Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: smuceste sau se ineaca
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
abniel
"Dacia 1400 carburatie, aprindere Gotronic (rosie)"
de vreo saptamana a inceput sa se comporte tare ciudat.
in mers incepe schimbatorul sa se smuceasca, sare brusc in fata, in spate, ca si cum cineva ar trage de el. si in momentele alea se simte ca si cum masina s-ar ineca. simti chiar si la miscarea masinii, parca ai trece peste ceva obstacole.
am vazut ca imi curge putin benzina pe la membrana pompei de sprit. am schimbat membrana, am etansat bine cu pasta. face la fel. am desfacut capacul carburatorului, am curatat carburatorul cat am putut fara sa-l dau jos, jicloarele din CNC, am bagat presiune cu pompa pe toate furtunele de benzina. face la fel. acelasi comportament, nu vad nici o imbunatatire. mai nou am crescut putin relantiul (juma' de tura) aseara, ca vibra foarte tare la relantiu si avea turatia scazuta. azi dimineatza am pornit-o, de pornit porneste frumos. sta la ralanti la 500rpm, am mers pana la lucru, 6km in 20 minute. surpriza. am oprit si ralantiul este tot 500rpm, chiar daca temperatura motorului este optima. daca trag putin de soc, creste turatia si merge mai rotund. problema a aparut brusc. vineri era ok. sambata am fost doar pana la piata si nu am simtit nimic ciudat. de luni a inceput sa se comporte astfel. am facut deja aprox. 400 km (200 extraurban) si ea tot asa face, si in oras, si afara, indiferent de treapta de viteza. ce sa-i mai fac ? ce sa mai verific ? m-am gandit si la bujii, poate fi de la vreo bujie ? chestia e ca daca e scoasa din viteza si accelerez pot sa ma joc cat vreau cu acceleratia, ca merge normal. dar nici nu cred ca e problema in cutia de viteze. poate fi pompa de benzina ? e d-aia rotunda fara cama.
ce ma sfatuiti ca ma mananca !?
Giurisici Fabian
verifica si partea de aprindere eventual pune-o clasic cu platina si condensator fa-i reglajele si vezi cum se comporta
ct03nut
nu este simptom de parte electrica, da jos capacul carburatorului si vezi cum iti sprituieste la ciocul de papagal, uita-te la filtrul de benzina de la carburator (ultima oara l-am gasit facut zdrente acolo si mi-a intrat in jiglere), eventual schimba jiglerele cu ale unui prieten si vezi cum iti merge.

la acceleratii bruste pana in 2000 rpm cum se comporta?
Zaheiu
Avansul vacumatic merge? Adica se modifica mersul la ralanti cand scoti furtunasul din delco? La mine o data se topise capatul dinspre carburator si se astupase si nu mai aveam vacumatic.
abniel
QUOTE(ct03nut @ 14 Jul 2006, 12:44)
nu este simptom de parte electrica, da jos capacul carburatorului si vezi cum iti sprituieste la ciocul de papagal, uita-te la filtrul de benzina de la carburator (ultima oara l-am gasit facut zdrente acolo si mi-a intrat in jiglere), eventual schimba jiglerele cu ale unui prieten si vezi cum iti merge.

la acceleratii bruste pana in 2000 rpm cum se comporta?
*




iau un set nou de jiclere. schimb jiclerele sa vedem, inclusiv ciocul. poate ea infundat ceva. intre timp am fost plecat pe teren si numa' bine m-am oprit la piese auto si mi-am cumparat un set de bujii bosch w7bc. am avut pe nova si erau foarte bune.

chestia cu acc brusca am testat-o. daca e motorul rece se ineaca si daca o mentin calcata dupa ce am apasat-o brusc, chiar moare. dar numai cand e motorul rece, ceea ce este posibil sa fie normal. si face asta numai daca o acc de la 0. daca e peste 1000 de ture si calc brusc acc, accelereaza normal. nu se ineaca. asta cu masina scoasa din viteza. in mers daca o calc brusc s-ar putea sa se inece. nu stiu. n-am testat. voi testa in drum spre casa. ideea este ca desi carburatorul a fost bine reglat si brusc s-a intamplat asta, ma gandesc sa nu fie dereglat cumva aerul. ma gandesc la asta pt ca daca trag putin de soc, doar cat sa se incline putin clapeta din carb, nu mai face sau nu mai simt eu treaba asta.
Sita de la intrarea benzinei in carb este noua. chiar ieri am schimbat-o. de altfel am curatat toata instalatia de alimentare cu benzina, si alaltaieri am bagat in benzina si un aditiv special de curatat alimentarea la carburatie si injectie.
as vrea sa desfac carbul complet si sa-l curat, sa schimb jicloare, garnituri, tot ce are prin el, dar sper sa nu dereglez aerul, care stiu ca era regat bine. nu stiu daca nu cumva este el vinovat acum, dar nu a umblat nimeni la el de cateva luni. singur nu cred ca putea sa se deregleze.

sau sa traga oare aer fals pe la vreo garnitura de la carburator ?


