Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cutia viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
leutzul
Buna ziua dragii mei,
cine poate sa ma lamurasca de ce nu vrea sa intre usor in treapta a treia( in proportie de 90% din cazuri) trebuie sa o chinui putin, iar in momentul in care ridic piciorul dupa acceleratie,fara sa calc ambreiajul sau sa franez,se aude un zgomot ca de frecare fier pe fier,un harsait, nu ascutit dar enervant,zzgomot ce inceteaza in momentul in care pun piciorul din nou pe acceleratie si accelerez foarte usor. schimbat simeringuri cutie de viteze acum vreo 8 luni si incercat sa completez cu ulei acum vreo 4 luni dar nu a intrat prea mult (cca 100ml),deci nu avea nevoie
mihai0070
Ce model de masina ....... cutiile de viteza difera....
leutzul
este vb. de dacia 1310 MLS -1987 ,cutie 5 trepte.Iar ca noutati ar mai fi de adaugat ca aseara cand am ajuns cu ea acasa si am vrut sa o parchez cu spatele, a cuplat marcharriere,dar cand sa plec dupa loc, a inceput sa troncane ceva,planetara, de parca scapa. acelasi simptom si in tr. I , asa ca am impins-o pana la locul ei. De remarcat ca pe drum drept,linie dreapta acelasi troncanit m-a insotit timp de 20m. cine m-a ajutat sa o duc in parcare mi-a zis ceva de un "cui de la planetara care este forfecat"si scapa planetara,da-ia face asa, sau e posibil sa fie rulmentul spart. Acum am vb. cucei de la Sama service si o duc vineri , sa vad cum ca si tractata e nasol, la ei,sa vada ce se intampla.mi-e cam frica de deviz sa nu-l incarce aiurea ,cum auzit ca se practica in Romania
tgg2k
planetara e "legata" de cv cu un stift care ti-a iesit sau s-a forfecat, nu e cine stie ce. se poate pune si un cui dar taiat bine si indoit destul de bine sa nu iasa, asa am si eu si e perfect. oricum, stiftul respectiv, de origine e max 50.000 de lei si toata treaba se face in 5 minute, chiar si tu poti s-o faci daca poti ridica masina sa te bagi sub ea.

bafta!
mihai0070
Da dar pe acolo nu se pierde ulei decat daca s-au gripat semeringurile de la planetare... sa nu uiti sa verifici...
driverx
Daca voi credeti ca toate sarcinile alea stau in stiftu ala, va inselati amarnic. Masina poate sa mearga si fara ala. Sansa sa iasa afara sunt mici. In schimb in planetara mai este o siguranta care daca se rupe, ai sanse sa iti iasa tripoda sau cum ii zice (dinspre cutie) din axul planetar. Am patit-o asa ca stiu ce vorbesc. tripoda statea fain pe axul cutiei, dar masina nu avansa delocl.
tgg2k
QUOTE(driverx @ 1 Aug 2006, 14:03)
Daca voi credeti ca toate sarcinile alea stau in stiftu ala, va inselati amarnic. Masina poate sa mearga si fara ala. Sansa sa iasa afara sunt mici. In schimb in planetara mai este o siguranta care daca se rupe, ai sanse sa iti iasa tripoda sau cum ii zice (dinspre cutie) din axul planetar. Am patit-o asa ca stiu ce vorbesc.
*



nu vreau sa creez polemici si discutii offtopic dar eu i-am spus omului ce mi s-a intamplat mie la fel cum tu i-ai spus ce ti s-a intamplat tie. masina nu prea merge daca e iesit acel stift, pentru ca am patit-o asa ca stiu ce vorbesc.
leutzul
daca dau roata jos am vreo sansa sa vad ce e pe acolo (putin ma pricep,adica pot sa-mi dau seama ce nu e in regula daca vad).,si atunci ce e cu zgomotul urat care se aude cand cuplez a treia(da senzatia de roti dintate incalecate),o fi lipsa de ulei in cutie?si culmea e ca pe loc parca intra usor in viteza a 3-a
walleye
QUOTE(tgg2k @ 1 Aug 2006, 16:46)
nu vreau sa creez polemici si discutii offtopic dar eu i-am spus omului ce mi s-a intamplat mie la fel cum tu i-ai spus ce ti s-a intamplat tie. masina nu prea merge daca e iesit acel stift, pentru ca am patit-o asa ca stiu ce vorbesc.
*



