crisanfelician
23 Apr 2004, 15:05
O intrebare pentru cei care se pricep la partea electrica. Nu am pozitii insa faza lunga si faza scurta merge. Am masurat curentul pe bornele de la becul de la pozitie insa nimic. Siguranta din panou este bune. Ma poate ajuta cineva ????
blocul de lumini. Nu mai face contact pe prima pozitie. Incearca cu un alt bloc, si daca merge, cumpara-l :roll:
Devils
25 Apr 2004, 21:14
sau poate ai scurt la becul ce ilumineaza numarul...zic asta pentru ca la mine asta era problema:)
whitesorcerer12
26 Apr 2004, 01:18
blocul de lumini se mai si repara uneori
daciaclub-dbopr
26 Apr 2004, 10:03
Si eu am avut aceeasi problema. Blocul de lumini are in partea de jos doua contacte nituite. Astea se slabesc de la vibratii. Trebuiesc stranse cu un patent.
iubitordedacie
28 Apr 2004, 22:47
va salut.
am si eu o problema cu dacia mea 1310 L de 4 ani. la pornire scoate un zgomot nasol, ca un harait. am inteles ca ar putea fi din electromotor. as vrea sa stiu daca trebuie pur si simplu schimbat, sau poate fi reparat cu o suma mai mica decat m-ar costa unul nou.
si mai am o problema cu bornele de la baterie: oxideaza ceva de speriat, si fac un fel de zapada. le-am schimbat cu unele din aliaj, da tot degeaba. plus ca nu face contact cand dau la cheie, trebuie miscate indiferent cat de bine le-as strange cu cheia.
va multumesc!
whitesorcerer12
29 Apr 2004, 01:05
le cureti ff bione si des..in paharul cu apa..
electromotorul trebe desfacut ca sa vezi exact ce are..poate fi reparat!!!
Ca sa nu se mai oxideze bornele incearca urmatoarea solutie:
- dintr-un cauciuc cu grosimea de aprox. 2mm taie un patrat cu latura de 4cm;
- in mijlocul patratului da o gaura cu diametrul putin mai mic decat al bornei, la baza acesteia; ar fi bine ca aceasta gaura sa aibe marginile cat mai regulate (foloseste o preducea sau o teava ascutita ca o preducea);
- cauciucurile se introduc pe borne (impiedica acidul care iese pe langa ele sa ajunga la borne);
- unge bornele cu vaselina sau ulei.
whitesorcerer12
29 Apr 2004, 10:12
stii cred in ce hal se fac de la praf si mizerie dupa ce le dai cu vaselina si ulei...iti blestemi zilele daca e sa scoti bateria...mai ales iarna iti ingheata toata porcaria aia pe degete..si pana la iarna numa bine se ingaleaza!!!!
Asa e, dar in viata nu poti sa le ai pe toate. :wink:
gvincentiu
29 Apr 2004, 10:34
Alta idee. Pusa in practica si in folosinta:
In loc de cauciuc foloseste o pasla ulterior imbibata in ulei (de motor, de cutie) si introdusa pe borne. Nu mi-au oxidat de 2 ani aproape deloc.
Foloseste borne de bronz. Sunt cele mai bune.
whitesorcerer12
29 Apr 2004, 11:23
auziti, da eu cum de nu pun nimik si nici nu oxideaza absolut deloc?cumpara niste borne k lumea, si o baterie tzapana, de firma, si sa vezi ca nu mai oxideaza deloc!!!
iubitordedacie
29 Apr 2004, 12:28
am inteles!
oricum sunt date si cu vaselina si au si cauciucuri pentru protectia de suportul care fixeaza bateria. dar o sa le pun si cauciucuri din astea. as imbraca-o in cauciuc pe toata numai sa nu mai faca figuri, ca e tare neplacut. e un STAB de 50 care nu are nici 1 an cred. mi-as lua eu un bosch de 66 da e dacie ce dracului...
cat despre partea cu electromotorul, isi poate da cu parerea cineva ce poate sa aiba? si cam care e pretul de piata al unei reparatii? am din ala mic. doar atat face: haraie rau la pornire. nu e deplasat sigur.
whitesorcerer12
29 Apr 2004, 13:26
are o bucsa in capatul axului...se poate baga alta, daca e cazul fara sa desfaci nuka la el, doar il dai afara..
sau mai bine il scoti si il pui pe baterie, sa vezi exact!!
"Iubitoru-le" bucsa din capacul electromotorului costa vreo 20 mii, iar manopera la un eletrician vreo 100. La berline e destul de pacatos de scos electromotorul. Eu am schimbat 3 astfel de bucse in iarna asta. Sint de rahat materialele.
whitesorcerer12
29 Apr 2004, 18:36
asa e, aiai odata dusa, o schimbi de 3 patru ori..
nu la orice berlina e [pacatos, la unele e mai mult decat atat
dar o fi oare bucsa?
trebuie vazut...
dupa 3 schimbari in 2 luni, am ajuns sa recunosc simptomele de la primul rateu.
