Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electromotorul buclucas
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
drlabs
De vre-o jumatate de an tot ma chinui cu electromotorul... asta iarna(fix iarna, ca sa vezi) a trebuit sa imping masina pe frigul ala... ca s-a ars izolatia de la carbuni!(super piese din comert).
Am schimbat carbunii... si cu ocazia asta am fost la cineva de mi-a schimbat si bucsile... pe care le-am uns eu cu mana mea sa fiu sigur...
Reglaje... peste reglaje... si-a dat drumul... laugh.gif
La un moment dat... a inceput sa nu mai cupleze... mai apasam pe la starter... mai pornea... dupa care... mergea o perioada de la cheie...
Am zis... taci ca asta e starterul... Bun... desfacut... verificat... facea contact perfect, indeajuns incat sa tina consum mare. Deci nu era starterul... Am schimbat bendixul... ca deh... arata cam ros... icon_mrgreen.gif

In fine... am ajuns sa trag de palete putin , apasand la starter cu mana intre timp... in asa fel incat sa intre "pe felie" dupa care intru in masina, dau cheie si merge!!!!

Azi... am fost in service... bucsi, reconditionari, discuri de frana si alte belele...
In fine, mi-au ramas niste bani... (am facut o gramada de tampenii cu 4 milioane!)
Le-am explicat la baietzi ce mi se intampla cu pornirea...
Au insistat ca totusi e de la starter... ca n-are putere sa sara pinionu' pe coroana! sad.gif

Ok... am zis... mi-am cumparat starter nou (1200000) de uzina... original de brasov cica... wub.gif m-am dus in fata blocului si l-am schimbat... am reglat.. verificat contacte... etc...
TOT LA FEL FACE!!!!!!!!!!!!!! mad.gif
Se blocheaza si nu intra pinionul pe coroana decat daca e ajutat din palele motorului!

Ce naiba sa-i mai fac... am mai fost o data la service... si nea patronu' care e mecanicu sef... a zis ca nu l-am facut eu bine si ca in nici-un caz nu e problema mecanica...(Ce handicapat, m-a enervat)

Deci in concluzie, are cineva idee ce Dumnezeu sa-i mai fac? M-am saturat sa rada toata lumea pe unde ma opresc, desfac capota si ma bag in motor ca sa plec de acolo... dry.gif

AJUTOR VA ROG!
mbabusanu
verifica:
-contactul smile.gif
-furca de la electromotor
-firul care alimenteaza bobina (starterul cum ii zici tu) sa nu faca masa cu electromotorul sau chiar sa fie intrerupt pe traseu facand din cand in cand contact
-contactele electromotorului sa nu fie oxidate
-arcurile (spiralele) care apasa carbunii pe colectorul rotorului sa nu fie decalite (cand se incalzesc isi pierd proprietatile de arc) si apare arcul electric care innegreste colectorul excl.gif excl.gif
-firul de la carbunele cu plus "+" sa nu faca masa pe corpul electromotorului (pune eventual o hartie rezistenta la caldura intre lipitura si carcasa dar cel mai indicat e un manson)
-curata canalele dintre contactele colectrorului de pe rotor cu un ac ca se depun impuritati de la perii (carbuni)
tgg2k
1. din ce an e masina?
2. cum face atunci cand nu vrea sa porneasca? se invarte electromotorul sau nu? scoate un tacanit scurt si apoi nimic? sau nu scoate nici un sunet?
3. in principiu, o metoda ca sa vezi care e pb:
- desfaci bornele de la baterie
- dai jos electromotorul
- dai jos bobina de pe el, dar lasa cablul de la contact pe bobina

boon... in principiu bobina are o placuta pe care e stantat un "-"; ala il pui la "-" la baterie si cablul de la contact il pui pe plus sa vezi daca (virgula) cupleaza, nu-l tine mult ca poate o prajesti.

aici sunt cateva posibilitati:
- daca nu cupleaza, e foarte posibil ca aia sa fie problema... incearca sa vezi pe o baterie incarcata:

- daca merge inseamna ca ti-e descarcata bateria...
- daca tot nu merge atunci stii ca bobina nu e buna, sfatul meu: mergi la dezmembrari si iti cumperi o bobina, aprox. 40 RON (decat un electromotor cu totul... de la 150 RON in sus), fi atent sa o verifice respectivul, tot cu metoda cu bateria sau mergi cu cea pe care ai luat-o de noua la magazin sa ti-o schimbe.

