Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia supersport sau turometru defect
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Bogdy
De cand i-am facut RK atunci cand turez la maxim motorul turometrul indica uneori si 7500 rpm.Pana pe la 4500 dupa cum suna motorul pare sa indice corect dar de acolo in sus e dezastru.

Sugestii :?:
Ov
ce bine ca m-ai scutit sa fac un topic nou laugh.gif



La mine se intampla asa: (dau valori)

Date initiale: dacia din profil, adica 1.4 injectie



Before:

Pornesc motorul rece, relati-ul sta la ~1000rpm, dupa ce se incalzeste sta pe la 5-600 :shock:



in sarcina: a 3-a la 3000 rpm ~60km/h

a 5-a la 3000 rpm ~110km/h



Am desfacut bordul si ceasurile si am umblat la potentiometrul de calibrare al turometrului (cu aceasta ocazie ii anunt pe cei care ziceau ca nu exista, ca exista!!! icon_mrgreen.gif )



After:

pornesc motorul rece: relanti 1200-1300 rpm

se incalzeste: relanti 750-800rpm



in sarcina (abia azi am mers cu ea, asa ca la viteze mari nu am studiat-o)

a 3-a la 3000 rpm ~50km/h

a 4-a la 2000 rpm ~50km/h

a 4-a la 3000 rpm ~80km/h

a 3-a la 5000 rpm ( icon_mrgreen.gif 017.gif icon_mrgreen.gif ) ~ 90km/h





deci, care valori ziceti voi ca sunt bune (argumentati eventual cu exemple).



P.S. Pana sa reglez turometrul, motorul incepea sa "urle" pe la 2600 rpm. Dupa reglaj, acelasi urlet e pe la 3200 rpm
adumitrachy
Eu cu a mea am urmatoarele valori:



a 3-a la 3000 rpm 65km/h (fix)

a 4-a la 2000 rpm 60km/h

a 4-a la 3000 rpm 85km/h (fix)



Cel putin asa imi arata mie. De la 90 in sus imi arata mai putin, pt ca la 100 km/h am deja 110 km/h.

Proba am facut-o mergand in coloana cu un cielo si un opel astra.
nelu
Pentru reglaj turometru aveti mai jos frecventa semnalului de test. Cum un generator de audiofrecventa etalonat nu este la indemana oricui, se poate lua ca referinta frecventa retelei electrice (50 Hz). Semnalul se ia din secundarul unui trafo (9-12Vca prin tatonari, se porneste cu o tensiune mica; se poate folosi un potentiometru semireglabi de aprox 1kohm/0,5W). !Atentie la electrosecuritate!



TURATIA f(Hz)

(rot/min)

----------------------------------

500 16,7

1000 33,3

1500 50,0

2000 66,7

2500 83,3

3000 100

3500 117

4000 133

4500 150

5000 167

5500 183

6000 200

----------------------------------



Tabelul este valabil pentru motoarele in 4 timpi (Dacia, Skoda etc.).



Succes!
Ov
boierule, da stii ca esti deshtept. Am acasa un generator de audiofrecventa !!!
fnp
Shi marmota invelea ciocolata in staniol!
Ov
eu chiar vorbeam serios !!!

am prins o "lichidare" la un institut, si am lichidat un generator de audiofrecventa, un numarator digital si un osciloscop :wink:
Ov
asa ca marmota invelea ciocolata cu o frecventa generata de un generator de audiofrecventa, o verifica pe un numarator si pe un osciloscop, afisa rezultatele pe un turometru de dacie.



bah, da' deshtepta mai era marmotica asta
fnp
Sigur ca da!
nelu
Ov, daca ai osciloscop verifica te rog forma si amplitudinea semnalului dat de calculatorul de injectie turometrului. Ma intereseaza aceste informatii.

Multumesc!
Ov
1. imi e cam frica sa umblu pe acolo, cu toate ca sunt constient ca nu prea are ce sa se intample.

2. fac hernie daca aduc din casa pana la garaj osciloscopul.