Din pacate e foarte greu sa schimbi bucsa aia fara sa dai jos electromotorul.
Iar daca cea veche e inca acolo si uzata, ce faci ca n-ai cum s-o scoti :wink:
Iar dupa descriere, cam asta e, ca daca era dusa de tot se bloca elm. ca atingea rotorul pe stator si facea masa.
whitesorcerer12
30 Apr 2004, 00:03
la mine era dusa de tot si tot mai mergea........
si la berlina nu e greu ci imposibil sa schimbi aia fara sa il dai jos...
iubitordedacie
30 Apr 2004, 10:50
fratilor ma sinucid!!
in dimineata asta iar mi-a facut-o: dau la cheie, am lumini de contact dar nu face nici macar clic... nimic. am rasucit de fisa aia pana am inebunit-o, am si scos-o, curatat-o... nimic. ajutati-ma ca nu mai stiu ce sa fac. da-o la dracu ca e masina de 4 ani, un cenzurat de fir pe undeva, sau un contact trebuie sa fie. da nu ma pricep...
Vesnica ei pomenire.
Ti-a ramas electromotorul blocat.
Daca nu ai un electrician in apropiere sau nu te pricepi, incearca s-o pornesti la manivela, desi s-ar putea sa fie bendixul pe volanta si atunci n-o mai pornesti nici trasa.
Fuguta la schimbat bucsa :wink:
iubitordedacie
30 Apr 2004, 10:55
imi spui si mie cum e metoda cu manivela?
deci.
dai citeva sprituri, ca sa ai benzina in carburator, bai manivela pe gaura ei si prinzi melcul de la fulie, pui contactul si invirti de citeva ori (2-3, cit te tin baierele), dupa care cind simti ca manivela prinde ca un prag, dai o tura cu forta. S-ar putea sa o pornesti.
Poti sa mai incerci sa te traga cineva.
sau sa te impinga
calinp
30 Apr 2004, 11:26
iubitordedacie, cred ca o sa-ti schimbi sentimentele fata de masina
eu am avut o problema cu pornirea la fel ca a ta... demaror mort. problema a fost firul care alimenteaza solenoidul: se oxidase papucul si se rupsese.
scoate capacelul de plastic care e in capatul solenoidului si cu contactul pus si masina scoasa din viteza, apasa cu simt de raspundere pe surubul care se vede acolo. daca demarorul se invarte, atunci problema e de la firul de care ziceam mai sus, sau contactul ( mai putin probabil)
catami
30 Apr 2004, 13:13
Daca este blocat electromotorul bagi frumos in treapta a IV a si o impingi in spate. Teoretic trebuie sa sara electromotorul. Daca nu incearca varianta lui CALINP
whitesorcerer12
30 Apr 2004, 19:06
da-l jos si desfa-l tu sau altcineva!
gvincentiu
1 May 2004, 20:12
Imi pare ca daciile astea noi, nu prea au gaura de manivela in spoiler/fusta.
iubitordedacie
3 May 2004, 19:41
vreti sa va zic cat mi-a luat sa imi repare electromotorul? va intereseaza? nu va intereseaza?
bine, eu tot va zic.
pentru demontat si dus in spate la reparat cica, suma totala:
400.000 lei
la care se adauga:
100.000 pentru nestiut ca masina poate porni si fara electromotor ( tractare ).
acum porneste la cheie e adevarat, si face chiar frumos.
da 400.000 :roll:
whitesorcerer12
4 May 2004, 10:16
da tu de ce nu te-ai dus cu ala sa vezi ce lucreaza????
electromotorul l-am reparat myself...reparat mult zis, am schimbat bucsele si periile. Merge brici.
altarius
26 May 2004, 21:53
apropo de curenti de prin masina
poate careva sa imi zica la 1310 pe unde mergcablurile de la lampile de masaliers ide unde ornesc(cu alte cuvinte schema electrica la lampile astea0 ca desi bag in masalier nu mi se aprind lampile)
am
becuri bune, siguranta logic ca e buna si ea
va rog ;lamuriti-ma
whitesorcerer12
27 May 2004, 02:12
verifica cupla..e pe lateralul cutiei de viteze..si mai e ceva..firele alea trec pe sub suportul baterie si se gatuie frecvent acolo...
in rest nu ai treaba cu cablurile..
trec prin stanga masinii, pe sub ornamentele la la praguri/usi!
daca mai vrei detalii da-mi un privat
altarius
27 May 2004, 13:14
am gasit de unde pleaca (de pe langa cutia de viteze )dar cum ar trebui sa arate zona aia?