- daca (virgula) cupleaza inseamna ca bobina e ok, uita-te la furca, vezi daca nu e cumva moale sau rupta, daca bine stiu e din plastic, si nu stiu cat de rezistenta e la caldura.
- daca furca e ok, curata contactele (masa, excitatie, cablul scurt de la electromotor la bobina)
- daca tot nu vrea, trebuie desfacut electromotorul si verificat. inca nu am desfacut unul asa ca nu prea stiu cum se face si cum trebuie sa arate cand e ok sau cand e pe duca

(asta e din proprie experienta)

oricum, ce a zis mbabusanu mai sus tot se aplica

bafta!
diaconuliviu
Dar reglajul cursei furcii e bine facut?
Apoi, pe carcasa ambreiaj, acolo unde se fixeaza electromotorul sint doua bucse de ghidare care patrund in doua bosaje ale electromotorului. Ai acele bucse? (sint in doua din cele trei gauri pentru suruburile de fixare)
Poti incerca sa slabesti suruburile nu foarte mult, doar cit sa-ti permita o miscare greoaie si sa incerci prin miscari usoare sa "centrezi" electromotorul pina la cuplaj optim, dupa care le restringi.
gabi1
Nu a mai ramas decat coroana de la volanta,asa este?(daca dai electromotorul jos poti sa te uiti un pic si la cum arata).
drlabs
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Aug 2006, 09:58)
Dar reglajul cursei furcii e bine facut?
Apoi, pe carcasa ambreiaj, acolo unde se fixeaza electromotorul sint doua bucse de ghidare care patrund in doua bosaje ale electromotorului. Ai acele bucse? (sint  in doua din cele trei gauri pentru suruburile de fixare)
Poti incerca sa slabesti suruburile nu foarte mult, doar cit sa-ti permita o miscare greoaie si sa incerci prin miscari usoare sa "centrezi" electromotorul pina la cuplaj optim, dupa care le restringi.
*



Aha... cred ca esti singurul care a scris ce nu m-am gandit inca...
Am un singur bosaj... surubul de sus dinspre lonjeron... in rest... nu exista... de cand am masina... or fi fost... dar careva le-o fi rupt..
In fine... in cazul asta... ce fac? schimb carcasa ambreiaj? huh.gif

Pentru restul...Mersi mult fratilor... da' le-am luat pe toate la rand... si credeti-ma... mai ramas carcasa si rotorul sa le schimb cu unele noi.. si devine alt electromotor...
Se pare ca e o problema mecanica... si asta ma dispera si ma depaseste!... in rest... ce tine de electrica... le-am rezolvat.
Precizez ca am testat electromotorul in casa cu un circuit cu intrerupator si baterie... merge al dracului impecabil... si bobina(starterul) cupleaza de mi-l muta din loc pe podea...

Acuma ce sa zic.. o sa mai incerc sa reglez cursa furcii... (desi... nu obtin decat uzura plasticaraiei... ) dar eu sunt mai deschis la sfaturi privind metode de pozitionare.... verificare a cursei bendixului pe coroana... ca acolo e problema mad.gif

Daca as avea un prieten care sa imi toarne din aliaj de aluminiu... o furca... ce bine ar fi... popa.gif

Ce este interesant e ca am observat niste zgarieturi pe dintii de la bendix dupa nici 2 luni de la schimbare... SI REPET! trebuie sa trag de pale si sa apas putin si usor pe stiftu ala de la starter ca sa il pun pe coroana.. (si ramane acolo nu sare la loc singur! wacko.gif ; a nu se intelege ca si dupa pornirea motorului rolleyes.gif ) si dupa aia dau cheie si merge impecabil! icon_mrgreen.gif )

Rezumat:
- Bobina merge prea bine si e noua!
- Contactul nu face figuri si n-a facut niciodata
- Carbunii si arcurile sunt noi si Electromotorul nu prezinta manifestari gen turatii variate sau scaderi in putere
- Canelurile... nu le mai frec ca poate schimb rotorul.. sunt curate... si nu sunt arse
- Bucsile de bronz... sunt gigea... si unse...
- Bendixul e ok... putin zgariati dintii dar nu uzati
- Totul este izolat foarte bine inauntru.
- Contactele... m-am saturat sa dau la shmirghel.. deci sunt ok, pana si piulitele sunt noi!
- Furca e noua... si e plastic tare! (Vine motata pe starter cand il cumperi)
- Mai am putin si-i dau un topor, ca l-am mai cumparat o data!

Deci in concluzie: gun3.gif
drlabs
QUOTE(gabi1 @ 1 Aug 2006, 23:47)
Nu a mai ramas decat coroana de la volanta,asa este?(daca dai electromotorul jos poti sa te uiti un pic si la cum arata).
*



Coroana de la volanta e impecabila.. doar e dintr-un super otel, din cate stiu eu, nu??

M-am mai gandit eu si la faza ca e posibil sa fie de vina bucsa aia de centrare din bronz dusa .... da... coroana e prinsa direct pe vibrochen in 7 suruburi care o tzin bine... nu???????
Deci? Ce treaba sa aiba coroana?
diaconuliviu
QUOTE(drlabs @ 2 Aug 2006, 03:11)
[...]
Am un singur bosaj... surubul de sus dinspre lonjeron... in rest... nu exista... de cand am masina... or fi fost... dar careva le-o fi rupt..
In fine... in cazul asta... ce fac? schimb carcasa ambreiaj?  huh.gif
[...]

