Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme multiple
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ghost4ever
1. Am o dacie 1310 din 1995

Am pus relee pe faruri adica pe faza scurta si faza lunga.De curand am facut 500 km si releul de pe faza scurta sa topit efectiv blocand contactul.Numai puteam inchide farurile pentru ca plasticul topit si a blocat bobina aia din el sa mai inchida contactul.In fine am schimbat acest releu dar se incalzezte si cel nou.Nu inteleg daca as avea in scrut pe instalatie ar trebui sa imi arda becurile presupun sau...

Asta ar fi o problema...

2. Am motorul de 1397 cm2 ... la drum lung pana in ce turatie ar trebui sa stau pentru consumul optim (precizez ca motorul are 60 de mii km iar motorul a fost facut acum 10 12 mii

3. Se poate monta o sanda de la nova s nova ceva sa numai se miste acul de la benzina asa la toate gropile franele etc... cum e la masinile straine sta pe loc si indica in orice moment cat mai ai in rezervor real... ? sau trebuie alt ceas ce o fi ...

4. Daca pun becuri cu xenon (am observat ca se gasesc in comert undeva pe la 30 ron ) tine instalatia ...?!? Am auzit variante sa leg farurile direct pe baterie cu un intrerupator prin masina! ce parere aveti de aceasta idee ? asa nu exista riscu sa ia foc cica... ce parere aveti ...!

5. Daca acul de la vitezomentru tremura, deunde este ? ceasul incepe sa imbatraneasca sau din cablu ala cu melcl pe la cutie? si cum se schimba ??

6.Daca leg si faza scurta si faza lunga pe un contact separat (adica un fel de a 3ea faza sa aprinda ambele filamente odata ) ce riscuri exista ?


... astept si eu raspunsuri fratilor ca probleme mai sunt dar astea sunt cele mai fierbintzi...!!
ct03nut
iti dau doar 2 raspunsuri ... consumul optim e pana in 3000 rpm, sau 90 Km/h si daca acul tremura..schimba initial cablul si dupa aceea vezi

la celelalte...e o vorba..daca Dumnezeu le-a facut asa...inseamna ca e bine si nu iti mai baga nasu :>
ghost4ever
la 3000 rpm am 110km/h deci nu inteleg ori pana in 3000rpm ori pana in 90km/h la 90km/h am 2500 rpm pe undeva pe acolo... well ? p.s. am 5 trepte la cutie
ct03nut
pentru ca sunt "n" tipuri de cutii , si ori alegi consumul dupa turatie ori cel dupa viteza (frecarea cu aerul, rezistenta la inaintare etc etc)
argon
QUOTE(ghost4ever @ 25 Jul 2006, 16:50)
la 3000 rpm am 110km/h deci nu inteleg ori pana in 3000rpm ori pana in 90km/h la 90km/h am 2500 rpm pe undeva pe acolo... well ? p.s. am 5 trepte la cutie
*




Consumul optim nu e pana in 3000 rpm la cutia ta, consumul optim si ideal e la 90 km/h si pana in 2400 rpm, in cazul tau, eu de exemplu consum cel mai putin la 2000 rpm si 80 km/h, adica vreo 5,5-6 % dar cine are rabdare sa mearga cu 80 biggrin.gif

In legatura cu problema nr 3 scoate sonda si curata traseul plutitorului, eventual pileste de asperitati, ca agata, dar oricum se va balansa putin din cauza balansului benzinei..si cu cea de Nova la fel, deci nu rezolvi nimic. De SNova nustiu.

Problema 4, alea nu-s becuri cu xenon, sunt pocnitori ce nu-si merita banii, in plus sunt ilegale, pune halogene de 55/60 si o sa vezi mult mai bine decat cu gunoaiele de xenoane la 30 de roni.

Daca acul de la vitezometru tremura, e ori din cablu, si rezolvi simplu prin inlocuire, ori din ceas, si nu prea ai ce-i face si trebuie schimbat.