QUOTE(Zaheiu @ 14 Jul 2006, 12:44)
Avansul vacumatic merge? Adica se modifica mersul la ralanti cand scoti furtunasul din delco? La mine o data se topise capatul dinspre carburator si se astupase si nu mai aveam vacumatic.
*



functioneaza avansul vacumatic. am testat si eu asta acu vreo 2 zile. ala e ok. daca scot furtunasul scade turatia si nu mai merge rotund. cand il pun la loc isi revine. deci e ok zic eu
Giurisici Fabian
cand trage aer fals relantiul nu este uniform ba tinde sa se accelereze singura ba da sa se opreasca
ionutz_ro23
da-ti jos aprinderea ca nu e buna deloc. am avut si eu aprindere si dupa o sapta mana mi s-au sticat 2 bujii si nu am putut ajunge acasa dectatras
abniel
QUOTE(ionutz_ro23 @ 14 Jul 2006, 22:16)
da-ti jos aprinderea ca nu e buna deloc. am avut si eu aprindere si dupa o sapta mana mi s-au sticat 2 bujii si nu am putut ajunge acasa dectatras
*



aprinderea e buna. stai linistit. am avut si pe cealalta masina care am dat-o. am circulat 10.000 km cu ea. si a mers super. si pe asta la felmerge.
am descoperit care era baiu. asa cum banuiam. bujiile. am pus bosch w7bc. porneste la sfert de cheie si merge cum trebuie. deocamdata e ok. nu mai sunt probleme.
multumesc pt sfaturi
sylviu_76
incearca sa schimbi si cuiul pontou ca sigur e de la el...eventual uitate si la nivel sa nu fie cumva prea mic...dupa ce schimbi cuiul preferential ar fi sa cumperi si un plutitor ca e deja reglat
cristidb
W7BC sunt cam reci pentru 1,4. Pe nova merg bine dar pe 1,4 se cam afuma. Poate acum vara merg, dar iarna sigur se afuma.
Cu ce pasta ai eransat garnitura de la pompa de sprit? Nu se etanseaza cu nimic.
abniel
QUOTE(cristidb @ 18 Jul 2006, 13:18)
W7BC sunt cam reci pentru 1,4. Pe nova merg bine dar pe 1,4 se cam afuma. Poate acum vara merg, dar iarna sigur se afuma.
Cu ce pasta ai eransat garnitura de la pompa de sprit? Nu se etanseaza cu nimic.
*



garnitura aia desi era noua nu etansa deloc. curgea benzina pe la ea de se facea baltuta de benzina pe tavita de sub carburator. asa ca am pus putina pasta rosie siliconica pt temperaturi inalte. acum etanseaza bine, nu mai curge deloc si merge masina bine. am facut deja 500 km. motorul porneste la sfert de cheie.

bujiile merg bine. daca zici ca la iarna am sa am probleme cu astea atunci recomanda-mi alt tip de bosch care crezi ca e bun. pe nova aveam motor 1.6 si au mers foarte bine si iarna si vara. am facut cu ea 10.000 km si am dat-o cu aceleas bujii bune, neafumate. (pe nova aveam si fise, platini, capac delco, toate bosch).

pt sylviu_76

cuiul pontou nu cred ca are probleme. nivelul e reglat la 6 sau 6 jumate. nu mai stiu exact, dar e reglat bine.
cristidb
Probabil W8BC sunt mai indicate, cu toate ca in manual tot W7BC sunt trecute si pentru 1400. Merg si W7BC dar se afuma iarna daca masina e folosita in oras pe distante scurte. La bosch cu cat e mai mare cifra cu atat sunt mai calde.
mike2madalin
Buna, am tot stat si am tot citit ce ati scris, abniel exact aceiasi problema am si eu, motorul ti-e praf, la fel ca si la mine, adica se tureaza usor pe loc dar cand e in sarcina.. da semnele respective, solutie segmentare sau depinde cum iti sunt pistoanele, camasile. eu intr-o perioada am incercat sa schimb uleiul tot la 2000km + aditiv, si am mai tras asa vreo 5/6000km, acu deja nu prea mai am ce sa fac si asa ca ma gandesc sa`i fac un rk
Alex27Buc
QUOTE(mike2madalin @ 24 Jul 2006, 22:43)
Buna, am tot stat si am tot citit ce ati scris, abniel exact aceiasi problema am si eu, motorul ti-e praf, la fel ca si la mine, adica se tureaza usor pe loc dar cand e in sarcina.. da semnele respective, solutie segmentare sau depinde cum iti sunt pistoanele, camasile. eu intr-o perioada am incercat sa schimb uleiul tot la 2000km + aditiv, si am mai tras asa vreo 5/6000km, acu deja nu prea mai am ce sa fac si asa ca ma gandesc sa`i fac un rk
*



