Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mes
Tocmai am luat o Dacia 1310 din 1992, si cred ca si-a batut joc cineva de instalatia electrica. Adica lampile de frana lumineaza si fara cheie, la fel semnalizarea, daca aprind luminile de pozitie indicatoarele de temperatura si presiune a uleiului sar in maxim, iar legarea in blocul de sigurante nu seamana cu ce scrie in manual. Totusi, manualul se refera la masinile construite dupa 1995. E posibil sa se fi schimbat ordinea intre timp? Masina are bord de 1310, fara turometru si cu indicatoarele de temperatura si presiune a uleiului in partea dreapta. Desenul din cartea lui Mondiru (fig. 12.4, pag. 295) este cumva inversat? Daca l-as intoarce cu susul in jos as avea 5 sigurante care fac ce spune in desen.
Inca o intrebare: Am cate doua faruri pe fiecare parte. Pe prima pozitie a comutatorului se aprind cele din exterior, iar pe a doua toate. Adica cele din exterior ar fi luminile de intalnire, celelalte de drum. Bun, dar daca scot sigurantele pentru luminile de drum se sting cele din exterior. E inca o legatura proasta sau se schimba pozitia becului la comutarea pe lumini de drum? (ar fi foarte ciudat, da' intreb si eu...)
Si inca una: Cu cheia in contact, in pozitia in care sunt alimentate indicatoarele, si cu motorul oprit, presiunea uleiului e sub 2 (se aprinde si indicatorul din bord). E normal? Cu motorul pornit si cald presiunea e 2 la ralanti, si pana la 4 in mers.
Va multumesc,
Dan
ct03nut
ai dacie cu 4 faruri..ochelari, bun..e normal ca pe faza lunga sa se aprinda toate 4 iar pe faza scurta doar cele din exterior

cu presiunea..nu ar trebui sa ai deloc presiune cu motorul oprit, poate fi de vina indicatorul sau senzorul. sau...cine stie..si DA e normal sa se aprinda becul pentru ca nu are presiune cu motorul oprit
gti98
QUOTE(mes @ 8 Jul 2006, 18:11)
Tocmai am luat o Dacia 1310 din 1992, si cred ca si-a batut joc cineva de instalatia electrica. Adica lampile de frana lumineaza si fara cheie, la fel semnalizarea, daca aprind luminile de pozitie indicatoarele de temperatura si presiune a uleiului sar in maxim, iar legarea in blocul de sigurante nu seamana cu ce scrie in manual. Totusi, manualul se refera la masinile construite dupa 1995. E posibil sa se fi schimbat ordinea intre timp? Masina are bord de 1310, fara turometru si cu indicatoarele de temperatura si presiune a uleiului in partea dreapta. Desenul din cartea lui Mondiru (fig. 12.4, pag. 295) este cumva inversat? Daca l-as intoarce cu susul in jos as avea 5 sigurante care fac ce spune in desen.
Inca o intrebare: Am cate doua faruri pe fiecare parte. Pe prima pozitie a comutatorului se aprind cele din exterior, iar pe a doua toate. Adica cele din exterior ar fi luminile de intalnire, celelalte de drum. Bun, dar daca scot sigurantele pentru luminile de drum se sting cele din exterior. E inca o legatura proasta sau se schimba pozitia becului la comutarea pe lumini de drum? (ar fi foarte ciudat, da' intreb si eu...)
Si inca una: Cu cheia in contact, in pozitia in care sunt alimentate indicatoarele, si cu motorul oprit, presiunea uleiului e sub 2 (se aprinde si indicatorul din bord). E normal? Cu motorul pornit si cald presiunea e 2 la ralanti, si pana la 4 in mers.
Va multumesc,
Dan
*


Sa le luam pe rand:
1. La unele marci, frana e alimentata permanent (Skoda veche, Fiat vechi) ;la altele doar cand e pus contactul (Renault si familia lui) ; eu am modificat vechea mea berlina deoarece coboram o portiune in panta cu contactul oprit si era mai sigur sa am semnalizarea franarii
2. Cu semnalizarea de directie s-ar putea invoca acelasi gen de argumente
3. Ceva nu e in regula la bordul ala al tau; aprinderea pozitiei alimenteaza in mod normal doar iluminatul bordului.
4.Referitor la faruri, constructorul a facut o carpeala, pardon, modificare: original, Dacia avea 2 faruri, fiecare cu cate un bec, fiecare bec cu 2 faze, fiecare faza cu siguranta ei (4 bucati) La varianta cu 4 faruri, farurile din exterior sunt cablate ca la masinile cu doua faruri; pe cele din interior este pusa doar faza lunga, dar cum blocul de lumini nu face fata la curent dublu, acestea sun alimentate printr-un releu intermediar situat pe dublura aripii stanga-fata, si alimentate, desigur, din alt trunchi, nemaiavand acele sigurante fuzibile (al caror rost eu nu-l prea vad nici pentru instalatia "originala")
5. Indicatoarele din bord sunt foarte aproximative. Din start au o precizie de =/- 25% La mine nici nu sunt marcate cu cifre, doar cu zone colorate, iar indicatorul de presiune porneste si la mine de pe la 2 bar (presupunand ca zona de atentie inseamna 6 bar+ si scala e liniara, ceea ce presupun pe barba mea...) Esential e ca se stinge becul (manocontactul e mult mai sigur) si nu se aprinde in mers, la relantiul cel mai lent, cu motorul foarte cald (dupa un parcurs "greu" vara, pe canicula) Daca in aceasta situatie incep sa palpaie, e semn ca exista pierdere de presiune si trebuie verificat a) nivelul la ulei cool.gif vascozitatea (poate fi un ulei de iarna sau contaminat cu benzina sau antigel c) uzuri mari in lagarele arborelui cotit sau al celui cu came.
PS Daca instalatia electrica a fost modificata nu inseamna obligatoriu ca e deficienta. E bine de facut urmatorul test: cu contactul taiat si consumatorii opriti, se intercaleaza in serie cu una din bornele bateriei un ampermetru, intai pe o scara mai mare (20 Amperi) comutat apoi pe scari mai mici. Daca curentul este sub 1miliamper, se considera ca instalatia e bine izolata. Daca apare un consum mai mare, exista fie consumatori "muti", neobservati (apropo, are clipici? ala consuma 10-20miliamperi) Pericolul vine de la existenta unor defecte in izolatie unde curentul poate creste pana la valori care sa aprinda plasticul si masina ia foc!!
E bine de verificat cablajul, nu sunt chiar asa multe cabluri pe Dacie si operatia ne scuteste de o paguba destul de neplacuta.
Bafta!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.