FISICHELU
22 Jul 2006, 17:10
[attachmentid=31648]
Scurt istoricPana in 1966 Hockenheim a fost un circuit de mare viteza sub forma unui bob de fasole. A fost inaugurat in 1939, la cativa kilometri de Heidleberg si a fost folosit pentru cursele auto si moto nationale. In 1965-66 a fost modificat de catre John Hugenholz, acesta realizand si designul circuitului precum si o singura linie start-finish. Dupa aceste modificari, circuitul a ramas totusi unul de viteza mare, singura portiune cu viteza mai mica fiind zona "stadium" (grandstad).
Hockenheim a devenit cunoscut in 1968 cand, la una din cursele importante gazduite de acest circuit, Jim Clark si-a pierdut viata intr-o cursa de Formula 2. Desi cauza decesului lui Clark nu a fost nici pana acum 100% elucidata, mai mult ca sigur ca acest lucru s-a intamplat datorita unei defectiuni a pneurilor. Acesta nu a putut sa vireze si a lovit in plin un copac.
Cum Nurburgring isi crescuse secutitatea, Hockenheim a fost gazda GP-ului Germaniei din 1970 cu un aspect modificat, si anume incetinit, prin introducerea a trei sicane. Nu a reprezentat cea mai populara alegere pentru desfasurarea GP, insa , dupa accidentul lui Lauda din 1976 la Nurburgring, Hockenheim a fost locul de desfasurare al premiului pana in 1985, cand "noul" Nurburgring si-a reluat pozitia.
Circuitul de la Hockenheim a foat updatat radical inaintea GP-ului Germaniei din 2002, iar dupa opinia multora, s-a pierdut mult din caracterul circuitului initial.
S-au pierdut schimbarile de directie super-rapide, desi par impresionante la TV.
Totusi nu este invinovatit Herman Tilke pentru lipsa spectacolului pe "noul" Hockenheimring, la fel cum nu se pomeneste de faptul ca circuitul nu mai este asa de popular. Astea fiind spuse, arata bine la TV iar promotorii curselor au mai adaugat cateva standuri pentru public, lucru care este echivalent cu mai multi bani...
....fata adevarata,moderna a Formulei 1...
FISICHELU
24 Jul 2006, 20:03
Anul trecut a fost o cursa dramatica cu un duel interesant intre Schumacher si Fisichela. In penultima tura, Fisico, in ciuda problemelor la sistemul de franare (era nevoit sa franeze cu 100m inaintea curbelor), a reusit sa il depaseasca pe Michael, acesta din urma avand probleme cu cauciucurile.
Intr-adevar, datorita temperaturilor foarte ridicate, cauciucurile pot pune probleme, in special cele din spate. rRamane de vazut ce setari vor face echipele bolizilor, is cel mai important, ce strategie de competitie vor aborda echipele. Magny-Cours a reprezentat unul dintre cele mai bune exemple de schimbare a strategiei dupa cum cere cursa - Alonso nu a iesit pe primul loc, insa si-a pastrat locul al doilea, evitand ultima intrare la boxe. Desi performantele masinilor celor doua echipe favorite sunt sensibil asemanatoare, lupta se da la capitolul rezistanta fizica si p[lan de bataie... Trebuie avut in vedere ca urmatoarele curse se vor desfasura in regiuni relativ calde, care vor pune reale probleme cauciucurilor... La capitolul acesta, se pare ca Bridgestone sunt mai bine echipati. Oare cauciucurile vor face diferenta? Ele vor fi cele care vor conta in economia viitoarelor curse? Ele vor decide campionul? Ramane de vazut... Spectacolul continua, pacat ca nu este prezentat si la noi asa cum ar trebui prezentat, pacat ca este doar o simpla emisiune din grila de programe a TVR.
auzi, n-ai vrea sa te angajezi comentator la TVR ?
(n-am nici o combinatie acolo, dar cine stie, incearca c-un CV)
TMihai
25 Jul 2006, 09:37
Pe CV tre' sa apara obligatoriu si "pila/pilele" altfel nici nu-l citesc baietii de acolo
DragosP
25 Jul 2006, 10:16
QUOTE(Ov @ 25 Jul 2006, 10:32)
auzi, n-ai vrea sa te angajezi comentator la TVR ?
(n-am nici o combinatie acolo, dar cine stie, incearca c-un CV)
Micky, tu ești?