da-mi voie sa-ti spun ca vorbesti prostii. planetara se imbuca in niste caneluri, si in butuc si in CV, prin alea se transmite efortul, stiftul ala are rol de siguranta suplimentara, precum zice si driver, poti sa mergi si fara el.
leutzul
mi-am mai adus aminte de un lucru. chiar si inainte de a pati toata tarasenia asta ,niciodata de cand am cumparat masina(in urma cu vreo 3 ani),nu am reusit sa o bag din viteza a 5-a intr-a 4-a fara sa trec mai intai prin a 3-a. asta cine poate sa mi-o explice ?
mihai0070
Trebuie desfacuta cutia poate este de la sincron (nu sunt sigur) am patit si eu la fel cu a 5 a pe loc intra in mers nu mai intra decat rar (foarte rar) si trebuia gadilata rau sa intre===intradevar era sincronul de a 5 a schimbat si acum intra din prima (dar a costat cam mult manopera mai ales ca eu am Dacia Nova) rolleyes.gif

Sau mai poate fi de la furca...si in ultimul caz de la timonerie...
leutzul
astazi o duc remorcata bineinteles, la un service ,nu la Sama,ca mi-e frica de deviz. mi-a recomandat cineva alt loc unde si-a reparat super bine in primul rand si ieftin apoi, dacia. asa ca sper ca pana vineri sa fie gata si o sa vin cu informatii noi.
sobolan
QUOTE(driverx @ 1 Aug 2006, 15:03)
Daca voi credeti ca toate sarcinile alea stau in stiftu ala, va inselati amarnic. Masina poate sa mearga si fara ala. Sansa sa iasa afara sunt mici. In schimb in planetara mai este o siguranta care daca se rupe, ai sanse sa iti iasa tripoda sau cum ii zice (dinspre cutie) din axul planetar. Am patit-o asa ca stiu ce vorbesc. tripoda statea fain pe axul cutiei, dar masina nu avansa delocl.
*



CORECT ! CORECT ! s-a desprins tripoda aia ....a iesit din oala planetarei.....
tgg2k
QUOTE(walleye @ 1 Aug 2006, 16:38)
da-mi voie sa-ti spun ca vorbesti prostii. planetara se imbuca in niste caneluri, si in butuc si in CV, prin alea se transmite efortul, stiftul ala are rol de siguranta suplimentara, precum zice si driver, poti sa mergi si fara el.
*



probabil ca vorbesc prostii... eu asa am patit si mi-a picat stiftul... suna ca naiba si nu vroia sa se miste de pe loc... am tractat-o pana la service, baietii s-au uitat la ea si au vazut ca era iesita planetara din cutie, au pus un CUI in locul stiftului respectiv, indoit capatul liber astfel incat sa nu agate in cv si a mers perfect. deci concluzia e ca eu asta am patit si asta i-am spus omului... eu de exemeplu nu am reusit s-o misc fara stiftul respectiv.

acum poate exista inca un semn de intrebare(bineinteles ca fara stift): mie mi-a iesit planetara datorita faptului ca am planetare scurte?! si driverx poate a reusit sa mearga fara datorita faptului ca are planetare lungi?!
tgg2k
QUOTE(walleye @ 1 Aug 2006, 16:38)
da-mi voie sa-ti spun ca vorbesti prostii. planetara se imbuca in niste caneluri, si in butuc si in CV, prin alea se transmite efortul, stiftul ala are rol de siguranta suplimentara, precum zice si driver, poti sa mergi si fara el.
*



mii de scuze <b>walleye</b> blush.gif !