Nu, nu schimbi carcasa. Trebuie sa mai ai locas pentru inca o bucsa (deci, doar doua din cele trei gauri au bucsa). Daca gasesti in magazine, bine, daca nu, mergi la un sh.

Pina atunci slabesti suruburile cum ti-am spus si incerci cumva alinierea electromotorului. Asa pateam cu un electromotor scurt, nu din vina lui ci a mea, pierdusem acele bucse. De cite ori umblam la el, trebuia reglajul asta.Il reglam si mergea.
drlabs


Stii ce ma face curios? M-am uitat si eu la bucsa aia... sa mor de nu zici ca e turnata cu carcasa cu tot... Si daca nu e asa... atunci... unde naiba gasesc eu bucsi
d-alea de 13...sau cat or fi... (zic de 13 ca de cheia aia am nevoie)
Hai ca incerc maine faza cu realinierea... Si revin cu detalii daca mi-a iesit...
User Name
de fapt sint de opt
Shosetu
Eu sant curios daca ai incercat sa faci teste cu un electromotor de la un prieten. Personal nici mie nu imi porneste la cheie cu toate ca invarte. Am pierdut o gramada de timp cautand solutii si intr-un final sa ajuns la concluzia ca bateria e de vina cu toate ca bateria ( sa zic vreo 4-5 ani ) pe care o folosesc porneste fara probleme pe alta masina.
bygy007
vezi sa nu ai cadere de tensiune intre + baterie si + bobina de inductie , daca ai atunci cind dai la cheie mai scade si ceea ce ramine nu este suficient pentru scinteie sau invirtirea motorului de catre electromotor este mai greoaie mergind mai greu fiind motor cu excitatie serie creste curentul absorbit din baterie scazind in acelasi timp tensiunea la borne
drlabs
QUOTE(bygy007 @ 3 Aug 2006, 23:42)
vezi sa nu ai cadere de tensiune intre + baterie si + bobina de inductie , daca ai atunci cind dai la cheie  mai scade si ceea ce ramine nu este suficient pentru scinteie sau invirtirea motorului de catre electromotor este mai greoaie mergind mai greu fiind motor cu excitatie serie creste curentul absorbit din baterie scazind in acelasi timp tensiunea la borne
*




O explicatie mai lunga... nu cred ca se poate...
Te cred... nu am inteles mare lucru... (desi stiu ce zici) si nu inteleg ce vrei sa zici cu caderea de tensiune... scurt la masa, sau ce? Nu ma face sa cred ca e firul ala intrerupt pe undeva... ca ... repet... MERGE DE FIECARE DATA CAND IL PUN PE COROANA MANUAL!
Nu da rateu... nu se invarte incet... nu e ars... are putere... de ce nu imi intelege lumea problema? sad.gif
drlabs
QUOTE(diaconuliviu @ 2 Aug 2006, 08:02)
Nu, nu schimbi carcasa. Trebuie sa mai ai locas pentru inca o bucsa (deci, doar doua din cele trei gauri au bucsa). Daca gasesti in magazine, bine, daca nu, mergi la un sh.

Pina atunci slabesti suruburile cum ti-am spus si incerci cumva alinierea electromotorului. Asa pateam cu un electromotor scurt, nu din vina lui ci a mea, pierdusem acele bucse. De cite ori umblam la el, trebuia reglajul asta.Il reglam si mergea.
*



Am incercat azi in parcare la servici... m-am murdarit degeaba...
Se pare ca am ramas pe veci cu "Dacia cu C.O.D." biggrin.gif
Nu vrea nici-o pozitie... pana la urma cred ca-mi fac o parghie cu care sa invart motorul dinauntru... si sa dau la cheie in acelasi timp...

E departe de a fi rezolvata problema... Care mai aveti idei?
diaconuliviu
Spui asa:
"- Bendixul e ok... putin zgariati dintii dar nu uzati"..tradu acel "putin zgiriati"..unde e zgirietura?

Apoi, cursa e reglata bine?
Asa incit cu solenoidul alimentat intre capatul bendixului si "siguranta-bucsa" sa ramina 0,5-1,5 mm.
tgg2k
daca o ia manual destul vezi la cabluri. probabil nu ai pus pe borna care trebuie cablul acela scurt intre electromotor si bobina. am facut cateva teste si... ELECTROMOTORUL PORNESTE DACA E LEGAT IN SCURTCIRCUIT! aproape am prajit o bobina legand-o asa... a iesit fum din ea, dar a rezistat si acum merge fara pb (chiar am pus-o pe masina ca sa o mai protejez pe aia buna... stiu, e un risc dar mi l-am asumat).

