rerecroS
12 Jul 2006, 10:35
Care este distanta corecta la culbutori pt. o berlina 1.4 cu instalatie de GPL ?
Pe benzina am inteles ca este 15-20. Trebuie reglati mai larg pt. ca e pe GPL? de ce? Ce efect poate avea daca ii reglez la 15-20 si merg pe GPL?
Multumesc.
sobolan
12 Jul 2006, 10:40
QUOTE(rerecroS @ 12 Jul 2006, 11:35)
Care este distanta corecta la culbutori pt. o berlina 1.4 cu instalatie de GPL ?
Pe benzina am inteles ca este 15-20. Trebuie reglati mai larg pt. ca e pe GPL? de ce? Ce efect poate avea daca ii reglez la 15-20 si merg pe GPL?
Multumesc.
ACELASI REGLAJ !
reglajul culbutorilor pe GPL se face la 0,20 - 0,25 iar pentru benzina 0,15 - 0,20.
sobolan
12 Jul 2006, 10:47
QUOTE(argon @ 12 Jul 2006, 11:44)
reglajul culbutorilor pe GPL se face la 0,20 - 0,25 iar pentru benzina 0,15 - 0,20.
si ,ma rog , de ce sa se deschida mai putin supapele cand folosesti gpl.....asta-i culmea...
Pentru ca dilatarea e mai mare pe GPL datorita arderii mai calde.
sobolan
12 Jul 2006, 11:01
pai pana la urma tre sa faci un compromis cu gpl-ul asta....reglezi motoru de doua ori pe-un loc....pornirea nu se face pe benzina ? pai daca dilatarea e mai mare nu tre sa se deschida si supapele mai mult = reglaj mai strans la culbutori ....
nu cumva tu contrazici ce ai zis ,mai devreme ,tot tu ? fara suparare , dar ....
Explicatia am primit-o la un service care monteaza GPL, probabil nu trebuia sa o i-au de buna, ca nici ei nu au stiu sa explice exact de ce. Eu zic sa incerci si cu 15-20 si cu 20-25, si vezi care merge mai bine. Eu mizez pe 20-25
Asteptam "gepelistii" sa ne impartaseasca impresiile.
rerecroS
12 Jul 2006, 11:12
De 20-20 ce ziceti ?
ionutctn
12 Jul 2006, 11:57
QUOTE(rerecroS @ 12 Jul 2006, 12:12)
Una din explicatii a fost data de Argon. O alta explicatie pentru reglajul 20-25 pe care ti-l recomand este ca atunci cand mergi pe gaz ti se strang culbutorii. Pentru asta chiar nu stiu care e explicatia dar am observat-o chiar si la mine. Tipul care mi-a montat instalatia mi-a spus ca pe gaz se trang culbutorii. Daca ii lasi mai largi nu va trebui sa ii reglezi des si stii cum bataie motorul cand nu iti deschide unul destul. Plus ca la cat de bine e facut axul ala cu culbutori daca reglezi la el intr-o veselie s-ar putea sa fii nevoit sa il schimbi (axul cu tot cu culbutori). Daca ii lasi la 20-25 trebuie reglati cam la 10.000 km.
sobolan
12 Jul 2006, 12:00
GPL
rerecroS
12 Jul 2006, 12:20
Mda, am vorbit si eu cu baiatul de la GPL si mi-a recomandat 20-25, din acelasi motiv: ca se strang mai repede pe gaz.
Acum am urmatoarele intrebari:
1. - imi afecteaza cu ceva "performantele" masinii daca ii las mai largi?
2. - daca ii las asa largi o sa faca tzacanitul ala ? ( ca nu-l suport )
Eu am ~ 17.000 km de la ultimul reglaj de culbutori (0.15-0.20), din care ~ 14.000 pe gpl si a mers destul de bine ...
A .. si inca o intrebare : REGLAJUL CULBUTORILOR AFECTEAZA CU CEVA CONSUMUL ?
ionutctn
12 Jul 2006, 13:32
QUOTE(rerecroS @ 12 Jul 2006, 13:20)
Mda, am vorbit si eu cu baiatul de la GPL si mi-a recomandat 20-25, din acelasi motiv: ca se strang mai repede pe gaz.
Acum am urmatoarele intrebari:
1. - imi afecteaza cu ceva "performantele" masinii daca ii las mai largi?
