Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1310 Li - vibratie ciudata - va rog ajutati-ma!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
hellcat
Salut baieti! Vreau sa ma ajutati si pe mine intr-o problema pentru ca nu mai reusesc sa-i dau de cap si nici o pleiada de mecanici. Am o dacie Li din 2001 care prezinta o vibratie (dardaiala), mie mi se pare ca pe inaltime, care apare de la vreo 50 km/h si dupa ce trec de 80 km/h se diminueaza pana spre disparitie. Si mai consider o chestie ciudata: in mers tinind piciorul pe acceleratie (se simte cum lucreaza motorul) cum trec de 50 km/h se schimba brusc parca felul de “tors” ca sa zic asa al motorului. Bonus ca la pornirea la rece crescand usor si constant turatia motorului masina intra in acelasi fel de vibratie disparind in jur de 2300 de ture. Ideea e ca toti mecanicii de prin service-uri au batut toti campii in special pe roti, totul culminand cu unul de la un dealer dacia cu pretentii: el la volan eu in dreapta, masina intra in vibratii si el foarte convins: asa trebuie sa mearga!

Mentionez ca am roti in 4 prezoane, jante oz si cauciucuri Michelin, binenteles echilibrate. Bujiile sunt ngk si functioneaza optim, ulei am folosit numai aral si schimbat cu generozitate. Mai precizez ca masina de noua a fost la taica-miu vreun an asa ca nu stiu daca vibra de noua si nici el nu se poate pronunta pt. ca n-are nici o treaba cu mecanica, dar stiu ca a cam forjat-o bine de tot si asta chiar de noua.

Acum eu am vorbit cu un pilot din Sibiu explicandu-i simptomele si mi-a raspuns ca a avut o pb similara la un opel de curse pe la 80km/h si mecanicii lui i-au depistat pb. abia la vibrochen, aceata fiind decalibrat creeand excentric. Si tot el mi-a spus ca asta se determina prin turarea la relanti la rece si cald a motorului usor progresiv sis a observ daca apar vibratii. Clar e ca mie la rece imi apar, la cald nu. Ideea e ca motorul cred ca tot trebuie sa-l dau jos chiar daca nu prea am chef sa vad ce naiba e inauntru. Bine ca am mecanic personal dar cred ca o sa-l ajut dupa program.

Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi romanu’ si poate imi explicati cauza posibila ca sa pot sa ma apuc de treaba. Mai vorbim.
Mae
si la mine are o vibratie si un unruit mai ciudat pe la 80, dupa 95 nerge ca unsa. cineva mi-a spus e posibil sa fi mers mult cu aceeasi viteza si datorita uzurii la a cea viteza sa intre in rezonanta. solutie nu stiu, si am fost cu ea si cand eram in garantie si mi-au spus ca trebuie sa se rodeze mai mult ( aveam deja vro 20 000 km)ca nu s-au asezat inca piesele, ba altii mi- au spus ca sunt de la gumele montana, pe care le-am schimbat si intradevar a disparut un tip de vibratii care apareau de la ele (pt ca nu nimeni nu a reusit sa le echilibreze, si am fost pe la multi). dar un huruit inca mai estepe la 80-95.





am o intrebare? ulei in cutie ai? ca ceva din simptomele pe care le-ai zis mi-s-au intamplat cand faceam scoala de soferi, si solutia a fost niste unguent la cutie.
FiveThreeFive
QUOTE
prezinta o vibratie (dardaiala), mie mi se pare ca pe inaltime, care apare de la vreo 50 km/h si dupa ce trec de 80 km/h se diminueaza pana spre disparitie.

Imi aduc aminte ca am avut, la firma unde lucrez, o Dacia (cu carburator) de prin 2000, care avea exact aceeasi problema: aceasta dardaiala verticala (de parca suspensia ar "pompa").

Din pacate, fiind masina de firma, nimeni nu s-a ocupat in mod serios de rezolvarea problemei. Daca te ajuta, pot sa-ti spun ca pneurile erau standard (165/70x13 pe jante in trei prezoane), deci probabil poti exclude rotile drept cauza, mai ales ca spui ca le-ai verificat.

As suspecta elementele care prind motorul si cutia de viteze de caroserie: tampoanele de cauciuc, traversa cutiei, strangerea corecta a suruburilor aferente. Daca nu e o problema dpdv financiar, schimba tampoanele de cauciuc de la motor + cutie. Nu costa mult, si elimini o cauza probabila.
kinderu'
Si eu cred ca poti sa incerci sa schimbi tampoanle de cauciuc !
costinel_sandu
A mea avea o vibratie destul de nasoala pe la 90km/h mai ales daca mergeai fara sa tii piciorul pe acceleratie. Oricum o avea si daca mergeai contant la 90, dar era mai slaba. Peste 95-100 disparea, si nici la viteza mai mica nu avea nimic.

La mine vibratia a disparut "ca prin minune" dupa ce am inlocuit amortizoarele de pe spate.
hellcat
pai in week-end o sa schimb tampoanele la motor si o sa dau si cutia jos sa schimb pinioanele de a 4 si 5 a pt ca la astea Li mi se par cam scurte, schimb uleiul la cutie fac o proba si va transmit rezultatele.

