catami
30 Apr 2004, 08:10
Salutare,
Doresc sa montez un intrerupator "ascuns" pe bobina de inductie (de preferat pe firul care duce in contact). Din pacate nu stiu care este pozitia lui in mufa de la contacte. Daca ma puteti ajuta cu sfaturi (grosime cablu, tip intrerupator, scheme pozitie pini in contact sau alte sfaturi).
Va multumesc anticipat.
driverx
30 Apr 2004, 08:21
Eu mi-am montat alarma, asa ca a trebuit sa umblu pe acolo...din cate tine minte este firul rosu...nu este asa gros ca cel maro de exemplu care e pentru solenoid.
:shock:
catami
30 Apr 2004, 08:33
Multumesc,
Conteaza cumva tipul de intrerupator eu ma gandeam le ceva gen avarii (bord de CN) sau basculabil (dezaburire, lampi ceata). Rezista intrerupatorul la curentul (amperajul) care este pe acel cablu?
este vorba de firul rosu mai subtire care intra in contact. ai grija ca mai e unul rosu dar mai gros.
DAR
sfatul meu este sa faci intrerupetrea chiar la bobina si neaparat prin releu. cu chestia asta nu e de joaca, daca cumva te lasa (contactele intrerupatoarelor se pot carboniza) intr-o depasire iti poate fi fatal.
daca vrei o schema da-mi un PM sau email si o sa-ti trimit.
de ce ai nevoie de asta? esti cumva taximetrist? si vrei sa-ti pacalesti clientii incomozi ca ai ramas fara benzina?
driverx
30 Apr 2004, 09:51
tarzy,
Daca mi-ar face asa ceva un taximetrist, eu as sta cu el pana face rost de benzina. Si timpul pierdut mil va plati cu propria taxa de stationare pe care o are. Poate ajung gratis acasa.
:shock:
se mai poate face altceva. Un contact, care sa puna firul de la ruptor (platina) la masa. Cat timp e ala la masa, nu porneste masina nici s-o bati !
driverx
30 Apr 2004, 09:59
Ov,
Tu vrei sa inventezi bobina de unica folosinta?
:shock:
stai ma, ca oricum bobina primeste plus doar cand e contactul pus. Treaba cu butonul e acelasi lucru ca si cum ai sta cu motorul oprit dar cu contactul pus, tot o prajesti daca o tii o vesnicie. Daca vine hotu' si lasa contactul pus, te duci frumos si iti iei alta bobina, nu alta masina !
catami
30 Apr 2004, 10:14
Va multumesc pentru raspunsuri
Problemele sunt urmatoarele:
1) nu sunt TAXIMETRIST
2) pana saptamana trecuta am avut o "carja" la volan pe care a trebuit sa o tai cu flex-ul pentru ca se blocase.
3) nu pot sa-mi permit o alarma.
driverx
30 Apr 2004, 10:16
1,4 mil in Metro. Merita.
:shock:
QUOTE(\"catami\")
Va multumesc pentru raspunsuri
Problemele sunt urmatoarele:
1) nu sunt TAXIMETRIST
2) pana saptamana trecuta am avut o \"carja\" la volan pe care a trebuit sa o tai cu flex-ul pentru ca se blocase.
3) nu pot sa-mi permit o alarma.
OK, OK, OK
te credem, oricum chiar daca erai taximetrist si tot te ajutam
uite aici schema, sper ca am nimerit-o cu bornele releului.
dar cel mai simplu ar fi ca pur si simplu sa scoti mufa de la baterie.
driverx
30 Apr 2004, 13:18
Zilnic? :shock: :roll:
:shock:
calinp
30 Apr 2004, 13:25
ca antifurt, e mai bun intrerupatorul. daca vede ca nu se aprind becurile, hotul se uita sub capota, pe cand cu intrerupatorul zice ca e defecta aprinderea, ca nu are benzina, etc...
QUOTE(\"driverx\")
Zilnic? :shock: :roll:
:shock:
nu zic de borna mare, cu toate ca aia masa nu e complicat de scos, de ci papucii de pe firul ala mai subtire care alimenteaza bordul.
dexter
30 Apr 2004, 14:37
Ca antifurt este foarte eficace un intrerupator care pune ruptorul la masa.
Eu am un astfel de intrerupator montat de aproape 8 ani si nu am avut nici o problema cu bobina, chiar daca am uitat de multe ori sa-l actionez la pornirea masinii.
De obicei dupa ce constat ca tot dau la cheie si nu porneste imi aduc aminte sa dau si de respectivul intrerupator.
Trebuie doar sa gasesti un amplasament cat mai bun pentru intrerupatorul respectiv, astfel incat sa fie usor de actionat, dar nici sa nu bata la ochi.
catami
30 Apr 2004, 14:59
Eu doresc un sistem in care sa nu apara ceva cabluri trase in plus. Optez pentru o modificare efectuata sub cochilia volanului, respectiv manunchiul de fire care intra in contactul de pornire.
Vreau ca acest buton sa fie pus pe aprindere deoarece nu stiu daca multi se gandesc la un buton ascuns. Butonul pus pe alimentarea electrica este usor de ocolit prin actionarea manuala a excitatiei demarorului.
cristidb
3 May 2004, 12:24
Orice fraier shtie ca daca nu se mishca turometrul nu are scanteie shi e suficient sa pui un fir de la baterie la plusul bobinei sa porneasca. Chiar credetzi ca hotzii de mashini sunt asha idiotzi?. O carja e cea mai eficienta ca dureaza mai mult sa fie desfacuta.
bogdan_o
3 May 2004, 12:33
Da, or sti ei. Insa eu nu vad hot care sa stea sa desfaca capota masinii si sa surubareasca pe acolo in speranta ca i-o da de cap. Mai simplu ar fi sa incerce sa fure masina de alaturi.
