[quote=Night Dog,10 Jul 2006, 02:37]
de curand am descoperit
ca am instalatia pentru temporizator si mi sa spus
Fara temporizare (si cu ea in functiune) exista un circuit (fir) care se "intoarce" la mecanismul stergatorului si asigura, printr-un contact alunecator, alimentarea .motorasului pana ajunge in pozitia "zero" . Temporizatorul intrerupe circuitul respectiv, asigurand impulsul de pornire al motorasului, apoi il reface, astfel ca stergatoarele fac o cursa, urmeaza o pauza (reglata din potentiometrul temporizatorului), alta cursa, etc. Dupa descriere, acel contact nu mai inchide circuitul in nici o situatie; problema poate fi de la conectorul temporizatorului sau poate fi defect (oxidat) contactul respectiv din temporizatorul propriu-zis. Ar mai putea fi intrerupt firul (dar e destul de putin probabil) sau ar putea fi o problema cu contactul propriu-zis, ala din mecanism (lamela aia strambata sau mancata)
Dar nu ne-ai spus ce model de temporizator ai? La berlina lui socru-miu e o cutiuta fixata prin a doua piulita de la potentiometru undeva in stanga ceasurilor in plansa bord, si l-am reparat de vreo doua ori. La modele mai noi (Nova) potentiometrul e actionat axial de capatul manetei care comanda manual stergatoarele(in dreapta volanului) iar temporizatorul e chiar in carcasa mecanismului de stergator si e cu tiristor, nu are releu electromagnetic clasic (ala la care se impusca contactele....) Si asta se poate defecta...
Bafta!!