mai bine spune-i omului de o supapa arsa... sa incerce un jigler principal putin majorat pe benzina... sa vada dc are aprindere el dc aprinderea lui nu face vreo oscilatie la turatia aia... am avut si eu necazul asta si culmea... pe benzina facea si pe gpl mergea ceas... am pus de proba un decl de 1300 si mergea ceas pe benzina dar nu mai mergea pe GPL... in cele din urma dupa un RK facut ca la carte problema s-a mentinut... schimbat delc schimbat bobina ind... schimbat de toate si noi si de pe masini care mergeau perfect... cu apr el si fara cu economizor si fara... gasit 2 supape usor descentrate remediat si alea... bujii de toate natiile si distantele... se inchina langa ea si mecanicul cartierului care prinsese prima dacie facuta la pitesti si lucrase ceva zeci de ani de ani la aia la pitesti

in cele din urma m-a salvat un carb cu reglare de CO... ala tremura putin la relanti dar balbaieli pa... merge inca si azi bine pe masina pe care am vandut-o intre timp
abniel
QUOTE(mike2madalin @ 24 Jul 2006, 21:43)
Buna, am tot stat si am tot citit ce ati scris, abniel exact aceiasi problema am si eu, motorul ti-e praf, la fel ca si la mine, adica se tureaza usor pe loc dar cand e in sarcina.. da semnele respective, solutie segmentare sau depinde cum iti sunt pistoanele, camasile. eu intr-o perioada am incercat sa schimb uleiul tot la 2000km + aditiv, si am mai tras asa vreo 5/6000km, acu deja nu prea mai am ce sa fac si asa ca ma gandesc sa`i fac un rk
*



ai stat si te-ai tot gandit. dar nu te-ai gandit bine. motorul meu nu e praf. in noiembrie a fost pus set nou, este ok motorul. au fost de vina bujiile. le-am schimbat, am pus bosch si deocamdata merge foarte bine. singurele probleme care mai sunt sunt in cutia de viteze care la ralanti face un huruit care dispare cand calc ambreiaju. e un rulment, pe care il voi schimba dar nu acum. deci ai grija ce sfaturi dai, ca pui omu cu motor nou a faca resegmentare.
oricum multam
Pedro
Nu inteleg ce legatura are schimbatorul cu bujiile, ulei in cutie mai ai?
abniel
QUOTE(Pedro @ 28 Jul 2006, 10:28)
Nu inteleg ce legatura are schimbatorul cu bujiile, ulei in cutie mai ai?
*



clar ca am ulei. doar nu circul fara. dar in momentul cand bujiile provocau "innecarile" alea in motor motorul facea niste zvacnituri, ca atunci cand se intrerupe benzina. si zvacniturile alea se transmiteau in cutie. se simtea la schimbator ca zvacnea asa si simteam si ceva de genul unor obstacole. ca si cum ai trece peste denivelarile pt limitarea vitezei. dar am schimbat bujile si vad ca s-a rezolvat. deocamdata merge brici.
Pedro
Aha, d-abia acum mi-a picat fisa, deci schimbatorul se misca pentru ca se misca de fapt cutia cu totul din cauza unor frane de motor fortate, gata am pricipit, mai greu da am inteles blush.gif
hora
salut. am si eu o problema si nu vreau sa deschid alt topic. am reglat motorul (berlina'99 carb) in brasov la service-ul de carburatoare din spatele magazinului onix (detaliu pentru brasoveni). platina 0.4, bujii brisk 0.6 avansul cu stroboscopul. merge bine cu o singura exceptie: in vit 2 si 3 incepe sa tremure, merge oarecum in suturi si asta pina trec de 2500 de ture. dupa aceea nu mai face dar e destul de nasol in oras, cind se merge mult in a 2-a sau a3-a sa te scuture asa. precizez ca pina sa o duc la acest service nu facea asa. cind am mers cu ea acolo nu prea avea demaraj, acum merge bine. meseriasul de acolo mi-a scos si conducta prin care se recupereaza gazele de la capacul culbutorilor la carburator. oare ce sa fie? pt brasoveni: a fost careva la service-ul cu pricina?
mirceas
@hora: singurul lucru pe care ti-l pot spune este ca un service foarte bun de carburatoare este cel de la carfil. cel putin pentru dacia, desi baietii verifica si de alt fel.
CiprianPJM
Si a mea smuceste in a III-a si a IV-a cand accelerez liniar dar mai "viguros" si ajung pe la 50-60 Km/h, ceea ce se intampla foarte des. Daca o las mai usor cu acceleratia se potoleste. Mentionez ca am motorul terminat (urmeaza un set + tot tacamul) asa ca nu ma mira. Scutur o roaba de calamina si funingine de pe bujii o data la 4-5 zile. Problema a inceput dupa ce am cumparat benzina de la benzinaria de langa fantana arteziana de la Gara de Nord, MOL sau ce e, ca nu mai tin minte si chitanta o am la masina. O fi si benzina proasta. Pana mai pun ban langa ban o las asa si merg mai cuminte. Sa vedem cand se rupe in doua. icon_mrgreen.gif



P.S. (scris dupa cateva zile) Am curatat si strans fisele de bujii si nu prea mai face. probabil ca daca schimb bujiile si fisele cu totu nu o sa mai faca, da` sa mai rabde si ea cum rabd si eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.