roaga pe cineva sa iti dea un multimetru sa poti masura bateria, o baterie descarcata nu antreneaza electromotorul cum trebuie... adica ce zicea <b>bygy007</b> mai sus. chiar incearca (daca ai vreo 3 ore la dispozitie) sa pui bateria pe alta masina sa vezi daca merge, iar apoi incearca electromotorul sa vezi daca merge pe alta masina. asa poti incerca diferite variante si ne spui rezultatul.

sa zicem ca masina ta are toate componentele cu cifra 1 iar masina pe care testezi are componentele cu cifra 2. de exemplu: bataria ta e bateria1 iar bateria de la masinsa pe care faci verificari e bateria 2. sper ca intelegi aceasta conventie... sfatul meu e sa incerci urmatoarele cazuri si sa vezi daca o ia la cheie:

- bateria 1 si electromotorul 1 pe masina2
- bateria 1 si electromotorul 2 pe masina2
- bateria 1 si electromotorul 2 pe masina1
- bateria 2 si electromotorul 1 pe masina2
- bateria 2 si electromotorul 2 pe masina1
- bateria 2 si electromotorul 1 pe masina1
diaconuliviu
acea borna scurta asigura in prima faza masa uneia din infasurarile solenoid, fara de care el nu lanseaza; omul spune ca in afara masinii bendixul e lansat, deci masa exista.
Fara acea legatura masa (facuta prin rezistenta infima a rotorului) nu are "lansare". Asta e si manifestarea electromotorului la carbuni fara legaturi, nu face lansarea.
tgg2k
chiar ca nu stiam ce face borna aia blush.gif ... ms de explicatie! peacefingers.gif
drlabs
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Aug 2006, 07:43)
Spui asa:
"- Bendixul e ok... putin zgariati dintii dar nu uzati"..tradu acel "putin zgiriati"..unde e zgirietura?

Apoi, cursa e reglata bine?
Asa incit cu solenoidul alimentat intre capatul bendixului si "siguranta-bucsa" sa ramina 0,5-1,5 mm.
*



Ma... dintii sunt zgariati infim din cauza ca l-am tot fortat sa intre pe coroana...
dar asta nu inseamna ca sunt sparti sau mai stiu eu ce...
Face figura asta de care tot zic eu, de dinainte sa schimb bendixu... a continuat dupa ce l-am schimbat... si inca mai face...
Mama ei de furca... nu reusesc s-o pun cum trebuie... ieri dupa ce l-am montat la loc... am reusit sa il fac sa huruie cand merge motoru... adica... am dat peste cap reglajul si atingea coroana bendixu... dupa ce am mai strans la piulita aia de plastic de la surub, a tacut...
Pana la urma il fac praf si tot nu rezolv problema...
De incercari pe alte masini... nu am cu cine...
MULTIMETRU AM!!!!!! Si bateria e suficient incarcata si e noua! Si nu mai incercati baietzi sa ma convingeti ca e de la electrica... ma apuca dracii si ii fac alt locas la electromotor.... mad.gif
gabi1
[quote=drlabs,2 Aug 2006, 03:11]
... SI REPET! trebuie sa trag de pale si sa apas putin si usor pe stiftu ala de la starter ca sa il pun pe coroana.. (si ramane acolo nu sare la loc singur! wacko.gif ; a nu se intelege ca si dupa pornirea motorului rolleyes.gif ) si dupa aia dau cheie si merge impecabil! icon_mrgreen.gif )

????????????????????????????
Ai cheltuit deja foarte mult pana acum.Vezi poate gasesti un electromotor second pe undeva(pe la noi e vreo 600-1mil) si pastrezi bendixul si bobina de la al tau.Am reconditionat si eu cateva,inclusiv bobina care e capsulata,dar nu am avut probleme chiar asa grave.
Pana la urma,se invarte in gol pur si simplu sau scoate si un carait,ca si cum s-ar chinui sa intre pe pozitie?
bygy007
problema cred ca poate fi din cel putin 3 mative
1 : contactul electric defect (verificare simpla : se ia firul subtire de pe starter si se pune la +, daca cupleaza si invirte motorul e ok daca nu 2
2 : cursa furcii sa nu fie corespunzatoare in momentul atragerii bobinei bedixul trebuie sa se duca pina in capat la acea saiba (cursa se regleaza nu in acel surub care se vede si apesi pe el cind vrei sa pornesti care trebuie sa fie strins ci e regleaza din piesa cilindrica prin care trece acel surub,pe aceasta piesa se afla partea care trage de furca acea "piulita cu umeri" am denumit-o eu ) se regleaza cu o cheie de 11 daca imi amintesc bine nu de 8 pina bendixul ajunge la saiba si se mai duce un pic mai greu
3 : sa frece miezul in interioul bobinei (de la starter)
imi pare rau ca nu am gasit o poza cu un electromotor de dacie care sa se vada acel surubpr care apesi
bygy007
verificarea rotorului daca da la masa daca nu aveti megohmetru
excl.gif ATENTIE VA PUTETI ELECTROCUTA RECOMAND FOARTE MARE GRIJA
drlabs
GATA! In sfarsit... merge... cat o mai merge... da azi i-am dat de cap...
Intradevar... era nevoie de o combinatie foarte interesanta de reglajul furcii cu pozitionarea in carcasa ambreiajului...