FISICHELU
25 Jul 2006, 10:52
@ Ov
Daca imi platesc ei deplasarile la GP-uri, stii cum!?!?! (Sau, hai, treca de la mine, macar director la TVR in locul lui Tudor...) Dar cu o singura conditie: sa ma lase sa bat campii ca Micky....
sandman_
25 Jul 2006, 13:51
Eu as pune conditie sa ma lase sa-l dau afara pe miky
Din pacate, din cauza faptului ca asta e prezent pe la curse, nu se prea poate scapa de el asa usor.Chiar daca abereaza non-stop, pentru aia de la TVR e senzational ca vorbeste prin telefon de acolo!
TMihai
26 Jul 2006, 09:11
De parca ar fi prezent la curse din banii lui
sandman_
26 Jul 2006, 09:31
Pai tocmai pe banii lui (sau ai sponsorului) este prezent la curse.
TMihai
26 Jul 2006, 10:10
Care sponsor? Schumi sau Alonso?
N-as crede ca-i doar colaborator cu tvru' si ne "ajuta" cu informatii de la fata locului pe banii lui. Daca nu e asa, da-mi si mie un link, ceva acolo, sa vada si retina mea cum isi sacrifica Miki sau sponsorul inconstient finantele pt binele nostru
sandman_
26 Jul 2006, 10:24
Nu mai stiu unde am citit, insa sigur in surse oficiale si credibile, ca nu TVR plateste deplasarile lui. Prin urmare, atata timp cat nu se gaseste vreun comentator mai ieftin care sa trasmita de la fata locului, n-avem sanse sa scapam de el. Si, avand in vedere ca e destul de greu sa fie cineva mai ieftin...
Ma duc eu frate la curse, ca am avut privilegiul sa merg la mai multe curse de Formula 1, si sa-mi dea numarul de telefon ca-i sun de pe iarba in timp ce stau cu o bere in mana!
sandman_
27 Jul 2006, 09:54
"Buna ziua doamenlor si domnilor, sunt al dumnea voastra credincios comentator SOLON, transmitand, ca de obicei, de pe iarba de la Hockenheim. Tocmai am terminat o partida de barfa cu MS, care e foarte suparat ca pisica nevestei sale Cory are ulcer din cauza ultimei cure de slabire, motiv pentru care s-ar putea sa nu mai faca o cursa la fel de buna si in aceasta dupa-amiaza...."
Ar fi ceva
)
Miki, tu esti?
sters quote inutil...
TMihai
27 Jul 2006, 11:34
Probabil si un orb ar transmite date mai exacte despre cursa. Oricum pt Miki toate masinile arata la fel, castile pilotilor sunt identice si se incurca in monitoarele cu cartoon network si fox kids
Asta dc chiar transmite din incaperea destinata presei si nu ascuns prin vreo buda
Acum on topic: Alonso mai traieste?
sandman_
27 Jul 2006, 11:36
Hai sa lasam basmele si sa revenim la Hoke.
Se anunta cursa interesanta duminica. De fapt, tot weekendul va fi interesant, pentru ca se anunta ceva ploaie care ar putea strica planurile unora. Pat Symonds considera ca bataia se va da intre 4 echipe: Renault, Ferrari, Toyota si McLaren. Singura surpriza aparenta ar fi Toyota, insa, avand in vedere ultimele 2 curse, daca primesc gumele potrivite, ar putea face figura frumoasa.
DragosP
29 Jul 2006, 15:10
Go Kimi, go!
FISICHELU
29 Jul 2006, 17:27
Kimi s-a miscat binisor (totusi Schumacher a taiat rasuflarea tuturor cu timpul din a doua sesiune 1:13.778, pe care nu inteleg de ce nu l-a scos si in a treia sesiune, cand avea mai putina benzina ...). Fisico a fost cam la acelasi nivel ca de obicei. De Alonso ce pot sa spun...cred ca a intrat in vacanta.
TMihai
29 Jul 2006, 18:15
Am ratat calificarile si ma oftic. Schumi are mari sanse la victorie maine si Massa il poate ajuta. Kimi cred (sper) ca pleaca cu ceva mai putina benzina decat cei de la Ferrari. Alonso...cred ca il lasa pe Schumi s-o castige si p-asta ca sa relanseze campionatu' daca e sa ma iau dupa ultimele lui afirmatii "Anul acesta imi e mult mai usor decat anul trecut"
DigitalScribe
29 Jul 2006, 20:53
Dezamagitoare pe ultimele 3 circuite (inclusiv ultimul) prestatia celor de la Renault.
