Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: La cate ture
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BV07DEF
la cate ture ar trebui sa merg cu o dacie 1300 din 77 fara ca aceasta sa consume exagerat
eu merg daca este posibil tot timpul sub 2000 rpm si consuma 13%
ma ucide consumul asta!!!!!!!!!!!
sefu_alx
teoretic acolo unde ai cuplu maxim adica 3250 parca..
de unde stii ca mergi sub 2000 rpm? sleep.gif
BV07DEF
am pus bord cn 4
ct03nut
adica vrei sa spui ca schimbi la 2000 rpm maxim ? pai si in treapta urmatoare o sa iti vina destul de subturata..mai ales la o bunicuta ca a ta. stilul tau de condus este cam gresit, cu cat o subturezi mai mult cu atat ei ii trebuie mai multa putere sa compenseze ... si puterea vine din mai multa benzina , parerea mea este aceea ca daca schimbi intre 2500 si 3500 rpm..in functie de conditii, va avea un consum optim si motorul viata mai lunga
jaf
dar te-ai gandit vreodata ca consumul exagerat poate avea alte cauze? mi se pare ciudat sa consume 13% chiar daca ai schimba vitezele la 4000 de ture.. retur infundat, carburatorul, aprinderea.. sunt x factori care influenteaza consumul.. wink.gif
BV07DEF
in oras la cat e bine sa schimb?
tu de exemplu la cate ture schimbi?
cat iti consuma si cam cat ar trebui sa consume o dacie din 77? dar mentionez ca are doar 70000 de km
EUROPE_
QUOTE(BV07DEF @ 23 Jul 2006, 19:12)
in oras la cat e bine sa schimb?
tu de exemplu la cate ture schimbi?
cat iti consuma si cam cat ar trebui sa consume o dacie din 77? dar mentionez ca are doar 70000 de km
*


In oras in functie de conditii, ca daca e aglomeratie poti sa mergi din 2 in 2 metri ( nici nu apuci sa dai drumu` la ambreiaj.
Cel mai bine e sa schimbi vitezele la turatia de cuplu wink.gif .
Teoretic dacia 1300 la viteza stabilizata de 90 km/h la 100 de km parcusi are consum de 6,8 litri, iar in oras are un consum de 9,4 litri.
Din ceea ce spui tu... popa.gif ori as arunca motorul, ori carburatorul, ori as verifica compresia motorului, si daca este buna sigur carburatorul e in neregula... huh.gif .
Ov
incearca sa nu mai mergi subturat ca o sa strici biata masina. Gandeste-te la la turatii joase nu ai presiune mare la ulei => ungere deficitara => uzura mare
argon
Mai merg si eu sub 2000 de ture cateodata, si dupa maxim 15 km prin oras in regimul asta motorul isi schimba conportamentul, adica nu mai trage cum trebuie si am impresia ca ar consuma mai mult . Daca merg mai turat 2-3 km, isi revine, presupun ca se curata depunerile facute in urma mersului subturat..concluzia, cum au zis ce-i de mai sus, nu mai merge subturat. Pentru Dacie ideal ar fi undeva intre 2500-3500, in nici un caz sub 2000 ca nu e camion.
sobolan
schimba treapta de viteza la 2800-3100 rpm(recomandabil).
Marius-Costelus
Daca ajuta cu ceva..

eu am dacie berlina din '78.. carb reglat de mine biggrin.gif (dupa ce am citit topicuri pe acest forum - 10x) .. ultima oara cand i-am pus benzina i-am pus aproape 7l (6 si ceva) si eram "pe rosu/sub rosu".. am mers cu ea pana s-a terminat benzina 111 km (+/- 0,5km).. stil de condus un pic "turat" (n-am turometru, deci nu pot preciza la cate ture schimb).

Poate te ajuta cu ceva.. smile.gif
FLP
Ia stati domle ca m-a facut si pe mine curios topicul asta ... Adica ar trebui sa imi schimb stilul de condus ? Eu schimb in general pe la 2000. Pe la 2500 mi se pare ca totusi urla cam tare motoru. Oi fi eu mai milos asa de felul meu ... Deci bine e sa schimb vitezele la 3000 ture ??