2. - daca ii las asa largi o sa faca tzacanitul ala ? ( ca nu-l suport )
Eu am ~ 17.000 km de la ultimul reglaj de culbutori (0.15-0.20), din care ~ 14.000 pe gpl si a mers destul de bine ...
A .. si inca o intrebare : REGLAJUL CULBUTORILOR AFECTEAZA CU CEVA CONSUMUL ?
1. Merge mult mai bine daca ii lasi mai largi pentru ca nu se pune problema sa se stranga plus nu mai reglezi intr-una dupa cum ti-am spus.
2. Normal ca face "tacanitul" dar daca fac toti la fel nu te deranjeaza. Mai nasol e dupa o perioada de mers ca atunci nu mai fac toti la fel. Fiecare bate in ritmul lui
Nu iti afecteaza cu nimic consumul reglajul culbutorilor. Consumul pe gaz e din debitul care se regleaza de pe instalatie. Mai conteaza o aprindere electronica....s-a mai discutat.
As ruga administratorii sa mute discutiile despre instalatii GPL in topicul deja deschis si care este foarte cuprinzator. Acolo sunt date foarte multe detalii.
Zaheiu
12 Jul 2006, 14:48
Da' de ce la benzina pentru fiecare chichita e un topic si la gaz un topic pentru toate problemele? Poate ca pe cineva intereseaza doar distanta la culbutori pe gaz si nu cele tspe metode de reglat instalatia.
einstein1984
12 Jul 2006, 14:53
Ciudat, dar in definitic e mai sanatos un joc mai mare decat unul prea mic.
Dar cei care folosesc GPL au rateuri in admisiune daca folosesc reglaj la 15-20? Sa recunoasca!
rerecroS
12 Jul 2006, 15:06
Cum adica rateuri in "admisiune" ?
Daca te referi la cele de pe toba de esapament ... nu cred ca e dacie care sa nu aiba.
șoferistul
12 Jul 2006, 16:22
Am GPL de 80.000 Km. Reglajul la culbutori este 15-20 la rece și pînă acum nu am avut probleme din această cauză. Doar dacă motorul se îcălzește mai tare sunt probleme, dar atunci e din răcire sau calitatea uleiului, nu din distribuție. Vara , în București, temperatura urcă pînă la 90 C, dar nu mai mult. Mașinile mai noi au temperatura de lucru 90-95 C.
rerecroS
12 Jul 2006, 19:05
La ce probleme te refereai ca ai atunci cand se incalzeste motorul mai tare ?
einstein1984
12 Jul 2006, 19:12
Rateu in admisiune= supape de admisiune ramane deschisa (jocul prea mic la culbutor) si ai parte de mica explozie in galerie.
șoferistul
12 Jul 2006, 19:42
Temperatura de lucru a motorului este în jurul valorii de 82 - 85 C, în funcție de autori. Daca se face depalsare cu mașina încărcată, vara la munte, rampe de distanțe mari, temperatura motorului indicată la bord poate ajunge și la 100C. La fel și în București, în zi toridă în care temperatura la nivelul solului atinge 60C. Lichidul de răcire fierbe după 120 C, deci nu e o problemă mare. În aceste condiții tijele culbutorilor sunt mai dilatate decît normal, deci este de dorit un joc mai mare la rece dacă se merge în condițiile descrise. În rest un joc mai mare duce la deformații ale suprafețelor de contact tijă - culbutor, care trebuie să fie ușor convexe. Dacă nu este așa, reglarea cu lera duce la erori.
rerecroS
12 Jul 2006, 21:32
Temp. motorului este > 82-85 grade (doar termostatul deschide la 86).
Am intrebat astazi mecanicul si mi-a spus sa fac 0.20 - 0.20 ... deja nu mai stiu ce sa aleg ( 15-20, 20-20 sau 20-25 ).
... cred ca o sa merg pe 0.20 - 0.20 ( este la mijloc ... incerc sa impac si varza si capra
). Este vreo problema daca admisie = evacuare ?
sobolan
13 Jul 2006, 07:52
normal ,daca jocu la culbutori este altu decat cel recomandat de fabricant ,automat modifici perform. motorului. cred ca ai sa auzi si zgomot la ei di cauza ca-s mai largi....oricum e mai bine ca jocul la culbutori sa fie mai mare decat valoarea prescrisa de fabricant decat sa fie mai mica.......cand jocu la culbut. este mai mic decat val. data de fabr. ,nu mai inchid supapele calumea.