Oricum eu mai astept raspunsuri si ceva solutii mai ales daca stiti un caz similar pt ca altfel cred ca o dezmembrez toata.
hellcat
si old 1310 ai zis-o bine: parca suspensia ar pompa. exact asa se simte. poate mai stii ceva de masina de la firma.
whitesorcerer12
dar la statul pe loc, daca o turezi treptat, la 2000, 3000,4000 de ture, vibreaza pe undeva?daca nu , nu e de la motor, as zice si eu...
SoFastSoFurious
Am avut o problema asemanatoare la Dacia mea, bine fiind Nova nu cred ca ar conta. Am suspectat suporturile motorului, rotile s.a.m.d. am fo la vreo 3 service-uri shi pana la urma un nene ia dat de cap, adevarul este ca a mea mashina a fost shi forjata iar pe undeva pe la 80-90 vibra, se tura dar nu urca decat cand o apuca, la mine a fost ceva de supape, scaune sau ceva de genu nu prea ma pricep, lea facut ceva cu freza si acum nu mai am nici o problema nu ea. Doar furca de la cutia de viteze rupta tongue.gif tongue.gif
whitesorcerer12
si turand masina cu capota saltata, motorul mergea rotund??
SoFastSoFurious
Deci cand motorul mergea la relanti nu avea nici cea mai mica problema, cand era rece si il turam se tura, mergea cam.......nush cum sa explic de aiurea adik se tura dar cam degeaba, de rotund da nu era problema, dar avea faze cand eram cu a4a aveam 50km/h shi se ridica in jur de 5000rot/min si degeaba
nelu
A patra, 50km/h, 5000rot/min? Ambreiajul!
SoFastSoFurious
NU NU e schimbat tot incepand de la placa de presiune disc de ambreiaj, rulment, tot. NU era asta problema dupa ce mia fcut omu' ce mia facut cu freza la supapre nu mai am nici o problema iar motorul numai merge "intrerupt". Era treaba ca urca in ture aiurea, si pe urma scapa shi alerga ca nebuna tongue.gif tongue.gif tongue.gif
nelu
Tot nu am inteles. Viteza nu crestea proportional cu turatia motorului? O turai si demara cu o oarecare intarziere?
Marty
Daca zici ca ai schimbat kit-ul de ambreiaj, vezi sa nu iti fi ramas furca blocata si sa nu mai debraieze ca lumea. Sau poate nu a reglat mecanicul cablul de ambreiaj si ti-o tine patinata.
whitesorcerer12
in orice caz e vreo treaba cu ambreiajul!!!categoric ceva patineaza pe acolo!!!!
SoFastSoFurious
nu e de acolo nu are treaba era ca mashina se tura aiurea nu urca deloc stand turata asea vreo 4-5sec dupa care mergea fara nici o problema nush el a umblat la supapae lam vazut ca a facut ceva cu freza nush sigur, dar nu are nici o legatura cu cutia de viteze, placa de presiune samd

SI CINE ARE IDEE UNDE IN CONSTANTA POT GASI FURCA DE LA CUTIA DE VITEZE DE NOVA CA MI SA RUPT, NU O VREAU PE AIA DIN BRONZ DIN INTERIOR O VREAU PE AIA CARE E IN EXTERIOR DE CARE SE LEAGA CABLU DE AMBREIAJ 022.gif
nelu
Daca sta turata 4-5s dupa care demareaza sigur patineaza ambreiajul.
whitesorcerer12
evidement , mon cher!!!
hellcat
prieteni va multumesc mult pt sugestii. pana la urma am rezolvat-o intr-un mod transant: am vandut-o si nu-mi pare rau. asta e bine. si cred ca voi deveni solenzar. bafta multa
Mae
la o masina cu care am mers se turometrul se juca cu mine. arata 3000 apoi 5000 apoi 1000 si tot asa. dupa vro 5 minute se potoleste. si il mai apuca din cand in cand.



PS. motorul nu se tura.
whitesorcerer12
firele la bobina de inductie sunt bine stranse??
sgd_21


A mea vibreaza si cand o turez pe loc, si vibreaza exact la 2400 rot/min .... stie cineva cauza ?
sgd_21
whitesorcerer12

Am si eu problema cu variatia turometrului, mai ales cand este umed afara, sau ploua.

Zicetimi si mie cum arata bobina aia cu problema, si unde o gasesc.
autom
Buna.........

Efectul de pompaj nu poate veni de la amortizoare ,,obosite,, pe fata?

Intreb si eu.............

Cu respect
ATM
Si eu sunt curios... cam aceeasi problema o am si eu incepand cu 80 km/h dar la mine nu dispare daca trec de palierul asta de viteza, ci se inteteste. Si eu suspectez amortizoarele, dar tot setul face 3.400.000...macar sa stiu o treaba daca il schimb ph34r.gif
sgd_21
Fa un test de amortizoare la un service decat sa te iei dupa unu sau dupa altu ..... la banii astia .....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.