Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Huruit" la pornirea motorului !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tasian
Salut ! Am o dacie 1310 din '99 care a inceput sa faca destul de urat la pornire ! "Huruie" sau "tacane" parca ar fi un motor diesel su ceva asemanator, dupa cateva secunde maxim 10 "dieselul" dispare si ramane motorul normal blink.gif .Asta se intampla dor la pornirile la rece, la cald nu se aude nimic anormal. Se poate sa fie uleiul foarte prost ? E ceva no-name la vre-o 5 RON litrul dar nu are mai mult de 1000 Km in conditi de exploatare normala fara suprasolicitari. Problema respectiva a aparut la ultimi vre-o 200 km. Daca stie cineva ceva despre sau sa mai intalnit problema, please help me !
vyper
s-ar putea sa fie si din ulei da uruiala asta de zici u e asa numitul start uscat al motorului! schimba uleiul si vezi poate dispare! daca nu nu ai ce sa ii faci in mare parte decat sa desfaci motoru!la pornirea motorului nu ai ungere asa ca sa fii foarte atent sa nu il accelerezi deloc cand se aude asa la pornire pentru ca s-ar putea sa il termini de tot! ca o linistire pentru tine a mea face asa aproape de cand am montat motoru da sincer nu am avut probleme cu el deci te mai poate tine mult si bine
bygy007
daca zici ca zgomoul a aparut dupa ce ai pus uleiul eu zic sa il schimbi cit mai repede ia unul de calitate si schimba si filtrul de ulei
ct03nut
schimba uleiul si baga ceva de calitate..recomand un elf competition st..o sa se transforme subit motorul tau
mihai0070
Te intreb si eu ceva : motorul pleaca la prima cheie sau nu.
vezi joja de ulei su spune-ne cum arata este galben auriu sau negru si vezi si ce consistenta are pune mana pe varful jojei si vezi cum este (daca ti-se pare ca este ca APA atunci FA SCHIMBUL cu unul mai bun)
Asta sa te linisteasca putin si motorul meu face la fel atit la pornirea pe benzina cat si gpl si nici macar nu o ia la prima cheie. cand este rece motorul.
sobolan
cred ca s-a mai discutat pe undeva treaba asta...da un search...
Pedro
Aceasta pornire pe uscat nu are nici o legatura cu uleiul.
Poate sa fie de la pompa de ulei care nu mai tine uleiul in rampa sau de la jocul mare al cuzinetilor care isi iau cam ultimii ulei desi ma cam indoiesc ca ar face chiar asa cuzinetii.
sobolan
QUOTE(Pedro @ 12 Jul 2006, 12:49)
Aceasta pornire pe uscat nu are nici o legatura cu uleiul.
Poate sa fie de la pompa de ulei care nu mai tine uleiul in rampa sau de la jocul mare al cuzinetilor care isi iau cam ultimii ulei desi ma cam indoiesc ca ar face chiar asa cuzinetii.
*



nu pompa de ulei tine uleiu in rampa ,pompa doar il circula...
payty
pai daca ai ungere sau nu, asta e simplu de vazut. Becul de la ulei se stinge imediar ce a pornit motorul,sau dupa vreo cateva secunde? si stingerea coincide cu incetarea huruitului? si la mine se aude zgomotul asta cand o pornesc, mai ales daca nu am mers cu ea vreo cateva zile. O pornesc cu grija, fara sa turez motorul aiurea si inceteaza. oricum zilele astea voi remedia problema pentru ca am sa schimb pompa.
argon
Conteaza si filtrul de ulei, are o supana inauntru, eu tot timpu il testez inainte sa il pun, suflu in centru, si daca merge nu e bun..in schimb cand tragi trebuie sa mearga.
Pedro
pompa de ulei are un sistem din cate am vazut eu, o biluta parca cu un arculet care blocheaza calea de intoarcere a uleiului prin acelasi loc pe unde e tras atunci cand e oprit motorul daca se strica device-ul respectiv pompa ramane neamorsata cu ulei ceea ce costa timpi de functionare a motorului fara ungere. Si mai e si treaba cu filtrul de care zice argon. Cel mai grav ar fi cred insa ca "coada" pompei sa fie atat de uzata sau pinionul de sub delcou sa fie atat de uzate incat sa mearga in gol la inceput , asta chiar ar fi grav
alinakes
Sigur s-a mai discutat problema !

