QUOTE(ghost4ever @ 26 Jul 2006, 02:28)
1. Am o dacie 1310 din 1995
Am pus relee pe faruri adica pe faza scurta si faza lunga.De curand am facut 500 km si releul de pe faza scurta sa topit efectiv blocand contactul.Numai puteam inchide farurile pentru ca plasticul topit si a blocat bobina aia din el sa mai inchida contactul.In fine am schimbat acest releu dar se incalzezte si cel nou.Nu inteleg daca as avea in scrut pe instalatie ar trebui sa imi arda becurile presupun sau...
Asta ar fi o problema...
2. Am motorul de 1397 cm2 ... la drum lung pana in ce turatie ar trebui sa stau pentru consumul optim (precizez ca motorul are 60 de mii km iar motorul a fost facut acum 10 12 mii
3. Se poate monta o sanda de la nova s nova ceva sa numai se miste acul de la benzina asa la toate gropile franele etc... cum e la masinile straine sta pe loc si indica in orice moment cat mai ai in rezervor real... ? sau trebuie alt ceas ce o fi ...
4. Daca pun becuri cu xenon (am observat ca se gasesc in comert undeva pe la 30 ron ) tine instalatia ...?!? Am auzit variante sa leg farurile direct pe baterie cu un intrerupator prin masina! ce parere aveti de aceasta idee ? asa nu exista riscu sa ia foc cica... ce parere aveti ...!
5. Daca acul de la vitezomentru tremura, deunde este ? ceasul incepe sa imbatraneasca sau din cablu ala cu melcl pe la cutie? si cum se schimba ??
6.Daca leg si faza scurta si faza lunga pe un contact separat (adica un fel de a 3ea faza sa aprinda ambele filamente odata ) ce riscuri exista ?
... astept si eu raspunsuri fratilor ca probleme mai sunt dar astea sunt cele mai fierbintzi...!!
1. Vezi ca sunt relee de functionare pentru scurta durata ( gen releu de claxon, care functioneaza doar cateva secunde la ora ) si relee de functionare in durata. Daca ai pus din prima categorie, bobina se incalzeste si topeste carcasa din plastic si... dar ai vazut personal. Si eu am patit-o, am ramas la miezul noptii in intuneric complet intr-o curba de ma mir si azi ca nu am ajuns in sant...
2. Consumul minim il obtii pe la 70 km/h cu turatia cea mai joasa a motorului. Explicatia: peste 60km/h rezistenta aerodinamica e cea mai importanta consumatoare de energie; de asemenea, pierderile prin frecari cresc direct proportional cu turatia motorului. Pe de alta parte, unii sustin ca la turatii joase ( sub 1500-200 rpm ) motorul nu se unge suficient, deci uzurile sunt mai intense. Compromisul e legat de ideea de a nu solicita motorul la asemenea turatii ( de ex o panta poate fi urcata cu 50km/h cu 2700rpm in a III-a sau cu 1900rpm in a IV-a; in palier, poti merge linistit cu a IV-a, dar in panta e preferabil sa schimbi in jos: consumul va creste putin, dar regimul motorului e mult mai bun. Chiar daca face mai multa galagie! )
3. Indicatia la nivelul benzinei e o boala grea!! Solutia adoptata de Reno e foarte prompta, dar obositor de saltareata!
La masinile americane se folosea un sistem de traductoare si indicatoare cu functionare termica ( ca la voltmetrul de la DAcie, curentul trece printr-un fir rezistiv, incalzeste o lamele bimetalica, care se curbeaza si, la indicator misca acul iar la traductor atinge un contact cu pozitia dependenta de nivelul benzinei. Sistemul este relativ lent si acul nu "sare" atata la gropile prezente din belsug pe strazile patriei..)
La masinile mai noi, intre traductor si indicator se afla un "segment" electronic care face o medie a valorilor primite de le traductor, deoarece nivelul nu variaza niciodata foarte repede.... In vocabularul electronistilor este un comportament "integrator", iar solutia practica nu este una singura.
4. despre xenon, a scris un alt corespondent (chestia cu 6-12 milioane...) Utilizarea unor elemente excesiv de puternice e periculoasa in primul rand pentru circulatie si in al doilea rand din punct de vedere tehnic ( incediu ti se pare destul de rau??)
5. Vibratia acului vitezometrului era prezenta intr-un domeniu de viteze si depindea si de temperatura, in sensul ca era prezenta mai ales la frig; chestia asta e din cauza cablului. Mai nou, inteleg ca s-au "realizat" si indicatoare (ceasuri) mai proaste care reusesc sa produca acelasi efect...
6. Nu am incercat, dar cred ca are dreptate acel corespondent care opina ca becul se va arde destul de repede, nefiind dimensionat sa suporte ambele filamente odata.
Bafta!!