argon
Nu ca e bine, chiar e recomandat..intre 3000-3300 unde e cuplul maxim..dar eu in oras din cand in cand mai merg si cu 4000..sa se curete motorul..ca si eu am mania sa schimb la 2000 unsure.gif
In manualul de intretinere Dacia se recomanda evitarea rularii la regimuri constante timp indelungat, si se mai recomanda alternarea regimurilor motorului pentru a prevenii depunerea calaminei.
ksi_id
QUOTE(ct03nut @ 23 Jul 2006, 19:02)
adica vrei sa spui ca schimbi la 2000 rpm maxim ? pai si in treapta urmatoare o sa iti vina destul de subturata..mai ales la o bunicuta ca a ta. stilul tau de condus este cam gresit, cu cat o subturezi mai mult cu atat ei ii trebuie mai multa putere sa compenseze ... si puterea vine din mai multa benzina , parerea mea este aceea ca daca schimbi intre 2500 si 3500 rpm..in functie de conditii, va avea un consum optim si motorul viata mai lunga
*



Eu de exemplu schimb pe la aprox 1700 ture si nu este de loc prea turata(consumu in oras este intre 9 si 11 depinde de trafic). Daca ar fi sa schimb la 3000 nu as mai apuca sa bag a 4 a in oras, dar la 3500...
argon
Una e la cat schimbi, si alta e la ce turatie mergi constant..a nu se confunda...poti schimba la 4000 rpm, dar sa mergi constant cu 1600 rpm...d'aia sunt mai multe trepte de viteza biggrin.gif
EUROPE_
Eu maine pun motorul pe masina, i-am pus set motor nou, nu am turometru, dar tot ce stiu e ca in perioada de rodaj trebuie sa merg cat mai constant, fara accelerari bruste si fara sa o turez... deci?
diaconuliviu
Functie de etajare CV, schimbi de asa maniera incit in treapta superioara turatia de pornire sa fie macar 2000 rpm - asta la mine s-ar traduce prin 3000-3200 rpm.

Acuma, asta e "in general", daca ai de iesit din depasire nu schimbi la 3000 ci la 4000, sau dependent de situatie. Sau, la urcare panta, la fel, la schimbare la 3000 caderea de viteza va fi mare incit treapta superioara va avea sub 2000, in plus, 2000 nu asigura continuitatea la panta.

Apoi, rulaj sub 2000-2200 in trepte superioare nu se recomanda.
mbabusanu
eu schimb vitezele la 2800-3100 rpm cand simt ca motorul se invarte in gol si nu mai trage cum ar trebui. merg si cu motorul subturat adica pe la 1500-1800 dar nu apas tare pe pedala (intretin viteza practic). evident ca daca vreau sa demarez schimb intr-o treapta inferioara.


oricum nu recomand asa ceva acasa daca nu simti un pic motorul pentru ca daca mergi cu el subturat si accelerezi serios nu e de bine pt ca presiunea la ulei e scazuta si detonatiile sunt puternice in capul pistonului deci rezulta un lucru mecanic ineficient si un randament de 2 lei.
ct03nut
QUOTE(diaconuliviu @ 25 Jul 2006, 12:49)


Apoi, rulaj sub 2000-2200 in trepte superioare nu se recomanda.
*




ce sa mai zic de mine care injur de toti sfintii ca am cutie in 4 si am la 1900 ture 50 pe ora , prefer sa merg cu 60..70 caci in a 3.a la 50..constant o sa imi caut gagica cu tatic director la rompetrol
tgg2k
in principiu sunt destui factori care influenteaza numarul de ture. doar prin deductie logica... cantitatea de ulei de la motor si de la cutie, cu cat e mai putin cu atat se "invarte" mai greu motorul, la fel si cutia de viteze... sau carburatorul, vezi daca e reglat bine ca de obicei un consum asa mare chiar daca zici ca o tii la turatii destul de joase inseamna ca poate fi si din carburator.

din cate stiu eu principiul de baza e urmatorul: ascult-o si iti dai seama cand "cere" treapta de viteza inferioara sau superioara. dezobisnuieste-te sa fii cu ochii mereu pe turometru cand vrei sa schimbi vitezele. daca turometru ti-e decalibrat(daca zici ca ai schimbat bordul)? poate schimbi la turatii prea mari sau poate la turatii prea joase si amandoua pot determina un consum mare de benzina!

in plus depinde foarte mult de etajarea cutiei de viteze. baietii ti-au dat sfaturile si indicatiile care se aplica fiecaruia in parte, dar nu le lua ca sfaturi concrete, doar totusi masina ta e cu doi ani mai "mare" decat a mea.
eu nu am turometru si imi consuma 9%, nu pot sa zic ca e mult sau putin, m-am obisnuit si stiu ca daca o fortez si schimb la turatii mari (cand motorul incepe sa huruie putin) atunci stiu ca ajunge consumul pana in 15-20%. de altfel o tin si eu subturata atat cat daca am nevoie de un plus de putere si o calc stiu ca are de unde.

oricum, cateva verificari nu strica niciodata, verifica ce a aparut pe aici... retur infundat, carburator, aprindere, uleiuri, garnituri, si chiar si busonul de la rezervor, poate e fisurat sau nu mai inchide bine (un prieten al meu avea scapari chiar pe la sonda, garnitura era rupta si doar cam o treime din ea mai era)... fa verificarile astea si ar trebui sa scada consumul destul de simtitor.

bafta!