Functia de search ajuta !

Eu as zice ca e de la ulei - ori e prost ori e subtire !

Schimb ( un ulei de o firma cat de cat cunoscuta ) + filtru + aditiv ( recomand 2+2 fara teflon ) !
argon
Nu e de la ulei, daca dupa pornire merge perfect cum zice, uleiul nu are nici o treaba. Orice ulei e, daca nu e in rampa imediat dupa pornire tot degeaba.
sobolan
ptr. pedro :vezi ca tocmai ti-a zis argon cine tine pres. de ulei....deci , nu pompa o tine ,cum ai scris tu mai sus ....
Pedro
Deci inca o data sobolan , se numeste supapa de sens si tine :1pompa amorsata 2uleiul in rampa, argon are perfecta dreptate si treaba cu filtrul poate fi alta cauza, sa zicem numero dos biggrin.gif
diaconuliviu
De fapt e supapa de suprapresiune si asigura ungerea in continuare a motorului in cazul unui filtru puternic colmatat.

A, este montata in PARALEL cu filtrul, nu in serie cu el.

Inca ceva: si daca tragi, si daca sufli prin acel stut central, trebuie sa iasa aer, asta pentru ca filtrul (hirtia) trebuie sa permita asta. E drept, cu o oarecare rezistenta.
Tasian
QUOTE(mihai0070 @ 12 Jul 2006, 08:43)
Te intreb si eu ceva : motorul pleaca la prima cheie sau nu.
vezi joja de ulei su spune-ne cum arata este galben auriu sau negru si vezi si ce consistenta are pune mana pe varful jojei si vezi cum este (daca ti-se pare ca este ca APA atunci FA SCHIMBUL cu unul mai bun)
Asta sa te linisteasca putin si motorul meu face la fel atit la pornirea pe benzina cat si gpl si nici macar nu o ia la prima cheie. cand este rece motorul.
*



motorul o ia la prima cheie ..daca dau intai la cama sa imi umplu camera de nivel din carburator, dar asta e o alta problema biggrin.gif ...e galben iar de consistenta nu prea imi dau seama pare ca si cel din sticla de rezerva blush.gif
Tasian
QUOTE(bygy007 @ 11 Jul 2006, 23:35)
daca zici ca zgomoul a aparut dupa ce ai pus uleiul eu zic sa il schimbi cit mai repede ia unul de calitate si schimba si filtrul de ulei
*



pai nu a aparut cand am schibat uleiul ...am scris acolo ca are vre-o 1000 km si zgomotul a aparut in ultimii 200 km, chiar dupa schimbul de ulei nu facea asa blush.gif
argon
QUOTE(diaconuliviu @ 12 Jul 2006, 15:01)
Inca ceva: si daca tragi, si daca sufli prin acel stut central, trebuie sa iasa aer, asta pentru ca filtrul (hirtia) trebuie sa permita asta. E drept, cu o oarecare rezistenta.
*




