QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2006, 17:38)
Supapa e IN PARALEL cu filtrul. Deci daca filtrul se colmateaza ramine a doua cale acea supapa, evident de la o presiune in sus, generata de colmatare.Vrei sa spui ca daca suflu, hirtia micronica nu lasa aerul sa treaca? Pai in cazul asta nu va lasa nici uleiul "veci".
In plus, mai sus scriu: "E drept, cu o oarecare rezistenta."
A, daca sufli sau tragi si fara cel mai mic efort trece aer, da, filtrul e defect.
Fiind in paralel, nu prin supapa se va scurge uleiul inapoi in sorb, ci prin insesi hirtia micronica.
AM verificat acum citeva minute. Sufli, curge greu, ceva normal, impus de hirtia micronica. Tragi, curge mai greu sau mai usor, dupa tarajul supapei. La cele la care tragind aerul curge usor de tot, supapa e tarata prea putin, incit uleiul nu va mai trece prin filtru ci direct prin supapa, adica nefiltrat.
Calitate de 2 bani.
Dragii mosului! Nu va mai certati atata! Filtrul de ulei are DOUA supape!!! Una e membrana aia de cauciuc care astupa gaurile din jurul tevii centrale si e supapa de sens, care ar trebui sa opreasca uleiul sa se intoarca in baie cand se opreste pompa de ulei; e supapa aia probata cu suflatul si e "in serie" cu circulatia uleiului. In fundul gaurii centrale se afla o a doua supapa, instalata "in paralel" cu filtrul; acea supapa se deschide in cazul infundarii hartiei filtrante cu mizerie, astfel ca motorul sa aiba ungere, chiar daca nu mai are si filtrare. Pe pompa e o supapa de descarcare a presiunii care limiteaza presiunea maxima astfel ca sa nu se rupa dintii la transmisia mecanica spre pompa sau sa arunce garnitura de cauciuc a filtrului si apoi uleiul afara; neinchiderea completa a acestei supape "fura" din debitul util al pompei, respectiv din presiunea de lucru.
Si eu cred ca schimbarea uleiului nu mai aduce nimic: fie s-au deteriorat unul sau mai multi cuzineti (totusi, faptul ca zgomotul dispare, ma face sa nu prea cred asta), (iar intinzatorul lantului de distributie nu mai e de mult hidraulic)... Totusi pare a fi un joc anulat de cresterea presiunii de ungere. Daca esti pornit pe verificari, desfa capacul culbutorilor si verifica sa nu ai un inceput de gripaj. Cand foloseam uleiuri ieftine am patit-o si eu: nu huruia, dar pornea greu si mergea prost, neregulat, fara putere. Dupa ce am inlocuit bujii, filtru de aer, platina etc. etc. am ajuns si la distributie. Rampa culbutorilor era aproape uscata iar gaurile din ax pe unde se ung culbutorii erau complet infundate...Dupa o banala curatire, era alt motor!
Poate ideea mea e complet aiurea, dar poate iti vine tie vreo idee...
Bafta!