Avand in vedere ca Fisichela a reusit ceva la Indy si Alonso ceva la Magny-Cours cand amandoi aveau masini cu motoare noi, tind sa cred ca problema vine ori de la gume (Michelin) ori de la motor cu accent pe gume.
Cred ca cu cat ne apropiem de sfarsitul camipionatului cu atat mai mult Michelin va fi din ce in ce mai dezamagitor avand in vedere retragerea lor la anul.
Va fi un campionat controversat insa nu datorita pilotilor si nici a motoarelor deci cu siguranta nu neaparat unul interesant.
De apreciat figura lui Kimi de azi la calificari. Abia astept sa-l vad la Renault incaltat cu Bridgestone-uri ca toti ceilalti la anul. Abia atunci va fi cu adevarat interesant: Kimi-Renault, Alonso-McLaren si Schumi-Ferrari.
Sper maine sa ploua ori macar sa fie ceva defectiuni tehnice ca sa avem parte de surprizele care lipsesc de ceva vreme incoace.
cri123
29 Jul 2006, 23:49
Da, o sa castige Schumi detasat... doar nu au degeaba experienta cu Bridgestone de atatia ani.... (si NU sunt fan Schumi, ba din contra).
FISICHELU
30 Jul 2006, 07:18
Ma amuza Kimi din ce in ce mai tare. A scos timp bun, a obtinut pole position, insa trebuie sa faca el o tampenie- ca de obicei... A luat-o pe aratura chiar in ultima lui tura de la calificari, dandu-le de lucru mecanicilor- ii si vad cum curata de mizerie si pietricele radiatoarele... Atitudinea asta "cu capul in nori" sau poate chiar "imi bag picioarele, oricum plec" nu credeam sa o vad la un pilot nordic. Insa cine stie? Oricum, mi-a placut cum a redresat masina, in comparatie cu Speed.
M-a amuzat Bonifriciu - "campionatul frumuseilor"...Is gay smell in the air or is just me?
M-a mancat undeva si am stat sa ma uit la toate calificarile.Pana la sfarsit am crezut ca sparg televizorul.Aia doi, Miky si Bonifriciu cum a zis cineva de aici, sunt chiar imbecili.
Apropos,as fi ultimul fan al lui Schumacher, dar campionatul 2006 e al lui ca Alonso e varza.
TMihai
30 Jul 2006, 09:18
QUOTE(Solon @ 30 Jul 2006, 09:06)
.Aia doi, Miky si Bonifriciu cum a zis cineva de aici, sunt chiar imbecili.
Cineva? Asta zicem TOTI de pe aici
In fine...legat de Alonso nu e chiar asa. Adica tin eu cu Schumi din '94 da' spaniolu' nu e varza. Cat a castigat a fost a fost "cel mai tare", "cel mai bun", "rupe tot" si acum e cah? Ntz ntz
O sa fie o cursa disputata, simt asta. Iar azi Alonso are ocazia sa arate ca nu degeaba are 17 puncte avans
de fapt MAI are 17 puncte avans.....
FISICHELU
30 Jul 2006, 09:31
Mi-as dori ca Alonso sa faca o cursa in maniera lui Rossi: sa stea mai "deoparte" la calificari, pentru a crea spectacol cu depasirile...Insa una e motocicleta, alta e masina...
TMihai
30 Jul 2006, 09:37
Nu nu...una e sa fii Rossi alta e sa fii Alonso
FISICHELU
30 Jul 2006, 09:51
Cred ca daca FA s-ar pune pe treaba putin sau, mai bine, nu ar avea avansul pe care il are acum in clasament, ar fi mult mai motivat si ar avea multe de aratat. Dar stiti cum sunt latinii (credeam ca e valabila chestia asta doar la romani, in special fotbalistii; se pare ca e ceva mult mai adanc in arborele nostru genealogic!...): se vad nitel mai bine pozitionati, si o lalaie dupa aceea, fiind chiar pasibili sa piarda tot ce au obtinut!
R19/16v
30 Jul 2006, 14:43
schumi ruleaza in continuare
Primul ! Na , ca m am desconspirat si eu ..
Bravo! Dublă Ferrari!!!!
Trei victorii la rând pentru Ferrari, deja lucrurile nu mai sunt la întâmplare sau doar din cauza anvelopelor, pur și simplu "the package" e pus la punct din toate punctele de vedere!