Nu, ca ala e rolul supapei de cauciuc, aerul trece numai daca tragi. Incearca.
Uleiul intra in filtru prin gaurile de pe margini, si iese prin gaura mare centrala. Uleiul nu are voie sa se scurga inapoi in filtru prin gaura centrala. Daca se intampla asta, e defect filtrul, si nu ar trebuii montat pe masina.
Tasian
QUOTE(payty @ 12 Jul 2006, 14:31)
pai daca ai ungere sau nu, asta e simplu de vazut. Becul de la ulei se stinge imediar ce a pornit motorul,sau dupa vreo cateva secunde? si stingerea coincide cu incetarea huruitului? si la mine se aude zgomotul asta cand o pornesc, mai ales daca nu am mers cu ea vreo cateva zile. O pornesc cu grija, fara sa turez motorul aiurea si inceteaza. oricum zilele astea voi remedia problema pentru ca am sa schimb pompa.
*



becul de ulei se stinge imediat si nu coincide cu incetarea huruitului .... pompa de ulei e schimbata si aia de vreo 3000 KM si e una cu debit marit

QUOTE(ct03nut @ 11 Jul 2006, 23:35)
schimba uleiul si baga ceva de calitate..recomand un elf competition st..o sa se transforme subit motorul tau
*




pe weekend ii bag un motor flush + filtru nou + 3 litri BP Visco2000 15w40 + un aditiv de ulei si sa vedem ce se intampla , sa speram ca scap de motorasul meu diesel laugh.gif

diaconuliviu
QUOTE(argon @ 12 Jul 2006, 17:01)
Nu, ca ala e rolul supapei de cauciuc, aerul trece numai daca tragi. Incearca.
Uleiul intra in filtru prin gaurile de pe margini, si iese prin gaura mare centrala. Uleiul nu are voie sa se scurga inapoi in filtru prin gaura centrala. Daca se intampla asta, e defect filtrul, si nu ar trebuii montat pe masina.
*


Supapa e IN PARALEL cu filtrul. Deci daca filtrul se colmateaza ramine a doua cale acea supapa, evident de la o presiune in sus, generata de colmatare.Vrei sa spui ca daca suflu, hirtia micronica nu lasa aerul sa treaca? Pai in cazul asta nu va lasa nici uleiul "veci".

In plus, mai sus scriu: "E drept, cu o oarecare rezistenta."
A, daca sufli sau tragi si fara cel mai mic efort trece aer, da, filtrul e defect.

Fiind in paralel, nu prin supapa se va scurge uleiul inapoi in sorb, ci prin insesi hirtia micronica.

AM verificat acum citeva minute. Sufli, curge greu, ceva normal, impus de hirtia micronica. Tragi, curge mai greu sau mai usor, dupa tarajul supapei. La cele la care tragind aerul curge usor de tot, supapa e tarata prea putin, incit uleiul nu va mai trece prin filtru ci direct prin supapa, adica nefiltrat.

Calitate de 2 bani.
gti98
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2006, 17:38)
Supapa e IN PARALEL cu filtrul. Deci daca filtrul se colmateaza ramine a doua cale acea supapa, evident de la o presiune in sus, generata  de colmatare.Vrei sa spui ca daca suflu, hirtia micronica nu lasa aerul sa treaca? Pai in cazul asta nu va lasa nici uleiul "veci".

In plus, mai sus scriu: "E drept, cu o oarecare rezistenta."
A, daca sufli sau tragi si fara cel mai mic efort trece aer, da, filtrul e defect.

Fiind in paralel, nu prin supapa se va scurge uleiul inapoi in sorb, ci prin insesi hirtia micronica.

AM verificat acum citeva minute. Sufli, curge greu, ceva normal, impus de hirtia micronica. Tragi, curge mai greu sau mai usor, dupa tarajul supapei. La cele la care tragind aerul curge usor de tot, supapa e tarata prea putin, incit uleiul nu va mai trece prin filtru ci direct prin supapa, adica nefiltrat.

