Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa de ulei pinionul de la delcou sau ce???
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pedro
Pornesc motorul cateva secunde se aude un zgomot metalic, in acelasi timp presiunea de ulei 0, dupa cele cateva secunde motorul dintr-o data brusc incepe si suna normal iar acul de la pres de ulei instantaneu sare la normal (la rece 6) Treaba asta se intampla ori de cate ori repornesc motorul, dar mai rau se aude dimineata la rece. Nu stiu de ce dar traiesc cu senzatia ca ar fi pompa si anume simt ca nu prea mai are viata'n ea. Dar ar mai fi si pinionul de la delcou care angreneaza pompa de ulei si care odata incalzit motorul nu-mi crestea presiunea de ulei mai mult de 2, 2 jumate, asa ca am schimbat acel pinion la sfatul unui mecanic , rezultatul ar fi ca de la 2000 rot incepe si creste presiunea care ajunge si la 4 - 5 dar numai dupa cateva zeci de secunde de mers peste 2000 de ture caci ambalata dintr-o viteza intr-alta acul ala abia daca se misca, asa ca d-aia am senzatia ca pompa nu prea mai are viata'n ea.

Ce-ar putea fi oameni buni ca ma apuca mila cand o aud?
AC
Verifica supapa de la pompa de ulei, probabil e dusa si uleiul nu mai ramane in rampa, se scurge tot dupa ce opresti motorul. A mai fost discutia asta parca pe undeva prin forum.
driverx
Un pinion e 100k lei..Incepe cu ala...ca oricum probabil sia facut viata. Si vezi dupa aia...



:shock:
Dyda
Zgomotul metalic este 100% de la vilbrochen, joc mare intre cuzineti si vilbrochen ( uzura mare cuzineti+vilbr.) permite scurgerea uleiului dintre acestia.Ce ulei folosesti ? Cele doua uzuri fac ca presiunea de ulei dupa incalzirea motorului sa nu creasca mai mult de 2 bar. Posibil uzura si la axa cu came.Solutie- rectificare R1 vilbr , inlocuiore cuzineti, curatat sorb pompa ulei.

Bafta
Pedro
La pornire am 6 spre 7 bar iar la cald peste 2000 ture creste 3-4-5 bar
Dyda
Motor rece, ulei rece=viscozitate mai mare si presiune mai mare.

Dupa ce se incalzestz motorul 30-40K ce presiune ai? Dar la relanti?
driverx
Pedro,



Atunci nici pinionul si nici pompa nu cred sa fie problema. Ar putea fi la distributie? Lant...etc



:shock:
Pedro
La relanti am 2 la 90 la ora am 4 spre 5, la distributie nu bate nimeni tobele , nu se aude nimic anormal :roll:
bogdan_o
Daca ai schimbat pinionul, scoate-l din ecuatie, ca nu se strica asa de repede. Mai ramn supapa de la pompa de ulei si uzura mare a motorului. Cred ca ultima este mai probabila de vreme ce la turatii mai mari ai presiune la ulei.
Pedro
:cry:
Dyda
Batrine ce legatura are distributia cu presiunea de ulei?

Tot invirti pinionul de delcou ! asta 99% din rolul sau este pentru aprindere iar 1%pentru actionarea pompei
SoFastSoFurious
SET NOU!

Asta scrie pe parbrizu mșinuței tale deci asta e viața. Țin să te anunț că totul te ajunge pe la 5-6 mil deci dute la puțculită ți spargeo' și după aia duo și pe ea la reciclat că pote mai iei ceva bani pe ea laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Pedro
Voi ati schimba setul unei dacii 1300 care ajunge la 150 km/h !?
SoFastSoFurious
Si a mea ajungea la 164km/h si a trebuit sa il schimb, dat fiind faptul ca facea urat in pul de asta arunca ulei pe unde se putea
driverx
Pedro,



Bun, rau, cum o fi motorul, dar nu stiu cum ai curajul sa mergi cu mai mult de 110-120 cu masina aia....



:shock:
SoFastSoFurious
Are sange! 022.gif

Shi eu am avut cu mashina unui prieten care mia zis sa o calc pana nu mai poate, am calcato. Consecinte: sa crapat blocu motor si asta fara glume

Dar pana nu a mai putut iam dat icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
Pedro
Pai nu stiu , e ceva anormal :roll: daca merge de ce nu :!: :?:
sod
dacia 1300 care ajunge la 150 km/h se numeste dacie cu vitezometru stricat, si soferul ei e cu siguranta surd, altfel ar avea crize de epilepsie de la zgomotul la acea viteza.



Probleme cu presiune ulei, motor vechi? Bagati ulei OMV sau BP 20W50. La mine a ajutat si aman astfel pentru mult timp revizia la motorul berlinei.
Pedro
Motorul intr-adevar facea ca o racheta , poate si pentru ca am toba intermediara de inox confectionata de un mester din foaie de inox foarte groasa (te unge pe suflet cum suna , n-am cuvinte sa explic), cat despre viteza un prieten era in spate (avea aceeasi viteza pe bord) cu o honda civic care dupa ce am oprit mai aveam un pic si ne luam la bataie ca zicea ca daca mi se spargea un cauciuc ajungeam la el pe capota. Nu sunt mancator de rahat nu-mi place sa ma laud dar imi place sa recunosc adevarul iar adevarul este ca aveam 150 km/h la bord in conditiile in care am pe fata cauciucuri de 165, deci parca asta inseamna ca imi arata mai putin.....nu am dreptate!?
SGN_1310
Shi eu am ajuns cu aceleashi cauciucuri aproape de 150 km/h. Bineinteles ca simteam ca zbor la hopuri mici. Mai mult n'am dat pt ca aveam responzabilitatea celo 3 pasageri care incepusera sa vocifereze(cei din spate mai ales smile.gif). Adevarul ca shi la mine motorul e terminat la capitolul garnitura shi camasi piston cam uzate din cate am vazut, dar vitezele mari parca il faceau sa se comporte mai bine. La fel m'am gandit shi eu la un caucuiuc care face bum shi adio viatza....asha ca grija mare shi tzie shi mie...