Way to go!
cmandrei
30 Jul 2006, 17:15
Cica ar fi si altceva nu numai anvelopele ... sa vedem in continuare.
FISICHELU
30 Jul 2006, 19:13
Schumacher a obtinut azi a 89-a victorie din cariera. E bun, ce sa mai!...
"Locotenentul" sau direct, Massa, s-a tinut dupa el si bine a facut, iesind al doilea, astfel aduncand puncte importante echipei Ferrari, plus locul al treilea in clasamentul pilotilor. Daca pana acum mai existau dubii, de acum in mod sigur vom asista la o "nebunie" pe pista. Ferrari este imbatata de ultimile trei victorii si vrea mai mult, Renault in mod sigur se simte ranita in orgoliu si nu cred ca va ceda prea usor.
Cauciucurile pot decide o cursa, insa nu acum: Kimi a avut si el Michelin (uite asa mi-ar place sa "joace" tipul cand va veni, DACA va veni, la Renault!). In mod sigur la Alonso a fost relaxarea indusa de avansul marisor obtinut in prima parte a campionatului. Insa nu cred ca este sanatos sa te relaxezi, chiar si cu avansul respectiv, cand pe pista este Schumacher!... In sfarsit, treaba lui!
Fisichella mie mi s-a parut o idee "impiedicat" de Alonso (poate sunt subiectiv). Ma gandesc la o strategie a echipei care presupunea prezenta in fata a lui FA pentru ca el lupta pentru primul loc in campionat. Cine stie? Oricum, Fisico parea nervos...
Kimi este alive and kickin'; imi place tipul- calm, degajat...
Webber a cerut prea mult de la motorul Cosworth. Cred ca i-a injurat si pe strabunicii strabunicilor mecanicilor si producatorului motorului...
Button s-a tinut tare pe pozitia a patra, simtind din nou aerul "din fata"...
Trulli a facut o cursa de zile mari venind din spate pe locul al saptelea.
Klien a obtinut si el in cursa aceasta un punct.
Discutia surprinsa la sfarsitul cursei intre Briatore si bossul de la Michelin parea interesanta. Mi-as fi dorit sa aud discutia; Flavio ii reprosa ceva in legatura cu cauciucurile?
sorin_f39
30 Jul 2006, 21:01
FORZA FERRARI
Determinarea lui Schumacher, împreună cu o mașină extraordinară, au readus anii trecuți înapoi. Ceea ce mie nu-mi pare rău, chiar dacă spectacolul, pentru unii, pare a fi plictisitor.
Nu e bine să lovești un om căzut, așa că nu o să comentez nimic la adresa Alonso/Renault.
Schumi va fi campion in 2006 !!!
R19/16v
30 Jul 2006, 22:53
QUOTE(sorin.aldea @ 30 Jul 2006, 22:46)
Schumi va fi campion in 2006 !!!
fara indoiala!
DigitalScribe
31 Jul 2006, 02:22
Clara treaba cu victoria celor de la Ferrari de vreo 3 curse incoace (cu exceptia Magny-Cours) insa ma asteptam la mai mult de la Renault. Sunt convins ca e o problema serioasa cu cauciucurile pentru ca Fisichella rula mai bine la un moment dat decat Alonso si cei de la pit l-au intrebat prin radio cum sta treaba cu cauciucurile dupa care la urmatorul schimb i-au dat lui Alonso cauciucuri similare si s-a simtit diferenta insa nu destul.
Cat despre talentele lui Schumi... daca stau si ma gandesc ca Massa a stat fix in fundul lui toata cursa e clar ca masinile Ferrari si cauciucurile Bridgestone au facut diferenta si nicidecum Schumi. Putea fi foarte bine si Massa in locul lui Schumi. La cati piloti talentati sunt acum pe pista singurele diferente vizibile sunt cele de cauciucuri si masini. Foarte rar vezi cate un fenomen precum Kimi in cursa asta care a plecat de pe Pole Position si apoi a retrogradat (o retinere prelungita la primul schimb plus o incursiune agricola) ca sa recupereze apoi un loc 3.
La anul Michelin se retrage si si-a cam bagat picioarele se pare. Probabil ca cine are bani poate plati pentru niste cauciucuri mai bune insa Renault are buget mult mai mic decat un McLaren sa zicem si cred ca de vreo 2 curse au mers cu gume sub standardul de pana acum. Sa vedem ce-o sa fie de acum in colo insa nu-mi prea mai pun baze pe o victorie Renault decat daca au norocul sa li se potriveasca gumele.
