rerecroS
4 Aug 2006, 15:23
Astazi, dupa ~ 10km de mers prin aglomeratie si caldura ma miram cum de nu mi se mai ridica acul la temp peste limita (de obicei sta 2-3 grosimi peste jumatate). Cand am ajuns la destinatie am vazut ca uitasem sa comut pe GPL - deci mersesem pe benzina tot drumul.
Este normal sa se incalzeasca mai tare pe GPL sau nu e reglata bine instalatia ?
ionutctn
4 Aug 2006, 15:40
QUOTE(rerecroS @ 4 Aug 2006, 16:23)
Astazi, dupa ~ 10km de mers prin aglomeratie si caldura ma miram cum de nu mi se mai ridica acul la temp peste limita (de obicei sta 2-3 grosimi peste jumatate). Cand am ajuns la destinatie am vazut ca uitasem sa comut pe GPL - deci mersesem pe benzina tot drumul.
Este normal sa se incalzeasca mai tare pe GPL sau nu e reglata bine instalatia ?
Nu prea are legatura reglajul instalatiei de gaz cu temperatura motorului. Ce cand mergi pe benzina si ii dai amestec mai bogat sau mai sarac ti se schimba temperatura de lucru a motorului. Nici cu putin nu se intampla asta.
Probabil ca pe gaz temperatura de ardere a combustibilului este mai ridicata decat la benzina. Oricum reglajul instalatiei nu are legatura directa cu temperatura de lucru a motorului. Temperatura la care lucreaza carburantul conteaza. Nu regla ralanti-ul pe gaz la turatii mai mari de 1000 rot. In oras e criminal sa stai la semafoare; se incinge de nu se poate; eventual termostat de vara.
EUROPE_
4 Aug 2006, 16:31
Daca mergi cu amestec prea sarac se incalzeste motorul, la fel daca mergi si cu amestec bogat.
rerecroS
4 Aug 2006, 17:18
Cu amestec prea bogat inteleg, dar cu amestec sarac de ce s-ar incalzi ? (eu cred ca-l am cam sarac ca am gatuit surubul ala de pe furtun aproape de max, sa nu mai consume
)
EUROPE_
4 Aug 2006, 18:54
Cu amestec sarac pot aparea si rateuri in galeria de admisie. Arderea se prelungeste mult in destindere. Deci se va incalzi motorul mai mult.
QUOTE(rerecroS @ 4 Aug 2006, 18:18)
eu cred ca-l am cam sarac ca am gatuit surubul ala de pe furtun aproape de max, sa nu mai consume
Presupun ca te referi la furtunul ala care intra in carburator? Nu are nici o legatura daca il strangi mai mult sau mai putin.
rerecroS
4 Aug 2006, 20:11
Stiam ca ala regleaza debitul de gaz. Atunci de unde reglez amestecul? (de la ala de relanti?)
Trebuie sa schimb si filtrul de aer, l-am desfacut azi si era cam imbacsit - poate si de la ala.
EUROPE_
4 Aug 2006, 20:13
Ai GPL?
Daca filtrul de aer e imbacsit trebuie schimbat
.
rerecroS
4 Aug 2006, 20:17
Da, am GPL. O sa-l schimb ... sa vad daca o sa se vada vreo dif.
EUROPE_
4 Aug 2006, 20:20
Eu credeam ca te referi la carburator ( la benzina ). Sorry.
.
sefu_alx
4 Aug 2006, 23:50
si la mine se incalzeste mai tare pe gpl
am gpl de o luna si trece acul putin de jumate
inainte statea fix la jumate
EUROPE_
5 Aug 2006, 07:57
@sefu_alx, poate fi si de la caldura care a fost in ultimile zile prin Craiova. Dar din cate observ eu, cei care au gpl, se incalzeste motorul putin mai mult. Iarna cum e? Tot asa se incalzeste, sau doar vara?
rerecroS
6 Aug 2006, 08:18
Iarna n-am vazut o diferenta. Sta o grosime de ac sub jumatate.
adumitrachy
6 Aug 2006, 11:10
La mine e tocmai invers: se incalzeste mai tare pe benzina decat pe GPL.
ce tare... tocmai am aflat ca imi trebuie urgent un electroventilator...
la mine este reglat totul intre consum si stabilitate... ralanti + surub furtun.
adica 1000 de ture, busonu pe furtun la jumate de cursa de surub(are anumite pozitii, mama lui!), avansu facut la ureche...
si nu ajunge la prima liniuta in sus... ce-o insemna asta? 80-90 de grade? (care stie corespondenta ceasului?)
mihai0070
7 Aug 2006, 07:39
La mine pe Dacia NOVA fie benzina fie GPL acul sta la cam la un milimetru de portiunea hasurata dar ELV merge de fiecare data cand opresc masina dupa in drum mail lung (In Bucuresti traseu Colentina - Timpuri noi...)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.