + alte frane si ambreiaje. Afacere. La sfarsit intreb de caroserie si vine cireasa de pe tort: lonjeroanele sunt duse, mai merg "asa, cam un an" (mecanicu' citat). Mama dracu', 'mi-au masina adevarata ca nu mai tine  251.gif
*



vezi ca lonjeroane gasesti la remat(dai lu nenea ala de acolo ceva,si iti taie de la alta).....si alte piese...
Pedro
sobolan, las-o naibi de smecherie, cum sa puna lonjeroane de la remat, fara suparare dar te-ai gandit mult?
sobolan
QUOTE(Pedro @ 12 Jul 2006, 09:06)
sobolan, las-o naibi de smecherie, cum sa puna lonjeroane de la remat, fara suparare dar te-ai gandit mult?
*



vezi ca la remat mai sunt si masini de 2001,2002,2003 care au fost rasturnate,etc...vrei sa zici ca nu sunt bune ptr. lonjeroane?
Pedro
Masini rasturnate bune pentru lonjeroane !?

Merlucius, daca ai posibilitatea, ia-ti lonjeroane noi ca nu sunt prea scumpe si iti dau telefonul unui tinichigiu extraordinar de bun si cinstit , te duci si ti le schimba fara sa dai motorul jos si e si ieftin.
sobolan
QUOTE(Pedro @ 12 Jul 2006, 09:32)
Masini rasturnate bune pentru lonjeroane !?

Merlucius, daca ai posibilitatea, ia-ti lonjeroane noi ca nu sunt prea scumpe si iti dau telefonul unui tinichigiu extraordinar de bun si cinstit , te duci si ti le schimba fara sa dai motorul jos si e si ieftin.
*



mai pedro eu asa am facut la a mea....sunt masini destul de avariate in spate ,de ex. , si fata e intacta...ce e asa de greu.....
Merlucius
Gata, v-ati calmat tongue.gif Ioi...pai or'cum vreau sa iau o alta asa ca pe asta o tarasc pe langa gropi pana nimeresc una tongue.gif apoi o cedez( pt ca mai multe nu mai pupa titiul asta...9mil pana acum .mrrrr)
Multumesc pt sfaturi 017.gif
Pedro
Eu ma gandeam asa :poate sa fie si masina ,pardon, dacie de 2-3 ani caci la lonjeroane astea noi sunt valea plangerii, chiar daca arata bine pe dinafara nu sti ce e pe dinauntru fiind second. Noi fiind esti sigur macar ca sunt STAS si macar ai sansa sa le grunduiesti de sa le ia naiba de atata izolare pana sa le lui pe masina. AM vazut la tinichigiul unde mi-am facut eu cate ceva la masina cum dadea jos niste lonjeroane facute praf de rugina de la o berlina care nu avea 5 ani. Misto e ca le-a pus cu motorul pe masina , adica taia unul si ramanea motorul pe cric + cutie + pe celalalt si tot asa.

Sobolan cred ca ai prins o ocazie , nu prea sunt la indemana astea noi si busite din spate si pe urma ca sa ajunga la remat trebuie oarecum sa fie total damage ca doar romanul repara orice mai ales una noua si ar mai fi si ideea ca poate au murit oameni acolo ingheata imaginea.
v_razvan_c
Spuneti-mi si mie va rog, se poate monta un electroventilator pe dacia 1300? Ma refer fara prea multe modificari, in primul rand am vazut ca nu are loc intre fulia de la pompa de apa si radiator... In rest cu termocupla,releu si altceva ce mai trebuie va intreb mai tarziu,daca mai este cazul smile.gif
Merced
Ia vezi pe aici:

http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...tor-t14591.html
v_razvan_c
Da, multumesc, sincer am cautat dar nu am gasit asa ceva blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.