LA numaru 6 potoleste-te, ca ramai fara talon si ii orbesti pe cei din fata, si risca accidente din cauza ta.
ghost4ever
imi poate spune cineva cum se schimba cablu ? ... de la vitezometru
dex0906
- farurile cu xenon nu consuma mult, poti folosi instalatia originala cu relee (alea la 300 mii nu sint xenon)
- daca aprinzi ambele filamente se incinge becul si se arde in citeva minute
- acul de venzina nu trebuie sa sara - poate nu apasa bine cursorul ala mobil de la senzor pe spirele rezistentei - si nu face contact la socuri - in gropi
La celelalte intrebari nu ma bag tongue.gif ca sint doar electronist
ghost4ever
dex0906 ... am vazut zecii de dacii poate sute, modele diferite toate 12xx 13xx 14xx etc.. la toate se misca acul la gass ca la balamuc...!! hmm ce ai scris tu aici m-ai pus pe ganduri... !! cum sa nu sara ? se misca ca dracu.... mai ales cand ai putina benzina..!! astept niste informatzii aditionale si complete...

bafta mare..


p.s. si faruri cu xenon deunde "fur" ?? smile.gif adica ce becuri imi recomanzi ?
ct03nut
mie nu mi se misca deloc acul de la benzina biggrin.gif decat daca stau in inclinare mare, la socuri/frane bruste sta fix

p.s. am rezervor de canada
bygy007
releul se poate incinge de la un contact imperfect papuci - borne releu ,papuci- fir instalatie ,contactele releului proaste sau de curent inadecvat. Vreau detalii : cite becuri ai pe releu ,ce putere au, ce curent suporta releul ,cum ai facut legaturile ?
alea de 300 mii sint becuri cu sticla colorata ,becurile cu xenom sint scumpe si au un montaj electronic gen drosel tuburi neon
Se poate monta o sonda de la nova s nova ceva sa numai se miste acul de la benzina asa la toate gropile franele etc... cum e la masinile straine sta pe loc si indica in orice moment cat mai ai in rezervor real... ? sau trebuie alt ceas ce o fi ...
daca iei ceasul si sonda de la nova merge elecric vorbind dar sa nu umbli la ea adica sa nu-i facci nici o moificare la ce este in interiorul ei sau la bobina aparatului inicator dar nu stiu daca indicatia va fi reala
ghost4ever
pai le-am montat la modul plus permanent pe una din borne, masa de la carcasa, firul care intra in panou si in partea opusa care iese sin releu si se duce in panou... !

Contactele zic eu ca sunt bune, adica papucii sunt stransi calumea, daca ma supar le si cositoresc... ideea e alta a inceput sa faca asta dintrodata (in drum spre vl sa topit ala si a blocat bobina de numai puteam opri faza scurta) ideea e alta, releele nu trebuie sa se incalzeasca deloc cand sunt in sarcina avand in vedere ca am becuri normale ... nu iti pot spune ce putere am sunt becuri care gasesti peste tot...!!

inca ceva.. cand aprind faza scurta am o variatia ciudata trece pe lunga si pe scurta asa aiura pretz de 10 sec dupa care isi revine.faza misto este ca nu are treaba cu blocul de lumini, am incercat sa le aprind fortat direct din panou, adica venit cu un (+) de la baterie si facut contact cu faza scurta, firul verde sau galben numai retin acum, ultimele de jos din panou si tot asa face...

care e logica ?

am inteles ca mai exista un releu undeva ... poate fii din ala ? am mai vazut la cineva variatia asta dar el dadea vina pe blocul de lumini...!!

cat despre rezerver, ce treaba are ca ai rezervor de canada ? io zic ca e plutitorul de vina...? adica tot mecanismul lui... nu cred ca are vreo vina rezervorul (este de uzina proaspat schimbat adica are si el 3-4 luni )


dex0906
-becurile cu xenon autentice sint becuri cu descarcare in gaze. Se gaseau de cumparat la carefour in brasov (cred ca mai sint) dar setul cuprinde : becurile, convertorul pentru alimentare, montaj inclus in pret (ca la instalatiile GPL). pretul 7 mil - 12 mil functie de model. consumul este mai mic decit la becurile cu incandescenta - cu vreo 40% , chiar daca lumina e ..... biggrin.gif
-problema cu senzorul din rezervor eu nu am avut-o ... dar am avut o dacia 1300 si am intilnit destul de multe probleme cu piesele noi a caror calitate nu se ridica la cea de acum 30 de ani din pacate... am cumparat multe piese pe care nu le-am putut folosi pur si simplu fiind mai bune alea vechi uzate - cu reparatiile necesare. (mi se pare anormal totusi sa trebuiasca sa pilesc capacul nou de carburator sa se potriveasca cu corpul vechi, sau sa montez un bec nou la far si sa scap becul in far, sau sa chituiesc o aripa noua dupa ce am modelat-o jumate de zi sa se potriveasca cu masina cum trebuie)
rue
salut,
am si eu o dacie blesteeeeeem!
am luat o folosita bine dar cu motorul facut recent si cam 1,5 ani motorul a fost piesa de baza care a mers. cred ca si acum merge dar mi am bagat mana in reglaje (avans delco si aer) deoarece acum o sapt nu mai mergea la putin dupa ce plecam de pe loc. pe loc se tura perfect. atunci am desfacut si bujiile (de 10 000 km) care erau ancrasate pe care le am periat cu peria de sarma. de fapt era pompa de benzina cu pastila dusa.
merge la drum dar imi intrerupe la demaraje si simt zvacnirea.