la mine is numai 2 fire prinse cu papuci dar fara izolatie si nush daca nu e de acolo
ce as putea face in cazul in care nu edin fir?
altarius
27 May 2004, 13:34
si inca o treaba ,practic firele alea daca le leg direct la baterie ar trebui sa se aprinda lampile nu?
whitesorcerer12
27 May 2004, 17:44
nu doamne fereste..
firele alea le pui in contact unul cu altul si trebe sa se aprinda becurile...nu ti se pare logic?ce ctrezi ca face cupla aia??
zona o cureti bine de tot, la fire evident ca pui izolatie, sa nu cumva sa ajungi sa ramai cu becurile aprinse, ca te arde cap de creta de nu te vezi:)
bafta
altarius
27 May 2004, 22:24
fi atent considerama BOTA in domeniu.deci firel alea is amandoua +si cupla inchide circuitul.faza care nu o inteleg e de ce merg amandoua firele spre spate
ii cate unu pt fiecare bec?
pls help me
incearca sa fi mullllttttt mai babesc in explictii
te rog si scuza-mi persistenta
[quote]sau sa te impinga :inger:[/quote]
sau sa o lasi la vale...
bogdan_o
28 May 2004, 13:00
Nu, e doar un singur fir pentru ambele becuri, care se ramifica. La cupla de la cutie ajung doua fire, ambele +. Cand bagi in marsarier se inchide circuitul si ar trebui sa se aprinda becurile din spate. Acum, ai putea sa iei unul din firele alea (le iei pe rand, ca nu stiu exact care vine din baterie si care pleaca spre stopuri) si le legi cumva la baterie la +. Daca se aprind lampile din spate, cupla din cutie nu merge (contacte stricate/mudare, sau cupla defecta). Daca nu se aprinde, ai putea sa ai intrerupere pe cablu, daca zici ca siguranta e buna.
altarius
28 May 2004, 15:28
ok acuma am inteles
nu intelegeam cum de ambele cabluri imi pleaca in spate
cel putin intra in legatura aia de droade care merg in/prin interior
dar daca zici ca asa e am incaredere in tine
mersi
whitesorcerer12
1 Jun 2004, 18:04
pai iti dai seama ca unul trebuia sa aduca curent, altul sa plece..
eu zic ca e de la cupla..
le scoti pe ambele becurile se sting/
le pui la cupla se aprind/e clar ca daca da, e cupla
altarius
2 Jun 2004, 21:39
ok si cupla asta cam cat cost si e simplu de schimbat?
whitesorcerer12
3 Jun 2004, 02:15
cat costa..vezi la magazine..
de schmbat...se desurubeaza aia veche, se baga in sens invers aia noua...e de ras sa te duci la service pt asta, te taxeaza aia de pomana:)bafta
altarius
4 Jun 2004, 14:13
mersi tare tare mult de informatii
scoate firul de la solenoid sau cum ii zice si pune-l pe + .. daca face clant e de la borne (99%) daca nu se aude nimik e solenoidul de vina
sau: impingi surubul ala cu mana daca nu face nimik dai si tu electromotoru jos si il verifici daca te pricepi daca nu te duci si tu cu el in mana la un electrician.
bafta
altarius
5 Jun 2004, 22:35
mi-am reparat becurile de marsalier
mersi mult de ajutor
altarius
9 Jun 2004, 21:05
daca tot am inceput cu partea electrica am si eu o intrebare: nu imi vine + la becurile care lumineaza cele doua indicatoare de pe dreapta(alea aditionale) si vreau sa stiu cam unde merg ele.
mersi anticipat
whitesorcerer12
11 Jun 2004, 12:55
vorbeste clar..ce indicatoare?ce becuri?ce dreapta??
altarius
11 Jun 2004, 21:52
deci, exista la modelele mai vechi de daci 1300,1310,un set de indicatoare optionale,rotunde intr-un chenar de plastic negru,pentru presiunea la ulei si temperatura ape.de obicei sunt montate intre butoanele pt staopurile de ceata,ventilator etc si sigla dacia de pe bord( aia din partea dreapta) sper ca acuma m-ai inteles de ce vorbesc.Probema mea e ca nu imi vine curent la becurile care le lumineaza.Intelegi acum ce vreau sa spun? si va intreabam ce sa fac .
whitesorcerer12
13 Jun 2004, 19:04
depinde unde si cum le-a legat/alimentat cel vare le-a montat..ia-o dupa fire!!!
altarius
14 Jun 2004, 13:39
aham.bun si din moment de ele ar trebui sa se abrinda cand cuplez luminile,inseamna ca firele ar trebui sa mearga la blocl de lumini?
iar blocul asta de lumini pe unde il gasesc?Sorry de persistenta dar tare mult vreau sa invat ca is tare novice.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.