Am stat juma' de zi sa fac incercari...
Acuma sunt experimentat cool.gif

Deocamdata merge (am dat aprox 15 chei azi fara sa ma ating de el...si a mers prompt de fiecare data!)

Ce am constatat(dupa mintea mea de mecanic de parcare):

- Trebuie sa ai noroc la starter sa aiba lamelele de contact foarte elastice si sa faca contact mai devreme de capatul traseului ca rotorul sa contribuie la "atacul coroanei"
Pentru asta va trebuie un starter nou!!! sau macar bine reconditionat.

- Bucsile alea de pe carcasa de ambreiaj sunt aproape degeaba... ca tot suruburile dicteaza aliniamentul smile.gif Io p-ale mele le-am uzat deja de la atata baga/scoate...


Va multumesc tuturor care m-ati ajutat in descoperirea problemei.
Acest topic mi-a fost extrem de util.
Dupa 2-3 zile de teste... o sa revin cu informatii sau daca nu... se poate inchide topicul!
diaconuliviu
Partea de "lamele elastice" as numi-o "reglaj cursa", cum ti-am spus mai sus - 0,5-1,5 mm cu bendixul lansat.
Partea de bucse, nu-s degeaba, tu nu ai decit una. In plus, daca bucsele sint la locul lor iar centrarea e compromisa, posibil ca bucsele rotor sa fie dezaxate sau carcasa putin fisurata.
drlabs
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Aug 2006, 10:54)
Partea de "lamele elastice" as numi-o "reglaj cursa", cum ti-am spus mai sus - 0,5-1,5 mm cu bendixul lansat.
Partea de bucse, nu-s degeaba, tu nu ai decit una. In plus, daca bucsele sint la locul lor iar centrarea e compromisa, posibil ca bucsele rotor sa fie dezaxate sau carcasa putin fisurata.
*



Asa este... ai avut dreptate...
Acum ma duc cu treburi... si sa vedem daca mai face figuri...
Revin cand ma intorc acasa...
mitu2002
si io am avut aceiasi problema si m-am dat cu capu de pereti ca nu stiam ce are pina cind am fost la tara la tatal meu care a dat jos electromotorul la desfacut bucati si a zis cai ok si problema e din alta parte deh e fosta lui masina
si uite asa neam apucat de dat motorul jos ca sa intoarca volanta invers
dupa o zii de surubareala operatia de intoarcere a volamtei a reusit
am dat la cheia si motorul a pormit din prima
explicatia cica ar fii formarea unor muchii pe dintii volantei care inpiedica cuplarea bendixului icon_mrgreen.gif
PH-06-BOA
Uzura coroanei se verifica dand jos electromotorul ,si rotind usor de elice ,privesti cu atentie fiecare dinte , prin locasul electrom.
Gheorghedracu
Da, liviu a avut dreptate dar ca de obicei, lumea nu ia in seama pe cei care spun ci pe cei pe care ii poti combate. EU as fi pus banii pe coroana uzata, caci amicul nostru povesteste de toate cele cite, dar de coroana zice ca cum sa fie uzata? Pai ce monser, aia are derogarSunt curios insa cum a intors coroana amicul cestalalt caci coroana e presata la cald si se scoate prin distrugere ( gaurire si taiere cu dalta, dupa manualul Renault va spun asta, nu din copaci). S-apoi, eu mi-aduc aminte ca dintii coroanei au partea pe unde cupleaza starterul tesiti oblic special ca sa poata cupla starterul, dar pe partea cealalta sunt drepti deci daca intorci coroana pierzi acest ajutor esential. Stiu si eu insa? Poate imi joaca feste memoria.
diaconuliviu
Da, multi incalzesc coroana s-o poata extrage sau, de jur imprejur, din aproape in aproape, "forteaza" cu o dalta introdusa intre laterala coroana si volanta pina iese, pe principiul penei. Ca in momentele alea e posibil sa se compromita cota de fretare, e altceva. sau ca incalzirea coroanei poate compromite tratamentul dintilor..
Recomandarea cartii e asa cum spui "slabirea" sectiunii intre doi dinti cu un "polidisc" urmata de spargere cu o dalta; la noi, la romani se practica insa (din lipsa de finante) "intoarcerea.
mircea.a
QUOTE(Gheorghedracu @ 27 Jul 2007, 11:20)
Da, liviu a avut dreptate dar ca de obicei, lumea nu ia in seama pe cei care spun ci pe cei pe care ii poti combate. EU as fi pus banii pe coroana uzata, caci amicul nostru povesteste de toate cele cite, dar de coroana zice ca cum sa fie uzata? Pai ce monser, aia are derogarSunt curios insa cum a intors coroana amicul cestalalt caci coroana e presata la cald si se scoate prin distrugere ( gaurire si taiere cu dalta, dupa manualul Renault va spun asta, nu din copaci). S-apoi, eu mi-aduc aminte ca dintii coroanei au partea pe unde cupleaza starterul tesiti oblic special ca sa poata cupla starterul, dar pe partea cealalta sunt drepti deci daca intorci coroana pierzi acest ajutor esential. Stiu si eu insa? Poate imi joaca feste memoria.
*