Calitate de 2 bani.
*


Dragii mosului! Nu va mai certati atata! Filtrul de ulei are DOUA supape!!! Una e membrana aia de cauciuc care astupa gaurile din jurul tevii centrale si e supapa de sens, care ar trebui sa opreasca uleiul sa se intoarca in baie cand se opreste pompa de ulei; e supapa aia probata cu suflatul si e "in serie" cu circulatia uleiului. In fundul gaurii centrale se afla o a doua supapa, instalata "in paralel" cu filtrul; acea supapa se deschide in cazul infundarii hartiei filtrante cu mizerie, astfel ca motorul sa aiba ungere, chiar daca nu mai are si filtrare. Pe pompa e o supapa de descarcare a presiunii care limiteaza presiunea maxima astfel ca sa nu se rupa dintii la transmisia mecanica spre pompa sau sa arunce garnitura de cauciuc a filtrului si apoi uleiul afara; neinchiderea completa a acestei supape "fura" din debitul util al pompei, respectiv din presiunea de lucru.
Si eu cred ca schimbarea uleiului nu mai aduce nimic: fie s-au deteriorat unul sau mai multi cuzineti (totusi, faptul ca zgomotul dispare, ma face sa nu prea cred asta), (iar intinzatorul lantului de distributie nu mai e de mult hidraulic)... Totusi pare a fi un joc anulat de cresterea presiunii de ungere. Daca esti pornit pe verificari, desfa capacul culbutorilor si verifica sa nu ai un inceput de gripaj. Cand foloseam uleiuri ieftine am patit-o si eu: nu huruia, dar pornea greu si mergea prost, neregulat, fara putere. Dupa ce am inlocuit bujii, filtru de aer, platina etc. etc. am ajuns si la distributie. Rampa culbutorilor era aproape uscata iar gaurile din ax pe unde se ung culbutorii erau complet infundate...Dupa o banala curatire, era alt motor!
Poate ideea mea e complet aiurea, dar poate iti vine tie vreo idee...
Bafta!
Tasian
QUOTE(gti98 @ 13 Jul 2006, 21:13)
Dragii mosului! Nu va mai certati atata! Filtrul de ulei are DOUA supape!!! Una e membrana aia de cauciuc care astupa gaurile din jurul tevii centrale si e supapa de sens, care ar trebui sa opreasca uleiul sa se intoarca in baie cand se opreste pompa de ulei; e supapa aia probata cu suflatul si e "in serie" cu circulatia uleiului. In fundul gaurii centrale se afla o a doua supapa, instalata "in paralel" cu filtrul; acea supapa se deschide in cazul infundarii hartiei filtrante cu mizerie, astfel ca motorul sa aiba ungere, chiar daca nu mai are si filtrare. Pe pompa e o supapa de descarcare a presiunii care limiteaza presiunea maxima astfel ca sa nu se rupa dintii la transmisia mecanica spre pompa sau sa arunce garnitura de cauciuc a filtrului si apoi uleiul afara; neinchiderea completa a acestei supape "fura" din debitul util al pompei, respectiv din presiunea de lucru.
Si eu cred ca schimbarea uleiului nu mai aduce nimic: fie s-au deteriorat unul sau mai multi cuzineti (totusi, faptul ca zgomotul dispare, ma face sa nu prea cred asta), (iar intinzatorul lantului de distributie nu mai e de mult hidraulic)... Totusi pare a fi un joc anulat de cresterea presiunii de ungere. Daca esti pornit pe verificari, desfa capacul culbutorilor si verifica sa nu ai un inceput de gripaj. Cand foloseam uleiuri ieftine am patit-o si eu: nu huruia, dar pornea greu si mergea prost, neregulat, fara putere. Dupa ce am inlocuit bujii, filtru de aer, platina etc. etc. am ajuns si la distributie. Rampa culbutorilor era aproape uscata iar gaurile din ax pe unde se ung culbutorii erau complet infundate...Dupa o banala curatire, era alt motor!
Poate ideea mea e complet aiurea, dar poate iti vine tie vreo idee...
Bafta!
*