Alex27Buc
13 Jul 2006, 22:28
QUOTE(ionutctn @ 12 Jul 2006, 13:57)
Una din explicatii a fost data de Argon. O alta explicatie pentru reglajul 20-25 pe care ti-l recomand este ca atunci cand mergi pe gaz ti se strang culbutorii. Pentru asta chiar nu stiu care e explicatia dar am observat-o chiar si la mine. Tipul care mi-a montat instalatia mi-a spus ca pe gaz se trang culbutorii. Daca ii lasi mai largi nu va trebui sa ii reglezi des si stii cum bataie motorul cand nu iti deschide unul destul. Plus ca la cat de bine e facut axul ala cu culbutori daca reglezi la el intr-o veselie s-ar putea sa fii nevoit sa il schimbi (axul cu tot cu culbutori). Daca ii lasi la 20-25 trebuie reglati cam la 10.000 km.
dupa ce am pus GPL mi-am parlit doua supape... mergea masina dar nu tragea... reglaj diferit vine din tot modul de ardere diferit
ardere mai completa pe gpl si admisie mai uscata... admisie uscata implica nevoie de racire mai mare care e data de contactul mai lung cu kiuloasa in cazul joc supape mai mare...
si ca idee fa un reglaj de ,25 la toti sau ,30 la toti dar nu cu lera ci cu unghi grade fata de pozitia stransa la mana a surub reglaj si sa imi spui ce relanti regulat ai... sper sa nu ma injuri dc la tine nu e asa dar taximetristi cu exp spun ca sub ,25 la toti nu prea se regleaza GPL
QUOTE(einstein1984 @ 12 Jul 2006, 16:53)
Ciudat, dar in definitic e mai sanatos un joc mai mare decat unul prea mic.
Dar cei care folosesc GPL au rateuri in admisiune daca folosesc reglaj la 15-20? Sa recunoasca!
rateuri in admisie.........................................
einstein1984
13 Jul 2006, 22:38
vrei sa traduci?
rerecroS
14 Jul 2006, 08:57
QUOTE(Alex27Buc @ 13 Jul 2006, 23:28)
dar nu cu lera ci cu unghi grade fata de pozitia stransa la mana a surub reglaj
Eu, unul, nu inteleg.
Alex27Buc
14 Jul 2006, 09:25
QUOTE(einstein1984 @ 14 Jul 2006, 00:38)
traducere:
se slabesc piulitele, se strange surub la mana pana se anuleaza jocul, se stie pas filet surub => unghi grade coresp la jocul dorit
rerecroS
17 Jul 2006, 17:52
Dupa 2 "reglaje" la mecanici, am pus eu manutza frumos de mi-am cumparat o cheie si mi-am reglat culbutorii singurel.
I-am pus la 0.20 - 0.25. Am modificat si platina (era 0.5+) si am pus-o ~0.4.
Pana acum totul pare ok, motorul merge mai rotund, nu mai am rateuri la toba ... .
Se aud totusi culbutorii tzacanind daca ridic capota ... afecteaza cu ceva faptul ca sunt reglati asa larg ?
Totusi, dupa ce trec prin aglomeratiile din buc, motorul incepe sa mearga f. neregulat (asa facea si inainte dupa ce se incalzea tare).
De la ce naiba sa fie ?
- fise, capac delco, bujii ?!
Ma gandesc ca s-o intampla ceva cu fisele sau cu capacul delco de la caldura aia ... si nu mai are scanteie buna. E posibil?
Se intampla dupa ce merg mai mult. La inceput, chiar daca temp motorului ajunge la limita normala, merge f. bine ... e, dar daca mai merg mult prin caldura & aglomeratie incepe sa mearga nashpa.
einstein1984
17 Jul 2006, 18:23
Alex27Buc, ia spune si pasul filetului daca tot dai metoda.
Alex27Buc
22 Jul 2006, 12:34
QUOTE(einstein1984 @ 17 Jul 2006, 20:23)
Alex27Buc, ia spune si pasul filetului daca tot dai metoda.
ziceai ca esti ing mecanic si cred ca manuale dacia sant garla pe net...
dc tot vrei sa ma incui macar spuneai si tu ce te faci cu jocul intre surub si piulita care e nepreluat cand e slabita piulita... sau cu toleranta la filetare... sau multe altele
si nu mai scoate limba ca nu frumos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.