Da, coroana se poate intoarce deoarece dintii tesiti sunt la bendix nu la coroana. Coroana iese foarte usor prin lovire cu ciocanul si un dorn de jur imprejur. Montarea se face prin incalzire cu un arzator de butelie (de preferinta arzator si butelie mare).
Sunt foarte sigur de ce am scris aici, deoarece am facut asa ceva de mai multe ori.
mitu2002
dap coroana a fost scoasa prin incalzire cu"pirlitorul" pe gaz roata inprejur si fortarea volantei in sus de pe ax cu 3 leviere de roti puse pe cant prin usoare ciocaneli in ele;
dintii volantei sint la fel pe ambele parti adica usor tesiti ; tesitura respectiva este prevazuta inca din proiectare nu mai stiu cum se cheana dar este figurata in desenul tehnic al volantei radmasa.gif pe abele parti
mircea.a
Coroana nu trebuia incalzita la scoatere, doar la montaj. Iesea foarte usor prin folosirea unui dorn si a unui ciocan.
Personal nu am vazut dinti tesiti din fabrica la coroanele de Dacie. Dar daca zici tu...
drlabs
ehe... se apropie toamna... a trecut un an si acum iar umblu la electromotor... azi se lasa cu verificatul rotorului. in fine. am un scurt in instalatie pe undeva si e inclus si electromotorul in programul de revizie biggrin.gif

Ca sa vezi cat tine o dacie... Gata. Remat scrie pe ea in max 2 luni.
B31AYZ
Salut ,

Am si eu o problema cu electromotorul .Cand vrea , porneste la cheie .Cand nu vrea , mai scot si mai bag cheia in conatact .Asta pana azi cand nu a mai vrut nici asa .Am pus contactul si am apasat pe contactul de la bobina .Nu a vrut . Cand dadeam cheia pana la capat imi trecea indicatorul de baterie (cu led ) pe rosu si becurile de apa si ulei paleau usor . Intr-un final am batut cu o teava de la cric in bobina si corpul lectromotoruli si a luat-o . Intre timp am mai pornit la cheie de 3-4 ori .De ce face asa aleator .E o problema de contact sau de electromotor ?

Multumesc.
bygy007
o perie nu face contact pe colector (rotor) trebuie demontat si vazut de unde este problema eventual inlocuite periile
B31AYZ
Salut ,

Multumesc pt. raspuns . Nu inteleg de ce doar uneori face contact .E cumva o problema combinata ?
ATM
Nu neaparat, asta-i de la caz la caz. Poate fi doar peria uzata rau/lipitura usor desprinsa sau combinate. Asa era si al meu la inceput, cand am luat masina. Perii aproape inexistente, o lipitura la solenoid desprinsa aproape de tot. Si pornea doar cand voia el. Remediat la un electrician fara probleme. Oricum nu scapi fara demontaj, asa ca da-i bataie pana nu-ti mai porneste deloc.
B31AYZ
Salut ,

Multumesc pt. raspunsuri . Asa m-am gandit si eu ca nu scap fara demontare .Pt. siguranta pana-l repar mi-am luat altul la mana a doua .Sper sa fie ok. A mers la proba si scrie pe el made in frace si pe bendix scrie germany . Va tin la curent .

Bafta !
bygy007
dar se poate repara foarte usor si nu dureaza mai mult de 1 ora la problema care banuiesc ca o ai

este posibil ca peria sa fie buna dar sa culiseze greu (blocheze) in suportul ei sau sa arcul care o impinge sa fie moale
unikat45
revin si eu cu o problema....
din cauza unui amarat de suport de motor care a fost executat cum trebuie am dat de urmatorul necaz..... nu am putut monta electromotorul in pozitia normala de functionare...ci statea ceva mai ridicat in sus... buun dau la cheie ba o ia ba nu...adica ba prinde in coroana ba merge in gol... nu stiam unde era problema... cum dadeam eu asa la che deodata nu a mai pornit... cred ca s-a supraincalzit si a inceput sa iasa un firicel de fum din el... plus ca se auzea un tiuit nu stiu de unde din zona lui... bine zic s-a blocat... am decuplat rapid fisele de la baterie...si m-am apucat de demontat... din nou...intre timp am constatat si treaba cu suportul pe care tocmai il schimbasem si care zic eu nu prea ai cum sa il montezi gresit (are alea 3 suruburi care daca nu sunt puse la locasurile lor .... etc)... suportul asta era cu cativa mm mai mare in zona dinspre electromotor... bun acuma cateva intrebari...
1. exista riscul sa fi ars electromotorul sau s-au dus doar carbunii...?
2. daca da, cum verifica ce e ars... cu un ohmetru ce valori trebuie sa afiseze?
thanks all!
Adrian_Boy
Problema electrmotorului la dacie cred ca este una generala.