ieri cand am plecat de la servici ghici ce am patit?! mi-a iesit planetara din nou... cum?! capul de planetara dus, stift forfecat, in curba la stanga peste o denivelare de vreo 5 cm inaltime si 30 latime.... nu am mai reusit sa o misc, porneam motorul si facea exact ca o mitraliera planetara respectiva. sad.gif

in concluzie, daca planetara e buna si capul de planetara bun, chiar si daca iese stiftul respectiv, tot se poate rula cu masina, daca (virgula) capul de planetara e dus, se rezolva prin tractare si schimbare cap... toata treaba se poate rezolva in 45 minute(plus timpul in care e tractata) si cu 60 RON. unsure.gif
leutzul
Gata , am rezolvat treaba. Planetarele nu aveau nimik,era grupul din cutie distrus.Am schimbat cutia si merge snur. Se poate merge fara probleme si fara stifturi la planetare(eu nu aveam pe nici o parte si asa am mers ultimi 4 ani).Acum am pus ca tot umblam acolo. Abia astept ssa desfac cutia veche sa vad "minunea" din interior.
cristidb
Stiftul are rol de siguranta, asa cum s-a mai spus. Daca se merge fara el capatul planetarei se poate departa de cutie, si uzura lui devine accentuata. Puneti stifturi nu cuie indoite. Cuiul e doar o solutie temporara. Tripoda iese de pe ax daca ii sare siguranta. Nu are nici o legatura stiftul cu tripoda.
leutzul
de bine ce am schimbat cutia si am fost fericit, am dat peste alta belea, cand sunt in mers si trebuie sa reduc viteza nu pot sa i-o dau pe a doua. cand plec dupa loc cu I si apoi II,nu e problema intra lejer dar cand e de luat vreun viraj sau la semafor cand se pune verde iar eu eram gata sa opresc nu intra nici cu rugaminti nici cu injuraturi.ce ar putea fi ? e cam nasol mai ales ca vine iarna si poleiul si trebuie frana de motor...
mihai0070
Am si eu o intrebare daca se merge fara stiftul acela se poate strica grupul cutie de viteze... si mai am o intrebare planatara are voie sa aiba joc in burduful 2 cel apropiat de cutia de viteze...la mine are joc acolo.si mai am o intrebare tot la imbinarea cutie de viteze cu planetarele are voie sa fie vre-un joc acolo cat de mic...
cristidb
Am spus cu 2 posturi mai sus ce se intampla daca se merge fara stifturi.
Nu trebuie sa aiba joc planetara, dar atat timp cat nu bate nu e necesara schimbarea/repararea.
Daca are joc in articulatia dinspre cutie, poate fi din:
Tripoda are joc pe ax. De obicei isi face joc acolo de la plecari cu scartz. Nu bate, dar o sa se auda un clank la ridicarea ampreiajului.
Joc intre planetara si cutie. Intotdeauna cel care se uzeaza e capatul planetarei, care se largeste si isi face joc pe caneluri. Nu bate dar face acelasi clank, si rupe stifturile cand uzura e mare.
Capatul planetarei e uzat in interior, pe canalele pe care culiseaza tripoda. Bate cand masina e ridicata de bot sau in curbele luate cu viteza, cand masina se apleaca. Uzura se observa daca se demonteaza planetara.
Se poate inlocui doar capatul dinspre cutie al planetarei, eventual si tripoda.
mihai0070
Multumesc de sfat la mine problema este ca am pus eu cu mana mea stifturile acolo si acum nu mai sunt ... deci au iesit de acolo cum nu stiu si am si joc ma gandesc ca daca pun altele o sa le pierd la fel ...planetarele nu bat deloc puse pe masina de 2 luni de la RecoPlanet asa ca am garantie destula dar nu stiam daca este posibil din cauza asta sa imi stirice grupul sau sa imi faca joc in/la grup...
ciubex
QUOTE(leutzul)
(...)cand plec dupa loc cu I si apoi II,nu e problema intra lejer dar cand e de luat vreun viraj sau la semafor cand se pune verde iar eu eram gata sa opresc nu intra nici cu rugaminti (...)