(scuze de reply-ul asa lung)
Alex27Buc
QUOTE(Ov @ 24 Jul 2006, 10:06)
incearca sa nu mai mergi subturat ca o sa strici biata masina. Gandeste-te la la turatii joase nu ai presiune mare la ulei => ungere deficitara => uzura mare
*



studiile au dem ca mersul subturat uzeaza motorul cu maxim 5% mai rapid... diverse marci diverse uleiuri
galeo
voi va dati seama cum se aude motorul de dacie la 3000 de ture?ca sa mergi in oras cu turatia asta probabil ai atrage o gramada de priviri de pe strada care vor avea replica ,,ala e nebun'' smile.gif smile.gif
sik
eu zic ca are consumul asa mare din 2 factori care sar putea reduce doar la unul
da intradevar masina subturata consuma mai mult (motivul1)
motivul 2 ar putea fi carburatorul; in 77 dupa cunostintele mele erau Solexuri care stim cu totii ca te omoara la consum si se deregleaza foarte repede
sa ma contrazica daca are Carfil
mirceas
e simplu de rezolvat, vad ca esti din BV iti recomand sa dai o fuga la Carfil sa iti vada aia carburatorul. baietii ti-l fac luna, il sufla pe toate partile, schimba toate piesele uzate cu altele de origine si, cel mai important, ti-l verifica la banc pentru consum. mai mult, verifica si alimentarea si aprinderea. eu numai acolo merg regulat (pentru ca nici nu costa mult) si va spun ca nu am consum mai mare de 7-7.5% nici in ruptul capului.

in ceea ce priveste turatia, si eu am obiceiul sa merg usor subturat. din acelasi motive: sa nu atrag atentia prin oras, pentru ca mi se pare ca fortez motorul. dar mergand dea lungul timpului in constatari cu cei de la service, nu a existat un mecanic (repet: nici unul) care sa nu imi atraga atentia ca nu ii "dau gaz" suficient.
vyper
galeo frate...sincer mie imi place cum se aude motoru de dacie la 3.000 de rotatii pe minut...chiar suna foarte bine...cum pot sa spune unii ca schimba numai la 2500...ca crek as muri sa schimb asa...io schimb in jur de 3.000-3500 in oras si sincer am un consum cat de cat acceptabil...si apropo cand intri in depasire si nu te lasa ala din fata ta ca e mai capos asa de fel(ca sunt destul de multi tampiti destia!!!) ii dai si 5.000 si poate chiar peste!!!si app motoru meu are 70.000 de mii si na murit!!! o fi motoru de dacie conceput in 70 da e totusi motor si nu cred ca moarte daca ii dai 5-6000 de rotatii odata!!!cel putin daca e bine reglat si inchegat icon_mrgreen.gif
mirceas
in plus asa e regimul la Dacie... doar nu conduci un Passat. trebuie sa ii dai turatia necesara.
Andrei87
Eu nu cred ca-mi chinui motorul schimband in mod obisnuit viteza la 2800-4000, in functie de situatie, si de nevoia de acceleratie. (Daca merg linisit, la 2800-3000, schimb, daca am nevoie de demaraj, 4000 scrie pe ea). Si nu s-a simtit atat de tare la consum chestia asta. E adevarat, a mea e '99 (carburator) dar mers exclusiv in oras, mi-a luat ~9% . Si nu am mers "economic", o acceleram puternic de fiecare data cand aveam nevoie.
Problema ta sigur nu isi gaseste rezolvarea doar in turatia motorului.

Nota suplimentara: E o impresie gresita ca motorul "sufera" la turatii mai mari. El incepe sa vibreze puternic ~ la turatia de cuplu maxim (3200), si suna de-a dreptul sportiv la 4000-5500 rpm. E adevarat, se uzeaza mai repede daca il tii constant la 5000 de ture, dar nu se intampla nimic la accelerari care necesita si turatii mai ridicate.
Alex57
eu mai demult cand am zis ca schimb pe la 2000rpm radea nu stiu care de mine...ulterior mi`am schimbat stilul de condus schimb pe la 2500-3000..dar mai schimb si pe la 2000 sofer1.gif

la 3250rpm ar fi cel mai indicat... rolleyes.gif
sefu_alx
tata da a4-a la 2000 rpm intra3-a 173.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.