numai bujiile sunt de vina?
care face o descriere a reglarii avans delco si aer? multumesc de acum!
gti98
QUOTE(ghost4ever @ 26 Jul 2006, 02:28)
1. Am o dacie 1310 din 1995

Am pus relee pe faruri adica pe faza scurta si faza lunga.De curand am facut 500 km si releul de pe faza scurta sa topit efectiv blocand contactul.Numai puteam inchide farurile pentru ca plasticul topit si a blocat bobina aia din el sa mai inchida contactul.In fine am schimbat acest releu dar se incalzezte si cel nou.Nu inteleg daca as avea in scrut pe instalatie ar trebui sa imi arda becurile presupun sau...

Asta ar fi o problema...

2. Am motorul de 1397 cm2 ... la drum lung pana in ce turatie ar trebui sa stau pentru consumul optim (precizez ca motorul are 60 de mii km iar motorul a fost facut acum 10 12 mii

3. Se poate monta o sanda de la nova s nova ceva sa numai se miste acul de la benzina asa la toate gropile franele etc...  cum e la masinile straine sta pe loc si indica in orice moment cat mai ai in rezervor real...  ? sau trebuie alt ceas ce o fi ...

4. Daca pun becuri cu xenon (am observat ca se gasesc in comert undeva pe la 30 ron ) tine instalatia ...?!? Am auzit variante sa leg farurile direct pe baterie cu un intrerupator prin masina! ce parere aveti de aceasta idee ? asa nu exista riscu sa ia foc cica... ce parere aveti ...!

5. Daca acul de la vitezomentru tremura, deunde este ? ceasul incepe sa imbatraneasca sau din cablu ala cu melcl pe la cutie? si cum se schimba ??

6.Daca leg si faza scurta si faza lunga pe un contact separat (adica un fel de a 3ea faza sa aprinda ambele filamente odata ) ce riscuri exista ?
... astept si eu raspunsuri fratilor ca probleme mai sunt dar astea sunt cele mai fierbintzi...!!
*


1. Vezi ca sunt relee de functionare pentru scurta durata ( gen releu de claxon, care functioneaza doar cateva secunde la ora ) si relee de functionare in durata. Daca ai pus din prima categorie, bobina se incalzeste si topeste carcasa din plastic si... dar ai vazut personal. Si eu am patit-o, am ramas la miezul noptii in intuneric complet intr-o curba de ma mir si azi ca nu am ajuns in sant...
2. Consumul minim il obtii pe la 70 km/h cu turatia cea mai joasa a motorului. Explicatia: peste 60km/h rezistenta aerodinamica e cea mai importanta consumatoare de energie; de asemenea, pierderile prin frecari cresc direct proportional cu turatia motorului. Pe de alta parte, unii sustin ca la turatii joase ( sub 1500-200 rpm ) motorul nu se unge suficient, deci uzurile sunt mai intense. Compromisul e legat de ideea de a nu solicita motorul la asemenea turatii ( de ex o panta poate fi urcata cu 50km/h cu 2700rpm in a III-a sau cu 1900rpm in a IV-a; in palier, poti merge linistit cu a IV-a, dar in panta e preferabil sa schimbi in jos: consumul va creste putin, dar regimul motorului e mult mai bun. Chiar daca face mai multa galagie! )
3. Indicatia la nivelul benzinei e o boala grea!! Solutia adoptata de Reno e foarte prompta, dar obositor de saltareata!
La masinile americane se folosea un sistem de traductoare si indicatoare cu functionare termica ( ca la voltmetrul de la DAcie, curentul trece printr-un fir rezistiv, incalzeste o lamele bimetalica, care se curbeaza si, la indicator misca acul iar la traductor atinge un contact cu pozitia dependenta de nivelul benzinei. Sistemul este relativ lent si acul nu "sare" atata la gropile prezente din belsug pe strazile patriei..)
La masinile mai noi, intre traductor si indicator se afla un "segment" electronic care face o medie a valorilor primite de le traductor, deoarece nivelul nu variaza niciodata foarte repede.... In vocabularul electronistilor este un comportament "integrator", iar solutia practica nu este una singura.
4. despre xenon, a scris un alt corespondent (chestia cu 6-12 milioane...) Utilizarea unor elemente excesiv de puternice e periculoasa in primul rand pentru circulatie si in al doilea rand din punct de vedere tehnic ( incediu ti se pare destul de rau??)
5. Vibratia acului vitezometrului era prezenta intr-un domeniu de viteze si depindea si de temperatura, in sensul ca era prezenta mai ales la frig; chestia asta e din cauza cablului. Mai nou, inteleg ca s-au "realizat" si indicatoare (ceasuri) mai proaste care reusesc sa produca acelasi efect...
6. Nu am incercat, dar cred ca are dreptate acel corespondent care opina ca becul se va arde destul de repede, nefiind dimensionat sa suporte ambele filamente odata.
Bafta!!
roland_x2
5....cablul s-ar putea sa nu fie bine fixat in cutie (m-am intalnit cu problema asta)...este acolo un surub ce se infileteaza perpendicular pe cablu, slabeste-l fixeaza bine capatul cablului (are sectiune patrata, deci tb sa-l impingi bine in locasul din cutie) apoi strange din nou surubelul cu pricina.
danny_b
QUOTE(rue @ 30 Jul 2006, 18:19)
salut,
am si eu o dacie blesteeeeeem!
am luat o folosita bine dar cu motorul facut recent si cam 1,5 ani motorul a fost piesa de baza care a mers. cred ca si acum merge dar mi am bagat mana in reglaje (avans delco si aer) deoarece acum o sapt nu mai mergea la putin dupa ce plecam de pe loc. pe loc se tura perfect. atunci am desfacut si bujiile (de 10 000 km) care erau ancrasate pe care le am periat cu peria de sarma. de fapt era pompa de benzina cu pastila dusa.
merge la drum dar imi intrerupe la demaraje si simt zvacnirea.