Tocmai am spalat motorul pe dinauntru cu un maotor flush 2+2 am bagat un filtru nou texaco + ulei mobil one 20w50 + 300g de aditiv 2+2 cu teflon. In prima faza la cald am vazut o inbunatatire a presiuni de ulei si parca un pic motorul merge mai rotund (poate numai mi se pare). Astept cu nerbdare dimineata sa fac o pornire la rece sa vad cum mai suna ...sunt ta rolleyes.gif re curios
mbabusanu
e posibil sa fie linia dusa. la cat sta presiunea (la relanti) dupa ce parcurgi prox 100 km ??? arborele e ST, R1 sau R2 ??? trebuie verificat arborele in primul rand apoi pistoanele la bolturi. consuma ulei ?


pt cei care au scris ca problema ar fi uleiul :NU AVETI DREPTATE. nu e problema de ungere. poate ceea ce a provocat uzura motorului a fost ungerea. dar acum e de domeniul trecutului. degeaba schimbi uleiul acum. oricum probleme mari nu sunt in afara de zgomotul de DIESEL. cand incepe sa pape ulei atunci se skimba foaia.
vyper
mbabusanu ai dreptate cu linia dusa... asa o am io e cam dusa linia mea dupa ce parcurg 100 de km presiunea la ulei sta exact la 2 poate chiar mai jos pe la 1.8-1.9 ca am ceas din alea cu numere de dacie mai veche si la presiunea asta se aprind becurile la ulei! in schimb daca am ulei mai gros la inceput nu se mai aprind pana se bate uleiu! ce as vrea sa va intreb: e posibil sa ma lase in drum?daca fac drumuri lungi cu el?precizez ca e demult asa are vreo 3 ani nu papa ulei da oricum se aude bataia cand se incalzeste destul de pronuntat mai ales daca e uleiu neschimbat! poate sa ma lase in drum motoru sa se rupa ceva in el?precizez ca a mai luat in ultima vreme si niste turari din alea peste 5000 icon_mrgreen.gif
mbabusanu
pt vyper: arborele nu se poate rupe in drum chiar asa usor. arbore uzat nu inseamna ca a mai ramas jumatate din el. se abate de la cota normala cu cateva sutimi si atunci incepe jocul intre arbore si cuzineti. exista persoane care prefera sa puna niste staniol intre cuzineti si arbore pt a creste un pic presiunea la ulei. daca ai ulei in motor nu se poate intampla nimic. gripajul apare la lipsa de ulei iar ruperea arborelui sau fisurarea lui la fortari mari (depinde la ce cota se afla). daca ultima data era pe R2 excl.gif iti recomand sa fii atent si sa nu fortezi prea tare. daca era ST stai linistit pt ca poti sa ii pui si o remorca si sa urci cu ea plina pe Transfagarasan. cheers.gif
diaconuliviu
QUOTE(gti98 @ 13 Jul 2006, 20:13)
Dragii mosului! Nu va mai certati atata! Filtrul de ulei are DOUA supape!!! [...]

Da, "ambalat" de discutia de aici am verificat simbata un filtru si acea membrana e a doua supapa.
kostake
[quote=Tasian,11 Jul 2006, 22:09]
Salut ! Am o dacie 1310 din '99 care a inceput sa faca destul de urat la pornire ! "Huruie" sau "tacane" parca ar fi un motor diesel su ceva asemanator, dupa cateva secunde maxim 10 "dieselul" dispare si ramane motorul normal blink.gif .Asta se intampla dor la pornirile la rece, la cald nu se aude nimic anormal.

Cred ca o sa ma injure toti cei care si-au dat cu parerea pana acum.Nu cred ca are legatura cu uleiul si cu ungerea.

Tasian,verifica tata electromotorul.
Cred ca ti s-au dus bucsile,in special cea de la carcasa bendixului si la rece se invarte in carcasa .Bendix-ul nu mai calca drept pe coroana, ramane agatat si dureaza un pic pana il arunca inapoi.
La cald bucsa se dilata si se fixeaza in carcasa => merge normal.

