Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sonda benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BV07DEF
am o dacie 1300 dar am pus bord cn 4
stie cineva cum sa fac sa_mi arate pe bord si becul de benzina?
specific ca sonda are la capat doar un fir
trebiue sa schimb sonda de benzina?
diaconuliviu
Da, trebuie sonda cu 2 fire si mai trebuie tras un fir de la sonda la bord.
Da o cautare, vei gasi si schema electrica pe aici.
renault12gordini
salut,

daciile 1300 aveau un singur fir la sonda de benzina, pe cand cele de dacia 1310 au doua fire, indicator respectiv bec avertizare.cel mai bine vorbeste cu un electrician, instalatia electrica nu are un fir in plus pentru becul de avertizare.


renault 12 gordini smile.gif
Alex G.
QUOTE(renault12gordini @ 25 Jul 2006, 13:33)
salut,

daciile 1300 aveau un singur fir la sonda de benzina, pe cand cele de dacia 1310 au doua fire, indicator respectiv bec avertizare.cel mai bine vorbeste cu un electrician, instalatia electrica nu are un fir in plus pentru becul de avertizare.
renault 12 gordini smile.gif
*


Buna,

Astazi am schimbat si eu sonda de benzina. Am avut JAEGER de 25 de ani, cu conexiune pe un singur fir. Am montat o sonda noua cu 2 fire: unul galben si unul mov. Firul galben l-am legat de firul fostei sonde. Firul mov e un minus pe care l-am legat printr-un fir la un indicator in bord. Voi posta poze pentru referinta. Indica excelent, fara balans prea mult la gropi si denivelari. Sonda veche nu prea mai indica, nu cred ca mai calca bine pe sarma rezistiva.

Spor la schimbat sonde de benzina.

Alex
randomm
Daca nu e cu suparare, imi poti spune te rog cat ai dat pe sonda de benzina si daca a trebuit sa te duci la un meserias sa ti-o schimbe sau ai facut operatiunea cu manuta ta... La mine nu mai am unde sa bag papucul de la firele care duc in bord si nu stiu niciodata care e situtia la mine in rezervor.
tgg2k
o sonda cu un fir noua e 35 RON, una cu doua fire e 47 RON si sonda se poate schimba cu manutele alea doua...
Alex G.
Sonda a costat 450 de mii de lei. Am montat-o in 30 de minute, mai mult a durat sa trag un fir pana in bord si sa-l maschez (izolez cu banda exact de cablajul masinii) pentru a nu se distinge.

Sonda se monteaza usor dar mai greu e cu capacul de etanseizare care vine pe sonda. Pe acela l-am fortat putin cu patentul (banuiesc ca e o cheie speciala pentru montarea lui).

Alex
byte
Capacul ala eu l-am montat cu ajutorul unei surubelnite in care bati usor cu un ciocan. Bati cate putin in fiecare din cele 3 urechi, si capacul o sa se roteasca si o sa intre la locul lui. Tot asa am facut si demontarea capacului.
Alex G.
La demontare este usor; la montare am intampinat dificultati. Rezervorul meu de benzina este nou (l-am cumparat acum o luna) si odata cu el am cumparat si garnitura de etanseizare fiindca nu aveam, si un capac metalic nou. Capacul metalic nou nu reusesc sa-l pun de nici o culoare in schimb capacul vechi intra de minune.

Problema ar fi totusi faptul ca acel capac vechi este cam ruginit si multa viata nu prea mai are.

Alexe
byte
Ai grija ca la montara sondei in rezervor are o mica taietura pe curcumferinta care trebuie asezata exact pe o ridicatura a rezervorului. Apoi asezi peste capacul, il impingi putin iar apoi lovesti usor cu ciocanul. Daca nu asezi cum trebuie sonda in locasul ei atunci nu o sa poti pune capacul calumea ... o sa stea stramb.
Si eu am rezervor nou si a trebuit sa schimb capacul pentru ca cel vechi nu strangea suficient si avem miros de benzina in masina.
Alex G.
Am pus garnitura din cauciuc si apoi sonda in locasul ei. Altfel nu intra de nici o culoare. Banuiesc ca spiritul de inginer te face sa nimeresti gaura locasul... cu alte cuvinte nu a fost o problema.

Problema e ca locasul rezervorului pare putin mai mic decat capacul metalic. O fi alt model sau trebuie fortat ?

PS: Acelasi miros de benzina il simt si eu in rezervor dar la scara redusa.

Alexe
lauionescu
si eu am avut o problema la sonda de benzina, pur si simplu, acul nu se misca de jos orice as fi facut. dacia fiind din 96 are sonda cu 2 fire.
dupa mai multe incercari am descoperit ca nu avea deloc masa la spate. cand am conectat un fir intre caroserie si capacul sondei s-a miscat si acul indicator.
bineinteles ca a trebuit sa schimb si sonda ca cea veche nu indica deloc corect sad.gif
morala: incercati sa vedeti daca aveti masa la sonda.
B31AYZ
Salut ,

Cum verific daca am masa la sonda .La mine nu indica nimic la bord.Daca pun firul de la bord la masa se misca spre dreapta .Daca-l pun la papucul sondei (e cu 2 fire) nu arata nimic .M-am gandit ca e de la masa dar nu stiu cum sa rezolv problema .sa fie din cauza garniturii ?

Multumesc.
bygy007
poate te ajuta asta la sonda daca ai 1 fir sau 2 cea cu un fir firul se leaga la ceas si cu 2 1 este becul si celalalt estece asul , masa o ia prin rezervor prin acel capac
gozo_mihai
[I] ph34r.gif intrebare de baraj - > am schimbat si eu rezervorul ca mi-sa spart si am pus altul la mana a doua , am montat o alta sonda decat cea pe care am avuto ( mentionez ca cea care am avuto sa dus cu tot cu tanc la fier vechi )
Acuma problema e ca nu stiu de ce asta imi indica ca am jumatate de rezervor si eu am in jurde 15 L . Exista o anumita pozitie in care se pune plutitorul ... ?
Eu am puso cum s-a asejat mai bine , respectiv ca in imaginea atasata .
HELLP ME PLS>!!!
scuze de desen nu le am ...biggrin.gif
sebastyan
Si eu am schimbat rezervorul si odata cu el si sonda, dar nu imi indica deloc bine, bag 10 l si acu dabea se misca 1 pic de tot. Ma gandesc ca poate o fi si ceasul de vina ca a stat o perioada de cateva ore in scurt si acul era la maxim ridicat. Rezervorul este nou, sonda este noua.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.