Cred ca de vina este o nesincronizare intre treptele de viteza superioare si cele inferioare. Acelasi fenomen l-ai remarcat si daca faci manevrele in repaus, fara motorul pornit? Sa schimbi dintr-a III-a sau a IV-a intr-a II-a sau a I-a.
tgg2k
din simptomele care le-ai zis tu, cam asta e problema... unul din sincroane. cum zice si ciubex, daca functioneaza cu motorul oprit, atunci aproape sigur ca mai devreme sau mai tarziu va ceda definitiv. solutia de momoent ar fi ca atunci cand trebuie sa-i dai aII-a dintr-o viteza superioara sa ambalezi putin motorul si sa-l tii cam la 300-500 de turatii in plus fata de turatia de relanti.

ar trebui sa intre fara probleme.
leutzul
pe loc, intra fara probleme, si ascendent si descendent, problema apare doar doar in mers. deci sa inteleg ca ar trebui desfacuta cutia si schimbat sincronul de a II-a ? sau trebuie schimbata toata cutia ?
mihai0070
trebuie desfacuta cutia si schimbat sincronul
leutzul
poate ca acum sunt cam off-topic dar totusi de unde iau acel sincron care trebuie schimbat? pur si simplu ma duc la un magazin de piese auto si cer " sincron pt. treapta a II-a ?"
FLP
Salut...daca tot e vorba despre probleme legate de cutia de vitze... vin si eu cu o intrebare .. care ar fi simptomele ca am ramas fara ulei in cutie .. sau ca e putin ulei in cutie ?
Wizard84
am avut aceeasi problema, am fost la mecanic, a dat jos cutia si mi-a schimbat o piulita de pe un ax din cutie. toata treaba m-a dus la 1.8mil. La mine scapase piulita si axul pe care era pusa a reusit sa imi gaureasca capacul din spatele cutiei. Acum merge brici!
colombina29
QUOTE(leutzul @ 7 Sep 2006, 14:49)
de bine ce am schimbat cutia si am fost fericit, am dat peste alta belea, cand sunt in mers si trebuie sa reduc viteza nu pot sa i-o dau pe a doua. cand plec dupa loc cu I si apoi II,nu e problema intra lejer dar cand e de luat vreun viraj sau la semafor cand se pune verde iar eu eram gata sa opresc nu intra nici cu rugaminti nici cu injuraturi.ce ar putea fi ? e cam nasol mai ales ca vine iarna si poleiul si trebuie frana de motor...
*



Se cheama RODAJ. Ti-a reglat cursa la ambreiaj?
cristidb
leutzul te duci la magazin si ceri sincron pentru treapta 2 (e la fel ca cel pentru treapta 1). Iti recomand totusi sa desfaci cutia inainte sa te duci la magazin. S-ar putea sa mai ai nevoie si de alte piese, si sa nu faci mai multe drumuri. E bine sa te duci cu piesele pe care intentionezi sa le schimbi la magazin. Dacia a facut multe modele, asa ca poti avea surprize.

Armandos de obicei face zgomot cand nu are ulei. E bine sa verifici nivelul periodic daca stii ca pierde.

Wizard84 cutia are o singura piulita pe arborele secundar. Poate piulita a gaurit capacul. Arborele nu se poate misca asa mult axial. Oricum piulita aia se strange la cuplu si are o siguranta (o buza care se bate pe o denivelare a axului), asa ca daca s-a desfacut e vina celui care a montat-o. Nu vad cum ar putea influenta treapta 2.