numai bujiile sunt de vina?
care face o descriere a reglarii avans delco si aer?  multumesc de acum!
*



Mai degraba din alimentare e necazul.Verifica nivelul in camera.Multi il regleaza mic '""SA NU CONSUME"""".E o prostie pt. ca la depasiri sau cind trebuie sa ai demaraj bun (intersectii) te pune in cap.
AlinREHAU
Cu becuri de 60/70W (masurate ) daca aprinzi cele doua faze nu se intampla nimic cu ele . Eu am mers cu break-ul mult timp asa pentru ca s-a stricat blocul de lumini si nu mai aveam faza scurta si am alimentat-o din pozitii (merge si acum ) . de orbit nu orbesti pe nimeni , decat daca mergi cu faza lunga ,chiar si cu amandoua fazele aprinse pe cel de la 1 km il afectezi la fel de mult cat il afectai si cu faza lunga singura .
Pt un nivel de benzina precis ai putea modifica rezervorul de benzina cu un cilindru din tabla care sa inglobeze sonda din toate partile si care sa aiba doar cateva gauri mici in zona de jos (un fel de perete anti-val), astfel nu scade chiar asa de mult la frani , gropi etc
Eu nu inteleg o chestie , tu zici ca ai un motor care are 60 k si a fost facut la 50 k ?
Viteza optima este de 90 Km/h in conditii normale de drum
Nu iti recomand sa bagi becuri mai mari decat cele prescrise ... la mine la supernova in blocul de lumini intra ditamai firul de ~3mm si iesa niste chichite de fire care nu stiu daca au 0,75 ... la o dacie din 95 se puneau cabluri de 1 sau 1,5 in orice caz sunt mai sanatoase decat astea de pe dsn . daca ai relee pe faruri asta inseamna ca becurile sunt alimentate separat sa te uiti cu ce fire sunt alimentate ... sa nu se incalzeasca .
Acul de chilometraj poate tremura din cablul de kilometraj in cazul in care asta este stramb sau din interiorul ceasului unde patineaza niste pasle pe acolo si misca un disc si il misca mai repede si mai incet
rue
dacia 1310

vitezometru merge
km de calatorie (cel mic pana la 999 merge)

nu merge km nomal...?
AlinREHAU
Kilometrajul are un ax pe care sta o tabla ovala de care este prins un cliket care la miscarea circulara a axului face miscari de translatie care sunt transmise de varful cliketului intr-o roata cu dintata , aceasta la fiecare miscare completa a cliketului face un avans de un dinte ( are cam 30 de dinti ) la fiecare miscare completa a rotii dintate avanseaza prima cifra din dreapta cu o unitate . la mine tot sistemul asta s-a incleiat si cliketul a capatat joc si etc etc , daca nu il poti debloca ,alt kilometraj
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.