Ca o racheta nu facea, nu ca la altii poate cutia de 5 viteze e diferenta intre mine shi altii.
Pedro
Da, exact, asta imi aduc aminte si eu, la denivelari cat de mici in sosea aveam impresia ca deja imi luasem zborul, marfa feeling, eu pe fata aveam cauciucuri noi si rotile echilibrate in schimb pe spate am niste junghiuri dintr-alea danubiana care fara exagerare au aproape 13 ani luate de pe o dacie care a stat tot atata nemiscata intr-un garaj
Pedro
Am vrut ieri sa schimb pompa de ulei cu una noua cu DM si filtrul dar surpriza in garaj n-am gasit un prapadit de T-u de 10. In curand o sa ma pronunt daca mai se aude si dupa schimbarea cu pricina zgomotul si lipsa de presiune de la pornire
B31AYZ
Salut ,



Mi se sting mai greu becurile de la apa si ulei (2-3 secunde)si vreau sa verific si daca este cazul sa-l schimb.Presiune 2 la relanti si intre 3 si 4 la 80 grade la apa .Plus ca uneori am relantiul mai mare cu 200rpm sau mai mic cu 50-100 rpm.

Stie cineva cu se schimba axul delcou ? Si daca trebuie reglat ceva dupa schimbare ?Sau cum iti dai seama ca este de acolo .
silviumc
[quote]Un pinion e 100k lei..Incepe cu ala...ca oricum probabil sia facut viata. Si vezi dupa aia...[/quote]Eu am fost la service Meridian si mi-au schimbat pinionul degeaba. Boii dracului, nu mai calc pe acolo in viata mea, am jurat. Un pinion nou, de origine Dacia este vreo 375000, nu mai stiu exact cat am dat. Si acum am ala vechi al meu care cred ca mai mergea mult si bine. De unde stii tu de 100k?
Pedro
E 195 mii lei un pinion d-ala
os
Dupa cîte îmi amintesc, si filtrul de ulei are o supapa care (ar trebui sa) impiedica scurgerea completa a uleiului inapoi in carter. Fiindca filtrul e relativ ieftin si usor de inlocuit, merita verificat/schimbat. Nu cumva problema a aparut dupa un schimb de filtru?
TheSaiLor
Salut. Ma bag si eu. Si o sa te rog sa ma crezi pe cuvant ce o sa zic ca tocmai ce am terminat reparatia duminica (asta din cauza ca driverx a cobit acum 2 saptamani si a zis sa schimb si pompa de ulei :vmad: ). Pompa de ulei nu ar trebui sa aiba nimic daca ai presiune dupa cateva secunde. De vina sunt cuzinetii de biela care "s-au intins". Trebuie sa dai jos motorul, il pui cu baia de ulei in sus (nu inainte de a scoate uleiul), desfaci baia de ulei si misti de biele. daca au joc inseamna ca trebuie sa dai arborele jos, te duci frumos sa itzi ia cotele si daca mai merge rectificat il rectifici. te sfatuiesc sa nu faci rectificarea la cita 2 si sa schimbi arborele daca este nevoie. Iei un set de cuzineti de biela si unul de palier care te costa 1.000.000 in total. Pompa de ulei o testezi inainte si vezi daca tzine presiune, daca nu o schimbi. E 500.000 una nou. Nu te baga in set motor. Nu are nici o treaba cu nimic din motor in afara de arbore si cuzineti, eventual si pompa de ulei.
TheSaiLor
Si incearca ca sa te convingi metoda asta. Dupa ce ai pornit si motorul nu mai bate, ridici capota si te duci sa accelerezi din carburator. Accelerezi pana pe la 4000 ture si dai drumu repede. Fa cateva acceleraro d'astea de scurta durata (da sa ajungi la turatzii mari). O sa auzi atunci din nou sunetul ala metalic.
daciaclub-Mihai
Ca sa nu creez un nou topic....eu am o problema asemanatoare, adica desi am ulei la valoare optima(am constatat privind joja) mie imi arata presiunea constant la 2-3 si cand o turez pe la 5. Ce poate fii? Specific ca ultimul schimb de ulei l-am facut acum vreo 9 luni. Mersi mult si sorry de oftopic
RALLYMAN
QUOTE
Ca sa nu creez un nou topic....eu am o problema asemanatoare, adica desi am ulei la valoare optima(am constatat privind joja) mie imi arata presiunea constant la 2-3 si cand o turez pe la 5. Ce poate fii? Specific ca ultimul schimb de ulei l-am facut acum vreo 9 luni. Mersi mult si sorry de oftopic




Ce te nelinisteste de fapt ?

Astea sant valorile normale (sa nu zic foarte bune) pentru presiunea uleiului.

Sa te nelinisteasca cand vei avea 2-3 maxim cand o turezi...

Cati km ai facut in 9 luni ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.