colombina29 n-are treaba nici cu rodajul nici cu ambreiajul. Daca ambreiajul nu decupleaza complet SIGUR caraie la cuplarea marsarierului. Asta e testul pentru ambreiaj.
colombina29
Pai... Pai eu inteleseseam ca a schimbat cutia ?!? wacko.gif
ciubex
Cel mai bine ar fi sa te duci la cei ce ti-au montat cutia si sa le spui ce problema ai, ei poate stiu ce minuni au facut cand ti-au schimbat cutia si poate stiu ce sa faca.
Nu ti-au oferit vreun fel de garantie la montare ori cumparare, asta ca sa nu te mai plimbi dupa cumparat sincroane sau mai stiu eu ce.
tgg2k
sincroanele nu sunt greu de schimbat si alte piulite de care ziceti voi. important sa ai o cheie dinamometrica, cateva lere (distantiere de grosime fixa) pt evetualele reglaje suplimentare, si piesele de care ai nevoie. din aceasta cauza primul pas e sa mergi la cienva care stie sa-ti spuna exact ce trebuie schimbat sau poti sa te aventurezi si sa schimbi tu ce ti se pare ca e "dus".

pe de alta parte, fa un calcul, si vezi cum iesi mai ieftin... cu piese de schimb + manopera sau cu cv din dezmembrari cu reglaje gata facute dar bineinteles cu un anumit grad de usura. pe care o poti schimba si tu (cu un ajutor ca de unul singur e foarte greu)

incerc sa fac un tabel... poate te ajuta:

Denumire Pret

SINCRON VIT 1-2 44
SINCRON VIT 3-4 49
SINCRON VIT.5 43

INEL SINCRON 3-4 10
INEL SINCRON V1-2 12.5

PANA SINCRON V1-2 14.70


PS: asta e valabil in general cand vine vorba de mesterit la cv.

Bafta.
mihai0070
mai exista si solutia sa iei un sinron la mana a doua a si te uit la el
sa nu fie uzat ...eu am luat pentru nova asa la vit a 5 a si am dat 250.000 lei pe el si merge de rupe...
cristidb
Nu sunt greu de schimbat, doar ca demontezi aproape toata cutia sa le schimbi biggrin.gif
Nu recomand sincroane SH. La dacia sunt sanse ca nici cele noi sa nu fie grozave. De obicei sincroanele de la treptele superioare nu se uzeaza. Cele de la 2 si 3 sunt mai solicitate.
mihai0070
la mine s-a stricat sincronul de a 5 a .... dacia nova...
leutzul
cutia schimbata era una de la S.H.care cred ca avea peste 100 mii km. asa ca ar cam fi fost de asteptat . eu m-am gandit ca poate am noroc dar acum asta e... acum ma bate gandul sa-i pun una in 4 trepte, dar ma gandesc la consum, ca astea cu 5 cica sunt cam "inghesuite"
leutzul
sunt din ce in ce mai aproape de a schimba cutia in 5 tr. cu una in 4 ,chiar daca va creste ceva consumul. oare asta sa fie singurul minus ?
cristidb
Daca mergi mai mult in oras poti pune una cu 4. De obicei au mai putine probleme decat cele cu 5.
tgg2k
consumul va creste putin dar avantajele sunt mai multe decat dezavatajele. in primul rand e pretul... eu mi-am luat cu 150 RON cv SH in 4 si sunt foarte multumit de ea: mai putin zgomot decat cea veche, intra mai usor in viteze, nu caraie, nu se chinuie... iar consumul... consumul e destul de mare ca am eu alte probleme cu motorul (in jur de 10% mixt).

vezi ca si cv sunt de diferite tipuri (cel putin astea in 4). nu mai stiu exact dar sunt unele pt palier marit, altele palier normal, am mai vazut pe aici pe forum ca sunt unele "de tras" si unele "de fuga"... vezi cu search-ul ce gasesti ca mai multe nu stiu sa-ti spun
rs44
Daca e sa fie cu 4 atunci sa fie cat mai veche!
Cutiile mai noi tot in 4 au un zgomot mai mare decat cele din '70
Astea vechi cam au aceleasi rapoarte, mai rar exista ale de tras(8x33)nu cred ca se gasesc asa usor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.