Cu toate astea ar fi interesant, pt ca si eu am observat niste comportari "anormale" ale turometrului. Daca vrei, poate vii o data pe la mine sa experimentam :wink:
nelu
Pentru verificare (in cazul ca te vei hotari sa o faci) trebuie sa ai grija la urmatoarele:

- priza de alimentare c.a. sa fie cu impamantare (in stare buna!);

- se leaga un fir (diametru aprox 1mm) de la mufa de impamantare a osciloscopului la masa masinii;

- daca ai, este bine sa folosesti o sonda 10:1 (reda mai bine forma de unda);

- daca semnalul de la calculator ajunge la turometru printr-un cablu ecranat legi masa de la sonda la ecran (numai dupa ce ai legat impamantarea osciloscopului la caroserie).

Din pacate nu prea am timp liber. M-ar fi interesat si verificam pe masina mea.
SiloS
nelu , oare radioul original de pe daicia lu bunicamiu are asa ceva ... pentru ca scoate un sunet ciudat radioul cand il pornesc [ si motorul sa fie pornit in acelkasi timp ] Daca accelerez sunetul se inteteste ... icon_mrgreen.gif
nelu
Comunica cu alte "sfere", de aceea scoate sunetul de care spui.

Romania sa traiasca! (S-au strans cam multi in ea)
Radduu
Acul vitezometrului nu sta normal pana la 50km/h. Adica oscileaza intre 20 si 50 si ma enerveaza lucrul asta. Stie cineva ce se poate face pt a remedia problema? :roll:
driverx
nelu,



Da' ce zici daca as face un program care face 0, 5 V de n ori / sec (unde frecventa se poate varia, tensiunea nu)....se poate face usor pe LPT faza asta....oare ii ajung aia 5 v la un turometru? Eu zic ca asa se poate vedea cel mai bine, mai ales daca valorile date de tine sunt corecte.



:shock:
Ov
driverx, daca faci asta il prajesti. Turometrul are 3 fire: 2 de alimentare (+12V, masa) si al treilea e senzorul, adica un "ceva" care da la masa (gandeste-te si tu ca se pune pe firul de la platina, adica minusul de la bobina). Daca vrei sa faci ceva pe lpt, iti trebuie niste relee (trebuie sa vezi mai intai daca releele alea pot lucra la frecventele dorite). Tu dai comanda pe paralel la relee (ajung 5 volti, dar e cam riscant, io cand ma jucam aveam niste "micro" relee, defapt era un circuit integrat cu 2 sau 3 relee incluse in el, nu mai stiu cum ii zicea) si relee alea fac un contact intre al treilea fir si masa. Asa merge !
driverx
Ov,



Alimentarea o fac separat, ca doar nus nebun sa prajesc alimentarea aia subtirica. Plus ca aia da numa 5 in loc de 12...Eu vroiam doar comanda sa o pun pe LPT. Dar cum zici tu e mai bine, dar sigur nu va fi eficient la "turatii" mari. Nu prea am vazut eu relee sa mearga la vitezele astea...fara rateuri...



:shock:
nelu
Relatiile sunt corecte pentru motoare in 4 timpi cu 4 cilindri.

Poti folosi optocuploare (cele mai multe sunt in capsule DIP cu 2x3 pini, tensiunea de izolatie este de sute de volti-> kvolti). LED-ul din optocuplor il legi la LPT (anodul) printr-o rezistenta >1kohm (catodul la masa). Tranzistorul din optocuplor il legi astfel: emitor la masa masinii (este de obicei NPN), colectorul printr-o rezistenta la +12V (2,2 kohmi cred ca este suficient). Tot din colector iei semnal pt turometru.
Gusti
Intrebare:

Eu din cite stiu, motorul care are o turatie de 1000 rpm are o frecventa de 16,6(6) rps, adeca Hz.

Cum se poate ca la 500 Hz sa am 16,7 rpm? Poate rps...
nelu
Pt. motoare in 4 timpi cu 4 cilindri avem:

Nr. rot/min=30 x frecventa cu care se deschide platina (sau frecventa cu care se da scanteie).

Dupa introducerea mesajului nu s-a pastrat corect capul de tabel. In stanga este nr. rot/min, iar in dreapta frecventa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.