Pentru a nu da jos electomotorul poti verifica pornind masina cand e rece IMPINSA.Daca nu mai face acel zgomot du-te la un electrician ca nu scapi numai cu bucsile(ori schimbi carcasa sau pt cheltuieli reduse iti da meseriasul niste chernere pe soclul busei sa intre fortat)
Tasian
Dupa schimbarea uleiului a disparut zgomotul de la pornirea la rece ! Nu imi dau seama exact care e explicatia cert e ca nu mai face pe dieselu ... suna ca o dacie normala. Am facut un drum de 300 km, ulei nu a papat de loc, de incalzit peste normal nu sa incalzit, presiunea s-a mentinut in limita normala. Acum la rece sta la maxim; in relanti la cald la "jumatatea" ceasului de presiune de ulei; la turatii mai mari spre "HI" (nu stiu cat e acolo ca nu are nici un numar marcat blush.gif rolleyes.gif Multumesc tuturor pentru sfaturi !
vyper
QUOTE(mbabusanu @ 16 Jul 2006, 17:31)
pt vyper: arborele nu se poate rupe in drum chiar asa usor. arbore uzat nu inseamna ca a mai ramas jumatate din el. se abate de la cota normala cu cateva sutimi si atunci incepe jocul intre arbore si cuzineti. exista persoane care prefera sa puna niste staniol intre cuzineti si arbore pt a creste un pic presiunea la ulei. daca ai ulei in motor nu se poate intampla nimic. gripajul apare la lipsa de ulei iar ruperea arborelui sau fisurarea lui la fortari mari (depinde la ce cota se afla). daca ultima data era pe R2  excl.gif  iti recomand sa fii atent si sa nu fortezi prea tare. daca era ST stai linistit pt ca poti sa ii pui si o remorca si sa urci cu ea plina pe Transfagarasan. cheers.gif
*


sincer sa iti zic...mi se pare ca e la R2...da tiam zis ca am forjat la ea de rupeam cu ea!!!si daca se era la R2 se poate rupe?mie imi e frica sa nu se caleze motoru sau sa se rupa ceva in el la drum intins icon_mrgreen.gif ca in rest nu ma deranjeaza ca bate asa happy.gif
Pedro
Tasian nu te culca pe o ureche, trateaza cauza, nu cumva baga pompa de benzina carburant in baie. Daca da nu o sa dureze mult pana sa faca la fel. Zic asta caci in 99 din cauze pentru bataia aia de la motor ar cam fi cuzinetii si daca schimbi uleiul nu rezolvi nimic, cum la tine s-a rezolvat doar cu schimb de ulei e dubios.
Tasian
QUOTE(Pedro @ 20 Jul 2006, 09:37)
Tasian nu te culca pe o ureche, trateaza cauza, nu cumva baga pompa de benzina carburant in baie. Daca da nu o sa dureze mult pana sa faca la fel. Zic asta caci in 99 din cauze pentru bataia aia de la motor ar cam fi cuzinetii si daca schimbi uleiul nu rezolvi nimic, cum la tine s-a rezolvat doar cu schimb de ulei e dubios.
*




Am verificat pompa de benzina si nu baga carburant in baie, uleiul care l-am schimbat nu mirossea a carburant dar era foarte prost si fff subtire. Momentan nu mai aud zgomotul de la pornire. Sper sa tina asa. Oricum inainte de uleiul asta prost nu facea asa. Am bagat uleiul ala nasol am mers vre-o 800 km (drumuri scurte in oras) si aparut bataia aia suspecta la rece si dura doar cateva secunde maxim 10. Acum cu uleiul asta + tratamentul de ulei cu teflon nu mai face la fel, porneste si suna normal si la rece. Consum de ulei nu are, presiunea este buna. Din cate stiu eu la cuzineti uzati nu prea este nici presiune de ulei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.