Cea mai eficienta metoda antifurt ar fi montarea unui asemenea intrerupator pe cablul + de la baterie care sa aiba si o siguranta de amperaj mic, suficient cat sa treaca prin cablu un curent necesar pentru alarma, ceas si alte d'astea. In momentul in care va incerca sa porneasca masina, siguranta se va arde si nu mai pleaca nicaieri. Butonul din masina va face comutarea intre firul cu siguranta si firul pentru pornire (fara siguranta).
Daca nu stiati, alimentarea bobinei si a releului de incarcare se face direct de la contact fara a se mai trece prin nici o siguranta, de aceea eu nu as recomanda intreruperea plusului (firului rosu) deoarece in caz de scurt se arde instalatia electrica si nu cred ca vrea nimeni. Cel mai rentabile este intreruperea firului de la ruptor la bobina dar cu atentie sa fie un comutator de buna calitate, sau se pune acelasi fir la masa dar aceasta metoda are dezavantajul ca daca se uita contactul pus se arde bobina.
mai simplu (dar incomod): luat capacul delco sau fisa centrala sau rotorul
cei7pitici
24 May 2004, 15:36
Am eu pus la a mea intrerupator ca ala de avarii sau de proiectoare direct pe circuitul principal. Se intampla uneori sa uit si dau la automat de cateva ori. Mi-a salvat masina de cateva ori (cand stateam pe Bd. Lacul Tei) pana sa-i pun si alarma.
hawkeye
30 May 2004, 17:11
[quote]Orice fraier shtie ca daca nu se mishca turometrul nu are scanteie shi e suficient sa pui un fir de la baterie la plusul bobinei sa porneasca. Chiar credetzi ca hotzii de mashini sunt asha idiotzi?. O carja e cea mai eficienta ca dureaza mai mult sa fie desfacuta.[/quote]
de fiecare data cand vad chestii de-alea de blocat volanul ma pufneste rasul.
fiind posesor de nova stiu cum se face la nova sa bypasezi un de-ala. iei o manivela de desfacut roti, scoti capacul ala de pe volan pe care scrie nova, desfaci cu manivela piulita care tine volanul, il scoti, atasezi volanul cu care ai venit de acasa si pleci.
pentru orice alta masina e de ajuns un svic putin mai solit cu care tai volanul si il transformi in ghidon.
cel mai adevarat sistem este acea carja care are atasata o telecomanda. si cand o armezi din telecomanda baga 10.000 de volti pe un perimetru stabilit. aia daca n-o dezactivezi, nu vrei sa intri in masina
din pacate sunt destul de scumpe si cei care le-au vandut mai demult nu mai aduc.
[quote="hawkeye"][quote="cristidb"]Orice fraier shtie ca daca nu se mishca turometrul nu are scanteie shi e suficient sa pui un fir de la baterie la plusul bobinei sa porneasca. Chiar credetzi ca hotzii de mashini sunt asha idiotzi?. O carja e cea mai eficienta ca dureaza mai mult sa fie desfacuta.[/quote]
de fiecare data cand vad chestii de-alea de blocat volanul ma pufneste rasul.
fiind posesor de nova stiu cum se face la nova sa bypasezi un de-ala. iei o manivela de desfacut roti, scoti capacul ala de pe volan pe care scrie nova, desfaci cu manivela piulita care tine volanul, il scoti, atasezi volanul cu care ai venit de acasa si pleci.
pentru orice alta masina e de ajuns un svic putin mai solit cu care tai volanul si il transformi in ghidon.
cel mai adevarat sistem este acea carja care are atasata o telecomanda. si cand o armezi din telecomanda baga 10.000 de volti pe un perimetru stabilit. aia daca n-o dezactivezi, nu vrei sa intri in masina :)
din pacate sunt destul de scumpe si cei care le-au vandut mai demult nu mai aduc.[/quote]
sau alta metoda ar fi cea cu un mic bomfaier (fierastrau de metale) din cate stiu eu "fierul" volanulului nu are mai mult de cativa mm grosime
bogdan_o
31 May 2004, 20:43
Orice se poate fura. Iar pe un hot determinat si bine pregatit nu-l impiedica o carja din aia. Dar pana la urma e vorba de Dacia, deci are de unde sa aleaga. Si ce crezi ca prefera? Una cu carja si alrma la care sa se chinuie sau masina de langa ea care nu are carja si nici alarma?
vasi1453
3 Jun 2004, 15:34
Ce-ti recomand eu e sa pui un comutator pe circuitul de comanda al electromotorului ( bendix). Trebuie sa fie de curent ceva mai mare dar te scuteste de surprizele neplacute de pe circuitele de la aprindere. Eu am pus un alt dispozitiv de intrerupere ( mai greu de identificat ) gen fisa dubla,pe care o scot si plec cu ea in buzunar. Daca maschezi locul suficient de bine nu-l gaseste nici dracu', iar sa stea hotul si sa urmareasca firele pe la motor nu cred. ( acum, depinde ce hot si cand si unde actioneaza).
Apropo, am avut masina furata avand carja la volan. Noroc ca am gasit-o.
destul de intreaga.
clar o amarata de carja nu e buna de nimic mai bun este un intrerupetor pe circuitul electrivc.
ps mie nu imi trebuie ca masina mea e tota un antifurt :mrgreen: :mrgreen:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.