Cel putin eu asa am cumparat-o si ca sa vezi dupa ce am facut actele si m-am decis sa o iau de acolo asta dupa ce mi-am luat la revedere de la vanzator, nu a mai vrut sa porneasca si suna-l sa vina sa-mi zica ce are mad.gif Intre timp a ramas si fara benzina, parca-mi vroiam banii inapoi huh.gif Am zis ca o scot eu la capat.
Trebuia sa ma duc cu ia la RAR si daca ma vedeau aia ca umblu la capota la fiecare masina care inainta cred ca ma luau aia la ochi.
Asa ca o bag in service, schimb starterul 80 Ron + maopera 30 Ron.
Carbunii buni, rotorul bun, bucse schimbate noi, proba la el de fata cu mine(20 de porniri pe traf), mergea struna.
Merg la RAR, bucuros ca mergea struna zic gata am facut-o si pe asta.
Urmatoarea zi, dau la cheie acelas efect un clanc si nimic in continuare, mi-a cazut fata bani aruncati aiurea.

Cred ca trebuie sa-l desfac si sa mai uit la el.

Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea.

Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu . dry.gif
djasu82
QUOTE(Adrian_Boy @ 6 Nov 2007, 20:01)
Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea.

  Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu .  dry.gif
*


Adica sa curati colectorul eletromotorului din cand in cand cu acea hartie abraziva , daca e colectorul in scurt fi sigur ca iti fura curent si mai mult asa am patit si eu dam la cheie si in loc sa invirta motorul se chinuia singurel practic nu se putea pune in miscare. Asadra l-am desfacut si buba era colectorul l-am curatat si l-am pus din nou pe masina si la sfert pornea .. bafta
unikat45
pina una alta eu am rezolvat-o mai simplu.... am fost la meserias.. am dat 20 ron dar am mai invatat ceva...de-acu tre sa imi iau letcon si devin expert in electomotoare.. biggrin.gif biggrin.gif ..
nu era ars dar nici mult nu mai avea....in rest totul e ok ..
dacia_gpg
I-ti mai trebuie cositor,sacaz si pasta. wink.gif
unikat45
QUOTE(dacia_gpg @ 6 Nov 2007, 21:25)
I-ti mai trebuie cositor,sacaz si pasta. wink.gif
*


am uitat sa precizez ca am si de astea... biggrin.gif
bygy007
QUOTE(Adrian_Boy @ 6 Nov 2007, 19:01)
Problema electrmotorului la dacie cred ca este una generala.

Cel putin eu asa am cumparat-o si ca sa vezi dupa ce am facut actele si m-am decis sa o iau de acolo asta dupa ce mi-am luat la revedere de la vanzator, nu a mai vrut sa porneasca si suna-l sa vina sa-mi zica ce are  mad.gif  Intre timp a ramas si fara benzina, parca-mi vroiam banii inapoi  huh.gif  Am zis ca o scot eu la capat.
Trebuia sa ma duc cu ia la RAR si daca ma vedeau aia ca umblu la capota la fiecare masina care inainta cred ca ma luau aia la ochi.
  Asa ca o bag in service, schimb starterul 80 Ron + maopera 30 Ron.
Carbunii buni, rotorul bun, bucse schimbate noi, proba la el de fata cu mine(20 de porniri pe traf), mergea struna.
      Merg la RAR, bucuros ca mergea struna zic gata am facut-o si pe asta.
Urmatoarea zi, dau la cheie acelas efect un clanc si nimic in continuare, mi-a cazut fata bani aruncati aiurea.

  Cred ca trebuie sa-l desfac si sa mai uit la el.

Am mai citit pe un alt forum ca-i bine sa-i mai dai usor cu o hartie abraziva fina pe rotor (parca acolo) si sa-i mai desfunzi santurile acelea.

  Si mai zicea un nene (posesor de Dacie) ca electromotorul s-ar putea sa-ti fure curent, cum nu stiu .  dry.gif
*


ai aici niste informatii utile http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=642068 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874826 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=758500
M.I
Nu cred ca are rost sa deschid un topic pt. problemele pe care le am.
Am ajuns sa desfac de multe ori electromotorul.
Am avut probleme cu electromotorul in sensul ca s-a spart bucsa care vine spre bendix, din cauza aceasta rotorul a frecat de stator si apoi a inceput sa iasa fum din el.