Desi incontestabila revenirea in forta a echipei Ferrari, imi pare rau de Raikkonen, fara problemele avute putea castiga cursa. Schumi & co au fost de departe mai buni. Dar,..., nu am vazut nici un semn cu mana al lui Alonso. Parca asta era
, sau asta
...
mandelu
31 Jul 2006, 07:33
Dupa cum anticipam si eu Michelin sunt in vacanta. Altfel nu se explica parcursul infect al celor de la renault. Si inca a avut bulan alonso ca nici locul 5 nu il prindea daca nu abandonau aia din fata sa.
In rest, tocmai cand aveam putin spectacol s-a gasit webber sa abandoneze.
Daca sumi castiga urm 6 curse alonso chiar daca iese pe 2 in toate pierde. Si sincer, pe ferrari ii vad sa castige urm 6 curse dar pe alonso nu il vad sa mai prinda multe podiumuri. mai ales ca massa ii asigura spatele lui sumi la fix.
DragosP
31 Jul 2006, 07:50
QUOTE(mandelu @ 31 Jul 2006, 08:33)
Dupa cum anticipam si eu Michelin sunt in vacanta. Altfel nu se explica parcursul infect al celor de la renault.
Da' eu mă întreb: oare McLaren cu ce cauciucuri sunt încălțați?
Sau echipa lor nu e în vacanță?
mandelu
31 Jul 2006, 07:52
Dar ce ti s-a parut ca mclaren au mers de au rupt? dupa primul pit stop ferrari nu au mai fortat deloc altfel diferenta era si mai mare. Plus ca mclaren au anuntat dinainte de cursa ca au facut modificari la masina.
Ma rog, parerea mea e ca michelin sunt intr-o scadere mare de forma, sau sunt bridgestone-urile in mare forma.
Cele doua masini Midland au fost descaificate de catre comisarii de traseu la analiza masinilor dupa cursa. S-a constat ca acestia aveau aripioare flexibile la eleronul spate.
Masinile au ocupat locurile 13 si 14 (adica ultimele). Sursa:
www.formula1.com.
Atât Kimi cât și Alonso s-au plâns că anvelopele lor au dezvoltat foarte repede bobițe de cauciuc pe suprafață, Kimi a avut probleme cu sistemul hidraulic, cu cutia de viteze și la sfârșit i-a luat foc scutul termic.
DigitalScribe
31 Jul 2006, 10:23
Comic tare tipul cu stingatorul cand la final a bagat praf din ala alb pe teava de esapament a masinii lui Kimi si fiind incinsa a iesit tot afara inapoi
Sa nu uitam ca anul trecut tot Michelin prevenea majoritatea echipelor sa ruleze la Indianapolis iar de anul trecut pana anul asta nu cred ca au avut motive serioase sa dezvolte cauciucurile avand in vedere ca anul viitor dispar (si nu inteleg de ce, e acceptabil sa gafezi o data doar daca ai sansa sa remediezi si sa-ti iei revansa).
Prea coincide problema celor de la Renault cu momentul in care s-a ajuns la Indy.
Poate e de vina si renuntarea la sistemul din botul masinii inainte de calificari. Poate a fost prea din scurt pentru inginerii de la Renault pentru a gasi o solutie care sa compenseze lipsa acestui dispozitiv.
Sper ca echipa Renault sa-si revina pentru a avea parte de spectacol. Este valabil si pentru Honda si McLaren-Mercedes care au facut o figura frumoasa in cursa si calificari.
In cursa de duminica au avut loc si depasiri pe pista.
Pacat ca nu le-au aratat pe toate la TV. Mi-a placut foarte mult startul lui Alonso. Bine ca Renault au mai adunat cateva puncte si au ramas lideri.
mandelu
31 Jul 2006, 11:10
Da, la capitolul start renault sunt de departe cei mai tari. ma uitam socat cum accelerau renault-urile la start parca aveau aripi pe langa ceilalti. as vrea sa vad sistemul asta si la ferrari implementat. e incredibil de util.
sa mor daca am inteles ideea cu opririle la pit-uri ale lui Kimi....
a pierdut cursa acolo...
ncristi
31 Jul 2006, 15:47
Jale mare la renault...daca nu fac ceva s-a dus campionatul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.