Am cumparat unul de la dezmembrari, l-am luat cu proba adica l-am probat pe o baterie si totul parea in regula startarul cupla bine si rotorul se invartea cu turatie mare.Nu l-am montat imediat ce l-am cumparat , mai intai l-am desfacut sa vad care este starea lui si am gasit urmatoarele: resistenta fata de carcasa la stator aproape zero ohmi, rezistenta fata de masa la rotor vreo 40 kohmi.M-am speriat cand am facut masuratorile si mi-a parut rau ca l-am cumparat.Insa nu l-am lasat asa si m-am pus sa desfac cele 4 bobine de la stator, le-am curatat de mizerie am dat cu lac de bobinaj peste bobine, am curatat si rotorul si l-am lacuit si pe acesta. Rezultatul final a fost ca rezistenta la stator fata de masa a crescut la aproximativ 160 Mohmi iar la rotor de circa 1,6 Mohmi.Am schimbat bucsele si carbunii. L-am montat pe masina si a functionat cam aproximativ 4 luni fara probleme deosebite.
In prezent a inceput sa imi creeze probleme, sa invirta motorul cu turatie mica si greoi, daca dau cheie mai lunga incepe sa iasa fum sus pe la surubul de la startar, cred ca nu ma mai tine mult. Singura piesa care nu am desfacut-o este startarul.

Am umblat si in electromotorul vechi la care s-a spart bucsa. Chiar daca rotorul a frecat de stator nu a afectat bobinajul sa il distruga. Am aplicat si la acesta acelasi tratament ca la celalat: curatat , lacuit, schimbat bucsi si perii, si in plus am decapsulat startarul si am smrigheluit lamela de cupru ca sa refac contactul care intradevar a fost afectat. Rezistenta statorului fata de masa este peste 100 Mohmi si la rotor de aproximativ 1,2 Mohmi. I-am facut proba pe baterie si nu merge chiar tocmai bine, la inceput porneste cu turatie mare si apoi scade treptat turatia la o valoare mult mai mica ( de parca si-ar pierde puterea )
Acum am ajuns sa am 2 electromotoare si nici unul din ele care sa mearga cum trebuie.
Va intreb pe cei care aveti mai multa experienta ce ar putea fi ??? mad.gif
Este suficient o rezistenta de peste 1 Mohm ca sa nu dea la masa ? ( altii pe forum recomandau incercarea izolatiei cu curent de 220 V , mi se pare periculos si am folosit aparatul de masura digital ).
Contact prost in startar, deci curent insuficient pentru putere mare ? ( greu de verificat din cauza faptului ca este capsulat )
Scurt intre spirele de la bobina statorului ? ( aproape imposibil de depistat )
Sau ce altceva poate fii ? Sa ma apuc sa fac combinatii intre piesele celor 2 electromotoare? m-am saturat de cate ori l-am desfacut.
Poti lua teapa la cumpararea unui electromotor second, fara proba efectiva pe masina, doar in sarcina iti dai seama cum merge.
Este mai bun unul de tip scurt?, teoretic asa ar trebui sa fie, second nu se gaseste ( sau pot pati la fel ca cel dinainte ), iar nou este scump.

nelu
Cand ai probat electromotorul vechi, dupa reconditionare, ai masurat si tensiunea la bornele bateriei (in timpul probei)? Sa nu scada turatia din cauza bateriei care nu tine consumul respectiv.
M.I
Nu am masurat tensiunea deoarece bateria are ,, are ochi magic " care este pe verde, deci baterie incarcata.
La repararea electromotorului am tinut cond si de alte detalii ( aflate de pe forum ) curatat caneluri rotor, verificat elasticitate arcuri de la carbuni.
Mai am o suspiciune asupra bobinajelor la rotor sau stator chiar daca rezistenta izolatiei fata de masa trece de 1Mohm.
acum cu timpul asta si din cauza serviciului nu prea am timp mult dar cum imi fac timp trec iar desfacut si verificat, poate gasesc cauza sau cauzele care imi fac atitia nervi mad.gif
bygy007
rezistenta de izolatie se masoara cu megohmetru care sint de mai multe feluri dar in general masuratoarea se face prin aplicarea unei tensiuni de 250V, 500V ,1000V , etc asupra a ceea ce vrei sa masori
daca izolatia este proasta ea nu va ceda unei tensiuni de maxim 1V cit da aparatul de masura nu degeaba am zis sa faci proba cu 220V si cu masurile de protectie pentru a nu te curenta
si mai este ceva de obicei praful de carbune mai intra si prin bobinele rotorului si statorului si daca pune ceva spire in scurt sau la masa degeaba ii dai cu lac daca nu este curatat si suflat cu aer comprimat inainte de aceasta operatiune,
eu am facut acea operatie si am ramas uimit ca becul se aprindea intre colector si ax si facea scintei cind ardea praful de carbune dintre bobinaj si masa
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.